Tuossahan on pakko ottaa joka kilvestä kuva jotta voidaan jollain tietyllä välillä laskea keskinopeus. Viime kerralla kun ajoivat tuota asiaa niin kaatui juuri siihen että myös täysin laillista nopeutta ajavien ihmisten autojen rekisterikilvet kuvattiin ja näinollen seurattiin heidän kulkemisiaan. Orwell nauraa haudassaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Keskustelua (automaattisesta) nopeudenvalvonnasta ja rajoituksista
Collapse
X
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja svPääsee tosiaan kohta hankkimaan tätä:
http://www.photoblocker.fi/
Comment
-
Hiukan tarkempia tietoja keskinopeusvalvontakokeilussa. Se tehdään elo-syyskuussa Etelä-Suomen läänissä kuuden kilometrin tieosuudella. http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.s...010/07/1156359
Comment
-
Yksi seikka tuossa mietityttää: nykyinen järjestelmä edellyttää salaman käyttöä auton ja sen kuljettajan tunnistamiseen. Salama välähtää aina, kun kuva otetaan. Mitenkähän tämä tuleva järjestelmä toimii pimeässä ja hämärällä, kun salamaa ei tosiaankaan voi joka auton kohdalla väläytellä? Tokihan kameratekniikka kehittyy, mutta onko se vielä valmis Suomen vaativiin olosuhteisiin?
Comment
-
-
Tullut ihan mielenkiinnosta pohdittua, että toimiikos nuo nyt sit ennalta ajattelevasti vai jälkeen päin. Eli nappailevatko koko ajan kaikista kuvia ja sitten jälkeen päin laskevat ahaa nyt kärähti, vai onko laitteisto niin fiksu et toi ei saa tulla viel ja busted räps. Käytännössä ei merkitystä, käytännössä on.
Suomessa kun vielä toistaiseksi kaikki kuvaaminen ym on aika tarkkaa niin koko ajan räpsiminen tod näk katsottaisiin tarkkailuksi/seurailuksi/holhoamiseksi. Jos taas masiina osaa ajatella etu käteen niin se ei todellisuudessa kai hirveästi eroaisi nykyisestä peltilehmä mallista.
Tähän astihan tiehallinnon pikkukamerat ovat etsineet vain kilpiä ja käsittääkseni käsitellyt niitä pelkästään anonyymisti seuratakseen liikenteen kulkua. Niistä on myös aikoinaan uutisia pyöritetty ja isoja keltaisia kylttejä laitettu, että nämä eivät ole poliisin kameroita tai jotain vastaavaa. Sillä aluksihan niihinkin tais kohdistua ilkivaltaa ja epäilyksiä. Nyt olisi erittäin kummallista jos tiehallinnon verkko yhdittettäisiin poliisin kameraverkostoon. Vielä kummallisempaa olisi että käytännössä silloinhan tiehallinto/liikennevirasto omalla kierolla tavallaan myös sakottaisi. Poliisin olisi melkeimpä pakko ostaa ja alata hallinnoimaan koko suomen liikennevirta kameroita.
Sekin asia on vielä, että tiehallinnon kamerat kuvaavat pelkästään kilven. Viedäänkö suomalaisia taas kuin pässiä narussa? Omistaja maksaa ajoi autoa kuka tahansa.
Comment
-
ainakin wikipedia kertoi englannin pöntöistä sen, ettei ne mitään rekkareita tunnista, vaan perustuvat hahmon tunnistamiseen, ja kaiketi siis jokainen ajoneuvo tunnistetaan ja mikä sitten ikinä on kipuraja edelliseen telkkään niin siihen määrään kuvia pitää verrata ja pitää muistissa. Joku sitten kärähtäneistä kuvista arpoo kilvet. Toki tekniikka kehittyy, ja konenäkö siinä sivussa.
Comment
-
Mikähän ihmeen aivopieru mahtaa olla tuo Tampereen motarin liittymä, jossa joko Pirkkalasta tai Jyväskylästä päin lähdetään Helsingin suuntaan. Kiihdytyskaistalla on usealla liikennemerkillä osoitettu 60 km/h nopeusrajoitus, kun koko kiihdytyskaistan matkan motarilla on 80km/h rajoitus.
Heti kiihdytyskaistan päättymisen jälkeen alkaa oikealla kaistalla kaistakohtainen 60 km/h, mutta kiihdytyskaistalta pitäisi liittyä kuuttakymppiä kahdeksaakymppiä ajavien sekaan.
Muutenkin tuossa Ikean uusien liittymien kohdilla olevissa kaistakohtaisissa rajoituksissa ei ole kyllä järjen häivääkään. On täytyny ihan oikeesti vetää jotain paljon viinaa väkevämpää ennenkuin tollaisia idioottimaisuuksia saa aikaseks.
Comment
-
-
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.s...010/08/1172198 Ensiviikosta alkaa päijät-hämeessä, perjantaina julkaisevat paikan..
Comment
-
Jep. Siis kun ajat sen muutaman kilsan tunnissa ylinopeutta ja ohitat yhden rekan, niin pitää varmuuden vuoksi pysäyttää auto juuri ennen tolppaa, ettei vaan tule sakkoja. Kuullostaa hyvältä ajatukselta.
Comment
-
Isoveli valvoo, eläköön kehitys. Näin maailman parhaasta maasta tulee jälleen parempi paikka.
Eiköhän tähänkin sitten lääkkeet keksitä. Pitäisi varmaankin kerätä jossain suljetulla foorumilla yhteisö, joka huolehtii noiden kameroiden sabotoinnista.Vain toinen kamera tarvitsee aina spreijata tai muuten hämmentää, niin systeemi on sitten polvillaan. Harmi että tämä voisi olla laitonta, joten en tietenkään kannusta moiseen. Laillisena keinona tulee mieleen, että se rekan ohitus kannattanee suorittaa tuollaisen kameran kohdalla niin, että on siellä rekan takana katveessa.
Comment
Comment