Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 90 2.2Q vm.88, kannattaako?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 90 2.2Q vm.88, kannattaako?

    Tommonen olis tässä ny himoittuna.. reiluun tonniin sen sais että sen puoleen voisi ostaakkiin, mutta kuinka paljon tohon saa uppoomaan että siitä hyvän tekee on eri asia.

    Etukaaresta lohkeilee maali, takaovien alaosassa ruostetta, tais olla eessäki, takalasin yläreunassa katossa ruostetta, takavalopaaneli halki, kytkin jäykkä ja outo muutenkin, absien valo syttyy ku ajaa jotain yli 60 mutta sammuu ku painaa absien nappia pitkään, nostimet vähä säklättää, helmoissa muutenki vähä mätää ja maalipinta haalistunu pirusti, rattia käännettäessä kuuluu outo ääni niinku ratti ottas siihe yhtee muoviin kii tms +++ paljon muuta pientä kosmeettista, vaihteensiirtimien puslat melko kuluneet. Plussaa: hyvä huoltokirja, ollu vanhemmalla ukolla, webasto, kattoluukku, vetarit ei äännä ja kumit ehjät, perä ei äännä ja lukko toimii, veto tallella autossa yleensäkki, konehuone suht. siisti kilsoihin nähden, venakoppa ottanu kyllä ruostetta itteensä (:D) jaja ja hyvät kaiuttimet kasettisoittimella!!!! ++ sisusta melko siisti paria pikkuvikaa lukuunottamatta. Ajettu 318tkm.

    Ps. tuon oston yhteydessä audiclubin jäseneksi liittyminen jo pakollista sillä olis kolmas rinkelikeula tohon pihaan.. (ei näistä prkl pääse eroon) :D

    #2
    Nätit leimat huoltokirjassa onkin iso ilo, kun näkyviä vikoja on kuitenkin noinkin paljon :)

    Minä kyllä suosittelisin etsimään parempaa yksilöä. Mieluummin siihen parempikuntoiseen ne pari tonnia kuin tuon remppaamiseen töiden kera. Projektiksikin ostettaessa suosittelisin samaa.

    En tosin tiedä yhtään, kuinka noita on myynnissä.

    Comment


    • #3
      Homman järkevyydestä ja kannattavuudesta on paha sanoa näkemättä autoa. Ja silti se on katsojan silmästä riippuvainen, se mikä on jonkun mielestä kannattavaa projektoida ei sitä välttämättä jonkun muun mielestä ole....

      Aika paljon tuntuisi olevan laittoa, mut ei hintakaan kyl paha ole. Jos työkalut pysyvät kädessä, ja on aikaa/halua ruuvailla, niin voi päästä melko "halvalla"kin laitosta, riippuu toki paljon siitä että miten täydellisen haluaa autosta tulevan/mitkä virheet häiritsee jne. Maalaus maksaa hunajaa, jollei tee itse.

      Mut mut, sullahan on profiilissakin ysikymppi. Tosta toisesta sais ainakin helvetisti varaosia siihen, jos kunnostaminen osoittautuu liian isoksi rojektiksi. Tai sitten vaihdat parempikuntoisesta autosta peltiosat quattron ympärille ;)
      Viimeksi muokannut Kenda; 21.4.2009, 00:17.

      Comment


      • #4
        No joo, ei taida raaskia tuota profiilin ysikymppiä lihoiksi laittaa.. 255tkm ajettu ja ollut pihassa 2 vuotiaasta (45tkm) asti.. Kaipailis sekin vähän maalia, etukaarta, venttiilinnostinta yms pientä mutta melkoisen virheetön peli sinänsä. No ei siitä sen enempää.

        Maalihommat hoitais varmaankin tuttu maalari, ja huokeaan hintaan melkoisen varmasti. Ainoa vaan että saako siitä ikinä hyvää jos "paikkamaalaa" nuo kohdat mitkä tarvitsisi ainoastaan maalata. Lienekkö ainoa hyvään tulokseen johtava vaihtoehto sitten ylimaalaus.. Pohjat tekisin itse luonnollisesti.

        Työkalut pysyy kyllä kädessä, ja intoa piisais tohon kyllä muutenkin kun oon tollasta 5-syl. nelikkoa haaveillut jo kauan.. Mutta mielenkiintoista kuulla mitä porukka on mieltä. Kai nuo quattrot nyt sitten kestää vähän enemmänkin ajettuina kun niistä niin kehutaan..?

        Ei tuo paha ole omasta mielestä, kun saa vielä täyden tankinkin kaupan piälle =D Voi pian olla että huomispäivänä on jo myöhäistä katua..

        Comment


        • #5
          Paikkamaalauksen onnistuminen riippuu aika paljon auton väristä(punainen on perusväreistä pahin), ja siitä mikä on "hyvä". Sekin on hieman katsojasta riippuvainen.

