Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ostaakko Audi RS2 vai S4(b5)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    3.0ltr kiisseli quattrollakin olisi varmasti arkikäyttöön hauska ja riittävä vempele.
    Juuri näin. Käytännön suorituskyvyssä tuo 3.0 TDi ei edes häviä RS2/S4 autoille.

    Kilometrit tietty ratkaisee onko Tdi:n hankinta ns. järkevää. Tosin kun verrokkina RS/S -autoja, jotka syö korkeoktaanista melko hyvällä ruokahalulla, niin yllättävän pienillä kilsoilla TDi jo kannattaa.

    Comment


      #32
      Autot on tehty ajettaviksi eikä audit talviajosta miksikään mene. Täysin turhaa hienostelua.

      Comment


        #33
        Jos ns. "vanhempi audi" on ajamatta kuukauden päivät, kesällä tai talvella, on siinä heti jotain roplattavaa. Kun säännöllisessä ajossa kaikki toimii paremmin. Autot on tehty ajettaviksi kuten Teppo mainitsi.

        Comment


          #34
          Tuli tosiaan itse ostettua elokuussa tuo RS2 ja vielä tässä "kuherrusaikaa" vietetään.
          Vaikka muutamalla touhutonnilla on jo osia saanut hankkia niin ei harmita.
          Enkä edes ole päässyt vielä liukkaille tai ratapäiville.

          Comment


            #35
            Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
            Juuri näin. Käytännön suorituskyvyssä tuo 3.0 TDi ei edes häviä RS2/S4 autoille.
            Pitää paikkansa ehkä RS2:n osalta, johtuen heikosta alaväännöstä, mutta rohkenen olla eri mieltä jo S4:stä. Ja RS4:ssä ainakin voimataso on läpi rekisterin sitä luokkaa, ettei kalisevilla maatalousmoottoreilla ole samaan topiikkiin asiaa :) Jos sitten mennään penninvenyttämiseen, ei taida olla 1.9 tdi vajaavetoisen voittanutta.

            Takaisin RS-asiaan: tasan samaa mieltä Tepon ja Jukan kanssa talvikäytöstä/seisonnasta. RS2:ssa esim jarrut alkavat jumia porschemaiseen tapaan mitä enemmän se seisoo. Ja lisäksi jarrut (ja muutkin osat) vaativat toimiakseen välillä "hapetusta", sehän on toki omistajalle ilo, mutta voi käydä kortin päälle. Ja se on välillä talvella haastavaa, kun ei ole oikein pitoa. Pitää ihan varta vasten käydä jossain suht sulalla motarilla jarruja huoltamassa.

            RS4 on noiltakin osin helpompi laite käyttää tai seisottaa.

            Comment


            • #36
              Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L
              Juuri näin. Käytännön suorituskyvyssä tuo 3.0 TDi ei edes häviä RS2/S4 autoille.
              Pitää paikkansa ehkä RS2:n osalta, johtuen heikosta alaväännöstä, mutta rohkenen olla eri mieltä jo S4:stä. Ja RS4:ssä ainakin voimataso on läpi rekisterin sitä luokkaa, ettei kalisevilla maatalousmoottoreilla ole samaan topiikkiin asiaa :)
              OT: Jani sanoi sen mitä itsekseni mielessäni jupisin.:) ..mun ässä mikään kiisseli ole.heh!;)

              Comment


              • #37
                Tällä 3.0 TDI:n suorituskyvyllä vs. RS2/S4 taidetaan hieman viitata siihen, että kun pääkaupunkiseudella ei vaan voi aina käyttää tuota koko tehoreserviä, niin kuin haluaisi ja tällöin puhutaan käytännön suorituskyvystä. Ja totta on, että kyllä sillä 3.0 TDI:n alaväännöllä aika hyvin pysyy mukana kehien ruuhkissa.

                Eli vaikka ässä ei mikään kiisseli ole, niin ei sillä lennetäkkään (melkein ehkä).

