Tässä lyhennetty päiväkirja surullisesti päättyneestä auton-ostosta Ruotsista. Nimet muutettu yksilösuojan takaamiseksi. päätelköön tästä itse jokainen oman mielipiteensä tästä firmasta.
Käytän tässä lyhennystä Ruotsin Autotuonnista = RAT
Löysin Blocket.se nimiseltä sivustolta mukavan tuntuisen auton, jota en kuitenkaan itse ehtisi hakemaan Ruotsista Helsinkiin työkiireiden vuoksi. Aikaa oli niukasti koska autoveroon oli tulossa iso korotus ja halusin auton suomeen viimeistään 31.3.2009 aamupäivällä, jotta ehtisin hyvissä ajoin tehdä tullauksen ja autoveroilmoituksen. Otin 20.3.2009 yhteyttä tähän RAT:iin, joka lupasi kiireistä huolimatta tuoda auton minulle Helsinkiin. Auton hinnan olin sopinut suoraan Ruotsalaisen autoliikkeen kanssa, ja maksoinkin tämän ko. summan RAT:in tilille 26.3.2009 sekä 940 euroa ostotoimeksiannosta 23.3.2009.
Samalla viikon 13 lopulla RAT:in edustaja kävi toteamassa auton kunnon, ja soitti paikan päältä. Vastasin että tehdään kaupat koska rahat olivat jo heidän tilillään. Ruotsalaisella autoliikkeellä ei ollut sillä hetkellä kaikkia autoon tarvittavia papereita, ja he sopivat että auto noudetaan autoliikkeeltä 30.3.2009 klo. 15.00 jolloin kaupat samalla tehdään.
Ja näin kaikki alkoi sitten mennä päin vitt..
23.3.2009 odottelen toimeksianto-sopimusta ruotsista, ja useamman kerran yhteydessä RAT:iin että miksei sopimusta näy sähköpostissani vieläkään vaikka rahat olin jo maksanut.
24.3.2009 Illalla sopimus sitten vihdoin tuli sähköpostiini useiden puheluiden jälkeen että mikä viivyttää . Puoli tuntia sen jälkeen sopimus oli jo menossa takaisin ruotsiin allekirjoitettuna.
25.3.2009 päivällä tuli sitten vahvistus että sopimus oli tullut perille.
30.3.2009 RAT:n autonhakija soittaa klo. 17.00 paikallista aikaa ja sanoo että ovat useita tunteja aikataulusta myöhässä, ja että myyjäliikkeen edustaja ei voi odottaa heitä enää klo.18 jälkeen saapuvaksi. Vastasin että yrittäkää nyt sopia joku järjestely myyjän kanssa, vaikka sovitusta ajasta oltiinkin myöhässä 3 tuntia. No, sen illan siinä sitten odottelin epätietoisena, ja viimein myöhään illalla soitin tälle auton hakijalle joka ilmoitti etteivät hakeneet autoa. Pettymys oli tietenkin sanoinkuvaamaton mönkään menneiden kauppojen vuoksi.
31.3.2009 Soitin sekä RAT:iin että auton myyjäliikkeeseen, josta sanottiin molemmista että ajaksi oli sovittu klo. 15.00 paikallista aikaa, ja koska kaupat meni myttyyn, palauttaa RAT:i rahat välittömästi koska heidän virheestähän kaikki tämä johtui.
3.4.2009 Tuli seuraavanlainen sähköposti RAT:ista: kyllä !! olemme olleet kiinni eli lomalla vero sählingin jälkeen !! ja laitamme palautuksen hetimiten tulemaan !! rahat näkyvät varmaankin jo ensiviikon alusta !!
6.4.2009 tuli seuraavanlainen sähköposti: jep ! tällä viikolla laitamme palautuksen tulemaan ja kuitin sähköpostiisi !! ps katoitko meidän valikoimaamme tuli juurikin superhalpa audi !!
9.4.2009 Lähetin seuraavan sähköpostin RAT:iin:
Terve !
Eipä näy rahoja vielä Torstai-iltana klo.19.00 mennessä.
