Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Oletko tarkka autostasi?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Oletko tarkka autostasi?

saavatko kyytiläiset tupakoida?
    luovutatko avaimet muille helposti?
    tarkkailetko vaivihkaa kyytiläisten kenkien kuratilannetta?
    ärsyttääkö ovien paiskominen? -tai jonkun nukkuminen pää ikkunaa vasten jättäen ärsyttävän rasvajäljen????

..vai onko mun lääkkeet jääny taas vaan ottamatta...

Rakastatko autoasi?

Ei auto voi rakastaa, se on kuitenkin vain esine, MUTTA...eivät saa tupakoida, en luovuta avaimia muille kuin pakosta, tarkkailen kurajälkiä sekä muitakin jälkiä ja kyllä, ovien paiskominen todellakin ärsyttää. Pää ikkunaa vasten harvemmin kukaan nukkuu koska TT:n takapenkille ei mahdu hirveän moni tuttavista :)

Kaikenkaikkiaan, olen äärimmäisen tarkka autostani.

Comment

1. Kai maar ku itekki poltan autossa.
      2. Tasan kahdelle ihmiselle olen audini avaimet antanut, melkoista luottamusta tarvii siis olla.
      3. Ei oo tullut tarkkailtua.
      4. Ovien paiskominen kyllä, harvemmin mun kyydissä kukaan nukkua uskaltaa :p

Autot on tehty ajamista varten, mut ei niitä kohtaan säälimätönkään pidä olla. Peltikasoja nuo loppujen lopuksi vaan ovat, eiköhän ne rakkauden kohteet löydy kuitenkin muualta, joskin noi peltilehmät on näin autoharrastajan näkökulmasta suht tärkeitä myös.

Mikä tän topicin pointti on? Kysely: kuka muu unohti aamulääkkeet? Tunnustan, tänään(kin) jäi ottamatta:p
      Viimeksi muokannut Kenda; 7.4.2009, 20:37.

Comment

1. Nykyisessä en polta, eikä polta muutkaan.
        2. Vaimokkeelle ja isännälle olen avaimet luovuttanut. Muut eivät sillä aja minun lisäksi.
        3. Ei tule tarkkailtua, kaukalomatot ja rätti hoitaa homman. Yleensä kaikki hoksaavat kopistella ennen kuin tulevat kyytiin.
        4. Ovien paiskominen jurppii aivan älyttömästi, kun joku sattuu oikein tyrskäyttämään voimalla oven kiinni, tuntuu että vaikut lentää vasemmasta korvasta ikkunaan. Ei ole lada eikä taksi prkl.

Itse kyllä kunnioitan muiden autoja samalla lailla. En ole lainannut kuin isän autoa nuorena, kopistelen tossut ja laitan oven kiinni nätisti, jos ei mene niin vähän enemmän voimaa. Aivan sama sitten oliko se 80-luvun corolla tahi viimeisintä huutoa oleva bimmeri.

Comment

noh..

1) EI!
          2) Riippuu tilanteesta ja henkilöstä (ei siis kovin moni saa)
          3) En, mutta koiruuden kanssa olen tarkka, jos makoilee muualla kuin takaloosterissa.
          4) Kyllä, ei nämä mitään latoja sentään ole.
          5) Ei.. ja hupiakin saa kun näpäyttelee jarrua.. liikkuu päät mukavasti.

Ei se pyhälehmä ole, mutta ei se nyt mikään tunkiolla oleva peltilehmäkään oo.. kun tulee näiden kanssa jonkin verran aikaa tuhrattua, joten aika tarkaksi kai sitä pitää itsensä luokitella. (kahden viikon päästä menee auto maalaukseen - Sinkki kuplii yhdestä kohdasta 3mm alueelta ja kiven iskut pitää hävittää.)

Comment

1. Kukaan ei polta.
            2. Kyllä sitä vaimolle ja veljelle. Harvemmin kukaan muu saa ajaa.
            3. Välillä jos on oikein lumiset tai kuraiset kelit
            4. Paiskominen ottaa pattiin, kun jotkut kevytovisemman auton omistajat paiskoo. Nukkuminen ei haittaa, vaikka jäisi posken jälki ikkunaan.

