Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Miksi uusien Audien omistajat loistavat poissaolollaan?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Olisihan se kyllä perin merkillistä, jos täällä yhä vain kaikki ajaisivat lötköllä :) Jos tarkemmin katsoo yleiskuvaa, nyt liikutaan jo lähes 2000-luvun alun ja taitteen Audien ropauksessa. Ei siis yhä 25v jälkeen pöristellä kaikki lötköillä.

Kaverin kanssa tässä oli juuri juttua siitä, että meidän klubilla ei vielä kauheasti ole OEM-kulttuuria, mitä on esim. BMW Club Finlandilla (ei saa sotkea bimmeriin). Vaikkakin en vielä ole miedän ratapäiville ehtinyt itse paikalle, on niissäkin pääpaino enemmänkin laitettuissa radan nielijöiden käskyttämisessä kun taas BCF:llä kierretään ilmeisesti enemmän rataa OEM klasikkoilla niiden asettamalla tahdilla.

Tultiin siihen päätökseen, että tämä johtuu oikeastaan vain yhdestä asiasta; Audin premiumautojen historia ei yllä kauheasti 90-luvun taakse. Totuushan on, että Audista tuli oikeasti premium-malli vasta 90-luvun taitteessa ja 80-luvun alussa vasta ensimmäiset premiumiin kelpaavat mallit.

BMW:llä, MB:llä yms. premium-historia yltää hyvin kauas, joten niihin piireihin on hyvin ehtinyt jo syntyä OEM-klasikkohenki. Audien piirissä alkaa vasta nyt aika olemaan riittävä moiseen.

Sen tähden tämä touhu on pitkälti painottunut virittämiseen ja ropaamiseen, ei koskemattomien johtosarjojen ja korkkaamattoman konehuoneen ylistämiseen. Toivottavasti sitäkin kuitenkin tulevaisuudessa tullaan näkemään.

Comment

Uuden ja ensimmäisen Audini tilanneena ilmoittaudun jäseneksi. Hiukan samantyyppinen keskustelu on täällä käynnissä, jonka avasin BMW Club Finlandin keskustelufoorumissa ensimmäisen Bemarini hankinnan yhteydessä. Sinne perustettiinkin sitten erillinen ketju uusien autojen keskustelulle otsikolla "Ajamisen iloa". Muutenhan siellä keskustelun henki on samantyyppinen, kuin ensivaikutelmani täältä. Tuo uusien autojen ketju siellä on edelleen varsin hiljainen.

Työsuhdeautonani on edelleen Bemari, mutta oma auto vaihtuu nyt Audiksi. Kovin mielelläni kuulisin kommentteja autosta vastaavien ajopelien omistajilta. Neuvoja varusteluun olisi myös mukava saada, kuten ainakin kahdelta täälläkin kirjoittavalta henkilöltä olen UVW:ssä saanutkin. Eipä se kai ole pois vanhempien mallien parissa asiaa harrastavilta, vaikka osan mielestä joutavaa varustelukeskustelua ja käyttökokemusten vaihtoa uusienkin Audien osalta täällä käytäisiin.

Itse olen täällä nöyränä neuvoja kyselemässä - muille annettavaa ei minulle vielä Audin osalta ole kertynyt.

Comment

Mitäs herkkuja tuli Audiin tilattua?

Kokemuksia tuosta uudesta S-tronicista arkikäytössä luetaan mielellään, kunhan saat auton ja alkaa tulla enempi ajoa sillä. Itsekin ajatellut seuraavaksi autoksi tuota B8 2.0 TFSI quattroa, ei tosin ihan lähiaikoina ole ajankohtainen tuo vaihto.

Comment

Eipä todellakaan ole pois mistään se, että joku haluaa puhua asiallisesti uusien Audien varustelusta tai muusta niihin liittyvästä. Jokaiselle jotakin. Jos ei kuitenkaan mielellään sitten tehtäisi mallikohtaisia pohdintoja tässä ketjussa, vaan avataan rohkeasti ihan asiaa käsittelevä uusi ketju.

Tilaa on.

Comment

Näyttää täältäkin löytyvän esim. ketju otsikolla "Uusi A4", koskien B8 -mallia, mutta siellä viimeinen kirjoitus on joulukuulta 2008. UVW:llä on A4 B8 -ketju varsin aktiivinen päivittäin. Jostain syystä ko. mallin aktiivikirjoittajat näyttäisivät olevan siellä. Syytä on minun vaikea arvuutella, kun olen täällä ihan noviisina. Mutta ACF:n jäsenhakemuksen laitoin tänään matkaan !

