Ajopiirturit kaikkiin ajoneuvoihin, yhdistettynä nopeusrajoituksen tunnistavaan silmään. Leimalla inssi purkaa kryptatyt fileet ja toimittaa viranomaisille tutkittavaksi? Huom, tämä ei ole ehdotus, vaan pahin painajainen..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Keskustelua (automaattisesta) nopeudenvalvonnasta ja rajoituksista
Collapse
X
-
Ajopiirturit kaikkiin ajoneuvoihin, yhdistettynä nopeusrajoituksen tunnistavaan silmään. Leimalla inssi purkaa kryptatyt fileet ja toimittaa viranomaisille tutkittavaksi? Huom, tämä ei ole ehdotus, vaan pahin painajainen..
Comment
-
Kaikille sama nopeus kuulostaa pelottavalta. Suomalaisen virallisen liikenneliturgian mukaan taas nimittäin mentäisiin pienimmän yhteisen nimittäjän mukaan, eli kukaan ei pääsisi ikinä minnekään, vaan valtaosa hereillä vietetystä ajasta kuluisi lyhyilläkin matkoilla tien päällä.
Onneksi vuotuinen henkireikä on taas kohta. Ilmoitan etukäteen, että aion reilun kahden viikon kuluttua ajaa muun liikenteen seassa reilusti yli kahdensadan kilometrin tuntinopeudella, ja nauttia kokemuksesta taas hävyttömästi ja vilpittömästi.
Comment
-
Olen pistänyt merkille viime aikoina, että poliisien siviilipakettiautot mistä ne kuvailee liikennettä, on nykyisin monesti merkattu kylkeen liimatulla "POLIISI" tarralla. Tänä aamunakin oli moinen parkissa Mechelininkadulla.
Onko nykyisin olemassa joku laki, asetus, tai muu määräys joka käskee poliiisin identifioida itsensä, jos ovat kuvauspuuhissa?
Comment
-
-
Tulee jotenkin mieleen tämä, kun noita kaikkia rajoituksia pistetään. Virkamiehet kusettaa todellisuudesta irtautuneita ministereitä 100-0. Mutta sitten kun noikin tippuu kuolevaisen tasolle, niin huomataankin, että ei prkl.
Comment
-
Tuli tänään todistettua liikkuvan poliisin liikenneturvallisuutta parantavasta ratsiasta. Ratsia oli jyväskylässä vaajakosken moottoritiellä pois päin kaupungista kello neljän aikaan, eli juuri kun suuret massat ajavat pois päin koteihinsa. Tutka ukkeli seisoskeli kävelysillan päällä ja tutkaili. Vastaanotto komitea oli noin 500m päässä jyskän rampissa. Teipeissä oleva octavia pimeänä vähän poikittain rampin ja ajokaistan välimaastossa vähän molempien puolella ja naiskonstaapeli pystäytys valon kanssa sielä liikenteen seassa. Liikenneturvallisuuus kunniaan. :)
Kyseisessä kohdassa sattui pari viikkoa takaperin 2 ketjukolaria ja yksi 2 auton kolari ja nuo kaikki kolarit tapahtui ketjuna ikäihmisen hidastettua vauhtia yllättäen motarilla jolloin tapahtui ketjureaktio.
Lähes 10 000 kuskia kärähti ylinopeudesta. Aiheeseen sopiva kuva ja uutinen samasta aiheesta
Comment
-
Tämä on taas, että no mitä sitten. Ei tuo mitään tarkoita liikenneturvallisuuden kannalta tai ylipäänsäkään liikenteen kannalta, että noin paljon sakkoja jaettu. Jaettu vaan.
Ainoat merkittävät olivat ne ilmeisesti sormin laskettavat: "Joukossa oli muutama törkeä liikenteen vaarantaminen."