Itse olen välillä kait liiankin tarkka, kun kaverit aina sanoo, että multa kuulemma vois ostaa käytetyn auton ilman pelkoa et olis susi. Myös muiden autoja ajattelen kun kuljen kyydissä eli en kuraa, paisko ovia, sotke penkkejä yms.

Comment

"liikkuu päät mukavasti" -toi oli hyvä.
              mä tykkään pitää autoni siistinä, joten mua äsryttää jos joku "tunkee" navettahaalareilla kyytiin.

peltiä ja muovia saa aina rahalla uutta, mutta kyllä mua v***ttaa jos joku MUU tekee naarmun ku minä...

-rakkauttaki on monenlaista nääs...

Comment

Ei missään autossa saa tupakoida.
                Kovin helpolla en avaimia muille luovuta, ellei ole ihan pakko.
                Kurat ja lumet jätetäään auton ulkopuolelle, tai muuten jää kyytiläinenkin.
                Harva paiskoo Audin ovia, ne on raskaammat kuin Ladan ovet, ei niin helppo paiskoa.
                Mun kyydissä ei ole vielä kukaan nukahtanut, harvempi koskaan edes kokeillut.

Nyt auto tosin näyttää siltä, kuin sillä olisi ajettu safariralli tai kerran pari maailman ympäri pesemättä. Muut hommat vienyt ajan turhilta pesuilta kurakeleillä.
                Kesän tullen lyödään taas sitä vahaa sit siitäkin edestä, tunteella!

Comment

Muovia ja peltiä saa rahalla, uudempiin autoihin. Tarpeeks vanhoihin "romuihin" korjauspeltejä ei saa rahallakaan. Ne pitää tehdä itse, jos on tarvetta. Sitäkautta sitten arvostaa autoa entistä enemmän.

t: nimimerkki "viimeiset kolme viikkoa Ralli-Ankan helmoja heppaillut" :D

Comment

1. Autossa ei kukaan polta
                    2. Avovaimolle sitä joutuu antaamaan
                    3. Sen takia on "kaukalomatot", mutta valitan jokaisesta tahrasta tekstiileissä
                    4. Paiskominen kyllä ärsyttää varsinkin, kun muilla on vanhaa kalustoa mitä paiskovat ja sitten myös minun. Yritetty kitkeä huomauttamalla.

Suurin ongelma itselleni on se, että yleensä sillä ajetaan. Tuo vaimoke kun tuppaa ajelemaan sillä ihan turhia ja lyhyitä matkoja, mitkä ärsyttävät itseäni. Vuodessa on tullut yli 15 tkm ajoa, josta puolet turhaa.

Ajattevaksi auto on ostettu, mutta...=) Auto on itselleni yksi perheenjäsen. Olet kumminkin maksanut siitä suuria summia ja haluat pitää sen hyvässä kunnossa. Et kumminkaan anna esim. kämppäsi rapistua, koska se on kallis ja oma.

Päässäni voi olla vikaa tai ei, lääkkeet ainakin on ottamatta. =)

Comment

1. itse en polta ollenkaan eli ei kukaan muukaan
                      2. en ole antanut kuin yhdelle kaverille vasta avaimet autoon
                      3. ei tule seurattua, paskaantuu kuitenkin
                      4. tossa koslassa joutuu paiskomaan ovia että menee kiinni :D

En rakasta autoani koska rautaan ei voi rakastua.

Comment

1. Yhdessäkään autossani en ole nähnyt tupakoinnin kieltävää kylttiä, joten tupakoida saa. Mutta jos verhoilut polttaa, niin tulee Tamit "s**tanan hiiri, revin sulta pään irti".
                        2. Vaimo saa ajaa. Muut ei osaa, jää käsijarru väärään asentoon, volumet liian lujalle tai ei muuten osata käyttää ;)
                        3. Ei pahemmin mutta kai sitä tulee itekseen mutistua.
                        4. Ärsyttää ovien ja hanskalokeron paiskiminen ja muutenkin jos räplätään jotain mikä nyt vaan on ollut siinä tietyssä asennossa jo pitkään ;)

En rakasta kun ei ole Audi, enkä varmaan Audiakaan mutta pitäisi oppia. Vaimoväen autot toimii näemmä paljon paremmin kun niistä tykkää eikä valita joka narinasta.
                        Ilmeisesti autolle pitäisi jutella ihan niin kuin kukillekin?

