Syksyllä olisi edessä omaan kulkineeseen tuo "iso" huolto. Mitäs kaikkea tuo huolto nyt pitäkään sisällä? Moottori on 1.8T AVJ. Mihin olette tinkineet liikkeestä tuon huollon?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mistä Audin huolto-ohjelman sisällöt?
Collapse
X
-
Mistä Audin huolto-ohjelman sisällöt?
-
katso huoltokirjasta..eli normaalin öljyjen ja suodattimen lisäksi myös lisätyöt kohdasta 90000 km
Sen voisi kuitenkin sanoa että korjaamoväen kuuluu tarkistaa vesipumpun toimivuuden ja ehdottaa sen vaihtamista jos tavetta ilmenee..Se kannattaa vaihdattaa 90tkm huollon yhteydessa joka tapauksessa. lisäkustannus on noin 40? eli ei paljon mitään koko huollon hintaan nähden..
Mulla oli aikoinaan A4 1.8T B6 ja huollatin 90tkm huollon Helsingin Audi Centerillä ja se muistaakseni maksoi luokkaa 750?
Comment
-
120tkm huolto
Mitä kaikkea huolto mahtaa pitää sisällään? Itsellä huoltovalo ilmoittaa lähestyvästä remontista, ja omasta huoltokirjasta en nyt ota selvää onko autoon vaihdettu esim. jakopään hihnaa ennen tätä huoltoa..
Mikä muuten on saksassa jakopään huoltoväli?
Pitää varmaan varmuudeksi se kuitenkin vaihtaa joka tapauksessa, mutta mitä kaikkea muuta kuuluu 120tkm huoltotoimenpiteisiin...???
Comment
-
Kyselin tuossa taannoin samaa täällä ruottissa noista huolloista ku oli vähän epävarmaa ja vastaukseksi tuli audilta näin:
[LEFT]
[FONT=Tahoma][SIZE=2]Från: Custerson, Graham
Skickat: den 8 juni 2007 09:47
Till: Reception, Falun
Ämne: SV: About services for TT (in english)
[/SIZE][/FONT]
Hello
Your Audi should have a service every 15000km or once a year, which ever comes first. the last service was a GRUNDSERVICE at 102038km 2006-08-25 acording to the service history. The interval for cam-rem change is 180000km but as the car gets older it is advised to check it for were (rubber belts becoume britel with time). At 120000km you should change the sparkplugs oil for 4wd and airfilter as they have a life of 60000km plus the normal service.[/LEFT]
-------
Eli 180tkm tämän pään audilaiset väittävät, mutta tosiaanki se kannattaa tsekata vähintään 120tkm kohdalla.
Comment
-
Keväällä tiedustellessani Seatin vastaavaan koneeseen (AUQ) hihnanvaihtoväliä, sain seuraavanlaisen vastauksen:
"Hei!
Hihnan vaihtoväli on viimeistään 180 tkm välein tai tarvittaessa (huollon tarkastuksen perusteella) aikaisemmin.
Ystävällisin terveisin
"XX"
Asiakaspalvelu
VV-Auto Group Oy
asiakaspalvelu@vv-auto.fi"
Huoltokirjasta vaihtoväli ei siis yksiselitteisesti selvinnyt. Mikäli kuitenkin olisin auton pitänyt 90tkm huoltoon saakka, oman mielenrauhani turvaamiseksi olisin hihnan vaihdattanut.
Comment
-
Moro,
Omassa kiesissä olisi nyt tuloillansa juurikin tuo 120tkm huolto, mutta hihna on vaihdettu jo 90tkm. Kysyisinkin, että mitä muuta tuossa 120tkm huollossa tehdään, niin voisi ostella jotain tarvikkeita etukäteen. Paljon olette kyseisestä huollosta maksanut?
Comment
-
Tulpat
Nelivedon öljyt
Moottoriöljyt + suodatin
Ilmanputsari
Tääl ruottis sanovat hinnaksi: 9299SEK = 1398.89?
