Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

haussa noin 20tE A4Q tdi (b6 tai b7)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    haussa noin 20tE A4Q tdi (b6 tai b7)

    Nyt on iskenyt se pahaa enteilevä kevät pörriäinen ja uutta autoa pitäisi saada. Mutta sitten iski ongelma.

    Mistä ei tingitä:
    - nelikko
    - farkku
    - tehot = pitää olla enemmän kuin 94kw
    - manuaali

    ehkä tingitään ehkä ei:
    - nahkasisusta
    - percé-grilli
    - sähköikkunat ja peilit
    - vetokoukku
    - keskuslukitus/kauko-ohjaus (yleensä kyllä autossa on)
    - automaattinen ilmastointi
    - random.

    Vaihtoehtona on siis b6 korista tehokkaampaa / varusteluja tai sitten b7 nihkeemmillä varusteilla. Tietenkin muutaman vuoden voisi körötellä vaikka bmw 330xd:llä

    Auton tuonti olisi tietenkin yksivaihtoehto, mutta pitäisi päästä profiilin autosta ensin käteisellä eroon tai sitten ottaa tontun ritsa vaihdossa ja myydä eurolla pois ettei tartte vakuutuksia maksella. Sillä tallista löytyy kuitenkin 80Q, jolla voisi ajella jonkun aikaa..

    Houkuttavin vastaan tullut olisi vm-05 musta b7 A4q 3.0 tdi, mutta menee ehkä aavistuksen yli budjetin (about 8t ?). Autoliikeet vaan tuppaavat pitämään lähtöhintaa korkealla ja hyvitykset ovat hihasta revittyjä, vai miltä kuullostaa profiilin autosta 500? hyvitys 24 000? autoon? Erään automyyjän kommentti oli että yrittävät tiputtaa 50% varastosta pois tämän vuoden aikana. Joten joka toisesta myydystä autosta otetaan vaihtoauto vastaan, jos silloinkaan.

    Tuontifirmat eivät perusta vaihtoautoista joten sinne on turha vanhaa tarjota, mutta mitenkäs sitten kun olisi vain pelkkä käteinen? Kannattasiko silti uitattaa B6 vai B7. Vai löntystäisikö liikeeseen tarjousta tinkaamaan. Yksityisen kanssa kaupankäynti on tietenkin mahdollista, mutta tuppaavat olemaan nihkeitä luopumaan autoistaan, kun ei myynnissä tuppaa näkymään. Mutta miksipä sitä hyvästä luopuisi, samalla tavalla jäi tuo 80Q talliin odottelemaan kesää.. on jo odotellut sitä parivuotta ;)

    Kun puntarissa on aina kilometrit/varusteet/hinta ei ostopäätöksen tekeminen voisi olla vaikeampaa.

    Tässä tämä lyhyt pohjustus. Mihin kuppi kaatuu omalta kohdaltasi? Uudempi vähemmillä varusteilla ja isommilla kilsoilla vai vanhempi herkuilla ja vähäisellä ajolla.

  • #2
    Mulla on vähän sama ongelma ;D
    Olen myös etsimässä b6 tai b7 tdiq avanttia, mut tosin mulle piisaa 96kw tehoinenkin. 2.5tdi kiehtoisi, mutta kuinka paljon kalliimpaa sen pitäminen sit tulee olemaan? Kilometrejä kun tulee vuodessa 30-40tkm.


    Taitaa olla hyvitykset aikas huonoja nykyään liikkeessä. Kerran koitin tuota profiilin passattia tuputtaa vaihdossa, tosin ihan uuteen A4 tdi quattroon ja lupasi tarjouksessa 9900e! Jos auto maksoi noin 8kk sitten n.16000e liikkeessä ja nyt helmikuussa olisi saanut uuteen n.40te autoon vaihdossa 9900e, niin ei tarvinnu tilata uutta! Kohtuu iso pudotus!