Comment

1. Vain kuolleen ruumiini yli.
                          2. Hammasta purren eli en kovin mielelläni, vain pakon edessä.
                          3. Tarkkailen ja käsken kopistelemaan ne ennen autoon astumista. Varsinkin ennen kumimattojen hommaamista aiheutti harmaita hiuksia. :)
                          4. Ärsyttää ja siitä saa huomauttaa aika usein.

Kyllä rakastan autoani. <3

Comment

1.Autossani ei saa tupakoida
                            2.Ajaa saa jos todella haluaa. Ei ole mikään helmi ajettava.
                            3.Kura ei haittaa, mutta helmoihin potkiminen toisinaan harmittaa.
                            4.Ei haittaa ovien paiskominen. Vanhoja paskojahan nää on kaikki.

Comment

1. Uskallapa yrittää!
                              2. Saa ajaa, jos omaa hyvän ajotaidon.
                              3. Sanon kyllä, jos joku paskasilla kengillä yrittää kopistelematta autoon.
                              4. Vituttaa ovien paiskominen ja aina samat ihmiset, vaikka asiasta huomautan. Risan ovet menee aika hyvin vielä kiinni ja pienellä voimalla.

Comment

jesh! eli mä en ookkaa ainoa.. Cronos ja Kotzi! ja RS2:ki !!

mulle auto on silmäterä, niinku pyöräki, jolloin se on pala mua

Comment

1. Yritystä seuraa tiukka jarrutus ja ulkoistaminen. Eli ei
                                  2. Käyttistä kyllä, harrasteita vain äärimmäisen harvoin
                                  3. Ikäväähän se on, mutta aina olosuhteille ei voi mitään.
                                  4. Kyllä haittaa, mutta ovet, autot ja ihmiset on yksilöitä, joten suvaitsuvaisuutta koska joskus sattuu itsellekkin vahinkoja.

Käyttöautolla ei niin väliä, mutta harrasteet on sitten luokkaa tiukemmassa suhtautuminen.

Comment

1. Ei saa tupakoida, EI edes työ-autossani!!
                                    2. En luovuta, ellei ole pakko. Mutta avovaimolle kyllä..on pakko :D
                                    3. Tarkkailen, ja jos on monot on paskaset, niin ne kopistellaan ennen kabiiniin astumista! Vaikkakin autossa on kaukalomatot!
                                    4. Ovien paiskominen ärsyttää ja kun AINA samat naamat paiskoo, vaikka siitä huomauttaa. Kenenkään nukkuminen ei haittaa, sillä itsekkin yleensä kyllä autoon nukahdan :(
                                    5. No en minä sitä nyt rakkaudeksi voi kutsua...vai voinko?! ;P

Comment

Omissa autoissa ei niin väliä jos vähän sotkua tulee, kunhan on jälkeenpäin siivottavissa..Rajansa tietysti kaikella, mutta nykyauton kumimatot on helppo siistiä.. Tupakointi vain äärimmäisessä hädässä ja ikkuna auki, itse en polta.

Tuota nykyistä autoa lainaan kyllä tutuille, mikäli vaan tarvis. Tuo on 100% käyttöauto enkä siitä voi sanoa kovin tarkka olevani. Tottakai harmittaa jos siihen ilmaantuu lommoja tjsp.

Edellisessä autossa (UrS4) oli muuten sama, mutta en viitsinyt lainata sitä juurikaan muille, koska noissa vanhoissa saattaa aina porsia paikat helpommin ja edessä on aina kiusallinen tilanne jos joku toinen sen rikkoo.