Comment
-
Jännää tuossa Keskisuomalaisen uutisessa on, että kerrotaan 10 000 ylinopeutta ajaneen kärähtäneen, kun tarkkailtiin ylinopeuksia, turvavyön käyttämättä jättämisiä ja rattijuoppouksia. Kas kummaa, ettei noihin kahteen muuhun rikkeeseen syyllistyneiden lukumääriä ilmoitettu. Ettei vaan olisi jäänyt vähän vähemmälle huomiolle...
Comment
-
-
kuinkahan hyvin noi silmukat on eristetty noista kameroista... jos sattuis pääsemään vahingos pikkunen sähköpurkaus tommosen silmukan päällä...
Comment
-
Mikä tuossa nopeuden rajoittelussa oikein "ahistaa", ette tainnu olla vielä syntyneetkään kun koko maassa ajettiin 80 kattonopeutta ja jos ei muuta hyötyä siitä ollutkaan niin liikennevahingot ainakin romahti dramaattisesti vaikka se ei tainnut olla homman tarkoituskaan vaan energiaa säästimme kun alkoi lähteet äkkipäin kuivumaan ja öljy loppumaan...
Niin, ja kaikkialle kerettiin silloinkin...
Meinaatteko ettei tuo ole verrattavissa muuhun rikollisuuteen, eikä siinä pala lainkaan euroja ellei riko sääntöjä joten omassa kädessähän tuo rahastus lienee. Ainakin se antaa ikävän kuvan yleensä asenteesta liikenteessä jonka etenkin virkavalta väittää olevan heikoissa kantimissa.
Että kannattais ehkä vain puristella nyrkkiä ja olla hiljaa...Viimeksi muokannut Pende; 4.9.2010, 18:52.
Comment
-
Se siinä ahdistaa kun riittävän paljon ajaa vuoteen ja tarkoitus olisi tehdä muutakin kuin istua ratin ja penkin välissä, niin paikasta A paikkaan B siirtyminen olisi suotavaa kestää mahdollisimman vähän aikaa.
Nyky tiestöllä ja kalustolla esim. 140km/h vauhdista moottoritiellä ei tee vaarallista kuin suomen laki.
Kyllä lakeja noudattaa voidaan, mutta jokin järki niissäkin on oltava.
Comment
-
-
Ja toinen ahdistava tekijä ja liikenneturvallisuutta _vähentävä_ on stressi noista stanan tolpista ja niiden takia nopeusmittarin töllöttäminen herkeämättä, kun ei voi edes vahingossa ajaa sitä +5km/h yli maksimin...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TatuS Näytä viestiSe siinä ahdistaa kun riittävän paljon ajaa vuoteen ja tarkoitus olisi tehdä muutakin kuin istua ratin ja penkin välissä, niin paikasta A paikkaan B siirtyminen olisi suotavaa kestää mahdollisimman vähän aikaa.
Nyky tiestöllä ja kalustolla esim. 140km/h vauhdista moottoritiellä ei tee vaarallista kuin suomen laki.
Kyllä lakeja noudattaa voidaan, mutta jokin järki niissäkin on oltava.
Comment
-
Nyky tiestöllä ja kalustolla esim. 140km/h vauhdista moottoritiellä ei tee vaarallista kuin suomen laki.
Se muuttuja on kuljettaja ja sen tekniikka ei olekaan niin yksioikoinen. Jos nyt vaikka ajattelen omakohtaisesti, kyllä 200 vielä tuolla omalla kotterollani olisi turvallinen nopeus, satoi tai paistoi...
Mutta asia muuttuu heti ongelmalliseksi kun sinne tielle pääsee muutkin kuin minä, eli muut muuttujat.
Kaikki muuttujat eivät halua tai voi ajaa tuolla haipakalla, toki joku muuttuja päästelee vielä ohikin vaikka ei olisi kiirekään minnekään, kumpahan näyttäisi ken on sompamies ja kunnon pirssi, mitä sitten tapahtuukaan?