    Tuohon viimeseen lauseesees vastaten, niin valitsisin jälkimmäisen....tai ekan...tässä kuumeessa on vaikea vastata järkevästi :-)))

    Comment


      #3
      Itse olen katsellut aika tavalla samanlaisia autoja, tosin omalta osalta suurin vääntö oli Passat vs A4 linjalla. A4 taitaa olla rinnanmitan edellä tällä hetkellävaikka edullisempi Pasuuna ei taitaisi yhtään hullumpi vaihtoehto olla. Itse vaatisin mistä ei tingitä varusteiden listalle aikaisemmin mainittujen lisäksi seuraavia:

      - ilmastointi
      - vakionopeudensäädin
      - sporttipenkit
      - sporttialusta

      ja lähes pakollisia olisivat:

      - xenonit
      - irroitettava vetokoukku

      Mihin kuppi kaatuu omalta kohdaltasi? Uudempi vähemmillä varusteilla ja isommilla kilsoilla vai vanhempi herkuilla ja vähäisellä ajolla.
      Olen sillä kannalla, että vähän ajettu hyvin varusteltu b6 antaa paremman vastineen rahalle. Tosin jos b7 on 3.0TDi ja 8k? budjetin ylitys sallitaan, niin ehkä se sitten. Kilometrit on toki aika suhteellinen käsite. Itse pidän alle 150tkm ajettua uudenveroisena, kun jollekin toiselle se voi olla loppuunajettu ongelmajäte. Auton hankinta tulisi mitä ilmeisimmin kyseeseen ulkomailta (Saksa, Ruotis, Viro), kun suomesta ei vähän ajettuja dieseleitä löydy. Vanhasta sitten eroon yksityisten markkinoilla ja uusi peli hankintaan vanhan tehtyä kauppansa ja tietty käteisostolla. Sehän on muutenkin se edullisin tapa hankkia autoja. Mitäs sitä liikkeen provisiota kustantamaan, jos sen vaan voi välttää.

      Comment


        #4
        Noh... jäi sitten tosiaan ajattelematta parikin seikkaa, mutta hyvä että avaa joskus "suunsa". Saa mukavasti vähän järkeä päähän ja kylmää vettä niskaan, mitä tässä vaiheessa kaivataankin ja kovasti ;)

        ilmastointi kyllä, se pitää olla. Sportti penkit houkuttaa, mutta niistä ehkä tinkaamaan jos nahkoilla ottaisi, tai sitten nahoista luopuu ja ottaisi sportit....xenonit myös, vaikka kaipa sitä voi koittaa jälkkäreillä pärjätä, pitää vain katsoa että umpiot ovat hyväksytyt. Muuta heepelettä saakin sisään kohtuu halvalla. Vakkari olisi kyllä ihan kiva, mutta ei kyllä pakollinen..

        Itsellä kilometri haarukka on sen karvan alle 200 000t ehkä himppu päälle. Itsellänikin tällä hetkellä on "sisään ajettu" 208t km (ja 10 000?lla huoltoja tehty). Kilometrejä kun kertyy se 30t / vuosi, niin kuin yleensä tdillä ajavilla.

        Autojen ihmeellisestä ja luvatusta maasta:
        A4 Q 3.0 TDI -05 // musta
        A4 Q 3.0 TDI - 05 // Sininen
        ilmeisesti 33% olisi vero näille autoille, mutta siis suomen pyynneistä? tullista tulisi laskua sen 8000? joten hinta olisi karvan yli 22t joka mahtuu kyllä budjettiin. Ongelmana tietenkin on hakeminen. Mutta eiköhän emännän tutut Saksassa sen verran voisi märkäkorvaa auttaa, että antaisivat hetkellisen majoituksen ja opastaisi byrokratian koukeroita auton ostamisessa.

        Ongelmahan tulee siitä että kohtahan on kesä.. ja pörriäinen pahenee vain kesän lähestyessä.. kaipa sitä pitää mennä vaan kiltisti nurkkaan istumaan ja miettiä taas ihan rauhassa.