                Comment


                • #38
                  Auto tykkää kun sillä ajetaan kuten Teppo sanoi ja ihmisen tekemiä nämäkin ovat jolloin ne myös tarpeen vaatiessa saadaan kunnostettua :)

                  Comment


                  • #39
                    Eli vaikka ässä ei mikään kiisseli ole, niin ei sillä lennetäkkään (melkein ehkä).
                    Ei ainakaan vielä.;) mutta nälkä kasvaa syödessa..:)

                    Comment


                      #40
                      Tällä 3.0 TDI:n suorituskyvyllä vs. RS2/S4 taidetaan hieman viitata siihen, että kun pääkaupunkiseudella ei vaan voi aina käyttää tuota koko tehoreserviä, niin kuin haluaisi ja tällöin puhutaan käytännön suorituskyvystä.
                      Juuri tästä oli kyse.

                      Comment


                      • #41
                        Kattelin tuossa taas tarjontaa, ja 3.0 V6 quattrokin vois olla vaihtoehto, ainakin hinnat aika edullisia (itse asiassa 330bmw:issä kans). korjaus-/käyttökuluiltaanhan nämä taitaa kaikki mennä enemmän siihen, että mitä autoon on jo tehty, ja mitä on tulossa. ellei nyt auto kokonaan poksahda jostain.

                        lähinnä kun tuota auton määritelmää mietin, niin sen
                        - pitää olla farkku, että mahtuu kuskaamaan ihmisiä ja koiran
                        - suht' hauska saapi olla, eli quattro/takaveto ja kohtalaisesti tehoa vaaditaan, ihan vaan huvikseen. teholla ja nelivedollahan ei järjellä ajatellen tee pk-seudulla juuri mitään. mut kuitenkin tärkeitä ominaisuuksia.
                        - käyttökuluissa ei taida olla hirveää eroja automallien väilllä (jos ei remonttikuluja lasketa).
                        - lievä harrasteautostatus ei oikeastaan haittaisi. lähinnä kuitenkin kiinnostaa että auto olisi suht' kunnossa, eli ei olisi tulossa mitään über-remonttia ihan heti.

                        hyväk. 2.7 S4 taitaa olla noista nopeista edullisin hankintahinnoiltaan. samoissa hinnoissa suht' vähänajettujen rs2:sen tasolla.. rs4:sten hinnat ampuu vähän ylite toistaiseksi.
                        Viimeksi muokannut mattipuh; 16.10.2009, 21:39.

                        Comment


                          #42
                          Tarkoitin tuolla "pilata ajamalla" sitä, että ns. keräilypelillä rullattaisiin se 20-30tkm vuodessa, mitä minä miellän käyttöauton lukemiksi. Tuolla suoritteella, ei enää kovin mairea kappale vaikkapa 5 vuoden päästä. Kulutusosaa toki saa, mutta sisusta yms. onkin toinen juttu.

                          Toki RS2 nyt ei vielä täytä aidon keräilypelin kriteereitä, mutta 5-10 vuoden päästä jo alkaa täyttämään. Toisaalta, jos kukaan ei niitä kuluta pois, jäljellä olevat kappalemäärät eivät putoa riittävästi sinne keräilypuolelle :)

                          Comment


                          • #43
                            omat ajot jäävät varmasti <10-12tkm/vuosi, joten en pidä tätä hyvin "kuluttavana" ajona.

                            onko mututietoa, montako RS2:sta on suomessa?

                            Comment


                              #44
                              Alkuperäinen kirjoittaja mattipuh Näytä viesti
                              onko mututietoa, montako RS2:sta on suomessa?
                              Mututuntuma on että lienee noin 6 - 10 kpl, maks. 15.

                              Comment


                                #45
                                15 Löytyy jo foorumilaisten tiedoista. Eiköhän niitä ole vielä jokunen foorumin ulkopuolellakin.

                                Tässä vanha galluppi:
                                http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=60621

                                Olisiko toiveita uudelle?

                                Comment


                                • #46
                                  Joo olishan se kiva kattella millasta kulkinetta löytyy väeltä tällä hetkellä..:)

                                  Comment


                                  • #47
                                    Olikin tuon äänestyksen aikaan urssi omistuksessa, vaan ei oo enää :(

                                    Kyllä omasta mielestä tuollainen 20v turbo oli niin mainio käyttiksenäkin.
                                    Mitään sen ihmeempää laittamista siinä ei ollut muihin käyttiksiini verrattuna, vuotuinen ajosuoritekin oli luokkaa 20tkm.