          Jos autossa on ruskeeta katossa, joka ovessa sekä etulokareissa niin melkeinpä kannattais ylimaalata koko auto. Katon, ovet ja etuloksut joutuu kuiteski maalaamaan. Melkeinpä samalla vaivalla maalaa koko auton, on sit ainakin kaikkialta samaa sävyä. Varsinkin jos tuttu maalari sen halvalla tekee.

          Nostimet tuntuu tosiaan olevan kulutustavaraa, mut ei paha vaihtaa :) Ja kyl ne kuattrot tuntuu kestävän, itsellä 400+tkm ajettu ja hyvin pelittää. Korissa on tosin pientä sanomista johtuen Vatasen jaloista + omista käsistä :D Et ei sitä koppaa välttämättä kannata ihan vimosen päälle tehdä jos talvella meinaa vähänkin leikkiä :D

          EDIT: Omassakin tuo takavalopaneeli on aika monessa osassa, tiedä sitten et johtuuko takaluukun nostamisesta paneelista vaiko kiinni paiskomisesta. Herkkiä tuntuvat olevan halkeamaan enivei.
          Viimeksi muokannut Kenda; 21.4.2009, 01:25.

          Comment


            #6
            90q/KV n on kuitenkin aika peruslaite laitettavaksi. Jos sisusta on siisti ja korissa ei ole korroosiovaurioita, niin kaikki muu onkin sitten vähän sama kun tuolla iällä menee kuitenkin kaikki vaihtoon, oli kunto hyvä tai huono. Siis jos hyvän tekee.

            Kyllä minä 90q:n voisin käyttörassiksi peruskunnostuksen jälkeen ottaa, se on kuitenkin hyvä kompromissi maantieajomukavuuden ja kaupunkipyörittelyn väliltä. Koppa on ratkaisevasti pienempi kuin C/D-kokoisissa.

            Ei mielipiteitä kysytä kavereilta - jos ovat jatkuvasti eri mieltä, vaihdetaan kavereita tai ollaan ilman. Ellei sitten kyse ole asennekoulutuksesta. :-D

            Comment


              #7
              Joo, eihän tuo nyt pahalta kuulosta. Jos kerran korihommat ei hirvitä. Omassakin ysikympissä oli/on 1000 ja 1 pikku remppakohdetta mutta pala kerrallaan mennään parempaan päin. :) Tekniikka noissa ei mitään rakettitiedettä kuitenkaan ole.

              Comment


              • #8
                Auto nyt pihassa. Hiukkasen huvittava näky kun kaksi melkein identtistä ysikymppiä vierekkäin :D

                Iskarit saa laittaa vaihtoon ja muuta pientä.. Se hieman mietityttää kun kääntää niin kuuluu sellainen melko vaimea paukaus, voisko johtua iskareista?

                Pohja oli terve muutamaa epäilyttävää kohtaa lukuunottamatta.

                Takarenkaat oli kuluneet sisältä, ajettu lukko päällä tai sitten aurauskulmat. Onko quattrosta sen kummempi saada kulmat kohdilleen? Ratti on vinossa kun auto kulkee suoraan, liekkö vaan käytetty pois eikä ole sattunut sitten ihan suoraa vai onkohan tuo tölmästy johonkin...

                Etujarrulevytkin taitaa olla vaihtokunnossa kun täristää jonkin verran. Abseissakin jotakin häikkää on, antureissa luultavasti kun merkkivalo ei pala ensin, mutta kun nopeutta tulee se syttyy. Jarrua ja absien nappia painamalla sen saa taas sammumaan ja kohta syttyy taas. lukkoon menee renkaat vaikka valo ei palaiskaan.

                Tässä vaiheessa sanoisin että todella kannattava ostos jos ei löydy mitään kauheaa vikaa. Tolla putkistolla pakoäänetkin ihan miehekkäät :P

                Comment


                • #9
                  Tai sitten etupäästä menee jotain puslia vaihtoon. Omassa aikanaan levyjen vaihto auttoi hieman, muttei poistanut tärinöitä kokonaan. Puslajumppa teki temput.

                  Comment


                  • #10
                    Mistä päin hait auton?

                    Comment


                      #11
                      Saman tien jäykemmät uretaanipuslat sisään, tekee ihmeitä tyypille 89, joka muuten on yksi Audin parhaista korimalleista.

                      Comment


                      • #12
                        Ylivieskasta hain, onkos Henrin entinen?

                        Joo, noissa quattroissa vissiin puslia tuppaa menemään. Onkohan nuo lie kuinka kalliita?

                        Comment


                        • #13
                          Mecarilta vissiin hait kun ei enää pihalla ollu? Ajattelin ku täsmäs ikä ja kilometrit et tais olla ko. pirssi kyseessä.