Comment

ja yks asia mikä ärsyttää kanssa on ihmiset jotka laittaa auton katolle vaikka sen kaljatölkin ja sit se otetaan sieltä niin, ettei sitä jakseta nostaa vaan sitä raahataan pitkinkattoa! kerpele! emännäl huomautan joskus myös laukun laskemisesta katolle, kun siellä on jotain niittejä pohjassa. Eikä myöskään autossani polteta, ja kaks kaveria on sillä ajanu. :) taidan olla vähän neuroottinen....

Comment

Huh helpotus! Välillä olen jo miettinyt lääkityksen hankkimista, mutta tämähän vaikuttaa normaalilta.

...mutta käyttöönhän auto on tehty.

Comment

ja yks asia mikä ärsyttää kanssa on ihmiset jotka laittaa auton katolle vaikka sen kaljatölkin ja sit se otetaan sieltä niin, ettei sitä jakseta nostaa vaan sitä raahataan pitkinkattoa!
                                            Veit sanat suustani! Prkl.

Comment

Tuo ovien paukuttelu -asia on muuten piinaava. Joitain random tyyppejä kun käy kyytis ja sitten se ovi paukautetaan pois lähtiessä kovasti kiinni, mieli tekisi sanoa joka kerta jokaiselle tyypille jotain todella rumaa "Ei tää auto ole niinku sun oma, ladamainen paska, menee ne ovet nätimminki kiinni". Mutta en kehtaa. (Ehkä sitten joskus toiste jos satut uudestaan kyytiin).

Joskus näin käydessä suljen oman oven karrikoidun hiljaisesti ja hitaasti että varmasti huomaa pointin.

Comment

Tupakoida ei saa, hätätapauksessa jossain takaluukun alla sadesuojassa ehkä. :)
                                                Vaikka aikonaan tuli tupakoitua, niin ei pahemmin autossa kyllä, ei se oikein sovi
                                                siihen.

Avaimet saa ne henkilöt joidenka ajotaitoon luotan. Tulee kyl monesti ohjeistettua,
                                                et miten tota pitää kuskata. :)

Kurasta ei niin väliä, sen saa aina pois, mut maalit yms. ei niin helposti poistettavat
                                                ainekset aiheuttaa no-no reaktion. Auto on duuniajossa, joten itse sotken tuota
                                                kaikista eniten kun on paljon juostavaa ympäriinsä paskasissa mestoissa. Kurakeleilla
                                                ei oikeen hirveesti hotsita pestä ulkoakaan autoa, kun kilsan kurapätkän jälkeen
                                                se on taas samanmoinen ku ennen pesua. Onneksi kohta on kesä.

Paiskominen haittaa toki, mut ei o kukaan paiskinut vielä mun läsnäollessa. :D

Comment

ja ennenkaikkea "AUTO TYKKÄÄ ETTÄ SILLÄ AJETAAN"

Comment

Amen! :)

Comment

Nuorempana sitä oli paljon tarkempi autostaan, nyt ei enään jaksa niin välittää.

Muutaman viikon kurat on auton päällä, ihan ku olis jossain rapapellolla käynyt ajamassa.

Puolisolle tulee annettua avaimet, luonnollisesti. (tykkää enemmän ajella Audilla kuin omalla volkkarillaan) ;)

Sillon tällön on kaverit kokeillut autoa, muuten en kyllä anna tuosta noin vain autoa ajoon.

Tupakoida ei saa. Nuuskankäyttö jopa suotavaa. :)

Ja obsi; kyllä sä mulle suht helposti luovutit avaimet tässä talvella koeajolle.... ;)

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja quattro Näytä viesti
                                                        Nuuskankäyttö jopa suotavaa. :)
                                                        Tämä kyllä käy, mutta ei ole kiva löytää niitä nuuskapapereita/jämiä autonpenkin alta. Jos käyttää niin voisi korjata itse pois. =(

Comment

On myönnettävä että olen tarkka autoistani. Siisteys ja puhtaus tuovat hyvän fiiliksen ja oma silmä lepää. Itseni takia pidän puhtaana niin sisältä kuin päältä, pesen aina kun pystyn, plussakeleillä ja valoisalla jopa useaan kertaan viikossa.

Autossa ei tupakoida eikä syödä. Purkaa voi syödä jos se pysyy suussa... Ainoa sallittu juoma on vesi.