                                    Comment


                                      #48
                                      Tarkistin foorumin tilanteen, käyttäjätietojen perusteella 20 kpl RS2:ia. Niiden lisäksi tiedän muutaman lisääkin. Todellinen määrä maassamme lie siis 30kpl nurkilla.

                                      Comment


                                      • #49
                                        mukavan verranhan noita on tänne pohjolaan päätynyt. :)

                                        Comment


                                          #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Teppo Kalske Näytä viesti
                                          Autot on tehty ajettaviksi eikä audit talviajosta miksikään mene. Täysin turhaa hienostelua.
                                          Tuossahan tuo kiteytetty. Lisäksi RS2 on jo legendaarinen ja sopivan nuhainen nykyautojen rinnalla.

                                          Comment


                                            #51
                                            Juuri tässä viikolla harrastajakollegan kanssa kahvilla mietittiin, josko olisi aika RS2 säilönnälle. Vähän ajettua ja tuunamatonta yksilöä kyllä vielä löytyy, mutta töitä saa tehdä sopivaa aihiota varten.

                                            Käyttöautoksikaan ei sinällään paha hankinta, mutta viitseliäisyyttä ja hyvä huoltopaikka tai osaavat kädet kyllä tarvitaan.

                                            Osat sinällään ei niin hirvittävästi normaalista B4:stä eroa, mutta kallista joissakin kohdin on ja myös niitä RS2 only juttuja. Myös alkaa kohta painamaan ne NLA viittaukset marmorilla ja ETKA:ssa esiintymään kiihtyvässä tahdissa :(

                                            Sinällään kilometrit ei kerroa kaikkea, parikin lähinnä olevaa jo reippaasti yli 300 tkm ajettua harrastepeliä ei kyllä paljoa uudesta häpeä, käyttäjästä kiinni.
                                            Viimeksi muokannut jta; 18.10.2009, 10:13.

                                            Comment


                                            • #52
                                              ajokilometrit ei kyllä tosiaan enää vaikuta tämän ikäisissä autoissa (+10v.), tehdyt huollot sitäkin enemmän. jos jotain ei ole kertaakaan avattu, ja autolla on ikää 15v., niin jossain vaiheessa tulee tehtäväksi joka tapauksesssa. omassa porsaassa alusta saa tänä talvena uudet puslat ja iskarit. normiajoa olisi ehkä kestänytkin vielä ajaa, mutta radalla kun on muutamaan otteeseen käynyt, niin puslat ei oikein enää tykkää. sikäli vähän "kovempi" ajo ei ole haitaksi autolle, jos ei vain ole tehty ajattelemattomasti, paikkoja rikkoen, sillä siinä paljastuu ainakin auton heikot osa-alueet, mitkä vaatii uusimista.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Kävin töiden jälkeen pikaisesti katsomassa tuota Espoon Audicenterin
                                                sinistä yksilöä. harmi ettei omistaja ollut paikalla, automyyjä ei kovinkaan paljoa auton historiasta tiennyt. auto on yksityismyynnissä, eli ei liikeen virallisilla listoilla. omistajana liikeessä töissä oleva kaveri.

                                                ihan suht' ok-kuntoiselta näytti päällepäin. tosin sisusta oli jo vähän kuluneemmassa kunnnossa mitä omassa 3v. vanhemmassa autossani. mutta, tekniikkahommathan näissä ratkaisee.