        Suomessa olevien autojen ongelmana on tosiaan se, että niitä ei ole myynnissä. Tai jos on niin ajatuksella laitetaan nyt vaikka 3000? tuohon päälle, jos joku oikein haluaa niin kyllä se sen maksaa. Joten hinnan tarkistaminen ei tule kysymykseen. No eihän hän ole kuitenkaan luopumassa autostaan, joten miksi pitäisikään tarkistaa hintaa.

        Tällä hetkellä kuppi on sellainen, että kunnon varusteet, siisti kunto, huollot tehty ja vaihtohyvitys omasta on järkevä (ei ehkä minulle edullisin, mutta ei sentään mikään loukkauskaan).

        Comment


          #5
          Noilla maiitsemillani varusteilla tarkoitin niitä mitä itse haluaisin autossa olevan.

          Autojen ihmeellisestä ja luvatusta maasta:
          A4 Q 3.0 TDI -05 // musta
          A4 Q 3.0 TDI - 05 // Sininen
          Nämä hinnat alkaen malleja. Halvinta tarjokasta ei välttämättä kannata ostaa, koska halpaan hintaan on yleensä olemassa syynsä. Itse katselisin sellaista sellaista hintahaarukan keskivaiheilla olevaa. Toki ihmemaassakin auton hintaan vaikuttaa aika paljon onko myyjä liike vai yksityinen. Liikkeen hinta helposti 1-2k€ enemmän. Kuluja tulee myös auton hakemisesta/tuottamisesta Saksasta, budjetoisin tonnin siihen.

          ilmeisesti 33% olisi vero näille autoille, mutta siis suomen pyynneistä? tullista tulisi laskua sen 8000€ joten hinta olisi karvan yli 22t joka mahtuu kyllä budjettiin.
          Eiköhän yli 200tkm ajettu mene lähemmäs 7k€ veroilla. Tullin helmikuun -09 tilastosta löytyy yksi 126tkm ajettu A4 3.0TDiq josta veroja mennyt 7226€.

          B7-mallia tietysti puoltaa nuorempi malli-ikä, josta hyötyy autoa sitten joskus myytäessä ja ehkä se on myös ilo omistajan silmälle enempi, mitä B6.
          Viimeksi muokannut Ilkka L; 26.3.2009, 21:52.

          Comment


          • #6
            Parin kuukauden päästä saattaisi olla myynnissä tuommoinen etsimänne A4 1.9tdi Q avant blackline -03 asiallisilla varusteilla uudemman A6 farkun tieltä. Ja hinta on alle 20ke.
            A4 Quattro
            Sisältä

            Comment


              #7
              Kiitos tarjouksesta, mutta autosi ei koneen osalta täytä speksejä. Minulla hakusessa siis 2,5-3,0 koneilla oleva.

              Comment


                #8
                Tulipa sitten kokeiltua tuota BMW:n nelivetoa.. (vajaa vetoa voisi sanoa ilman luiston estoa.) Nyt siis haarukassa on B6 tai B7 eikä katsellakkaan mitään kompromisseja nelkun suhteen.

                Jotenkin vain huvitti ja pisti suun maireeksi kun pääsi oman B5 kyytiin ja nauttimaan oikeasta nelikon riemusta. Tehoja on liian vähän kuivalle kelille, mutta liukkaalla jää aavistuksen tehokkaampi nelikon yritys kuitenkin jälkeen. Hintaa bmw 330xd:llä oli 20t ikää 7 vuotta, mutta silti 9 vuotias Audi pesee ainakin sen yksilön mennen tullen (mutta ei tehoissa).

                B6 mallisia on kohtuullisen vähän tarjolla ja B7 menevät tuonne 3 paremmalle puolelle. Tulipa samalla reissulla vertailtua b6 ja b7 eroja rintajoupin pihassa, kun oli kaksi punaista paholaista vierekkäin. Ulkoisestihan niissä on tietenkin eroja ja jotenkin omaan silmään tuo b7 olisi takaa kivempi, mutta etuosasto ei saa ihan semmoista arvostusta mihin se on pyrkinyt.