Hmph no ainakin nuo mainitsemasi tarvikkeet voisi viedä liikkeelle, nyt kuin vielä löytyisi sopiva kioski pääkaupunkiseudulta.
Comment
-
Vuosihuoltolappua kun selaa niin hammashihnanvaihto olis mallista riippuen 60000/90000km välein. Noin löytyy tosta huoltoselosteen rasti ruutuun tehtävästä.
Omaan Italiasta tuotuun a4:seen tehtiin kanssa iso vuosihuolto 127 000km kohdalla, turun audilla vissiin vaan pieni/isovuosihuolto listoilla? Ei ollut täyttä varmuutta mistään tuon auton kanssa, niin tollanen tuli teetettyä, hintaa 1124,57? sisältäen:
-Jakohihna, rullat yms.
-Öljyt+suodatin
-Ilmanputsari, raitisilmansuodatin
-Tulpat
-Kolme moniurahihnaa rullineen näkyy myös menneen, ainakin laturille ja ilmastointiin, kolmannesta ei oo mitään kohdetta merkattu.
Siinä nuo suurimmat mitä tosta kuitista sattu silmään, ilmeisesti tohon ei olis kuulunu tuo jakoremmi automaattisesti kun eivät sitä ehdottaneet tuon laajan vuosihuollonkaan yhteydessä noilla kilsoilla, vaan se piti erikseen mainita, että vaihtavat. Noista voimansiirron öljyistä ei ollu mitään juttua missään vaiheessa, ei vissiin kuulu normaaliin vuosihuoltoon? Ainoastaan tarkastus/lisäys luki lapuissa, täytyypä niitäkin kysellä seuraavaksi kun tulee käytyä.
Edit: no luulis et tohon ruotsin hintaa vaihtuu hihnatkin :o
Comment
-
A6 2,4l -98 huolto-ohjelma
Terve!
Onko tietoa 2,4 litrasen -98 vuoden A6:n huolto-ohjelmasta. Eli mistä sais käsiinsä sellaisen? Täältä forumiltakaan en ole löytänyt ja härmäläinen kun ei saa mitään irti saksankielisestä manuaalista. Kilometrejä tällä hetkellä 175tkm ja huoltoja pitäisi tehdä.
Comment
-
Huoltojen sisällöt jostain?
Eli lyhykäisyydessään mistä voisi katsoa mitä mikäkin kilometrimäärän huolto sisältää? Autona Audi TT quattro vm.2001 ja SERVICE! teksti palaa ja kilometrejä on noin. 124tkm. Eli vissiin huutaa 120tkm huoltoa. Mitä esim. tohon kilometrimäärän huoltoon kuuluisi audi liikkeessä? Ja muutenkin jos kattavan listan jostain löytäisi. KIITOS :)
Comment
-
"Iso huolto", eli öljyt, suodatin, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin ja sytytystulpat.
Tietty samalla katsoisin, että jakohihna on vaihdettu. Voi nimittäin olla, että 120tkm kohdalla on tuossa pitänyt vaihtaa jakopään kilkkeet. Suomessa tuo 120tkm kohdalla tapahtuva hihnanvaihto todennäköisesti suositellaan tehtäväksi jo 90tkm kohdalla. Joten mikäli auto on ollut sulla vasta vähän aikaa, eikä hihnanvaihdosta ole tietoa, suosittelisin ihan oman mielenterveyden kannalta tekemään tuon hihnarempan.
Tuossa konkurssissa laittaisin myös vaihteistoöljyt ja haldexin öljyt + suodattimen vaihtoon samaan syssyyn, niin olisi paljon huolettomia kilometrejä tiedossa.
Comment
-
Oma A3 Ts Quatto on Ruotsin tuliainen ja huoltokirja on Ruotsiksi.
Olisi kiva tietää huolto-ohjelman sisällöstä. 90k mittarissa ja ajotietokone vilkuttaa SERVICE! käynnistyksessä. Pitääkö varautua ISOON huoltoon, jakohihnat yms?
