Nyt on iskenyt se pahaa enteilevä kevät pörriäinen ja uutta autoa pitäisi saada. Mutta sitten iski ongelma.
Mistä ei tingitä:
- nelikko
- farkku
- tehot = pitää olla enemmän kuin 94kw
- manuaali
ehkä tingitään ehkä ei:
- nahkasisusta
- percé-grilli
- sähköikkunat ja peilit
- vetokoukku
- keskuslukitus/kauko-ohjaus (yleensä kyllä autossa on)
- automaattinen ilmastointi
- random.
Vaihtoehtona on siis b6 korista tehokkaampaa / varusteluja tai sitten b7 nihkeemmillä varusteilla. Tietenkin muutaman vuoden voisi körötellä vaikka bmw 330xd:llä
Auton tuonti olisi tietenkin yksivaihtoehto, mutta pitäisi päästä profiilin autosta ensin käteisellä eroon tai sitten ottaa tontun ritsa vaihdossa ja myydä eurolla pois ettei tartte vakuutuksia maksella. Sillä tallista löytyy kuitenkin 80Q, jolla voisi ajella jonkun aikaa..
Houkuttavin vastaan tullut olisi vm-05 musta b7 A4q 3.0 tdi, mutta menee ehkä aavistuksen yli budjetin (about 8t ?). Autoliikeet vaan tuppaavat pitämään lähtöhintaa korkealla ja hyvitykset ovat hihasta revittyjä, vai miltä kuullostaa profiilin autosta 500? hyvitys 24 000? autoon? Erään automyyjän kommentti oli että yrittävät tiputtaa 50% varastosta pois tämän vuoden aikana. Joten joka toisesta myydystä autosta otetaan vaihtoauto vastaan, jos silloinkaan.
Tuontifirmat eivät perusta vaihtoautoista joten sinne on turha vanhaa tarjota, mutta mitenkäs sitten kun olisi vain pelkkä käteinen? Kannattasiko silti uitattaa B6 vai B7. Vai löntystäisikö liikeeseen tarjousta tinkaamaan. Yksityisen kanssa kaupankäynti on tietenkin mahdollista, mutta tuppaavat olemaan nihkeitä luopumaan autoistaan, kun ei myynnissä tuppaa näkymään. Mutta miksipä sitä hyvästä luopuisi, samalla tavalla jäi tuo 80Q talliin odottelemaan kesää.. on jo odotellut sitä parivuotta ;)
Kun puntarissa on aina kilometrit/varusteet/hinta ei ostopäätöksen tekeminen voisi olla vaikeampaa.
Tässä tämä lyhyt pohjustus. Mihin kuppi kaatuu omalta kohdaltasi? Uudempi vähemmillä varusteilla ja isommilla kilsoilla vai vanhempi herkuilla ja vähäisellä ajolla.
Mistä ei tingitä:
- nelikko
- farkku
- tehot = pitää olla enemmän kuin 94kw
- manuaali
ehkä tingitään ehkä ei:
- nahkasisusta
- percé-grilli
- sähköikkunat ja peilit
- vetokoukku
- keskuslukitus/kauko-ohjaus (yleensä kyllä autossa on)
- automaattinen ilmastointi
- random.
Vaihtoehtona on siis b6 korista tehokkaampaa / varusteluja tai sitten b7 nihkeemmillä varusteilla. Tietenkin muutaman vuoden voisi körötellä vaikka bmw 330xd:llä
Auton tuonti olisi tietenkin yksivaihtoehto, mutta pitäisi päästä profiilin autosta ensin käteisellä eroon tai sitten ottaa tontun ritsa vaihdossa ja myydä eurolla pois ettei tartte vakuutuksia maksella. Sillä tallista löytyy kuitenkin 80Q, jolla voisi ajella jonkun aikaa..
Houkuttavin vastaan tullut olisi vm-05 musta b7 A4q 3.0 tdi, mutta menee ehkä aavistuksen yli budjetin (about 8t ?). Autoliikeet vaan tuppaavat pitämään lähtöhintaa korkealla ja hyvitykset ovat hihasta revittyjä, vai miltä kuullostaa profiilin autosta 500? hyvitys 24 000? autoon? Erään automyyjän kommentti oli että yrittävät tiputtaa 50% varastosta pois tämän vuoden aikana. Joten joka toisesta myydystä autosta otetaan vaihtoauto vastaan, jos silloinkaan.
Tuontifirmat eivät perusta vaihtoautoista joten sinne on turha vanhaa tarjota, mutta mitenkäs sitten kun olisi vain pelkkä käteinen? Kannattasiko silti uitattaa B6 vai B7. Vai löntystäisikö liikeeseen tarjousta tinkaamaan. Yksityisen kanssa kaupankäynti on tietenkin mahdollista, mutta tuppaavat olemaan nihkeitä luopumaan autoistaan, kun ei myynnissä tuppaa näkymään. Mutta miksipä sitä hyvästä luopuisi, samalla tavalla jäi tuo 80Q talliin odottelemaan kesää.. on jo odotellut sitä parivuotta ;)
Kun puntarissa on aina kilometrit/varusteet/hinta ei ostopäätöksen tekeminen voisi olla vaikeampaa.
Tässä tämä lyhyt pohjustus. Mihin kuppi kaatuu omalta kohdaltasi? Uudempi vähemmillä varusteilla ja isommilla kilsoilla vai vanhempi herkuilla ja vähäisellä ajolla.
Comment