Comment

Onhan tietysti oma haasteensa keksiä mihin osioon avaisi esimerkiksi keskustelun, jossa pohditaan vaikkapa B8:iin tilattavia varusteita, niiden kytköksiä ja ominaisuuksia. Tosin hetken tuumailu on aina paikallaan. Verkosta bongattua -osion "Uusi A4" ei liene tarkoituksenmukaisin. Yksittäiselle varusteelle löytyy tietysti helpommin oma kolonsa mutta jos laajemmin varusteista haluaa vääntää niin sormi menee helposti suuhun. Käyttökelpoinen ei ole myöskään UVW:n B8-ketjun tyylinen "yleis-topic".

Comment

Pistetäänpä jonkinlainen haaste (kun itse en viitsi lähteä soheltamaan)

Kuka ei löydä nykyisiltä jaetuilta asia osioilta yhtään uudempien autojen varusteluista juttua?
                Ja vastaavasti meidän modeille - Kuinka hyvin/huonosti näitä topickeja on perustettu osiohin?

Meidän näppärät modet varmaan siirtelee keskusteluja/aiheita oikeisiin kohtiin, mutta rupeaako niistä kertymään pikkuhiljaa uuden osien perustamista varten "tarpeeksi suuri" kokonaisuus. Ja toisekseen olisiko tällaiselle tarvetta/kysyntää?

Aika hyvin itse tuolta bongailen noita juttuja, tosin joutuu välillä vähän opiskelemaan näitä lyhenteitä eri kilkkeistä, mutta mikään ei minua estä avaamasta uuttaa aihetta kysymyksilleni. Eli yhtä kaikki... Jos avaa suunsa, varmaan jotain kuuleekin ;) Ja täällä kun on vielä hyvä henki niin ei tylytetä pystyyn..

Perusmeisingillä: "ei se haittaa vaikka tyhmempi/tietämätön kysyy, vaan sillä on merkitystä miten vastaa" :) °harmi kun on itse niin tyhmä, että kysyy ja vastaa vaikka mistään mitään tiedäkkään° :D
                Viimeksi muokannut perrier; 21.4.2009, 20:32. Perustelu: Idiootille kun antaa kaksi asiaa samaan aikaan, niin toisesta ei tuu mitään... jos nyt sais jotain selvää..

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Erska Näytä viesti
                  Joku mainitsi leimanhuoltokirjassa. Jos kaikki leimat nykyhetkeen ovat merkkiliikkeen leimoja, niin silloin autollahan on liikkumisturva seuraavaan huoltoon asti. Itse pitäisin kyseistä ominaisuutta hyvinkin mukavana lisänä, vaikka se nyt maksaakin sen marmorin suolaisen hinnan. =)
                  Tästä vähän samankaltaisesta asiasta oli juttua kun päiviteltiin että (internetistä ostettujen) renkaitten allelaitto maksaa aika paljon nykyään. Jostain se kate on otettava. Sama koskee varmaan osin tuota liikkumisturvaakin, onko kukaan laskenut monenko vuorokauden autovuokran lasipalatsin huollon hinnoilla maksaisi? Mielestäni huollon hinnassa pitäisi olla sen huollon kustannus, ja muutenkin karsastan kaikkia "lisävarvopalveluja" joita en tarvitse. Jos tarvitsen jotain ostan sen. Anteeksi OT.

Comment

Voin esittää tässä vastaväittämän tohon että _kaikki_ uusien audien omistajat olisi UVW:llä. Itse en edes tiennyt kyseisen palstan olemassaolosta mitään ennen kun tällä viikolla. ;D

Ja mitä hätäseltään selailin, niin erittäin sekavalta vaikutti sivusto. Sielä oli tyyliin 4 ketjua jossa oli otsikkona; "KAIKKI uudesta V golffista" "KAIKKI uudesta audi A6:sta" koitappa tollasesta ketjusta sitten etsiä jotain kun se on 300 sivua pitkä. Haulla ehkä joo, mut silti. Erittäin sekavaa.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja -V- Näytä viesti
                      Onhan tietysti oma haasteensa keksiä mihin osioon avaisi esimerkiksi keskustelun, jossa pohditaan vaikkapa B8:iin tilattavia varusteita, niiden kytköksiä ja ominaisuuksia. Tosin hetken tuumailu on aina paikallaan. Verkosta bongattua -osion "Uusi A4" ei liene tarkoituksenmukaisin. Yksittäiselle varusteelle löytyy tietysti helpommin oma kolonsa mutta jos laajemmin varusteista haluaa vääntää niin sormi menee helposti suuhun. Käyttökelpoinen ei ole myöskään UVW:n B8-ketjun tyylinen "yleis-topic".
                      Itse oon kirjoitellut esim. uuden TT:n varusteista (rns-e ainakin) muistaakseni tuonne sisusta ja sähköt-osioon, eiköhän nuo lisävarusteet pitkälti sinne mene? Ja taisin tehdä 1.8tfsi tt:stä myös ihan oman threadinkin joskus tuossa viime vuoden puolella(en kyllä muista minkä osaston alle), jos vaikka jotakuta kiinnostaa. Eli kyllä mun mielestä tänne on helppo löytää paikka kirjoitella noista uusistakin autoista ja niiden lisävarusteista. Kirjoittelun iloa kaikille! :)