Nyt alkaa pikku hiljaa kärsivällisyys loppua ! Ensin onnistutte sotkemaan autokaupat siellä, ja sitten joudun odottamaan rahoja takaisin 2 viikkoa !
Kysynkin nyt, aiotteko maksaa rahat takaisin, ja tarkkaan ottaen koska, vai pitääkö alkaa muihin toimenpiteisiin ?
Olen pitänyt päiväkirjaa tästä surkuhupaisesta tapahtumasta, ja julkaisen sen piakkoin aidi-club finlandin, ja muutaman muun portaalin sivuilla. Saattaa olla että mainosarvonne laskee aika reippaasti tällaisissa tapauksissa.
Odotan pikaista yhteydenottoanne !
15.4.2009 tulee vastaus RAT:ista
- Rahat palautuu asiakkaalle sopimuksen mukaisesti jos kauppa jostain syystä peruuntuu.
- Kerrarataanpa asiat vielä. Otetiin erittäin kiireellinen tilaus teiltä vastaa ja sanoimme että jos kerkiämme auton toimittamaan teemme kaikkemme. Saman aikaisesti meillä oli 50 auton tilaus jonka teille kerroimme suomeen vietävänä. Tarkottaen sitä että meillä oli todella kiire melkein mahdoton edes ottaa silloin teidän tilausta vastaan mutta otimme silti teidän tilauksen vastaa nämä faktat kertoen. Kävimme sopimuksen mukaisesti auton tarkastamassa.. Olimme teihin jatkuvassa puhelinyhteydessä. Teimme myös paperityön eteen kaikkemme koska autoa myyvällä liikkellä ei ollut papereita valmiina kun saimme kyseisen liikeen kanssa paperiasioista sovitun ajan niin menimme autoa hakemaan ja myyjä liike jostain syystä ei suostunut olemaan auki heidän normaali aukioloaikaansa nähden. Olimme teihin yhteydessä siitäkin. Eli näin kiireemme keskellä kun kyseinen liike ei suostunut joustamaan aukioloajoissaan emme saaneet teidän autoa laivaan. Olimemme menossa sitä noutamaan kuten teidän kanssa sovimme ja lopputuloksesta huolimatta olimme heti teihin yhteydessä. Eli jos näet toimintamme jotenkin vääräksi ihmettelemme suuresti! tuhanet tyytyväiset asiakkaan ovat saaneet meidän kautta loistavat autot ympäri pohjoismaita. Toki ymmärrämme sinunkin mielipiteesi jos tilanteesta haluat jotain syyttää niin meidän mielestä FA niminen audia myynyt liike on syyteiden määränpää. Jos haluat meistä joillekin keskustelupalstoille herjata niin olemme toki varautuneen moiseen paskan jauhamiseen. Annamme myös välittömästi asianajajoillemme nettiherjaajat ilmi ja he ryhtyvät toimenpiteisiin. Mutta toivon että asia päätyisi toisin ja löytäisimme toki hyvän ratkaisun asiassamme. Jos asiassa tulee epäselvyyksiä niin soittele/ mailaa meillepäin. Rahat pitäisi näkyä teillä tällä viikolla.
Ystävällisin terveisin,
20.4.2009 RAT:in edustaja soittaa ja utelee IBAN-tilinumeroani jonne vois palauttaa rahat. Olin lähettänyt sen heille jo 31.3.2009.
23.4.2009 Puhelinyhteydessä firman vara-toimitusjohtajaan, joka lupasi välittää tiedon eteenpäin, jotta palauttaisivat rahat.
24.4.2009 Puhelinyhteydessä jälleen vara-toimitusjohtajaan, jolle ilmoitin ottaneeni yhteyttä kuluttaja-virastoon, ja että tuo mainittu 4 viikkoa kaupan peruuntumisesta umpeutuu maanantaina 27.4.2009
Tämän kaiken lisäksi olen ollut heihin yhteydessä lukemattomia kertoja puhelimitse kuluneen kuukauden aikana, ja uusin puhelinlaskuni olikin Ruotsiin soitettujen puheluiden osalta yli 200 euroa.
