Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 Avant V6 2.6 abc -93

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 Avant V6 2.6 abc -93

    Hei. Mitä mieltä ko. autosta. Ajettu 247.000 ja kaikki huollot kunnossa. Ruosinmallia, tuotu suomeen ja kats. 10.02.09. Nokkahihnat ym. vaihdettu. Eberi ei toimi, lienee tehdasasetus & vakionnopeus toimi mutta lopetti yhteistyön. Auto kuin pakasta vedetty, mutta seisonut jonkun aikaa ennen kats. Edellinen satku CC vitonen at toimi ilman ongelmia. Oli helppo korjata itse kuluvat osat. Taisi olla vm-87. Nyt tuo uusi alla, tuntuu hienolta. Pakoputki levisi kahden viikon ajon jälkeen, liike korjaa korvauksetta. Lieneekö maanataikappale?

    Vastatkaa, hyvät asiantuntijat. severi.rautajoki@welho.com tai audifinnns.

    #2
    En tuomitsisi maanantaikappaleeksi, jos rippikouluikäinen pakoputki katkeaa. Aika harvassa laitteessa ne kestää niinkään kauan. Muutkin kuvatut murheet on lisävarusteissa, joten eivät lie vaikuta käyttöön ainakaan ratkaisevasti. Eberin voi huoltaa ja vakionopeussäätimen korjata. Ilmankin tulee varmasti toimeen. Pitää muistaa, että auto on tosiaan jo rippikouluiässä, joten kaikenlaista pientä kulumisen ja ikääntymisen aiheuttamaa siihen tulee ja se on varma. Tuon ikäluokan Audeissa niitä on kyllä keskimääräistä vähemmän.

    V6-koneissa on ollut omat vakiomurheensa, mutta niistä saa kertoa, ketkä niistä tietävät. Itse olen kovin tyytyväinen tuohon omaan evo-lötköön. Ostin auton sillä periaatteella, että ajellaan tällä nyt pari vuotta, mutta kyllä tuo taisi tulla jäädäkseen. Sen verran hyvä ratsu se on ollut.

    Comment


    • #3
      Erittäin hyvänä autona pidän ainakin omaa 2,8:a, alkuperäisosaa lähes kaikki .
      Vaihtaa kannattaa kuitenkin noilla kilometreillä bensapumppu ja etupyörän laakerit. Onko automaatti huollettu? 2,6:ssa on hieman poikkeava ruiskutuksen säädön ohjaus, se perustuu kaasuläpän asentoon, eculle menevään imuputken alipaineeseen , pyörintänopeuteen ja lambdaan. Maffia ei ole ollenkaan, systeemi on vähän 2,8:a herkempi violle. Samoin tyhjäkäynnin säädin ISV on erilainen, pitää yleensä vaihtaa ennen 300tkm:ä. Moottorista löytyy ssp 150 (MPFI fur 2,6 l V6-motor) , sen voi ostaa esim. ebay:ltä.

      Comment


      • #4
        Juu. Kaikki huoltokuitit Swedenistä, perushuolto tehty 217.000 kohdalla. Katsastettu siellä 243thkm eli neljä tuhatta kilsaa sen jälkeen täällä kotimaassa ja leimattu 10.02.09.

        Onko em. toimet vaikeita itse suorittaa ?
        Viimeksi muokannut 8866; 23.3.2009, 18:38. Perustelu: Allekirjoitukset pois.

        Comment


        • #5
          Tervetuloa mukaan ABC kerhoon:

          Ohjeita:)
          1. Liity klubiin saat alennuksia mm osista
          2. Hommaa tietokoneellesi perhealbumi
          3. Varaudu mukavaan ajoon
          4. Varaudu korjaamaan kuluvat osat
          5. Katso haulla ( sivun yläreunassa haku) kiinnostavia asioita. Laita hakusana kohdalleen, niin saat tietoa. mm automaatti jne
          6. Asentajani mukaan v 6 kone on mainio ja helppo huoltaa ja korjata
          7. Vaihda hydrauliikkaöljy ja peräöljy= ei huolto-ohjelmassa, mutta tärkeä vaihtaa!!!!
          8. Jarrunesteen vaihto, ellei 2 v vaihdettu.