Long life merkintöjä näyttää löytyvän svenssoneiden merkinnöistä.
Comment
-
Itse tuossa juuri selvittelin merkkihuollon hintaa 120tkm kohdalla. A4 3.0 V6 vm2002 se tarkoitti noin 1500eur menoerää. Eli vaihtoon menee hammashihnat, rullat, kiristysrulla, vesipumppu, suodattimet, sytytystulpat, jarrunesteet jne... ISO on huolto.
Hihnan vaihtotöiden osuus on tuosta vajaa 1000 ja noin 500 on perushuollon osuus.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JIsland Näytä viestiItse tuossa juuri selvittelin merkkihuollon hintaa 120tkm kohdalla. A4 3.0 V6 vm2002 se tarkoitti noin 1500eur menoerää. Eli vaihtoon menee hammashihnat, rullat, kiristysrulla, vesipumppu, suodattimet, sytytystulpat, jarrunesteet jne... ISO on huolto.
Hihnan vaihtotöiden osuus on tuosta vajaa 1000 ja noin 500 on perushuollon osuus.
Comment
-
A8 huolto
Alkaa tulemaan tohon kahdeksikkoon 120 huolto ajankohtaiseksi, mitä mahtaa sisältää ja minkä hintasia kyseiset toimenpiteet ovat noin suunnilleen?
Comment
-
Omaan kärryyn kyselin tässä pari viikkoa sitten isompaa vuosihuoltoa, arvio oli merkkiliikkeessä n. 800-1000? sisältäen tulpat, moottoriöljyn ja suodattimen, raitisilmasuodattimen, ilmansuodattimen tuulilasipesunesteen, pyyhkijänsulat ja muidenkin kuluvien osien tarkastusta esim. jarrujen.
Ehkä jotain muutakin pientä mutta ei tule nyt mieleen.
Luulen, että autoosi on tehty jakopäänhihnan vaihto mutta mikäli ei ole niin se on myös ajankohtaista sille arvio on merkkiliikkeessä 2500? tai jossakin nyrkkipajassa n. 1000? ylöspäin.
Comment
-
Sakuissa kai on tuossa jo 120tkm hihnan vaihto.
D3 korisia kaseja on aika vähän foorumilla vielä, kun se ole ihan vielä "harrastushintainen"
Kuinkahan pitkälle D2 ja D3 korisien huolto-ohjelmat täsmää?
Varmasti samoja saranoiden öljyämisiä ja valojen vaihtoja kuuluu mukaan kuin muissakin.
Comment
-
-
Omaan kärryyn kyselin tässä pari viikkoa sitten isompaa vuosihuoltoa, arvio oli merkkiliikkeessä n. 800-1000€ sisältäen tulpat, moottoriöljyn ja suodattimen, raitisilmasuodattimen, ilmansuodattimen tuulilasipesunesteen, pyyhkijänsulat ja muidenkin kuluvien osien tarkastusta esim. jarrujen.
Ehkä jotain muutakin pientä mutta ei tule nyt mieleen.
Itse teetin vuosi sitten vastaavan huollon "nyrkkipajassa" noilla omilla osilla, oli Autoasi- ketjuun kuuluva liike josta sai tarvittavat huoltokirjamerkinnätkin. Koko roska maksoi alle 300€. Samassa puljussa vaihtui jouluna jakopääkin, osat Tepolta, työt 600€.
Kukin tavallaan.
Comment
-
Niin ja jarrulevy meni varmaan saksanreissulla kieroksi edestä, ravistaa aika ajoin jarruttaessa, eli ne tarttis kanssa uusia, varmaan siinä vaiheessa samalla kannattaisi myös takaa uusia kun ovat ohuemmiksi aika lailla kuluneet... Tohon uudempikoriseen lienee turha paljon mitään motonetista kysellä... Taitaa mennä Teppo osastolle kohta kyselyä ja kaverille huoltoon.
Comment
Comment