Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tulipa hankittua A3...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tulipa hankittua A3...

    Moron arvon Audistit...

    Satuinpa ostamaan A3:n. Kilsoja 142 tkm ja vuosimalli -00. En ollut varsinaisesti A3:sta katsellut mutta kokeilu teki tehtävänsä. Sen verta mukava peli oli ajella ja koneessakin riittävästi potkua, että pitihän se hommata. Olin ajatellut jotain italialaisvalmistetta alkuun mutta muutama kokeilu Alfalla ei oikein vakuuttanut. Kaipa siinä on ihan syynsä, miksei saapasmaan autoista liikoja käytettynäkään pyydellä...

    Muutamia tuoreita tuntoja autosta:
    - Jämäkkä ja hiljaisen tuntuinen
    - Bensamittari näyttää liikaa
    - Liukkaalla sutiessa "rohisee" erikoisesti - olisko ideaa mikä voisi olla??
    - Eka keskikulutus 8,5 litraa (puolet kaupunkia ja puolet baanaa kera kylmäkäynnistysten)
    - Ei herätä intohimoja mutta on se vaan mukava ajaa!

    Tästä se lähtee :)

    #2
    Varmaan joku lustonesto siin mikä rutisee.

    Teretulemast a-kerhoon ja sit tonne abc:lle ensi viikon
    keskiviikkona, tietty! :D

    Comment


    • #3
      Kiitokset tervetulotoivotuksista! Luistonesto oli mullakin mielessä mutta käsittääkseni tässä karvalakkiversiossa (attraction) ei ole sellaista...

      Comment


      • #4
        Onkos siinä sähköinen tasauspyörästönlukko? Ainakin GTI Golfissa se piti ääntä.

        Comment


        • #5
          Onneksi olkoon.
          Ite hankin A3 Ts Quattron (180hv) reilu pari viikkoa sitten (verotuspäätöstä odotellessa...)
          Kaikin puolin olen ollut tyytyväinen, tosin 90k huoltoa vilkuttaa ajotietokone.
          Kulutus putosi jonkin verran, kun tankkasin 98:a.
          Quattron (haldexin) toimintaa tuli testattua viikonloppuna jääradalla ja pakko todeta, että kun ESP:n ottaa pois päältä, niin aika kivasti tuo totteli.
          Kokeilin samalla kerralla myös Lancer EVO IX:ää, eikä se olennaisesti ollu nopeempi radalla, jonkin verran paremmin pitoa (siinä oli myös paremmat renkaat).

          Comment


          • #6
            Haldex vaatii Torseniin verrattuna hieman erilaista, aktiivisempaa ajotapaa, että saa takapään "täysillä" mukaan. Mielestäni käytännössä ei ole paljonkaan eroa Torseniin tai viskokytkimeen tai Porschen systeemiin (taitaa Cayennessa olla itse asiassa Haldexin tapainen 38/62 -vetosuhteella pitävällä pinnalla) verrattuna. A3:n ent. omistajana tykkäsin autosta; aivan loistava talviauto (A3 Sportback 2.0TDI quattro)!

            Comment


            • #7
              Se rohina kuuluu juurikin sähkösestä tasauspyörästön lukosta eli EDL:stä. Ite huomasin sen olemassaolon vasta tänä talvena kun vaihdoin kitkoihin, nastoilla en muista ääntä kuuluneen tai sitten se peitty rinne ropinaan :)

              Comment


              • #8
                Kiitoksia tiedosta. Tuota sähköistä tasauspyörästön lukkoa vähän "toivoinkin" ohjekirjasta sen bongattuani. Eipä se mitään suurta rohinaa ole mutta pikku vauhdissa silti kuultava. Sen pitäisi ilmeisesti jeesata etenemisessä juurikin liukkailla? Päivä päivältä olen tyytyväisempi ostokseeni :)

                Comment


                • #9
                  Tuo bensamittarin liika näyttämä on tyyppivika, haulla löytyy paljon tietoa. Mittariston mikrokontrollerin softa ilmeisesti korruptoituu jollain tavalla. Ainoa korjaus on uusi mittaristo ($$$). Polttoaineen vähyydestä kertova symboli+piippaus todennäköisesti toimii kuitenkin oikein. Toinen syy voi olla viallinen polttoaineanturi.

                  Comment


                  • #10
                    Joop...Kattelinkin, että aihesta aika lailla tarinaa. Enpä taida antaa moisen häiritä. Audikaan ei tunnu olevan "luonteeton" näine pikku ominaisuuksineen...

                    Comment


                    • #11
                      Sitten vaan kuvia kärrystä.. ;)

                      Comment

                      Working...
                      X