Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Luonnon evoluutio

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Luonnon evoluutio

    Olen tässä muutaman päivän lomailun nimikkeellä seurannut luontoa.
    Evoluutio on lyönyt kovalla kädellä maisemaan.
    Levi-tunturin maisemissa Auditiheys on lähes satakertainen verrattuna seuraavan esiintyvän nelivetoisen eli poron esiintymistiheyteen.
    Q-vaunuja on niin paljon että omansa löytänevät vain rekisterin perusteella. S5 kuulostaa kivalta, ja näyttääkin siltä - punaisena...

    #2
    Taudista tullut lie jonkin sortin muoti-ilmiöksi rinnastettava, ainakin noin paremmissa piireissä. No, ei olla pahoillamme. Onpahan meille vähemmän varakkaille käytettyjä tarjolla sitten joskus.

    Comment


    • #3
      Keltainen RS4 RSQ-4 rekkarilla oli ainakin livenä hieno ilmestys. Äänimaailma oli mukavaa kuunneltavaa.

      Comment


      • #4
        Se keltainen B7 risa joka levillä on paljon, pyörii myös täällä muoniossa paljon.

        Käy TTs, Q7 v12 ja muiden hienojen audien kanssa tuossa jääradalla ajelemassa. Ja kyllä, se äänimaailma on ihan makeaa kuunneltavaa.
        (jäärata on tuossa 300m päässä)

        Comment


          #5
          Evoluutio on mielenkiintoinen juttu. Kahdeksankymmentäluvulla quattro oli todellista Vorsprung durch Technikia ja tänä päivänä lähes jokaiselta autonvalmistajalta löytyy oma nelivetomallisto. Kehitys kehittyy.

          Comment


          • #6
            Niin nelivetoja ja nelivetoja... Harmi että joillekkin valmistajille riittää että jokainen pyörä joskus vetää

            Comment


            • #7
              Sepä se, nelivetomalleissa kun ei edes ole tasauspyörästön lukkoja kaikilla merkeillä.

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja sakarivo Näytä viesti
                Niin nelivetoja ja nelivetoja... Harmi että joillekkin valmistajille riittää että jokainen pyörä joskus vetää
                Ja itseä huvitti Saabin neliveto. 95% vedosta löytyy etupyöriltä. Ei sitä voi enää nelivedoksi sanoa. =)

                Comment


                  #9
                  Ööö... haldexi se Saabilla on, vähintään 5%, enintään 60%... samahan se on nuissa pikkuquattroissa, että siitä sitte dissailemaan, paitsi, että taitaa audilla olla edellistä sukupolvea haldexi ja pistää vaan 50% taakse ;)

                  Comment


                    #10
                    Eipä saabbaassakaan todellisuudessa mene kuin max 50% moottorin tuottamasta momentista taakse, mainoslauseet erikseen

                    Comment


                      #11
                      Ja on niitä ohjaussoftia ennenkin ryssitty (en tiedä kuinka hyvin on saapas onnistunu...)

                      Comment


                      • #12
                        Ei olla Saabilla kovin hyvin viimeisen viiden vuoden aikana onnistuttu, 3000 euroa tappiota per auto isketty :D

                        Comment


                          #13
                          3000 euroa tappiota per auto isketty
                          Niinpä ja nähtäväksi jää, menehtyykö Saab evoluution taistelussa muita merkkejä vastaan. Tällä hetkellä en laittaisi omia rahoja likoon Saabin puolesta. Aika näyttää kuin käy.

                          Comment


                            #14
                            Osallistuttiin perheen kahdella A-merkkisellä myös Levin maisemamuutokseen. Viettivät tosin aikaansa pääsääntöisesti kakkoskämpän pihassa.

                            Comment

                            Working...
                            X