Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
A2-omistaijat: Where do you go for servicing? I have FSDs coming and need them fitted... either inside Kehä III (metro olis hyvä!) tai Lahti / Nastola. I'd prefer somewhere which has seen an A2 before!
[LEFT]Vaimolle tuollaista A2 on tullut mietittyä. Hieman vain askarruttaa tuollaisen A2 ylläpitokulut ja kääntyykö auton harvinaisuus haitaksi?
Olisi mukava kuulla onko tuollaisessa A2:ssa enempi autoa kuin esim. Polossa,Fabiassa tms. Hinta on Audissa kuitenkin korkeampi verrattuna kilpailijoihin.
En kyllä jaksa uskoa että harvinaisuus käy haitaksi, tuossa on kuitenkin paljon samoja osia muiden Vag-autojen kanssa (mm. tuning-kaupat myy samoja jousia kuin Poloon). Mun mielestä A2 on parempi valinta kuin Polo tai Fabia koska A2 on laadukkaamman tuntuinen, paremmin muunneltava (mm. irrotettavat takapenkit) ja alumiinisena kevyt, ruostumaton ja pienipäästöinen.
Itse olen tykännyt ihan älyttömän paljon, vaimo myös. Tehokkaampi bensa- tai diesel on tietenkin parempi kuin tehottomampi mutta esim. 1.4 bensa 75 hv on ihan pätevä kun vaan ei odota ihmeitä.
Mun A2 on ollut itsellä 3,5 vuotta ja km-välin 38 - 114 tkm. Tähän mennessä ei ole ollut muuta ylimääräistä korjausta kuin nyt pari vkoa sitten ilmaantunut kolina etujousitukseen. Luultavasti koiranluu tai kallistuksenvakaajan kiinnitys on äänen aiheuttaja.
What he said. It's not the same as a polo - there's a LOT more room. 6l/100km for the 1.4. You could get a 75hv TDI + longer 5th gear:< 4,5l/100 in summer.
Kuten sanottu, 1.6FSI 110hv ja 1.4TDI 90hv liikuttavat pientä kippoa jo varsin kivasti, ja pienitehoisemmatkin ovat vähintään yleistä Polo/Fabia-tasoa (tietysti pois lukien RS/GTI ja 1.9TDI).
Jos huonoja puolia pitää keksiä, niin itse mainitsisin seuraavat:
* Tiettyjen sisustanosien huono kestävyys verrattuna Audin yleiseen tasoon (esim. vaihdekepin "kehys", ovien rajoitinmekanismi tyyppivikana (onneksi helppo ja halpa vaihtaa)
* Varsin epämukava alusta ainakin S-line malleissa (kuulemma Koni FSD olisi hyvä vaihtoehto)
* Yliherkkä ESP, leikkaa todella voimakkaasti tehoja kun yrittää kiihdyttää nopeasti esim. rampilta moottoritielle, erityisesti jos nastat alla
Dumon huonojen puolien listaan sellainen kommentti että ESP on tosiaan yliherkkä --> tehot on poissa pitkään jos auto pääsee sutaisemaan kaarteessa tai muuten vain ESP on sitä mieltä että nyt mennään liian lujaa. Pystyy tuolla silti ajamaan kesällä Alastarossa suurinpiirtein samaa tahtia kuin A6 2.8:lla, tai ainakaan merkittävää eroa ei viime kesänä saatu kun satutiin radalle erään A6:n kanssa peräkkäin. :)
Mulla on vakioalusta ja siinä häiritsee lähinnä se, että etu- ja takajousitus on vähän "eriparia". Keula on selvästi löysempi kuin perä. Normiajossa se ei haittaa mutta esim. Porvoon moottoritiellä Sipoon kohdilla olevissa heitoissa 120 km/h vauhdissa tuon eriparisuuden huomaa.
Oven rajoitinmekanismi on mullakin alkanut paukahtelemaan. En ole vielä tehnyt asialle mitään. Onko sulla dumo asiaan liittyvää informaatiota?
