Sinänsä tolpat on ihan ok, jos ne ei ole säädetty vittuilutiukkuudelle. 20km/h ylitys ja kuva.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Keskustelua (automaattisesta) nopeudenvalvonnasta ja rajoituksista
Collapse
X
-
Olenko ymmärtänyt jotain väärin kun en ymmärrä Paateron logiikkaa?
Nollatolenranssia haetaan ylinopeuksiin, kun se on niin kätevä tapa parantaa turvallisuutta. Ja rajoittimia, ettei pääse vahingossakaan liian kovaa. Ai niin, mutta ne taajamat ...
Ja alkolukko kaikkiin autoihin, hyvä mutta kuka maksaa viulut? Ja millä logiikalla promillerajan kanssa ei tarvita nollatoleranssia, vaan siihen riittää 0,2? Onko se alkolukon rajoitin siis asetettu tuohon lukemaan? Tietysti säästetään kun enää ei tarvita lainkaan puhallusratsioita ja siihen käytettyjä välineitä. Eihän kukaan pääse enää ajamaan kännissä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja PendeOn minua sanottu hidasälyiseksi mutta usein kuitenkin pääsen itselleni sopivaan lopputulemaan.
Comment
-
On noissa talvirajoituksista yksi mukava asia. Saa olla sama 80+ vakkarissa pitkän matkaa, ilman että tarvitsee välillä pudotella nopeutta risteyksien kohdalla.
Tosin meinasi taas eilen Pohjanmaan kautta kotiin ajellessa illalla ketuttaa nuo kamerat. Tiellä sopivan sankka sumu, hirvivaara-kyltit kameroiden seassa pientareella ja sitten samalla piti muistaa tarkkailla nopeutta ettei välähtele kamerat. Nopeusmittarin tarkkailun kun olisi voinut jättää pois ja ajella noin suunnilleen samaa turvallista nopeutta, niin olisi niitä hirviä voinut bongailla tarkkaavaisemmin sieltä ojasta.
Comment
-
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pende
On minua sanottu hidasälyiseksi mutta usein kuitenkin pääsen itselleni sopivaan lopputulemaan.
Toinen kirjoittaja Ipsi
Mutta jos yrittäisi, vaikkakin hitaasti, ymmärtää mistä täällä keskustellaan, eikä vain provoilla. Sitähän taisit jossain vaiheessa vihjata tekeväsi. Vaikkakin salaa. Jos ne rajoitukset olisivat järkeviä ja tolpat sijoitettu järkeviin paikkoihin, niin bueno. Mutta kuten jo aiemmin sanoin, sitkeä on Porin mies.
Aina kannattaisi muistaa että ne nopeusrajoitusten- ja kameratolppien oikeellisuuden arviot täälläkin lähtevät tietyistä henkilökohtaisista oletuksista, eli jos minä olen "hyvä" niin kaikki sellainen joka minua rajoittaa on suorastaan perseestä...
Comment
-
Taas huomaa mitä suomessa haetaan liikenneturvallisuuden nimissä, Sakkoja, eli rahaa pohjattomaan kirstuun.
Mutta joskus joku väläyttää edes hitusen järkeviä ehdotuksia
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Anu VehviläinenVehviläisen mielestä on ongelmallista, että talvinopeusrajoitukset ovat pysyviä, vaikka ajokeli ei aina edellytä alhaisempia nopeuksia.
Comment
-
Taitaa vain huarata ääniä, kun huomannu, että normaalilla ajatuksenjuoksulla ei tuulettimeen osu muuta kuin sitä ihteään.
Comment
-
VTT on kehittänyt uuden laitteiston, jonka avulla poliisi pystyy sakottamaan tehokkaammin ylinopeudesta ja turvavöiden käytön laiminlyönnistä.
Laitteisto mittaa myös ajoneuvojen turvaväliä, tien pinnan liukkautta sekä tieliikenteen ympäristöpäästöjä.
Comment
-
Kannatan myös turvavälien mittausta. Mutta olisi mielenkiintoista tietää, miten tuo hetkellisen ajoetäisyyden mittaaminen huomio tilanteen, jossa pitämääsi turvaväliin siirtyy auto. Kehäteillä varsin tuttu ilmiö tiiviissä liikenteessä. Siitähän tietty saadaan töissä käyviltä rikollisilta kerättyä vähän lisää täytettä valtion kassaan.
Comment
-
Mitenköhän siinä kävis jos väistäis vaikka hirveä päin tuollaista tolppaa...
Ei kai sitä muuten olisikaan arvannut tolppaan ajetun, mutta uuden tolpan hankkiminen ilmeisesti kesti aikansa kun puuttui pitemmän aikaa...
Comment
-
Vissiin ministeri istunut auton takapenkillä ja tuskastunut lähes kesäkelissä talvinopeusrajoituksella matelemiseen. Kerrankin jotain hyvääkin. On nimittäin varsin turhauttavaa körötellä, kun keli ei ole muuttunut mihinkään.
Vehviläinen sanoi torstaina Ylen Aamu-tv:ssä, että talvinopeusrajoitusten muuttaminen kelin mukaan edellyttäisi kauko-ohjattavia nopeusrajoitusnäyttöjä kaikille Suomen pääteille.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja maspe Näytä viestiTiellä sopivan sankka sumu, hirvivaara-kyltit kameroiden seassa pientareella ja sitten samalla piti muistaa tarkkailla nopeutta ettei välähtele kamerat. Nopeusmittarin tarkkailun kun olisi voinut jättää pois ja ajella noin suunnilleen samaa turvallista nopeutta, niin olisi niitä hirviä voinut bongailla tarkkaavaisemmin sieltä ojasta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jassoMinä en nyt ymmärrä, miksi kaikkialla pitää olla muuttuvat rajoitukset ennen kuin yhtäkään voidaan ottaa käyttöön?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Pende Näytä viestiKai siinä pientä ruttua ilmaantuu pelteihin, ainakin reilu vuosi sitten Siilinjärven pohjoispuolella oli joku karauttanut, olikohan mondeo, tolppaan ja siinä se auto seisoi hetken aikaa tien pielessä.
