Olisihan se kyllä perin merkillistä, jos täällä yhä vain kaikki ajaisivat lötköllä :) Jos tarkemmin katsoo yleiskuvaa, nyt liikutaan jo lähes 2000-luvun alun ja taitteen Audien ropauksessa. Ei siis yhä 25v jälkeen pöristellä kaikki lötköillä.
Kaverin kanssa tässä oli juuri juttua siitä, että meidän klubilla ei vielä kauheasti ole OEM-kulttuuria, mitä on esim. BMW Club Finlandilla (ei saa sotkea bimmeriin). Vaikkakin en vielä ole miedän ratapäiville ehtinyt itse paikalle, on niissäkin pääpaino enemmänkin laitettuissa radan nielijöiden käskyttämisessä kun taas BCF:llä kierretään ilmeisesti enemmän rataa OEM klasikkoilla niiden asettamalla tahdilla.
Tultiin siihen päätökseen, että tämä johtuu oikeastaan vain yhdestä asiasta; Audin premiumautojen historia ei yllä kauheasti 90-luvun taakse. Totuushan on, että Audista tuli oikeasti premium-malli vasta 90-luvun taitteessa ja 80-luvun alussa vasta ensimmäiset premiumiin kelpaavat mallit.
BMW:llä, MB:llä yms. premium-historia yltää hyvin kauas, joten niihin piireihin on hyvin ehtinyt jo syntyä OEM-klasikkohenki. Audien piirissä alkaa vasta nyt aika olemaan riittävä moiseen.
Sen tähden tämä touhu on pitkälti painottunut virittämiseen ja ropaamiseen, ei koskemattomien johtosarjojen ja korkkaamattoman konehuoneen ylistämiseen. Toivottavasti sitäkin kuitenkin tulevaisuudessa tullaan näkemään.
Kaverin kanssa tässä oli juuri juttua siitä, että meidän klubilla ei vielä kauheasti ole OEM-kulttuuria, mitä on esim. BMW Club Finlandilla (ei saa sotkea bimmeriin). Vaikkakin en vielä ole miedän ratapäiville ehtinyt itse paikalle, on niissäkin pääpaino enemmänkin laitettuissa radan nielijöiden käskyttämisessä kun taas BCF:llä kierretään ilmeisesti enemmän rataa OEM klasikkoilla niiden asettamalla tahdilla.
Tultiin siihen päätökseen, että tämä johtuu oikeastaan vain yhdestä asiasta; Audin premiumautojen historia ei yllä kauheasti 90-luvun taakse. Totuushan on, että Audista tuli oikeasti premium-malli vasta 90-luvun taitteessa ja 80-luvun alussa vasta ensimmäiset premiumiin kelpaavat mallit.
BMW:llä, MB:llä yms. premium-historia yltää hyvin kauas, joten niihin piireihin on hyvin ehtinyt jo syntyä OEM-klasikkohenki. Audien piirissä alkaa vasta nyt aika olemaan riittävä moiseen.
Sen tähden tämä touhu on pitkälti painottunut virittämiseen ja ropaamiseen, ei koskemattomien johtosarjojen ja korkkaamattoman konehuoneen ylistämiseen. Toivottavasti sitäkin kuitenkin tulevaisuudessa tullaan näkemään.
Comment