                                                http://www.nettiauto.com/audi/rs2/2845149

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Itse saattaisin jopa valita mielummin sisustaltaan priiman öljyä polttavan, koska moottoreita voi remontoida ja niihin saa jatkossakin osia. Sen sijaan monia sisustan tai korin osia ei enää saa ja tilanne ei todellakaan ole paranemaan päin.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Vähän samoilla linjoilla. Rikkinäistä nahkasisustaa on vaikea paikkailla hyvin ja kangassisustoissa taas alkaa myös kuluminen näkymään siinä 200-300tkm välillä. Etsinyt tässä tovin hyväkuntoisella nahkasisustalla olevaa urssia ja melkoisia eroja noissa on ollut ja todella harvassa hyväkuntoiset.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      saapihan noita verhoiltua uudelleen, etenkin penkkejä.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        nelivedollahan ei järjellä ajatellen tee pk-seudulla juuri mitään
                                                        Aika yleinen harhakäsitys nelivedosta, itse olen ajanut jo yli 15 vuotta omilla quattroilla vajaavetoisten ohessa. Usein kun ajaa vaikka etuvetoisella unohtaa kuinka varovasti pitää lähteä risteyksestä kiihdyttämään ettei turhaan sudittele. Neliveto ei ole synonyymi maastoautolle ja talvella voi katsella taustapeilistä muiden tuhertelua.

                                                        Eihän harrasteauton valintaa tehdä järkiperustein ellei ole sijoitusmielessä liikkeellä mutta autohan onkin yksi huonoimmista sijoituskohteista. Itse olen jokaisen autoni valinnut tuntuman ja fiiliksen perusteella, vaikea tehdä ratkaisua jos ei aja mahdollisimman monia eri autoja. Jotkut näyttävät tosin valitsevan uudenkin auton itselleen muiden ihmisten mielipiteiden perusteella. Tässä yksilössä valinta meni nappiin ja edellisen omistajan antama informaatio on vastannut todellisuutta.

                                                        Täällä on hyvä kysellä ja punnita, saa paljon pohdittavaa ja voi sitten mennä ratkaisemaan valintansa ajamalla. En menisi kyllä puhumaan dieseleistä samassa topicissa kun niillä on aivan oma luonteensa. Omasta mielestäni naku automaatilla on hyvä käyttöauto varsinkin kaupunkiruuhkissa mutta ei siinä ole juurikaan samaa fiilistä kuin lähes 8000rpm kiertävässä räyhäkkäässä bensakoneessa.

                                                        RS2 ei sovi ainakaan sellaisella joka haluaa vain reuhata ratin takana, vaatii hyvää huolenpitoa ja mielestäni malli alkaa olla jo siinä iässä että pitää vaalia historiaa. Itselleni yksi valintakriteereistä viime vuonna oli se että on huomaamaton sleeper, tosin S4 on vielä huomaamattomampi ja itse en niitä yleensä tunnista liikenteessä. Kuitenkin viikottain joku tulee kaupungilla kyselemään onko aito RS2, yllättävän hyvin tuo sleeper näköjään tunnetaan. Onhan siinä joku outo hehku kun rekisteriotteessakin lukee "Audi Porsche Avant RS2" ja katsastusmies ihmettelee sekasikiön valmistenumeroa joka ei ole Audin sarjasta. Vaimo tykkää tuolla ajaa niin että pitää välillä hillitä intoa, on kuulemma napakka eikä mikään löysä kiikkulauta. Ei vain ymmärrä sitä miksi pitää olla koko ajan hankkimassa Audiinkin kaikenlaista palikkaa.

                                                        RS2:n hyvistä ja huonoista puolista voisi rupatella sivutolkulla. Tuo ei todellakaan ole mikään rata-auto kun painoa on satoja kiloja liikaa ja perheautoksi taas onnettoman pieni. Jotenkin siihen on aina ilo istua ja käydä pyöräyttämässä pieni lenkki, usein on ns. RS2 ilme päällä kun kotiin tulee. ;)

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Sami kirjoitti aika pitkälti mitä itsekin mieltä. Tuo RS2 ominaisuus, ettei tunnu tylsälle, on totta. Pätee edelleenkin. Jokin uudempi laite ois saattanut jo vaihtua aikoja sitten. Itse annan joskus hanaa omalle kulkineelle, ettei kone ja jarrut "ruostu". Tässä on vain sitä jotakin. 12.6 litraa/100km keskikulutus huhtikuusta tähän päivään. Ei paha "tehoihin" nähden.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Oikein fiksu ihminen ei ostaisi kumpaakaan näistä autoista.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Oikein fiksulla ihmisellä ei ole niin kivaa auton ratissa..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X