Ok. Eli äkkinäinen vetää tuosta Antonin viestistä sen johtopäätöksen että rajoitus on sopiva silloin kun tien fyysiset ominaisuudet estävät suurimman sallitun nopeuden ajamisen. Tuossa on sitten muutama esimerkki niihin virkamiehille tehtäviin valituksiin liian alhaisista rajoituksista kaupungeissa, maantiellä ja moottoriteillä. Perustelukin löytyy jos mie äkkinäisenä tein oikean johtopäätöksen tuosta Antonin viestistä.
Saako muut tekijät kuin tien fyysiset ominaisuudet vaikuttaa asetettuun rajoitukseen (esim. nelikaistainen liikennevaloton katu jossa on suojateitä) vai ovatko ne aivan tuulesta temmattuja?
Onko Helsingissä rautatieaseman edessä oleva 30 km/h rajoitus sopiva? Entä Mäkelänkadulla oleva 50 km/h?
Saako muut tekijät kuin tien fyysiset ominaisuudet vaikuttaa asetettuun rajoitukseen (esim. nelikaistainen liikennevaloton katu jossa on suojateitä) vai ovatko ne aivan tuulesta temmattuja?
Onko Helsingissä rautatieaseman edessä oleva 30 km/h rajoitus sopiva? Entä Mäkelänkadulla oleva 50 km/h?
Comment