Minä olen jo jonkin aikaa miettinyt josko kouluttautuisin, jollekin itseäni kiinnostavalle alalle esim. Kone- ja tuotantotekniikkaa tai tuotantotaloutta. Elämän tilanne on vain sellainen, etten tiedä miten koulutuksen järjestäisin. Tällä hetkellä olen vakkari suhteessa nykyiseen työnantajaani ja asun "omassa" OK-talossa. Pohjakoulutuksena on tietoliikennetekniikan perustutkinto.
Olen yrittänyt selvittää eri asioita, mutta ainoa opiskeluvaihtoehto tuntuu olevan minun elämäntilanteeseen aikuiskoulutus työn ohella.
Olenko ymmärtänyt oikein, että opintovapaata on mahdollisuus saada 2 vuotta, kun on ollut työelämässä vähintään 5 vuotta joista vähintään vuoden samalla työnantajalla?
Vai onko raja 10 vuotta? Yritin etsiä netistä, mutta en saanut tulkittua tekstiä. Tuolle ajalle pitäisi varmaan keksiä jokin rahoitus, kun ei taida aikuiskoulutustukeakaan hyvin montaa kuukautta saada ja tuen "suuruuskin" on varmasti päätä huimaava?
Miten te olette järjestäneet opiskelunne?
Lähinnä kiinnostaa:
-Mitä opiskelit?
-mihin ammattiin valmistuit?
-Miten rahoitit opiskelun?
-Työsuhteesi opiskeluaikana?
-Opiskelitko työn ohella vai teitkö töitä opiskelun ohella?
-Millaisessa elämän tilanteessa opiskelit? (oliko omaa asuntoa, vuokralla, asuntolassa... jne.)
-Millaisia mietteitä jäi opiskelusta?
-Kannattiko tai mitä tekisit toisin?
-Jos opiskelit työn ohessa, oliko rankkaa? (No tähän oikeastaan tiedän jo vastauksen... :) )
Onko muita vinkkejä koskien opiskelua?
Olen yrittänyt selvittää eri asioita, mutta ainoa opiskeluvaihtoehto tuntuu olevan minun elämäntilanteeseen aikuiskoulutus työn ohella.
Olenko ymmärtänyt oikein, että opintovapaata on mahdollisuus saada 2 vuotta, kun on ollut työelämässä vähintään 5 vuotta joista vähintään vuoden samalla työnantajalla?
Vai onko raja 10 vuotta? Yritin etsiä netistä, mutta en saanut tulkittua tekstiä. Tuolle ajalle pitäisi varmaan keksiä jokin rahoitus, kun ei taida aikuiskoulutustukeakaan hyvin montaa kuukautta saada ja tuen "suuruuskin" on varmasti päätä huimaava?
Miten te olette järjestäneet opiskelunne?
Lähinnä kiinnostaa:
-Mitä opiskelit?
-mihin ammattiin valmistuit?
-Miten rahoitit opiskelun?
-Työsuhteesi opiskeluaikana?
-Opiskelitko työn ohella vai teitkö töitä opiskelun ohella?
-Millaisessa elämän tilanteessa opiskelit? (oliko omaa asuntoa, vuokralla, asuntolassa... jne.)
-Millaisia mietteitä jäi opiskelusta?
-Kannattiko tai mitä tekisit toisin?
-Jos opiskelit työn ohessa, oliko rankkaa? (No tähän oikeastaan tiedän jo vastauksen... :) )
Onko muita vinkkejä koskien opiskelua?
Comment