          Automaatti:

          1. Vaihda heti öljyt/siivilä ja öljypohjan tiiviste ellei vaihdettu. Vaihtoväli 60 tkm mutta kotimaassa useammin.

          Muuta: Iskarit on helppo vaihtaa, jarrulevyt ja palat menevät kohta uusiksi, muuten kestää hyvin

          nm itsellä kohta 220000 km ja yhtä en vaihda eli omaani;)

          Ps allekirjoituksia ei tarvita.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Jorma Niemi Näytä viesti
            Tervetuloa mukaan ABC kerhoon:

            Ohjeita:)
            1. Liity klubiin saat alennuksia mm osista
            2. Hommaa tietokoneellesi perhealbumi
            3. Varaudu mukavaan ajoon
            4. Varaudu korjaamaan kuluvat osat
            5. Katso haulla ( sivun yläreunassa haku) kiinnostavia asioita. Laita hakusana kohdalleen, niin saat tietoa. mm automaatti jne
            6. Asentajani mukaan v 6 kone on mainio ja helppo huoltaa ja korjata
            7. Vaihda hydrauliikkaöljy ja peräöljy= ei huolto-ohjelmassa, mutta tärkeä vaihtaa!!!!
            8. Jarrunesteen vaihto, ellei 2 v vaihdettu.

            Automaatti:

            1. Vaihda heti öljyt/siivilä ja öljypohjan tiiviste ellei vaihdettu. Vaihtoväli 60 tkm mutta kotimaassa useammin.

            Muuta: Iskarit on helppo vaihtaa, jarrulevyt ja palat menevät kohta uusiksi, muuten kestää hyvin

            nm itsellä kohta 220000 km ja yhtä en vaihda eli omaani;)

            Ps allekirjoituksia ei tarvita.
            Kiitos hyvistä tiedoista. Vanha vakaa vitonen sai nyt väistyä tämän em. kutosen tieltä. Sen vuoksi ei kokemuksia ko.mallista. Syö kyllä bensaa, kuten edellinenkin. Täytyy tarkkailla. Välillä tuntuu tosi laiskalta, eli at heittää isompaa pykälää koko ajan kaupunkiajossa. Öljyt menossa vaihtoon, joten en uskallla revitellä. Mites ACF:n jäseneksi liityttiin?
            Viimeksi muokannut 8866; 26.3.2009, 09:49. Perustelu: Ei käytetä allekirjoituksia.

            Comment


              #7
              Kätevimmin käy tätä kautta.

              Comment


              • #8
                "eli at heittää isompaa pykälää koko ajan kaupunkiajossa"

                Ise ajelen kaupunkiajossa vain 3:lla. Sitten, kun vauhti 70 tai yli laitan D:lle.

                Tämäkin asia löytyy HAKU toiminnon syövereissä. Samoin kun automaatin laittaminen vapaalle liikennevaloissa jne
                Viimeksi muokannut Jorma Niemi; 27.3.2009, 17:33.

                Comment


                • #9
                  Kiitos

                  Tuli kokeiltua, toimii. Satasella maantiellä mennään 2800 rpm/krs nelosella. No, hieno auto siihen entiseen satkuun verrattaessa. Auto on piristynyt seisonnan jälkeen, sekalaisessa ajossa.

                  Terkuin Severi Rautajoki
                  Viimeksi muokannut Severi; 3.4.2009, 00:11. Perustelu: poista

                  Comment


                    #10
                    Terkuin Severi Rautajoki
                    Tätä tarkoitamme allekirjoituksella, jota emme foorumilla käytä. Nimesi näet näkyy profiilissasi tuossa vasemmalla.

                    Comment


                    • #11
                      Win Vista tekee välillä omia temppujaan. Luotan XP:n enemmän.

                      Comment


                        #12
                        Ööö häh?

                        Comment


                        • #13
                          Joko Serveri laitto vastauksen väärään aiheeseen tai sitte ei oo kaikki inkkarit kanootissa...

                          Comment


                          • #14
                            Heips.

                            Koneeni on virusvapaa,(F-Secure). Ehkä itselläni jokin nääpäinvirhe tuossa tapahtui:( . Severi.

                            Comment


                              #15
                              Väännetääs vielä rautalangasta...

