Yksikaistanen päätie tuo kyllä on, mutta en tunne itseäni mitenkään suurrikolliseksi ajettuani 90km/h @ 80-rajoituksella.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Keskustelua (automaattisesta) nopeudenvalvonnasta ja rajoituksista
Collapse
X
-
Kauhee julkinen painostus ja kaiken maailman säädökset.
Ne saa "paasterot" keksimään ja toteuttamaan nopeita täsmäaseita ja laastareita liikenneturvallisuusongelmiin. Samalla halutaan parantaa Suomen näennäisiä tilastosijoituksia ja julkikuvaa. Eihän siinä valitettavasti mitään pahaa voi olla.
Pitäisi vaan hyväksyä, että liikenteessä kaiken tekemisen taustalla on asenne ja arvot siellä ratin takana. Niiden muuttamiseen kun ei nopeita ratkaisuja tahdo olla.
Kaivautuminen asennekasvatukseen, mitä tänäkin päivänä tehdään, on oikea suunta.
Silti ei hyväksytä, että muutoksien aikaansaaminen vie helposti sukupolvenvaihdoksen verran aikaa.
En silti liikoja kasaisi näiden aikaansaajienkaan niskaan. Parhaansa tekevät, ja kakka valuu sielläkin portaalla alespäin.
Comment
-
Comment
-
Toki toki, mutta toki yleisestikin liikenteen asenteet, hirvittää oikeastaan tälläkin palstalla lukea "tolpanvihaajien" asenteista ja kun ne sitten lähtee vielä tiellekin samalla asenteella, siinä saa sitten osansa "kukkahattutädit" ja muutkin himmailijat, ei ei pojat, tämä ei käy näin, ei niin stressaantuneena saisi edes lähteä liikkeelle...
Comment
-
-
"Millä perusteella päätökset kameroiden sijoittelusta tehdään?
-Niitä asennetaan sattumanvaraisesti, mutta yksi vaikuttava asia on toimistomme työtilanne."
Joopa joo. Niin muuallakin, kun ajelee pitkin maakuntia...
"Tiedämme suurinpiirtein, kuinka paljon mikäkin tolppa tuottaa kuvia päivässä."
Ihan varmasti on laskettu tuotot ja varman päälle.
Comment
-
Se on hyvä jos joku on päässyt elämässään siihen tilanteeseen että liikenteeseen ei ole pakko lähteä stressaantuneena tai jos muuten vaan harmittaa. Täälläpäin on ainakin lähdettävä silloin kun on työn, koulun tai lasten hoitoon viemisen aika.
Eihän niitä tolppia vihata vaan sitä negatiivista kerrannaisvaikutusta jonka nämä stressittömät ja kiireettömät köröttelijät aiheuttavat pelkäämällä sitä kameraa. Tässä kohtaa on isoveli kyllä onnistunut aika hyvin pelottelemaan ihmiset ajamaan heikommin kuin mihin taidot todennäköisesti riittäisivät.
Comment
-
Asiaa. Hyväkuntoinen tiestö ois paras kohde, mihin rahat vois sijoittaa. Monet kerrat kironnut teiden huonoa kuntoa ja ihmetelly, mihin niitä veroeuroja oikein syydetään? No perkele:http://velkakello.fi/
Kello tikittää. Yrittääkö ne kameroiden tuotoilla saada tuon lukeman toiseen suuntaan? :)Viimeksi muokannut RS2; 1.11.2010, 15:43.
Comment
-
Tänään oli Vartissa juttua, että lisäävät liikenteenvalvontakameroita Helsinkiin. Sinne tulee kolme uuttaa kameraa. Mielenkiintoista oli, että ainakin yksi kamera valvoo yksityisautoilijoiden ajelua bussikaistalla ja mikä parasta, yksi kamera valvoo liikennevalojen noudattamista. Tämä jos joku on hyvä ja kannatettava asia. Olisikin jo korkea aika saada noi punaisia päin ajelijat kuriin. Kolmas kamera tulee mechelininkadulle koulun viereen vahtimaan ylinopeuksia (taitaa olla 40km/h alue siinä).
Tämä on mielestäni oikea suunta liikenteenvalvonnassa vaikkakin olen melko pitkälle isovelivalvoo -kulttuuria vastaan.
Toi bussikaistojen valvonta jutun mukaan perustuu siihen, että järjestelmään on syötetty kaikkien Suomessa liikennöivien linja- ja taksiautojen rekisterinumerot ja rekkarin tunnistuksen perusteella se sitten tietää milloin pitää kuva räpsäistä.
Comment
-
Bussivuoroja tuskin lisätään, eli esim Mannerheimintien kuudesta kaistasta seisoo pääosan aikaa tyhjillään 4 kappaletta. Näin hölmölässä käytetään liikkumiseen yhteisillä varoilla rakennettuja teitä. Haloo.