Päivitän kertomusta tarpeen mukaan, ja saas nähdä milloin viimein saan tuon yli 9000 euron summan takaisin.
Käytän tässä lyhennystä Ruotsin Autotuonnista = RAT
Löysin Blocket.se nimiseltä sivustolta mukavan tuntuisen auton, jota en kuitenkaan itse ehtisi hakemaan Ruotsista Helsinkiin työkiireiden vuoksi. Aikaa oli niukasti koska autoveroon oli tulossa iso korotus ja halusin auton suomeen viimeistään 31.3.2009 aamupäivällä, jotta ehtisin hyvissä ajoin tehdä tullauksen ja autoveroilmoituksen. Otin 20.3.2009 yhteyttä tähän RAT:iin, joka lupasi kiireistä huolimatta tuoda auton minulle Helsinkiin. Auton hinnan olin sopinut suoraan Ruotsalaisen autoliikkeen kanssa, ja maksoinkin tämän ko. summan RAT:in tilille 26.3.2009 sekä 940 euroa ostotoimeksiannosta 23.3.2009.
Samalla viikon 13 lopulla RAT:in edustaja kävi toteamassa auton kunnon, ja soitti paikan päältä. Vastasin että tehdään kaupat koska rahat olivat jo heidän tilillään. Ruotsalaisella autoliikkeellä ei ollut sillä hetkellä kaikkia autoon tarvittavia papereita, ja he sopivat että auto noudetaan autoliikkeeltä 30.3.2009 klo. 15.00 jolloin kaupat samalla tehdään.
Ja näin kaikki alkoi sitten mennä päin vitt..
23.3.2009 odottelen toimeksianto-sopimusta ruotsista, ja useamman kerran yhteydessä RAT:iin että miksei sopimusta näy sähköpostissani vieläkään vaikka rahat olin jo maksanut.
24.3.2009 Illalla sopimus sitten vihdoin tuli sähköpostiini useiden puheluiden jälkeen että mikä viivyttää . Puoli tuntia sen jälkeen sopimus oli jo menossa takaisin ruotsiin allekirjoitettuna.
25.3.2009 päivällä tuli sitten vahvistus että sopimus oli tullut perille.
30.3.2009 RAT:n autonhakija soittaa klo. 17.00 paikallista aikaa ja sanoo että ovat useita tunteja aikataulusta myöhässä, ja että myyjäliikkeen edustaja ei voi odottaa heitä enää klo.18 jälkeen saapuvaksi. Vastasin että yrittäkää nyt sopia joku järjestely myyjän kanssa, vaikka sovitusta ajasta oltiinkin myöhässä 3 tuntia. No, sen illan siinä sitten odottelin epätietoisena, ja viimein myöhään illalla soitin tälle auton hakijalle joka ilmoitti etteivät hakeneet autoa. Pettymys oli tietenkin sanoinkuvaamaton mönkään menneiden kauppojen vuoksi.
31.3.2009 Soitin sekä RAT:iin että auton myyjäliikkeeseen, josta sanottiin molemmista että ajaksi oli sovittu klo. 15.00 paikallista aikaa, ja koska kaupat meni myttyyn, palauttaa RAT:i rahat välittömästi koska heidän virheestähän kaikki tämä johtui.
3.4.2009 Tuli seuraavanlainen sähköposti RAT:ista: kyllä !! olemme olleet kiinni eli lomalla vero sählingin jälkeen !! ja laitamme palautuksen hetimiten tulemaan !! rahat näkyvät varmaankin jo ensiviikon alusta !!
6.4.2009 tuli seuraavanlainen sähköposti: jep ! tällä viikolla laitamme palautuksen tulemaan ja kuitin sähköpostiisi !! ps katoitko meidän valikoimaamme tuli juurikin superhalpa audi !!
9.4.2009 Lähetin seuraavan sähköpostin RAT:iin:
Terve !
Eipä näy rahoja vielä Torstai-iltana klo.19.00 mennessä.
Nyt alkaa pikku hiljaa kärsivällisyys loppua ! Ensin onnistutte sotkemaan autokaupat siellä, ja sitten joudun odottamaan rahoja takaisin 2 viikkoa !
