Laitoitteko muuten merkille kuinka Kimi tuuletti ohitettuaan maalinlinjan ja varikolla hyppäsi auton päälle. Ei oo ihan Kimin tapaista. Varmaan Kimiläkin vähän painetta alkanu kasaantumaan voitottomuudesta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
F1 2009
Collapse
X
-
-
Taitaa olla Piquet Jr avautumisellaan polttanu sillat jokaiseen talliin.
Alkaa hieman mietityttää tuo arvuuttelu. Miten toisten tallien kuskit muka voisi lähteä Ferrarille. Rahalla tietty, mutta miksi maksaa ittensä kipeäksi parista kisasta kun vielä tiedetään ettei auto edes Räikkösen ja Massan käsissä ollut mikään pisteautomaatti.
Comment
-
Ei suoraan F1:stä mutta tuo FIA:n puheenjohtajakamppanja tietystä syystä kiinnostaa.
Minä en kyllä tiedä miksi Ari Vatanen tuonne virkana pyrkii ja millä meriiteillä?
Kova se ainakin on itkeään julkisesti kaikesta.
Todt ei niin kovin julkisesti valita Vatasesta. Luulisi poliitokon tietävän, ettei omaa epävarmuuttaan sovi tässä vaiheessa tuoda julki.
Mitä se sitten hyödyttäisi meitä suomalaisia, jos Vatanen valittaisiin? Ei mitenkään, koska kaveri muutenkin on "ranskalainen". Sieltä se mepiksinkin valittiin, ei Suomesta.
Tämä siis on minun oma yksityinen mielipide.
Comment
-
Olen myös kiinnittänyt huomiota tuohon Vatasen kampanjointiin ja siihen kuinka puhuu ystävästä ja toisesta ehdokkasta. Vaikuttaa osin asiattomalta. Todt on valinnut herrasmiesmäisemmän lähestymistavan ja puhuu vain asioista eikä mene henkilökohtaisuuksiin.
Ja sitten vielä tuosta vatasen ranskalaisuudesta. Muistini mukaan valittiin mepiksi suomesta ensin, toisella kerralla vasta ranskasta. Kolmas kerta sanoi sitten toden.
Comment
-
Kimi huhut senkuin yltyy..
Nyt Nokiaa ja Kimiä ollaan laittamassa samaan talliin yllättäen Renaultille
Iltasanomat
sama myös maikkarin sivustolla viihdepuolella
Comment
-
Fisicon sen Ferrari lopulta valitsi. Aika paljon on kaiken maailman huhut pitäneet viime aikoina paikkansa.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutise...2009/09/946282
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viestiFisicon sen Ferrari lopulta valitsi. Aika paljon on kaiken maailman huhut pitäneet viime aikoina paikkansa.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutise...2009/09/946282
Comment
-
Pahus, itse olisin mielummin halunnut nähdä parivaljakon Kubica & Räikkönen verrarin puikoissa(molemmat näyttäneet Heidfeldille perävaloja vastaavalla kalustolla).
Räkästä vielä sen verran et vaikka tässä taannoin tuli herraa "haukuttua" otteen lipsumisesta, niin viime kisoissa näyttänyt taas kulkevan. Hyvä näin :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kenda Näytä viestiRäkästä vielä sen verran et vaikka tässä taannoin tuli herraa "haukuttua" otteen lipsumisesta, niin viime kisoissa näyttänyt taas kulkevan. Hyvä näin :)
Ja onhan tuo nyt hyvä nähdä miten Fisico onnistuu haastaa Kimin, mies on kuitenkin ollut monta kertaa jopa kuningas Alonsoa nopeampi.
Comment
-
Tais olla lottovoitto Force Indialle, että sai Fisichellan Ferrarille. Niillä kun taitaa olla hieman rahaongelmia ja Fisi kuitenkin on täys palkkakuski.
Säästy varmasti muutama miltsi tuossa.
Ei tule olemana kuitenkaan helppoa Ferrarilla. Aivan eri auto kyseessä.
Ikävintä olisi, jos se pesis Kimin silti, mutta sellasta ihmettä ei varmasti käy.
Comment
-
Taitaa tulla aika mielenkiintoinen kisa seuraavasta, ainakin median kannalta, kun italialaistiimin autoa ajaa italiaanokuski ja kisakin vielä saapasmaassa. Ei mahda tavan tifosi pysyä housuissaan tulevaa GP:tä odotellessa.
Mielenkiintoista kyllä seurata miten Fisico pistää Räikköselle kampoihin. Veikkaan, ettei tule pärjäämään, mutta onpahan sitä kaikenlaista muutakin ihmeellistä nähty formuloissa tällä kaudella.
Comment
-
Onpas mielenkiintoinen kisa taas tulossa.
Hamilton, Sutil ja Räikkönen 2 pysähdyksen taktiikalla ja 4. ruudusta eteenpäin porukka onkin jo yhdellä stopilla. Kovalainen, Barichello, Button, Liuzzi, (Alonso?) Vettel ja Webber.