Kehä 3:n kamerat muuten mittaavat kummaltakin kaistalta, vaikka pömpeli onkin vain oikealla kaistalla. Hauska nähdä kuinka hyvin se toimii. Ainakin se mahdollistaa vapaan nopeuden vasemmalla kaistalla, jos onnistuu ajoittamaan rekan sivuuttamisen kameran kohdalle :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jpeltopuro Näytä viestiBussivuoroja tuskin lisätään, eli esim Mannerheimintien kuudesta kaistasta seisoo pääosan aikaa tyhjillään 4 kappaletta. Näin hölmölässä käytetään liikkumiseen yhteisillä varoilla rakennettuja teitä. Haloo.
Kehä 3:n kamerat muuten mittaavat kummaltakin kaistalta, vaikka pömpeli onkin vain oikealla kaistalla. Hauska nähdä kuinka hyvin se toimii. Ainakin se mahdollistaa vapaan nopeuden vasemmalla kaistalla, jos onnistuu ajoittamaan rekan sivuuttamisen kameran kohdalle :)
Comment
-
Ihan suora lainaus Kuopion Kaupunkilehdestä:"Poliisi kokeilee Tampereella uutta valvontalaitteistoa, joka huomaa käyttääkö kuljettaja turvavöitä"
www.kaupunkilehti.fi
näköislehti sivu 8, koko juttu ( varmaan siinä on myös nopeusvalvonta)
Comment
-
Tämä loistava video sopii tähän topiikkiin kevennykseksi :)
http://www.youtube.com/watch?v=hPpheUKd8qA
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jpeltopuro Näytä viestiTämä loistava video sopii tähän topiikkiin kevennykseksi :)
http://www.youtube.com/watch?v=hPpheUKd8qA
Comment
-
Osui tässä silmään hesarin juttu viikolla, jossa väläyteltiin kehä ykköselle tuota keskinopeusvalvontaa? Kertokaapas nyt tyhmälle maan matoselle, kuinka keskinopeusvalvonta toimii monikaistaisella tiellä jossa on liittymiä n. kilometrin välein? Tuleeko kehälle sitten kaistanvaihto kiellot vai kuinka sen voi toteuttaa luotettavasti. Jutussa kun sanottiin vielä, että anturit mittailevat tiestä nopeuden ja antavat sitten tiedon kameralle mistä autosta ottaa kuvan.
Otetaanpa vaikka esimerkki, jossa on kymmenen auton rypäs, viisi autoa kummallakin kaistalla sen verran harvakseltaan että yksi näistä kymmennestä päättää puikkelehtia eteenpäin, kun on kiire kauppaan. Oletetaan, että tämä rypäs ajaisi kolmen mittaus pisteen ohi. yhdeksäsn ajaa tasaisella nopeudella, ja yksi puikkelehtii jonojen seassa. Ensimmäisellä anturilla tämä auto on vaikka 8. sijalla, toisella anturilla auto onkin jo 4. sijalla. Kuka saa sakot (oletuksena että muut ajavat suurinta sallittua ja kameroissa on nollatoleranssi)?
Nyt ei vaan Riston pieni pää ymmärrä, kuinka tämä järjestelmä olisi luotettava monikaistatiellä.
Comment
-
Kai siellä kamera kuvaa koko ajan ja jollain algoritmilla tunnistaa rekisterikilvet kaikista ohikulkijoista. Sit verrataan mittauspisteiden välissä kulunutta aikaa. Jos ei ole mitään ihmeellistä niin striimataan uutta matskua koko ajan kuten missä tahansa valvontakamera systeemissä.
Pakkohan ne autot on sieltä letkasta saada yksilöityä. Ei silti tulisi luotettavaa jos kamera on tienposkessa. Ehkä toimisi teoriassa jos joka kaistalle olisi oma silmä vaikka siltojen kohdalla kuvaamassa kohtisuoraan jolloin ei pääsisi naapurikaistalla kulkevan taakse katveeseen.
Comment
-
Keskinopeusvalvonnassa kaikki kameroiden ohi ajaneet kuvataan ja rekisterinumeron perusteella lasketaan jokaiselle matka-aika erikseen. Eli kyllä se sakko tulee sille ihan oikealle oli siellä kymmenen tai sata autoa liikenteessä. Edellyttäen että rekisteritunnus on näkyvillä. Anturit antavat vain kameralle käskyn ottaa kuva, ja sitten tietokone astuu mukaan.
Comment
-
Eikös näissä valvonta videoissa pitänyt olla myös kuski tunnistettavissa, tämä ei tainnut luotettavasti toteutua nykyisillä vehkeillä?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viestiEikös näissä valvonta videoissa pitänyt olla myös kuski tunnistettavissa, tämä ei tainnut luotettavasti toteutua nykyisillä vehkeillä?
Comment
Comment