Ei kai sitä muuten olisikaan arvannut tolppaan ajetun, mutta uuden tolpan hankkiminen ilmeisesti kesti aikansa kun puuttui pitemmän aikaa...
Comment
-
pian ihmetellään, kun nettiautosta on kadonnut kaikki AE92:t :D tosin siinä kyllä tehdään palvelus näillekkin, jotka haluaa wanhat romut pois teiden päältä :)
Comment
-
Ei voi antaa yhdelle hyvää ennen kuin on kaikille saatavilla? Johan ne ykköstiellä rajoitukset muuttuvat kelin mukaan nytkin. Ainoa vain, että se maksimi on asetettu sataseen. Tippa tai pari vettä jossain lähimaastossa niin jo putoaa kahdeksaankymppiin. Se satanen on vissiin kovakoodattu sinne niin, että vasta sitten kun kaikilla pääteillä on samanlaiset boxit, niin voidaan vapaammin ohjelmoida. Tai sitten meidän ministeri ei tiedä miten ne laitteet nyt jo toimii ...
Comment
-
Täällä kekkoslovakiassa, jossa kukaan ei uskalla nousta kapinoimaan päättäjiä vastaan julkisesti, ni jokainen kyttäämiseen kyrpiintynyt autoilija vois hommata muutaman rullan jätesäkkejä autoonsa.
Aina ku näkee tolpan jota ei oo "säkitetty", ni vois pysähtyä sen tolpan jälkeen ja ripustaa oman säkkinsä sen ylitse, jokainen ku tekis näin ni menis ehkä viesti perille päättäjille...
Mihinkään en kehota, mut tuli vaan mieleen ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja KendaTäällä kekkoslovakiassa, jossa kukaan ei uskalla nousta kapinoimaan päättäjiä vastaan julkisesti, ni jokainen kyttäämiseen kyrpiintynyt autoilija vois hommata muutaman rullan jätesäkkejä autoonsa.
Aina ku näkee tolpan jota ei oo "säkitetty", ni vois pysähtyä sen tolpan jälkeen ja ripustaa oman säkkinsä sen ylitse, jokainen ku tekis näin ni menis ehkä viesti perille päättäjille...
Mihinkään en kehota, mut tuli vaan mieleen ;)
Ja sitten jos on käytössä suurempi kulkine niin köysi kiinni tai kettinki ja suuntaa tolpan uusiksi niin ei oo ihan heti riesana.
Oon kuullut myös akku käyttöisistä rälläköistä, jota joku on vissiin jo soveltanut tossa inkoon tienoilla. (ollut muuten pitkään vaan puolikas tolppa)
Ja nosturilla varustetun auton tukijalkaan kun laittaa terän ja painaa asfaltin läpi anturijohtoon. (Tainnut olla ketutus päällä näitä miettiessä)
Mut eihän näitä uskalla mennä sorkkimaan, kun on meidän kaikkien turvaksi laitettu!Viimeksi muokannut 8866; 31.10.2010, 11:55. Perustelu: ^^ merkkiä ei käytetä, quote on sitä varten. Näin.
Comment
-
Audiquulle:
Puhallusratsioita tekee tietääkseni(silloinku tekee) nykyisin pääasiassa oikeet poliisit, ei koneet. Siihen perustuen ton edellisen vähän niinku laitoinki.
Ei ne tolpat tiedä et miten piripäissään/kännissä sitä ajellaan, kortilla vai ilman, ainoastaan sen et ajetaanko sitä kirottua ylinopeutta vai ei. Liikenneturvallisuuden parantamisella ei noita tolppia, sekä nopeusrajotusten jatkuvaa pudottamista voi mitenkään perustella järkevästi. Alkaa mennä hermot tohon jatkuvaan kyttäämiseen, sensijaan et asioille oikeesti tehtäis jotain. Siis sen liikenneturvallisuuden parantamiseks...
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi...ul_id=9704&ainViimeksi muokannut Kenda; 30.10.2010, 22:56.
Comment
-
No kaippa ne eu tai eurooppalaiset menetelmät tännekkin rantautuu, kun englannis tuossa isovelveljen luvatussa mailmassa oli huomattu että nää telkänpöntöt oli lsännyt liikenneonnettomuuksia eikä päin vastoin
Comment
-
Tuli eilen huomattua oikein kivasti toi tolppien "pumppausvaikutus" kehä3:lla... autoja ajelee kourallinen tasaisella vauhdilla, mutta pari tapausta löytyivät jotka sitten jarruttivat tolpan nähdessään reilusti alle rajoituksen. Onneksi olivat kaikki yksinään vasemmanpuoleisella kaistalla kun tuon tekivät. Tuli soljuttua muun liikenteen matkassa tasaista matkanopeutta noiden sivuitse omaa kaistaa pitkin.
Comment
-
Osaakohan nuo kamera-autot ottaa noita kuvia liikkuessaan? Kaahailin hurjaa ~90@80 yöllä kolmen aikaan tyhjällä tiellä, niin pakun etuikkunasta räpsähti salamavalo vastaantullessaan. Oli sen verran noita varusteita siinä kojelaudalla, ettei se ihan taksi ainakaan ollut.
Semmonenki mahdollisuus tietenki, että kun tuo siirtokilpi meni vahingossa tuonne tummennusrajan alle... ::)
Comment
Comment