Mielenkiintoista nähdä miten nämä kaverit pysyy vauhdissa mukana, jos ero on noin 0,7sek per kierros niin se saattaa riittää kärkkikamppailuun..
Comment
-
Olipa yllätys että Brawn kaksikon vauhti riitti kärkeen 1 stopin taktiikalla.
Hamilton ajoi lopussa juuri niinkuin pitääkin, loppuun asti yrittäen, tällä kertaa lipsahti, vähän kuin Kimi viime vuonna sateella Spassa. Kaikki tai ei mitään.
Piste järjestelmä mestaruudestta kamppailevien osalta ei anna siihen aihetta, mutta onneksi nyt kärjessä kamppailevat muutkin kuin ne joilla on mahdollisuuksia mestaruuteen, jolloin yritystä löytyy enemmän.
Kimi ajoi taas loistavan kisan auttamattomasti hitaalla autolla.
Samalla Kovalainen taitaa olla osoittanut että sopii mainiosti Trullin manttelinperijäksi.
Aika-ajoissa tulee väläytyksiä, mutta kisoissa Trullin tasoa.
Epäilen ettei Kovalaiselle ole ainakaan näillä kisanäytöillä jatkopestiä tulossa...
Ja mitähän tästä sitten pitäisi päätellä? mtv3.fi Domenicalli antaa hieman erikoisen vastauksen kysymykseen ajaako Räikkönen ensi vuonna Ferrarilla.
Tuosta voisi päätellä että Massan onnettomuus laittoi Ferrarin suunnitelmat uusiksi. Ehkä Räikkönen oli jo laitettu kansioon "saa siirtyä pois xxxxxxx tieltä" mutta nyt tilanne elää, kun Massan tulevaisuuden kunnosta ei ole tietoa. Ja sen lisäksi Räikkönen ajaa juuri nyt paremmin kuin Ferrari on olettanut. Kehityksen lopettamisen lienee ollut tarkoituksena näyttää että Räikkönen on hidastunut ja siksi tarvitaan ensi kaudelle uusi sateentekijä x.x. Ja jotta x.x varmasti pärjää ensi vuonna, uuteen autoon satsataan kaikki resurssit. Äkkinäinen voisi luulla että tämän vuoden auton kehittäminen palvelisi ensi vuoden auton kehitystä, mutta se ei vaan ole järkevää, kun tämän vuoden auto oli hidas jo syntyessään. Uuden auton suunnitteluun sovelletaan sitä mitä tältä vuodelta on opittu.
Miksi Maailmanmestari haluttaisiin pois tallista. Vielä kun tämä Maailmanmestari on jälleen osoittanut olevansa nopea myös autolla joka ei ole nopea.
Ferrari kärsii Shumacher syndroomasta, tämä kaikkien aikojen menestynein kuljettaja jonka media arvo on edelleekin huimaava on opettanut tallin valmistamaan vain aliohjaavia autoja. Massan ajotyylin se sopii, mutta Räikkönen on nopeampi agressiivisella autolla ja sellaista Ferrari ei osaa valmistaa.
X.X. on tunnettu siitä että auton pitää olla jopa hyvinkin paljon aliohjaava, ja sellaisella on kannuksensa ansainnut. Se sopii Ferrarille. Ja Shumacherille. Näin konsultti Shumistakin on enemmän hyötyä, kun puhutaan autosta puhutaan samaa kieltä.
Vaikka Montezemolo sanoi torstai iltana ettei sponsorit valitse Ferrarin kuljettajia ja tottahan se on, niin uskon kuitenkin että sponsorien toiveitakin kuunnellaan. Usein enemmän kuin annetaan ymmärtää. F1 on bisnestä ja siellä määrä aina raha.Viimeksi muokannut Vänni; 14.9.2009, 08:54.
Comment
-
Mun mielestä eilinen kisa oli taas katsojan näkökulmasta melko tylsä. Taktiikkaerot kyllä veti pelin jännäksi. Mutta kyllä mie mielummin haluan nähdä mies-miestä -vastaan taisteluita radalla ja ohituspaikkojen hakemista kuin jännittää sitä että toimiiko toisen tiimin varikkoporukka paremmin kuin toisen ja tuleeko joku auto varikolta toisen eteen vai taakse.
Comment
-
Eilisen jäljiltä Button saa alkaa tuuletella mestaruuden johdosta. Minun arvostuksessa aika pohjilla. Keskinkertaisuudesta ei yhtäkkiä tule mestaria ilman että auto on ylivoimainen. Tämä on Ross Brawnin mestaruus, ei muiden. Tälläkin kaudella tuolla on kuitenkin toista tusinaa Buttonia kovempaa kuskia.