                Toinen mukava yllätys oli kun näin autoliikkeen pihassa B5 heikossa kunnossa ja heikommin varustettuna myynnissä ja pyynti oli liikkeessä aavistuksen kalliimpi kuin omassa, mutta silti ihmisiä riitti ympärillä. Vilkuilivat pihalle kun omallani lähdettiin pois. Meinasin mennä takaisin myymään omaani, mutta siitä olisi voinut tulla jotain sanomista. Noh kuitenkin ko. liikkeessä myyjä tarjosi vaihdossa autosta puolet mitä liikkeessä pyysivät samasta (vaihdossa olisi ollut A4Q B7 2.0tdi ja hintaa se 3). Eipä tule sinne mentyä uudestaan.

                Vimoisen vetoomuksen laitankin clubilaisille. Menkää nyt ihmeessä vaihtamaan autojanne uusiin, niin minä ja muutama muu clubilainen saisi vaihdossa hyvät kulkimet ennen kesää ;) vajaa vetoiset veljekset. jättäkää mulle yks hyvä tai hakekaa minun pois käteisellä ;)
                Viimeksi muokannut perrier; 28.3.2009, 23:35. Perustelu: logikka taas kateissa... korjattu

                Comment


                  #9
                  Oliko tämä tässä jo;

                  http://www.nettiauto.com/audi/a4/2466785

                  Comment


                  • #10
                    Asiallisia nelivetoja löytyy myös seuraavilta merkeiltä:
                    * MB, käytettyä diesel-4maticia ei tosin taida aivan tuohon hintaan vielä löytyä.
                    * Alfa-Romeo, Torsen. Käytetty 159 Q4 saattaisi jo löytyä varsin kohtuulliseen hintaan.
                    * Subaru, diesel-mallien saatavuus heikohko
                    * VW, ed. Passat 2.5tdi:llä myös Torsen ja riittävän tehokas.

                    Audeista omasta mielestäni oikean värinen ja varusteltu avant on B6-korisena kauniimpi, sedanina taas B7. Valintaperuste sekin, vaan kovin henkilökohtainen. :)

                    Comment


                      #11
                      Kiitoksia linkistä, kyselin myyjältä vaihtotarjousta ja ihan hyvän antoikin. Valitettavasti autossa on kyllä kahdet renkaat, ilmoituksessa olevat OZ vanteet on kanttariin ajettu, toiset nappulat on a8 replicat m+s saksan talvigummeilla, eli kevät renkaat. about 1300? olisi sitten talvikumit kun sen hetki koittaa. Mutta pitääpä käydä koeajamassa petoa.

                      S-line pakettia näytetään, mutta korisarja ei ole ainakaan S-line mukainen. Kahtotaan..

                      Comment


                      • #12
                        Tuo linkin auto on S-line ilman S-line ulkopakettia. Sisustasta ainakin huomaa kolmipuolaisen ratin ja S-line penkit. Hyvin harvoin näkyy 3.0 TDI koneista S-line ulkopaketilla olevaa yksilöä, toisin kun näitä 1.8/1.9/2.0 bensa ja diiselivehkeitä joissa on ollut näitä "tarjousmalleja" black/white edition ym.