Comment

Onhan nuo UVW:n pitkät ketjut toki aika mahdottomia hakea mitään erityistä. Mutta mukavaa juttelua siellä on "nettituttujen" kanssa päivittäin, ja kun hommaa seuraa lähes päivittäin, niin siihen jää koukkuun, mitä en ole pitänyt pahana. Mukavaa porukkaa...

Varsin asiallista keskustelua on UVW:llä ja täälläkin näköjään. Itse pidän siitä, että omilla nimillä kirjoitellaan ! Jos tännekin syntyisi jokin sopiva paikka vaikka A4 B8:n varusteista ja OEM - jälkivarustelusta keskustella, niin mielelläni olisin mukana. Nyt vasta katselen ja ihmettelen. En lähtenyt tähän ketjuun tilaamani auton speksejä vielä availemaan, kun se ei sopine palstan kulttuuriin.

Comment

Jos tännekin syntyisi jokin sopiva paikka vaikka A4 B8:n varusteista ja OEM - jälkivarustelusta keskustella, niin mielelläni olisin mukana. Nyt vasta katselen ja ihmettelen. En lähtenyt tähän ketjuun tilaamani auton speksejä vielä availemaan, kun se ei sopine palstan kulttuuriin.
                          Tuossa on hyvä syy uuden topicin perustamiseen.

Comment

Lainaus:
                            Jos tännekin syntyisi jokin sopiva paikka vaikka A4 B8:n varusteista ja OEM - jälkivarustelusta keskustella, niin mielelläni olisin mukana. Nyt vasta katselen ja ihmettelen. En lähtenyt tähän ketjuun tilaamani auton speksejä vielä availemaan, kun se ei sopine palstan kulttuuriin.

Tuossa on hyvä syy uuden topicin perustamiseen.
                            Joo, Esson baariin vaan tyyliin "Uusi palstalainen esittäytyy, miksi päädyit audiin, mitä oli vaihtoehtoina ja mitä varusteita tuli jne..."

Comment

Ja kyllä kannattaa spekuloida täällä niillä varusteilla. Tilattavan auton seuraava omistaja kun saattaa sitten löytyä täältä.. Ja luulen että tän forumin porukka osaa sitten arvostaa niitä tilattuja varusteita eri tavalla kuin autoliikkeen vaihtoautopuolen jamppa. Sille kun ei meinaa mitään joku musta sisäkatto, sisävalopaketti tai S-line ulkonäköpaketti. :)

Comment

En nyt ihan haluaisi aloittaa "uusi palstalainen esittäytyy" -ketjulla kertomalla minkälaisen, ja miksi olen tilannut Audin. Pitäisi olla sellainen ketju, jossa muutkin vastaavan auton haltijat jakavat kokemuksiaan. Mihinkähän siis kirjoittaisin - neuvokaa kokeneet noviisia !

Comment

Tuossa esim. joku esittäytyy, voinee jatkaa samaan, ei taida semmoista esittäytymis-ketjua varsinaisesti olla tai en muista nähneeni, jossa useampi esittäytyisi.

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=73724

Comment

Markku J: Mitenkäs olisi ketju nimeltä "Miksi valitsin A4 B8 :n?" Siinä tulisivat sitten punnituksi hankintaperusteet ja myös muokkausmahdollisuudet niin sinun kuin muidenkin auton hankkineiden näkökulmasta.

Comment

Alotat ketjun missä kerrot mikä auto, mitä varusteita ja perustelut miksi ne ja miksi jotain jäi pois, paras alotus aina sellanen mikä jättää muille halun vastata tai olla eri mieltä. Vaikkapa vanhoista kokemuksista vähän mausteita näihin syihin (quattro vaikka kun oli noloa jäädä kaupan parkkipaikalla jumiin, tms). Sitten aktiivisesti mukana keskustelussa, niin ei jää oma osuus vain aloittamiseen ja ketjukin pääsee elämään.