                              Alkuperäinen kirjoittaja Jari Kanerva
                              Lainaus:
                              Terkuin Severi Rautajoki
                              Tätä tarkoitamme allekirjoituksella, jota emme foorumilla käytä. Nimesi näet näkyy profiilissasi tuossa vasemmalla.
                              Allekirjoitus= Kirjoitat oman nimesi kirjoittamasi tekstin loppuun.
                              Tätä tapaa ei käytetä Audiclubin foorumilla, koska kaikilla lukee oma nimi sivun vasemmassa reunassa olevassa ruudussa.

                              Alkuperäinen kirjoittaja Severi
                              Severi.
                              Tämä on sinun käyttämä allekirjoitus tuossa viimeisessä viestissäsi. Ei liity näppäinvirheisiin tai virustorjuntaan mitenkään.

                              Comment


                              • #16
                                Sorry.

                                En tosiaan untuvikkona tajunnut. Tästä lähtien tiedän. Eri foorumeilla eri säännöt.

                                Comment


                                • #17
                                  " Auto on piristynyt seisonnan jälkeen, sekalaisessa ajossa."

                                  Jos auto on seisonut/hiljaisessa ajossa, niin "anna hanaa". Vaihde 3:lle ja moottoritielle ajamaan nopeusrajoitusten mukaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kiitos vastauksesta. Taas laiskoittelee. Syö melkein kahtakytlitraa satasen matkalla. Ei vuotoja, hajuja ym. Bensatankinkorkin avatteassa puskee ilmaa/ylipainetta. Mistä johtuu, vanhassa satkussa em. en huomannut. Pitäis olla herrasmieskymppi V6 eli 10/ltr/100 km.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vois vaikuttaa esim. lambda anturi vialta. Kaverilla vr6 niuhoitteli samalla tavalla. Helppo mitatakkin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Lambda v6 abc 2.6E

                                        Oisko toi se syy kulutukseen, vanhassa vitoskoneessa em. anturia ei ollut. Vaikka ruisku K-jetronic, 2.0 bensa, suora vitonen. Ei nikotellut viiden vuoden aikana.
                                        Onko lamba vaikea itse vaihtaa, tarvitaanko "aivokirurgia". Missä se on v-kutosessa? Mistä, mihin hintaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Sehän on jossain päin pakoputkea mutta en ihan heti lähtisi vaihtaan. Muutama satku maksaa. Voihan sen toki vaihtaa, ei olis ees paha mitata jos on vaan oikea laite. Mut pimenee ne vanhemmiten autosta kun autosta.

                                          Comment


                                            #22
                                            No sen mittaaminen ei vielä välttämättä kerro mitään. Voi olla hengissä, mutta hidastunut toiminta nostaa kulutusta. Eli jos ei ole viimeisen 10v sisään vaihdettu, niin uutta tilalle vaan. Ja vikakoodit kannattaa käydä lukaisemassa, voipi olla joku anturi sökö jos vie ainetta. MAF:fin puhdistus, jos kuumalanka mallinen(?), auttaa todennäköisesti myös. Koneen lämpöanturi vanhemmiten alkaa näyttämään mitä sattuu, eli saattaa olla kylmä rikastus koko ajan päällä. Se kannattaa tarkistaa samalla kun vikakoodeja lueskelee.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Siksihän se mitataan että näkee onko toiminta hidastunut. Se pitää katsoa oskiloskoopilla tai viisarivolttimittarilla, pitäisi pyyhkiä aika tavalla 0.1 ja 1 voltin välillä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Hakutoiminnolla löytyy Lambda vehkeistä tietoa.

                                                On 2 kpl ja maksavat n 100-120 € kpl. Halpista ei kannata laittaa. Vaihtovälisuositus 160 tkm.

                                                Lambda hiipuu huomaamattomasti ja lopulta alkaa meno nykiä.

                                                Vikakoodit ja ko vempeleiden kunto on syytä tarkistaa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  "Bensatankinkorkin avatteassa puskee ..."

                                                  Tämäkin asia löytyy haulla.

                                                  Normaalia. Minulla suhahtelee ilmoista riippuen ei ollenkaan, vähemmän tai enemmän, mutta voi olla korkki viallinenkin?

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X