Kas, siellähän ohitellaan, kuka laillisesti vasemmalta, kuka laittomasti oikealta, eli ne kaistanvaihdot lisääntyy menosta tuleekin vaarallista, missään ei olekaan enää järkeä, vai onko...
Kun taitaa tuolla baanoillakin sattua havereita vaikka on varattu jopa omia kaistoja kiireisille...
Olennaista nopeuden korotuksella on kaistanvaihtojen lisääntyminen ja mitä suuremmalla nopeudella sitä tehdään sen riskaapelimpaa se on johtuen niistä muuttujista, mummo- ja vaarimuuttujat ovat tietysti sompamiesten tiellä sillä he asettavat sen perusnopeuden sanoopa taulut mitä tahansa kuten lyhemmän pätkän ajelleet, kykyjen esittäjät ovat sitten sieltä toisesta päästä toleranssia ja siinä välissä ajelee ne jotka ymmärtävät missä mennään.
Ei siinä mitään, kyllä 140 on ihan kiva nopeus, siinähän sitten voisi jo ajella lähemmäs 160..., tuskin mummomuuttuja kuitenkaan paljoa yli 80 silti ajaisi..., kuinkahan paljon onkaan aikaa 140 vauhdissa tehdä yhtä sun toista ellei kaikki menekään kuin on ajateltu...Viimeksi muokannut Pende; 4.9.2010, 20:38.
Comment
-
Kyllä viimeistään kymmenen vuoden kuluttua autojen turvallisuus on kehittynyt niin paljon, että maksimi nopeus Suomen teillä voidaan pudottaa 60 kilometriin tunnissa.
Comment
-
Yksi muuttuja oli taas jäänyt huomiotta ja pitäisin sitä ehkäpä ratkaisevana ja ilmeisesti se Suomen Laki myös käyttää sitä "korttia" ratkaisuissaan.
Se muuttuja on kuljettaja ja sen tekniikka ei olekaan niin yksioikoinen. Jos nyt vaikka ajattelen omakohtaisesti, kyllä 200 vielä tuolla omalla kotterollani olisi turvallinen nopeus, satoi tai paistoi...
Mutta asia muuttuu heti ongelmalliseksi kun sinne tielle pääsee muutkin kuin minä, eli muut muuttujat.
Kaikki muuttujat eivät halua tai voi ajaa tuolla haipakalla, toki joku muuttuja päästelee vielä ohikin vaikka ei olisi kiirekään minnekään, kumpahan näyttäisi ken on sompamies ja kunnon pirssi, mitä sitten tapahtuukaan?
Kas, siellähän ohitellaan, kuka laillisesti oikealta, kuka laittomasti vasemmalta, eli ne kaistanvaihdot lisääntyy menosta tuleekin vaarallista, missään ei olekaan enää järkeä, vai onko...
Kun taitaa tuolla baanoillakin sattua havereita vaikka on varattu jopa omia kaistoja kiireisille...
Olennaista nopeuden korotuksella on kaistanvaihtojen lisääntyminen ja mitä suuremmalla nopeudella sitä tehdään sen riskaapelimpaa se on johtuen niistä muuttujista, mummo- ja vaarimuuttujat ovat tietysti sompamiesten tiellä sillä he asettavat sen perusnopeuden sanoopa taulut mitä tahansa kuten lyhemmän pätkän ajelleet, kykyjen esittäjät ovat sitten sieltä toisesta päästä toleranssia ja siinä välissä ajelee ne jotka ymmärtävät missä mennään.
Ei siinä mitään, kyllä 140 on ihan kiva nopeus, siinähän sitten voisi jo ajella lähemmäs 160..., tuskin mummomuuttuja kuitenkaan paljoa yli 80 silti ajaisi..., kuinkahan paljon onkaan aikaa 140 vauhdissa tehdä yhtä sun toista ellei kaikki menekään kuin on ajateltu...Viimeksi muokannut Kenda; 5.9.2010, 09:03.
Comment
Comment