Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ärsyttäviä maneereja ratissa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    ............
    Viimeksi muokannut _jone_; 24.7.2009, 02:47.

    Comment


      #92
      Eihh, rupesi kutiamaan. Tuo q-modi ja sitten vielä FUNK-nappi niin olisi täydellinen :)

      Comment


      • #93
        Huh!! En siis olekaan ainut, jonka lämppärissä pitää olla parillinen luku.:) Mulla pitää olla lisäksi radion volumeissa parillinen luku vaikkei sitä edes näe muuta kuin ääntä lisätessä tai vähentäessä. Se pelkkä tietoisuus asiasta vain rauhoittaa mielen... Tupakansytyttimen nappi pitää kanssa aina kääntää sillätavalla, että se rööki on vaakatasossa ja savukiehkura nousee ylöspäin.

        Comment


        • #94
          Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo Näytä viesti
          Huh!! En siis olekaan ainut, jonka lämppärissä pitää olla parillinen luku.:) Mulla pitää olla lisäksi radion volumeissa parillinen luku vaikkei sitä edes näe muuta kuin ääntä lisätessä tai vähentäessä. Se pelkkä tietoisuus asiasta vain rauhoittaa mielen... Tupakansytyttimen nappi pitää kanssa aina kääntää sillätavalla, että se rööki on vaakatasossa ja savukiehkura nousee ylöspäin.
          Jos olet katsonut Monk tv-sarjaa niin olet ehkä vähän samanlainen.

          Comment


          • #95
            Nyt huomasin itsessäni ilmeisesti ärsyttävän piirteen: käytän pyyhkimiä manuaalisesti ja hyvin viime tingassa, eli toisin sanoen lasista ei näe kunnolla läpikään ennen kuin kytken pyyhkimet päälle. Äkkäsin kun työkaveri istui apparin paikalla niin vähän väliä väänteli viikseä puolestani. Varmaan puolitietoisesti yritän välttää "kuivan" lasin pyyhkimistä ettei se naarmuunnu.

            Comment


            • #96
              Mulla on se perinteinen liikennevaloissa: vaihde ykköselle, kohta vapaalle ja taas ykköselle, että varmaan on vaihde ykkösellä. Tänä aamuna sain auton sammumaan liikennevaloihin työmatkalla, olin siinä matkalla säädellyt penkkiä ja jäi kai ilmeisesti liian taakse yhden pykälän. Mutta vaihde oli varmasti ykkösellä, että tämmöstä mulla.

              Comment


                #97
                Yksi piirre aikaisemmissa autoissa sähkösäätöisten penkkien kanssa oli se, ettei ne ole koskaan mukavassa asennossa. Aina pitää vähän väliä korjata milli tai aste sinne tänne ja ylös ja alas. Nykyisessä autossa kun on ihan tavalliset sähköttömät penkit, eikä miljoona säätömahdollisuutta, on se penkki aina kerralla just eikä melkein=)

                Comment


                • #98
                  Ilmeisesti monella muullakin on tylsää auton ratissa (useimmiten), koska niin paljon noita korviketekemisiä on kehitelty.
                  Omat:
                  -Nopeuden tuijottelu kun vakkari ei ole päällä.
                  -Multin nahkaisen nupin hankailu ja lukitusnapin painelu "koska se vaan tuntuu niin laadukkaalta" :)
                  -Pidemmällä matkalla monitoimiratin painikkeilla radiokanavasurffailu, vaikka miltään kanavalta ei mitään kuunneltavaa tulekaan.
                  -Mahdollisimman tasaisen polun löytämien omalta kaistalta
                  -Kulutuksen yltiöpäinen tarkkailu
                  -Liian pienen välin jättäminen 4-kaistaisella tiellä edellä menevään ennen ohitusta. Tästä pitäisi ihan oikeasti päästä eroon. Mitään hyötyä tästä ei ole.
                  -Kaikenlainen ilmarummuttelu. Sormilla pitää tehdä naputusta ja oikein kun innostuu niin vakkarilla mennessä kokeillaan kerkiäiskö ammattirumpalin tuplabasarien tahtiin myös omat jalat..
                  -Niitä valumajälkiä ei vaan saa jäädä, ne on pyyhkäistävä pois. (tuulilasiin siis...)
                  -Apparina ollessani roikun helposti kauhukahvassa, jos kuski osoittaa hermoilun merkkejä tai normaalista ajotavasta kovasti poikkeavaa käytöstä.

                  Muilla:
                  -Jos on jo itse tiedostanut kaistanvaihtoaikeesa ja alkanut valumaan pikkuhiljaa toista kaistaa kohti, niin voisi silloin jo laittaa vilkun eikä vasta puolessa välissä kaistanvaihtoa.
                  -Sade/Rapakelillä ohituksen jälkeen suoraan eteen tuleminen, vaikka ohitusta voisi turvallisesti jatkaa vaikka sen 50 metriä, varsinkin 4-kaistaisilla teillä.
                  -Tupakointi autossa, jossa on kyytiläisiä, jotka eivät polta. Joskus näkee sellaisissa autoissa myös lapsia..(!)
                  -Nykimällä ajaminen, en osaa millään rentoutua sellaisen kyydissä, joka selvästikään ei osaa rentoutua ajaessaan. Vakkarilla ajaessa korostuu sitten toisten autoilijoiden kyky muuttaa nopeuttaan n.10 km/h muutamien minuuttien välein, vielä enemmän ärsyttää kun kyseinen kuljettaja puhuu puhelimeen.
                  -Liian suuret tilannenopeudet, tämä varsinkin apparina itse ollessa hirvittää vähän väliä. En mielelläni päästä tästä syystä oman autoni rattiin kovin noviiseja, koska auton kierrosluvuista ei kuule mitään oikeasta nopeudesta, monta kertaa on menty risteyksestä ohi abs:t paukkuen tai sitten esp rutisten.

                  Tuossapa noita.

                  Comment

                  Working...
                  X