Tero: Juu, siitä pitää vain se rajoitinmekanismi ("check rod") vaihtaa. Ei mikään mahdoton homma, onnistuu kivuttomasti parkkipaikalla. Osanumero 8Z0 837 249. Marmorilta vajaa 50, klubin varaosakanavan kautta noin puolet siitä. Kannattaa vaihtaa ennen kuin jotain muuta hajoaa.
Tuossa joku mainitsi, että panoraamakattoista A2:sta pitäisi välttää. Miksi? Onko ne aina rikki? Onko jotain muuta "must" tarkastettavaa jos tällaisen aikoo hankkia?
Lähinnä ne on kai aina rikki. Toki siitä Open Sky -katosta jää edelleen se kabiinin valoisuus jäljelle. Tiiviitä ne kai on vaikka ovatkin jumiutuneet kiinni.
Mun A2:een on nyt tullut toinen vika 3,5 vuoden ja 115.000km aikana. Etupään kallistuksenvakaajasta on mennyt jotain rikki ja se pitää vaihtaa. Auto kolisee etupäästä sillä vakaajan kiinnitys koriin on väljä. Helat on ehjät ja vika on tosiaan kallistuksenvakaajassa. Siinä on ilmeisesti jotain valmiiksi kiinnitettyjä rakenteita joita ei voi vaihtaa vakaajatankoon vaan lääkkeenä on koko vakaajan vaihtaminen. Koiranluut on ihan ehjät ja tukevat. Vakaajan hinta Leppäsuolla oli luokkaa 140e ja helat vissiin vajaan kympin kappaleelta. Täytyy jostain kaivella osanumero vakaajalle ja katsella Tepon hinta.
Mistähän voisi kuulua sellainen resonoiva/kumiseve ääni? Ääni kuuluu edestä/pohjasta ja ainostaa kun kierrokset on 2200-2600 välillä.
Pohjan muovit yms. on käyty läpi, mutta äänen lähdettä ei löydy.
Olisko jollain A2 omistajalla samanlaista vikaa tai heittää vinkkiä mistä vikaa voisi etsiä?
Itse suunnittelin myös tuollaisen A2 ostamista rouvalle. Rouva oli kovin viehtynyt sekä A3:siin että A2:siin, ovat kuulemma söpösen näköisiä ja muutenkin ihania. Ostin sitten rouvalle A3 1.8TQ 2003:sen. Lopputulos: Rouva ajaa Allroadilla ja minä ajan tuolla A3:lla.
Pikkukakkonen (66kW) ollut harkinnassa nyt pari kuukautta.
Tarjonnan puolesta näyttäisi olevan pakko kääntyä Saksantuontiin, mutta sielläkin tuo OpenSky näyttää rajoittavan autojen määrän alle kymmeneen (ilman OpenSky:tä +20kpl tarjontaan). Onko tuosta miten paljon "hyötyä" / avaruuden tunnetta kabiiniin? Itse kattoluukulla tuskin olisi niin paljon käyttöä että toimimatonkin ikkuna varmaan menettelisi, jos sillä saavutetaan hyvä fiilis.
Onko mitään muita pieniä hienouksia jota kannattaisi katsella varustelistalta, esim tuplapohja tavaratilassa, ilmeisesti vararengas on ollut optio myös ja tilalla voi olla myös vaahtopullo? Entäs mikä radioverme olisi hyvä olla jos haluaa esim xCarLinkin tmv käyttöön <-> vaatiiko välttämättä CD-vaihtajan? (onko tällöin monitoimiratti parempi valinta kuin 3-puolainen?)
Tuohan se opensky sitä tilantuntua, mutta onko siitä muuta hyötyä? Itse olen huomanut että mukavimmat varusteet ovat vakionopeudensäädin, peruutustutka ja automaatti-ilmastointi. Niin ja tuo tuplapohja tavaratilassa on kätevä. Mukana olevat pikkutavarat saa piiloon eivätkä kolise takakontissa niin paljoa. Normi concert radiolla pärjää hyvin, mutta jos haluaa hifistellä niin toki jotain muuta tilalle sitten.
Comment