Pitääkös tuota tulkita nyt niin, että moottoripyörällä alle 30 km/h ylinopeuksista kameratolpan kohdalla joutuisi maksamaan mutta suuremmista ylityksistä ei?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Keskustelua (automaattisesta) nopeudenvalvonnasta ja rajoituksista
Collapse
X
-
Siinä listaa selfiekameroista pääsiäisen aikoihin. Toki on niitä muissakin tolpissa, mutta noissa siis varmuudella.
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005167664.html
Comment
-
Kehä III on ilmestynyt ainakin kaksi uutta peltipoliisia. Länteen ajettaessa. Siinä kiihdytyskaistan kohdalla mistä tullaan Tuupakasta Kehälle. Toisen bongasin Vihdintien sillan kupeesta. Juuri ennen Vihdintietä. Ovat ilmestyneet ihan viime päivien aikana. Ajelkaahan iisisti kehällä.Viimeksi muokannut Ilkka L; 6.6.2018, 17:25.
Comment
-
Kehä I:llä on tilapäisesti 60 km/h rajoitus länteen päin ajettaessa ennen Malmia ja kamera myös näemmä viritettynä siihen lukemaan. Ajoin siitä molempiin suuntiin ohi ja sinä aikana näin jo sen viisi välähdystä kun porukka ei malta hidastaa työmaan kohdalla. Lienee hyvät tienestit tulossa siitä kamerasta.
Comment
-
-
Just luin iltasanomista juttua Kehä I kamerasta
https://www.is.fi/autot/art-2000005708643.html
Mä kyllä tykkään, että tietyömaa ajonopeuksia valvotaan. Vaikka sekään ei vielä poista rattijuoppoja yms. liikenteestä, mutta jospa sillä olisi pieni vaikutus työmaan turvallisuuteen.
Comment
-
Saisivat pystyttää kameroita myös VT1/Turun väylälle jossa tietyömaa välillä Tuomarila-Nihtisilta. Aamuisin tulen tuosta Tuomarilan rampista Turun väylälle ja siinä sitten heti 60 km/h rajoitus. Vasemmalta lappaa autoa ohi aikamoista haipakkaa. Mikä on merkille pantavaa niin havaintojen perusteella näistä huomattavan suuri osa on naisia yleensä jollain pikkukinnerillä, varmaan ainakin puolet, vaikka autoilijoista tuskin puolet on naisia. Asiaan kuuluu tietenkin että useat heistä näpyttelee puhelinta samalla tai puhuu siihen ilman handsfreetä.
Vähän sitä vauhtia hillitsi kun tuli pari päivää sitten siihen se kiertotie/koukkaus ja siihen kohdalle 50 km/ rajoitus.
Comment
-
Tässä varmaan mukana kaiken maailman vakuutusyhtiöt sun muut lakipykälät. Jos tiestä puuttuu vaikka tie merkinnät. Kaistan katkoviivat keskellä tai reunasta sulku viiva niin ei täytä tie luokitusta ja on oltava alennettu nopeus rajoitus. Jos maalaisjärjellä pärjäisi niin olis helppoo. Mutku ei oo.
Comment
-
Kymmeniä kilsoja uutta asvalttia ja sitten 80km/h, kun Suomen varmaan kaksi ainoaa tiemerkintäporukkaa ei kerkeä joka paikkaan samaan aikaan. Saattaa mennä kuukausi, että hermoja kiristellään. Kukaana aja rajotusten mukaan.
On täällä maallakin ns ei-aktiivisia tieremppoja jossa 50 kyltti. Kuten Kurikassa koko talven kolmostiellä. Onhan siinä liittymätyöt menossa, mutta 10 kuukauteen ei ole ollut aktiviteettia. Arvaten ei siinäkään juuri kukaan rajotusta noudata. Toki en ohita siinä itsekkään nyt, jos joku ajaa hiljaa, kuten oli aikasemmin tapana.
Ei tulisi meileenkään paahtaa yli rajotuksen, oli se 30 tms esim asvalttiporukan ohi. Paljon porukkaa joka poukkoilee välillä vähän ajattelemattomasti jalan tai koneilla, eikä sitä tilaakaa liikaa ole. Ei me autolijat voida kadota mihinkään, jos eteen paukkaa, vaikka kuinka varovaisesti ja hiljaa ajais.
Jottei menisi ihan offtopikiksi niin onko nuo uudet kamerat, jotka tulee tänne, taas jotain Hollannin tms käytöstä poistettuja? Eikös edelliset ollut jotain "romukauppatavaraa", eli second hand tolppia. Vai onko ihan esson baaria?
Comment
-
Järjettömiltä tuntuu myös liikennemerkit Tunneli alkaa ja Tunneli loppuu. Viranomainen perusteli niiden tarvetta sillä, että tunnelissa on erilaiset valonkäyttösäännöt kuin tunnelin ulkopuolella. Pitää kait käyttää ajovaloja päivälläkin, päivävalot ei riitä. Tästä huolimatta jokainen huomaa tunnelin alun ja lopun paremmin itse tunnelista kuin liikennemerkistä.
Comment
-
Ainakin ajovalot pitää tosiaan napsauttaa päälle. Ei saa pysähtyä eikä peruuttaa. Ei saa tehdä edes uukkaria. Kaiken kivan kieltävät. Monissa tunneleissa erikseen kielletty ohitus kuorma-autolla, ettei synny turhaa hidastelua vasemmalla kaistalla. Tämän verran tulee ainakin mieleen sääntöjä tunnelimerkkien välissä.
Comment
-
Noni, arvasin! Parempi jättää samantien auto kotia sitte. Ruotsalaiset valvoo salaa meidän joka liikettä. Ei mutta tosissaan pitäisi olla ajoneuvoluokan tunnistaminen mahdollista jo suurin piirtein pelkällä ultraäänellä. Jos kerran kilpiä lukee, niin sieltä saa varmaan vielä vähän varmemman tuloksen.
Comment
Comment