Comment
-
Alkaa haiskahtaa tuo F1-homoglobalisoidut ECU:t... mersun moottoreja käyttävät, kun näyttävät vain saavan enemmän irti noisa tytäryhtiön boxeista (aika-ajoissa 1 ei mersu 7 joukossa). Ei taida noiden boxien toimittaja aivan kaikkea kertoa muita moottoreita käyttäville?
Comment
-
Tuota samaa tuli pohdiskeltua, varsinkin kun Haugilta sitä joku kyseli ja huhujen mukaan etua olisi Mersulla jopa 30 hevosvoimaa. Haug ampui tämän tietysti alas ja sanoi ettei se niin paljon ole missään nimessä. Korkeintaan muutamia hepoja. Mutta onhan se kiva kun meidän moottorit pärjää..
Sekin ihmetyttää miten paljon Ferrari kuluttaa enemmän kuin Mersut.
Spassa Räikkösellä piti olla parin-kolmen kierroksen etu Fisicoon mutta stopit tuli samaan aikaan. Sama Monzassa. Räikkösellä oli 10 kiloa Sutilia painavampia auto lähdössä. Ekat Stopit oli kuitenkin peräkkäisillä kierroksilla. KERSin käyttö lisää tietysti kulutusta, mutta minusta vaikuttaa silti aika suurilta nuo erot.
Comment
-
Minäkin luulen Kerssin lisäävän bensankulutusta vain järjestelmän tuoman lisäpainon kautta. Painon kiihdyttäminen vaan maksaa ja Kerssin tuoma etu sitten kuitataan parempana kiihtyvyytenä. Käytännössähän Kers-apu tulee loppupeleissä bensan avulla synnytetystä liike-energiasta.
Edit: No menipä kehäpäättelyt poskelleen taas kerran. Pitäis kait sääntöjäkin lukea edes joskus 8-/Viimeksi muokannut Ilkka L; 14.9.2009, 22:33.
Comment
-
Laiska kun olen niin kopioin tänne ikäänkuin yhteenvedoksi muutamia toiselle foorumille kirjoittamiani juttuja. :)
Tallispekulaatioita, kirjoitettu 30.8
Mielestäni Mäkin kannattaisi harkita Hulkenbergin palkkamista Lewisin aisapariksi. Turha sinne on kokenutta, perustaitavaa, muttei mitenkään loistavaa Rosbergia palkata. Toinen Nico voisi kasvaa Lewisin varjossa todelliseksi kultakimpaleeksi, eikä sitäpaitsi muodostaisi Hamiltonille uhkaa parina ensimmäisenä kautenaan. Ja olisi saksalaisena mersulle hyvä valinta. Ehdoton ykkösvalinta siis!
Juttua Kimistä, kirjoitettu 30.8
Kimi ajoi viime kaudella ajohistoriansa parhaan alkukauden ja vastaavasti Massa oli auton kanssa täysin hukassa. Kun autoa kehitettiin Massalle sopivammaksi, niin samalla se muuttui huonommaksi Kimille. Tätä ei korjattu menemällä takaisinpäin, vaan päinvastoin mentiin Kimin kannalta entistä syvemmälle suohon, josta noustiin vasta loppukauden kisoissa.
Miksi näin tehtiin, jäänee ikuiseksi mysteeriksi. Kävisikö syyksi se, että etelän poijaat eivät tykkää Kimistä henkilönä? Tai että hänellä on liian vaalea tukka? Tai sulkeutunut luonne? Tai että italialaiset eivät koskaan ajattele mitään järjellä? Nämä ovat itse asiassa varsin hyviä selityksiä italialaistuneen Ferrarin toiminnalle! Joka ei tätä usko, niin miksi Ferrari haluaa väenväkisin italialaisen kuskin Massan paikalle? Jos Badoer on millään asteikolla jotenkin looginen ja itsestäänselvä kuljettajavalinta tässä MM-tilanteessa, niin siinä tapauksessa myönnän ettei tukan väri ole pätevä peruste Massan suosimiseksi. ;)
Todetaan vielä jatkoksi se, että en usko että Ferrarilla olisi vastaavia järjenvastaiselta tuntuvia tarpeita kohdella kuskejaan tasavertaisesti, jollei Kimin parina olisi juurikin etelänmaalainen kuljettaja (jonka managerina on Ferrarin suuren miehen Jean Todtin poika). Tasavertainen kohtelu ei ole nimittäin mitään muuta kuin takuu sille että mestaruuksia hävitään myös jatkossa, eikä edes välttämättä viimeisessä mutkassa. Samaa tasavertaisuutta kun ei harrasta mikään pahimmista kilpailijatalleista (Brawn, McLaren, Renault... RBR:sta en tiedä. Heillä ehkä saattaakin olla tasavertaista, mutta toisaalta sekin on osoittautumassa tuhoisaksi strategiaksi!)
(viimeinen lause näyttää toteutuvan yllättävänkin nopeasti...)Viimeksi muokannut Ishtor; 14.9.2009, 21:08.
Comment
Comment