                        Tuo yksilö näyttää olevan jo järkihinnoissa. Itse kun vuosi sitten katselin niin kaikkien 3.0 A4:n hinnat olivat 35t -->. Onneksi löysin omani "järkihintaan"

                        Comment


                          #13
                          Jos silmäni oikein näkevät niin yllä puhuttu auto ei ole S line. Se on selvä että S line ulkopakettia ei ole, mutta ei näyttäisi olevan S line sportpaketti plussaakaan, johon ulkoisina merkkeinä kyllä kuuluu S line -merkit maskiin ja kylkilistoihin, joiden puuttuminen ei takaa tietysti mitään, mutta sisälläkin on merkkejä "perusmallista". S line sport-paketissa tulee reikänahkaa rattiin ja vaihdekepin nuppiin sekä S line -merkki rattiin. Kuvista ei oikein näe alulistojen kuviointia, mutta jos ovat "harjatut", viittaisi S Lineen. Jos taas ovat "ruudutettua/hologrammia", viittaisi perusmallin lisävarustelistoihin. S line sport-paketin mukana tulee myös musta kattoverhoilu mustan taustapeilin kansa ja niitä tuossa ei ole. Istuinverhoilu voi olla mistä mallista tahansa kun näyttää nahka/alcantara olevan. S line sport-paketin mukana tulevissa on S-logo selkänojassa.

                          Vahvasti siis epäilen ettei tuossa ole kumpaakaan S line pakettia...

                          Comment


                            #14
                            Nuo S-linet kiinnostavat minuakin. Pystyiskö joku selvittämään mitä kaikkea mihinkäkin S-line pakettiin kuuluu?

                            Comment


                              #15
                              No kyseinen auto nyt seisoopi pihassa.. Ei ole tosiaankaan mitään S-line pakettia vaan on tilattu 3.0 litrasen peruspaketin lisäksi näitä "S-line" varusteita. Mutta muuten on kyllä nätti ja rahaa upotettu... valopaketti, sport penkit nahka/mokka, ratti, tehdas tummennetut lasit, huollettu vain marmorilla...

                              Eiköhän tuossa ole vastinetta rahoille. Pitää noita käytönjälkia fiksailla kuntoon tuosta. On perinteisesti kuskin oven listat ja pahvit ottaneet osumaa turvavyöstä.. tuulilasi pitänee vaihtaa kesällä jossain vaiheessa.

                              Comment


                              • #16
                                Onneksi olkoon uudesta autosta! Hyvä valinta :)

                                Comment


                                  #17
                                  Onnittelut! Kyseinen pirssi olisi saanut pysäköityä omaan parkkipaikkaankin :)

                                  Comment


                                    #18
                                    Onnittelut hankinnasta. Meinasin itsekin lähteä katsomaan tuota autoa, mutta enpä sitten menekään :)

                                    Miltäs tuo 3.0Tdi tuntuu, kuljettaako autoa kivasti?

                                    Comment


                                      #19
                                      Kiitoksia kiitoksia..

                                      Kyllähän tuo 3.0 kuljettaa oikein mukavasti vaikka olisikin isompi lasti kyydissä. Tarkoituksena on varmaan lastuttaa konetta eco-ohjelmalla. (Lisää tehoa paremmille kierrosalueille.) VAG-Comia kyllä tartteis näyttää vekotukselle. päivävalot eivät automaattisesti mene päälle. Toisaalta pitää hankkia ensin nuo ledit niiden tilalle....

                                      MP3 toistoa pitää nyt miettiä. hankkiiko iPod/iPhone/Soliston siinä on seuraava pulma. Tai sitten pitää löytää joku kunnon soitin minkä saa kytkettyä niin että mittaristossa näkyvät tekstit toimisi myös.. nooh.. kahtotaan taas mihin rahat riittää.. ei tämä auton pito halvaksi tule..

                                      Comment


                                        #20
                                        Eko-ohjelmat on ihan bullshittiä ja markkinointimiesten keksintö :)

                                        Comment


                                          #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                                          Nuo S-linet kiinnostavat minuakin. Pystyiskö joku selvittämään mitä kaikkea mihinkäkin S-line pakettiin kuuluu?
                                          Eipä tunnu enää tuolta myaudi.de saavan tuota varustelulistaa runkonumerolla, olisin pastennut omat s-line varusteet tänne.
                                          Onko vielä joku sivusto josta tuon listan saisi suoraan runkonumerolla ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X