                          Ei ole minun entinen mutta itekki kävin autoa vähän kattelemassa.

                          Comment


                          • #14
                            Otas autosta muutama kuva ja jatka kertomusta projekti-osiossa :)

                            Paukahdus kääntäessä voi tulla myös jousista tai yläpään laakereista, kävelyvauhdissa reippaammin kääntäessä voi olla myös torsenista johtuvaa rutinaa(ominaisuus).

                            Jos alusta on kovin väsynyt(ilmeisesti ei oo madallettu) niin sekin voi aiheuttaa kumien sisäpintojen kulumista, varsinkin jos renkaat on leveät.

                            EDIT: quattrossa saa säädettyä pyöränkulmat takaakin, ne on melkeinpä pakkokin säätää/viedä säädettäväksi, jos puslia ja iskareita menee vaihtoon.
                            Viimeksi muokannut Kenda; 22.4.2009, 00:31.

                            Comment


                            • #15
                              Joo pitää huomenna ottaa kuvia ja tekaista topic projektiosastolle..

                              Madallettu tämä ei ole, mutta alusta ilmesesti hieman eri kuin tossa toisessa, kun on jollakin sporttipaketilla varustettu. On nimittäin paskoilla etuiskareillakin jämympi ajettava kuin tuo etuvetoinen :D Tai no ei kallistele samalla tavalla.

                              Iskarin yläpään laakeri ei muuten tullut edes mieleen prkl, se on semmonen paukaus että voisipa sieltä kuulua. Tosin kuuluu kyllä nimenomaan reippaammin kääntäessä mutta myös jo jossain vajaassa 40km vauhdissakin jos en nyt ihan valehtele.

                              Viescarilta hain tuon tosiaan, melkosen huokeaan hintaan kun myivät. :)

                              Comment


                                #16
                                Joo, kuvia vaan jakoon. Saisko ne haalistumat ihan vaan myllyttämällä pois.

                                Comment


                                  #17
                                  Powerflexin tukivarsien puslat maksoi n. 90e akseli, samaan rytäkkään suosittelen vaihtamaan apurunkojenkin puslat. Niitä saa Superflexiltä. Olisko ollut jossain 150e kantturoissa per apurunko. Noi yläpään laakerit kannattaa katsella laadukkaat, ne mitä motonetista saa 10e/kpl ei ole laadukkaat. :) Quattron takapään auraus säädetään vastaavalla tavalla kuin etupäässä, onnistuu 4-pyöräsuuntausvehkeillä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Powerflexit on tosiaan hyvät, ainakin eteen alatukivarsiin kannattaa sellaiset pistää.

                                    Vaihteensiirron epämääräisyys(vipu liikkuu sivusuunnassa myös pykälä sisässä ?) johtuu vaihteensiirtovivun kumivaimennuksen pehmenemisestä siirtotangon tiivisteen vuotamisen takia. Uusi vipu maksaa n.90 merkkiliikkeessä.

                                    Absista kannattaa putsailla anturit yksi kerrallaan. Jos ei auta, niin sitten vetarit irti edestä alkaen ja hammaskehää rapsuttelemaan. Jos on pahasti ruostunut, niin minulta löytyy kaikki vetarit varaosiksi. Ei ole paljoa tarvinnut hajoamisen takia voimansiirtoa ehjätä vaikka 408 tkm on jo mittarissa.

                                    Koeta etsiä laadukasta alipaineletkua ja vaihda kaikki alipaineeseen liittyvät letkut konehuoneeseen. Voin vaikka lyödä vetoa että siellä on letku/letkuja hajalla. Virranjakajan alipainesäädinkin kannattaa tsekata. Näillä toimenpiteillä voi saada kulutuksen likemmäs 8.5 l/100 seka-ajossa joka on suht normaali kunnossa olevalle autolle.

                                    Ruostetta löytyy ovien alalistojen alta ja reikä todennäköisimmin takarenkaiden takaa missä pelti on ottamassa vastaan kiveniskuja. Myös tuulilasin reuna on altis ruostumaan, varsinkin metallivärisessä autossa. Muuten ei juuri ruostu ilman ulkoista kolhimista.

                                    Jonkunverran on tullut tuollaisen sielunelämään tutustuttua ja varaosa-autokin löytyy.

                                    ps. muista rasvata kardaanin keskinivel ja asenna takajarrusatuloiden rasvanipat jo huomenna ettei unohdu...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kiitoksia vinkeistä. Kulutus on nyt ollut jo seka-ajossa tuota 8,5 litran luokkaa ettei ongelmia sen suhteen.

                                      Juttu jatkuu tuolla: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=74555

                                      Comment

                                      Working...
                                      X