Juu, no ei sitä ressupalkkaa viikonlopulta kaipaakaan. Jos kävis kattomassa, että millasia nuo vapaaehtoiset MPK:n järjestämät harjoitukset on. Mutta kiva kuitenkin, että päivät karttuu noistakin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kertausharjoitukset
Collapse
X
-
Itse joutuu kesäkuussa pariksi viikkoa lähtemään. Kuskin hommia. Tammikuussa joutu muutaman päivän jo kertaamaa, että saivat uudistaa PV:n ajokortin.. Ihan mielenkiintosta on lähtee kattelee mitäs siellä tapahtuu. Eka "oikee" kertaaminen sitte 2000 vuoden palveluksen suorittamisen..
Comment
-
-
Pääsihän sitä pari kertaa valtion kustantamalle, ohjelmalliselle syys/talvilomalle täyshoidolla (ajattelukin talon puolesta)... Itse asiassa mukavia reissuja, harmi ettei enää pääse.
Kevättalvella -84 lähdin Vekaralta tykkimiehenä (et.mittaaja) 240 palveluvrk:n täytyttyä.
Comment
-
Rahasta se on kiinni ne harjoitukset.
Sota-ajan joukkoja pienennetään ja samalla korostetaan tekniikkaa ym nykyajan sodankäynnin vempeleiden hallintaa.
Ne, jotka ovat sijoitettu valmiusprikaateihin, perustamiseen liittyviin joukkoihin yms tärkeimpiin joukkoihin saavat kutsun useasti. Muut eivät koskaan.
Näin luulisin vaikka eläkkeellä jo v 1994
Comment
-
"Mulla aselaji on tosiaan SPOL ja 362, RUK K225 takana"
Juho: Kävitkö Kontiorannassa?(alokasajan) Jos kävit ni taidetaan olla samaa saapumiserää, itse tosin poistuin paikalta jo tammikuussa 2005, aselajina raskassinko ampuja. Ei oo kutsuu kuulunu.
Comment
-
II-98 SavPr E-kuski. Tekivät SpolK:n kuljettajan niin kertaan niiden kanssa. Oli heti parin vuoden sisään kaks neljän päivän kertausta, piti olla kolmaskin mut niiltä loppu rahat. Sen jälkeen olikin vuosia hiljaista, kunnes viime vuonna tuli kutsu kertauksiin. Joulukuun alussa kävin sitten uusimassa ajoluvat ja nyt tulevana torstaina oon lähössä viideks päiväks vekaralle kuskaamaan spolleja.
Comment
-
Kimmo, en käynyt. Aloitin Mikkelissä ja siellä myös AUK 1. Haminan ja RUK:n kautta sitten Uttiin. Mikkelissä meillä kyllä ole Kontiorannastakin väkeä.
Comment
-
PsPr/PsVP/PsITPtri, tutkavaununjohtaja I/93. Kävin kertaamassa -95.Siellä ilmoitettiin sodanaikainen sijoituspaikka...eipä ole kertauskutsua sen jälkeen kuulunut. Kertauspäiviä tuli muistaakseni 13 päivää (+varusmiesaikana unohtuneet kessun jämät...hah,hah).Kymi -95 yhteissotaharjoitus helmikuun pakkasissa ei ollu herkkua, mutta heti lähtisin kertaamaan jos kutsu tulis :)
Comment
-
Eihän Lape vaan ollut Kirveskomppaniassa (2.K) kurssilla 216? Itse olin siellä IIIJ:ssä ja muistaakseni sinun niminen kaveri taisi olla nelosjoukkueessa. Muuten intti meni Vekaralla: 1.JK:ssa morttiajan, JvAukin kautta RUKiin ja 2.JK kutsui johtajakaudeksi.
Itsellä virallisia passiin merkittyjä kertauspäiviä kasassa nyt 22. Saa noita tulla lisää, passissa on tilaa ja laitetaan lisälehtiä, jos loppuu kesken. Seuraavasta viikonlopusta ei taida virallisia päiviä tulla, kun on vapaaehtoisesti ilmoittauduttu harjoitukseen?
Pakko kerätä äkkiä kasaan vielä muutama aamu, niin tulee 30 täyteen ennen kuluvan viisivuotiskauden täyttymistä. Sitten vaan odotellaan, josko presidentti myöntäisi "käsipainoon kahvan". =)
Comment
-
Pyydän kirjoittajia harkitsemaan, missä määrin kannattaa sodan ajan sijoituksiaan tai muuta vastaavaa tietoa ilmoitella julkisilla foorumeilla. Kotkat kuuntelevat, joillain on jopa kaksi päätä...
Comment
-
"Pyydän kirjoittajia harkitsemaan, missä määrin kannattaa sodan ajan sijoituksiaan tai muuta vastaavaa tietoa ilmoitella julkisilla foorumeilla. Kotkat kuuntelevat, joillain on jopa kaksi päätä... "
Syytä on olla hiukka varovainen, kuten Antti sanoo.
Suurin osa vakoilutiedoista saadaan julkisista lähteistä.
Comment
-
Toukokuussa -86 pääsin pukeutumaan omiin vaatteisiini päällystön luvatessa ettemme ikinä enää tapaa näissä merkeissä. Kesällä -89 joku osoittautui lupauksensa pettäneeksi kun kävin viikon saaressa istuskelemassa kun pojat tykilla ampuivat laivaa. Sen jälkeen olen saanut itse valita aamuisin vaatteeni. (pari kertaa kylläkin kodin hengetär vaihtunut koska pyrkivät päättämään pukeutumisestani)
Comment
-
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja HannuH Näytä viestiPerskeles kenni, tossa vetovaunussa on koukku ihan liian korkealla. Ei taitaisi läpäistä tarkan katsastusmiehen syyniä.... ;)
Comment
Comment