Avaimet voin kyllä antaa henkilöille joiden tiedän pitävän omaa autoaankin hyvin. En siis ole mustasukkainen muiden ajamisesta. Kyllä lainaan saa jos tarvitsee, harvoin kukaan on tarvinnut.

Jopa lapseni ovat pienestä pitäen oppineet putsaamaan kenkänsä ennen autoon tuloa ja opastavat myös kavereitaan siinä oma-aloitteisesti. Autoon istutaan ensin ja sitten kolistellaan kengät yhteen auton ulkopuolella, ei auton helmoihin. En siedä hiekkaista lattiamattoa joten imuriin tartun aika usein, suunnilleen viikottain. Autoa varten on oma Miele.

Ovien paiskomiseen en ole juurikaan törmännyt, ainakaan en muista. Johtuisiko siitä ettei satunnaisesti kyytiin tulevatkaan yleensä aja autoilla joiden ovia pitää paiskoa.

Rasvajäljet ikkunoissa ei kuulu autoihini. Lapsetkin osaavat olla sormeilematta laseja. Siisteys alkaa pienistä asioista.

Tarpeetonta irtotavaraa en autoissani pidä, puhumattakaan siitä että autossa olisi roskapapereita. Kesäksi otan lumiharjat ja skrapat pois. Säilytyslokerot ovat yleensä tyhjiä.

Autoja en rakasta. Ne ovat käyttöä ja harrastusta varten vaikka siistinä pidänkin. Harrastus siinä mielessä että tykkään puunata niitä ja personoida oman makuni mukaiseksi. Koskaan en sen takia jätä ajamatta että auto likaantuu, sen voi aina pestä ja mikäpä sen mukavampaa kuin autonpesu. Omaa aikaa omalla pihalla. En kuitenkaan autoon niin kiinny, ettenkö voisi sitä hetken mielijohteesta vaihtaa toiseen jäämättä sen kummemmin kaipaamaan edellistä.

Tuossa aikaisemmin kirjoittamastani purkan syömisestä suussa pysymisineen on tuore kokemus... Pari viikkoa sitten purkka oli suussani autoa ajaessani kunnes tuntui, että aivastuttaa niin ettei sitä voi estää. Laitoin käden suuni eteen ja aivastin. Käsi suun eteen tietysti sen takia, ettei pärskeitä lennä pitkin autoa. Aivastuksen jälkeen ihmettelin kun suuni oli tyhjä, eikä purkkaa sieltä enää löytynyt. Eikä sitä näkynyt kädessäni eikä sylissänikään. Eikä näkynyt muuallakaan. Pysäytin auton, nousin varovasti ulos etten vahingossa liiskaisi purkkaa mihinkään. Etsin ja pengoin joka paikan kojelaudan koloja ja penkinalusia myöten, mutta purkkaa ei löytynyt. Eikä ole löytynyt tähän päivään mennessä...

Comment

1. EI. Ikinä. Haluan mestata jokaisen autossa tupakoivan. Nuuskaaminen todellakin suotavaa, kunhan kuskille tarjotaan kanssa ;)

2. Jos luotan ihmiseen niin kyllä. Ovat autoni olleet lainassakin kerran jos toisenkin. Ei ole siltä saralta ongelmia koskaan tullut.

3. En vahdi kuratilannetta, oletan niiden vahtivan sitä itse. Jälkikäteen kyllä ärsyynnyn jos jollain on ollut kuraset kengät ja saan hinkata auton sisustaa toden teolla seuraavana päivänä..

4. Rasvajälkiä ikkunoihin EI tehdä. Mur. Tulkoot itse hinkkaamaan sisälasit puhtaaksi..

Olen todellakin tarkka kulkuneuvoistani. Tärkeempiä kuin läheiset ihmiset ;) En osaa myöskään paiskoa koeajoautoja tai kavereiden autoja. Arvostan niitä ihan siinä missä omiakin.

Kuulun myös niihin ihmisiin kun hinkkaa myös auton sisustan kokonaan melkein joka pesukerralla.

Comment

Working...
                                                            X