Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vanteiden kunnostusta Turun seudulla?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Vanteiden kunnostusta Turun seudulla?

Kolopallon kesävanteiden rosterikehät pitäisi saada sorvautettua jossain (edellinen omistaja ajanut jokaisen vanteen tyylikkäästi kanttariin), ehkä myös keskiosan maalipinnan puhallutus olisi paikallaan. En ole ihan päässyt vielä sinuiksi itseni kanssa mitä niille teen, mutta ainakin tuo sorvautus pitäisi tehdä.

Ehdotuksia missä voisi homman teettää Turun seudulla?
    Viimeksi muokannut Shakal; 26.1.2009, 13:48.

Onko ne reunat miten pahat?
    Voisiko kuvitella, että pienellä fiksillä saisit ne kunnostettua itse?
    Jos ne jäljet ei ole aivan karmeita, saat ne viilailtua tod näk ihan asiailliseen kuntoon ihan kotikonstein. Sitten vaan muutamia eri karkeita papereita ja lopuksi kiillotus.
    Laita kuvia niistä vanteista.

Comment

Käyn jossain vaiheessa ottamassa kuvia niiden kunnosta. Kävi mielessä tietysti korjaaminen itse, mutta muutama omaa sen verran syvät jäljet että en niistä varmaan hyviä saisi. Yrittää toki voisi, on tullut muutaman vanteen kehä tullut joskus korjattua.

Silti kaipaisin tietoa paikoista jossa alkuperäisen kysymyksen toteutus olisi mahdollista, voisi ainakin hintaa tiedustella että kannattaako aloittaa hommaa edes itse.
      Viimeksi muokannut Shakal; 26.1.2009, 14:29.

Comment

Olen itsekkin etsiskellyt sellaista myötämielistä sorvaamoa jolla tarpeeksi iso sorvi vanteille. Yhden löysin, Raikon konepaja, jossa yhden vanteen keskiön jo oikaisinkin. Kalusto ja äijät näyttävät keskiaikaisilta mutta homma meni putkeen ainakin silloin. Pyysi kympin annoin kaksi. Jos viet vanteet sinne pakkaa ne hyvin laatikoihin etteivät jää missään vaiheessa lattialle kierimään.

Comment

Kuvia vanteista

Parissa vanteessa on kehällä tuollaisia syvempiä koloja. Kuvat on vähän huonoja, valitan. Pari vannetta on pahemmassa kunnossa.

Kuten Jukka sanoi, myötämielistä sorvaamoa etsin. Taidan kysellä tuolta Raikon konepajalta.

Comment

Minä käytin joskus kvoasti huonokuntoiset S2:n vanteet sorvarilla Kaarinassa tai Piispanristillä. Mikähän lie paikan nimi, mutta Yrittäjänkadun tai Välikadun päässä vanhan ykköstien kupeessa. Paikan ulkoinen kuvaus samanlainen kuin Jukan tuossa edellä heittämä. Otti silloin satasen neljän vanteen paketista, vaikka ennakkoarvio oli viiskymppiä. Sorvauksen jäljiltä olisi vaatinut omaa hiontaa, mutta minä laiskana miehenä en silloin tehnyt muuta kuin lakkautin pinnan. On mulla jossain kovalevyn kulmalla kuviakin, voin laittaa spostiin jos joku haluaa.

Comment

Jos oikein muistan noissa ATP:ssä on ohkanen rosteri huuli, olikos noissa sorvattavaksi asti tavaraa?

Comment

Onhan noi päässyt aika karuun kuntoon.
                Oletko kysellyt, mitä maksaisi uudet lipit, eikös nuo ole vaidhettavissa noihin vanteisiin?

Ihan ensiksi koittaisin itse viilailla noita sileämmiksi. Tuosta kulmasta pinta on kuitenkin suht helppo työstää. Onhan siinä melkoinen hiominen vielä viilailujen jälkeen.
                Jos ei ala syntymään, vasta sitten veisin vaikka sorvattavaksi. Liekköhän ton reunan sorvaaminen ylipäätään mahdollista?
                Hiomaan ja kiillottamaan ne joutuu joka tapauksessa sorvinkin jälkeen.

Comment

Tarkastelin vähän enemmän noita äskettäin ja tulin aika pitkälti siihen johtopäätökseen mitä Jukka sanoi, ei noissa taida riittää sorvausvaraa. Pitänee itse aloittaa niiden parissa työskentely ja ihmettely. Ei vaan napostelisi uusien vanteiden ostaminen/noiden hylkääminen kun ne palvelee kuitenkin ihan hyvin tuossa.

Comment

Mulla oli joskus samanlaiset ja niihin kait sai varaosana noi rosteripellit.

Comment

Hmm.. Pitänee kysellä hintoja moisille. Kiitos Jukka tiedosta.

Comment

Jos tarvetta vanhojen kunnostukseen niin voisit käydä näyttään niitä yhdelle kaverille, osaa varmasti sanoa et saako ne kuntoon. On fiksannut jonkin verran noita rosterikehiä yhelle turkulaiselle rengasliikkeelle ja asustelee vähän samalla suunnalla. (loukinaisissa) Laita vaikka sähköpostia jos tarvii fiksata ni voin kysellä. raitaluoma(ät)gmail.com

Comment

ATP:n vanteisiin sai kehiä varaosana. Nykyisestä tilanteesta ei liene hyvää ennustetta koska kyseinen verstas on selvitystilassa.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja oliver
                            ATP:n vanteisiin sai kehiä varaosana. Nykyisestä tilanteesta ei liene hyvää ennustetta koska kyseinen verstas on selvitystilassa.
                            Alkuperäinen kirjoittaja Örum Oy Ab
                            Valitettavasti ATP -maahantuontimme loppui viime kesäkuussa tehtaan vaikeuksien seurauksena. Tällä kertaa emme voi siis auttaa asiassa.
                            Totta turisee hän. Taitaa varaosien metsästys olla hankalaa..

Comment

Ebay??

Comment

Heikossa tuntuu olevan sielläkin. Taitaa mennä hiomiseksi ja jos ei tule kuntoon niin sitten ei..

Comment

Working...
                                X