Kysynkin nyt, aiotteko maksaa rahat takaisin, ja tarkkaan ottaen koska, vai pitääkö alkaa muihin toimenpiteisiin ?
Olen pitänyt päiväkirjaa tästä surkuhupaisesta tapahtumasta, ja julkaisen sen piakkoin aidi-club finlandin, ja muutaman muun portaalin sivuilla. Saattaa olla että mainosarvonne laskee aika reippaasti tällaisissa tapauksissa.
Odotan pikaista yhteydenottoanne !
15.4.2009 tulee vastaus RAT:ista
- Rahat palautuu asiakkaalle sopimuksen mukaisesti jos kauppa jostain syystä peruuntuu.
- Kerrarataanpa asiat vielä. Otetiin erittäin kiireellinen tilaus teiltä vastaa ja sanoimme että jos kerkiämme auton toimittamaan teemme kaikkemme. Saman aikaisesti meillä oli 50 auton tilaus jonka teille kerroimme suomeen vietävänä. Tarkottaen sitä että meillä oli todella kiire melkein mahdoton edes ottaa silloin teidän tilausta vastaan mutta otimme silti teidän tilauksen vastaa nämä faktat kertoen. Kävimme sopimuksen mukaisesti auton tarkastamassa.. Olimme teihin jatkuvassa puhelinyhteydessä. Teimme myös paperityön eteen kaikkemme koska autoa myyvällä liikkellä ei ollut papereita valmiina kun saimme kyseisen liikeen kanssa paperiasioista sovitun ajan niin menimme autoa hakemaan ja myyjä liike jostain syystä ei suostunut olemaan auki heidän normaali aukioloaikaansa nähden. Olimme teihin yhteydessä siitäkin. Eli näin kiireemme keskellä kun kyseinen liike ei suostunut joustamaan aukioloajoissaan emme saaneet teidän autoa laivaan. Olimemme menossa sitä noutamaan kuten teidän kanssa sovimme ja lopputuloksesta huolimatta olimme heti teihin yhteydessä. Eli jos näet toimintamme jotenkin vääräksi ihmettelemme suuresti! tuhanet tyytyväiset asiakkaan ovat saaneet meidän kautta loistavat autot ympäri pohjoismaita. Toki ymmärrämme sinunkin mielipiteesi jos tilanteesta haluat jotain syyttää niin meidän mielestä FA niminen audia myynyt liike on syyteiden määränpää. Jos haluat meistä joillekin keskustelupalstoille herjata niin olemme toki varautuneen moiseen paskan jauhamiseen. Annamme myös välittömästi asianajajoillemme nettiherjaajat ilmi ja he ryhtyvät toimenpiteisiin. Mutta toivon että asia päätyisi toisin ja löytäisimme toki hyvän ratkaisun asiassamme. Jos asiassa tulee epäselvyyksiä niin soittele/ mailaa meillepäin. Rahat pitäisi näkyä teillä tällä viikolla.
Ystävällisin terveisin,
20.4.2009 RAT:in edustaja soittaa ja utelee IBAN-tilinumeroani jonne vois palauttaa rahat. Olin lähettänyt sen heille jo 31.3.2009.
23.4.2009 Puhelinyhteydessä firman vara-toimitusjohtajaan, joka lupasi välittää tiedon eteenpäin, jotta palauttaisivat rahat.
24.4.2009 Puhelinyhteydessä jälleen vara-toimitusjohtajaan, jolle ilmoitin ottaneeni yhteyttä kuluttaja-virastoon, ja että tuo mainittu 4 viikkoa kaupan peruuntumisesta umpeutuu maanantaina 27.4.2009
Tämän kaiken lisäksi olen ollut heihin yhteydessä lukemattomia kertoja puhelimitse kuluneen kuukauden aikana, ja uusin puhelinlaskuni olikin Ruotsiin soitettujen puheluiden osalta yli 200 euroa.
Päivitän kertomusta tarpeen mukaan, ja saas nähdä milloin viimein saan tuon yli 9000 euron summan takaisin.
Comment