Comment

Markku J:
                                        Jos tännekin syntyisi jokin sopiva paikka vaikka A4 B8:n varusteista ja OEM - jälkivarustelusta keskustella, niin mielelläni olisin mukana.
                                        Joko uusi B8 on alla ja saammeko piakkoin jo rohkean avauksen mainitsemistasi aiheista. Tuskinpa kuitenkaan yksin asiasta olet kiinnostunut. Kai moni uuttakin autoa sen verran haluaa personoida, että erottuu perustyösuhdeautosta ja löytää itse omansa kauppakeskuksen parkista.

Comment

Uutena forumin jäsenenä ja uuden audon omistajana tänne ei ole niin helppo kirjoittaa, kuin ehkä olisi, jos käsissä olis vanhempi kulkine tai projekti, joihin tarvitsisi neuvoja tai kommentteja. Itse olen kirjoitellut enemmän ulkomaiselle ei merkkikohtaiselle forumille, mutta koitan täälläkin käydä aina kun ehdin.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja mrmojo77 Näytä viesti
                                            Uutena forumin jäsenenä ja uuden audon omistajana tänne ei ole niin helppo kirjoittaa, kuin ehkä olisi, jos käsissä olis vanhempi kulkine tai projekti, joihin tarvitsisi neuvoja tai kommentteja. Itse olen kirjoitellut enemmän ulkomaiselle ei merkkikohtaiselle forumille, mutta koitan täälläkin käydä aina kun ehdin.
                                            Tervetuloa Tommi! Laita ihmeessä vaikka kuvia aanelkustasi, uusia audeja on aina kiva ihastella :) Lava Grey kuulostaa myös aika hyvältä värivalinnalta!

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja peku79 Näytä viesti
                                              Tervetuloa Tommi! Laita ihmeessä vaikka kuvia aanelkustasi, uusia audeja on aina kiva ihastella :) Lava Grey kuulostaa myös aika hyvältä värivalinnalta!
                                              Lava Grey kuulostaa aika h*lvetin hyvältä värivalinnalta. ;)

Comment

Kiitos. Mukava on katsoa kuvia itsekin, kun en ole nähnyt autoa livenä yli 5 viikkoon. Onneksi huomenna tapaamme taas, kun pääsen Suomeen.

Ekassa kuvassa auto just pakasta vetäistynä ja toisessa kuvassa ei enää niin puhtoisena, kun piti käydä vähän quattroon totuttelemassa jäätiellä. Harmi vaan, kun tie oli luotisuora.

Comment

Upea väri on tosiaan Lava Grey! B8 esiintyy tuon verhossa erittäin edukseen.

Comment

No, ilmoitetaan nyt sitten olemassaolosta ja uuden Audin hankinnasta. A3 Tulee n. kahden viikon kuluttua "mummudiisselillä" varustettuna. Vaihdossa meni erittäin hyvin palvellut Golf 1,6 FSI, jossa ei ollut edelleenkään yhtikäs mitään vikaa. Jaa, eettä miksikö vaihdoin, no pitäähän sitä välillä ulkotakkia vaihtaa ;).

Comment

Vaan kaksiviikkoa sulla odotusaikaa. Mä saan oman (pitäis olla noissa tiedoissa) mummokulkimen vasta elokuussa. Odotusaika on piiiitkäää..... :(

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                                        Täällä varmaan suuri osa kirjoittelusta liittyy vikojen ja ongelmien ratkomiseen. Uusien autojen omistajilla ei ole vielä iän tuomia vikoja ja ne viat mitkä tulee pistetään takuuseen ja huollossa käytetään merkkihuollossa, että saadaan se leima, joten foorumin suurin aihealue jää varmaan vähemmälle.
                                                        Näin myös sen näkisin.

Uuteen A6seen hain täältä lähinnä tummennuskalvoihin, erikoisvanteisiin ym juttuihin apuja...

Comment

Ei muutakuin uusista Audeista sitten fotoja näyteikkunalle taikka foorumilaisten autoja-ketjuun :) Ainakin meikäläisen silmä lepää uusissa diudeissa...

Comment

Tänne sopii sitten postailla lisää uusiin peleihin liittyvää pähkäilyä:
                                                            http://www.audiclub.fi/forum/forumdisplay.php?f=106

Comment

Kiitokset Tepolle hienosta toiminnasta! Toivotaan, että uusi osasto aktivoi monia kirjoittamaan uusiin Audeihin liittyvistä kysymyksistä.

Comment

Working...
                                                              X