2 viikkoa, no on aika pien aika.Eli jos en sitä 2 viikon sisällä maksa nii se sit kasvaa? vaikka auto olisi "seisonnassa" Paljonkohan tollasesta ässäläisestä nasahtaa makseltavaa valtion kanssaa? Tosissaa sopiva yksilö on nyt blokissa ja ylihuomenna kaveri menee sitä kattoo. Tohon tullin arpomaan myyntihintaan siis luultavasti vaikuttaa auton kunto?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kysymys tuontiautoista
Collapse
X
-
Älä nyt herrajumala tuollaista hae. Halvemmaksi tulee mällätä 100:nen pöpelikköön. ;)
Vakavammin. Sen voi tosiaan ajaa siirtokilvillä (17€, saa Tullista tai katsastuskonttorilta) ihan mihin huvittaa sen 3kk aikana. Tosin ne siirtokilvet ovat vain viisi päivää voimassa *jos* et aloita sinä aikana verotusta.
ie. saat kilvet = viisi päivää aikaa aloittaa verotus.
Jos on ne Saksan kilvet messissä, niin voi säästää sen 17€ ja ottaa ihan vain sen siirtoluvan, johon sitten merkitään koska niiden kilpien voimassaolo päättyy. Siihen voi sitten merkitä mitä huvittaa, tosin kannattaa laittaa yli 3kk, koska sen verta ne on täällä voimassa. Korvaavat tavallaan nuo siirtokilvet.
Sillä lapulla sitten vilkutellaan poliisille kun pysäyttävät syystä X.
Tärkein tosiaan on tuo vakuutus, itse olen aina soittanut jo autoa hakiessa Pohjolaan ja kertonut valmistenumeron, ottanut liikenteen ja kaskon samantein.
Comment
-
Ai halvemmaksi haista jo .... :P hehe. Pitää katsoa nyt tuo ässän kohtalo. Kaveri varmaan kerkeis huomenna sitä mennä kurkkaa ja koittaa samalla saada hintaa paikan päällä alaspäin. ässä on autoliikkeellä myynnissä. Kilistä en tiedä onko kiinni vai ei koska kuvissa niitä ei ole. No saa senkin kaveri selvittää. Noilla lisävarusteilla ja herkuilla tohon hintaa voisin melkein uida saksaan asti tota hakemaan.
Eli jos nyt kävisin hakee ton ässän suomee ja jättäsin säilöön ja vasta ens keäänä sen verottasin yms eikai siitä voi mitään sanomista tulla jos auto ei ole ollut muussa liikenteessä kuin satamasta kotiin ajo?
Pohjolasta en ikinä ota yhen yhtäkään vakuutusta vaikka ilmatteeksi antaisivat.Kalliiksi tuli tuo 100 ku ei pohjolasta herunu penniäkään. nii ja "tilapäisestä" kivusta ja särystä huimat 300e korvauksia.
Comment
-
Eli jos nyt kävisin hakee ton ässän suomee ja jättäsin säilöön ja vasta ens keäänä sen verottasin yms eikai siitä voi mitään sanomista tulla jos auto ei ole ollut muussa liikenteessä kuin satamasta kotiin ajo?
Comment
-
Koitin tullin sivuilta kattella paljonko tollasesta pamahtais veroa jos hakis ja itse en oikein löytänyt vastausta
S6:a listattuna
95-96 -mallisista S6:sta löytyy lähes sata veropäätöstä. Tuontitahti on tosin hiipunut parin viime vuoden aikana, taitavat olla vakavasti vähenemään päin alkuperämaassakin. Ja nyt seuraa tähän aiheeseen millään tavalla liittymätön orkkislistamiesmäinen purkaus, pahoittelut etukäteen: Tätäkin kirjoitettaessa yllättävän monessa paikassa (mm. entisessä Itä-Blokissa) survotaan lippalakki hiessä vanhaan ässään esim. mahdollisimman painavaa 20-tuumaista kromi-/lippa-/huuli- ties mitä valurautapalloa alle, ihmisen mentäviä hormeja ja toinen toistaan tyylikkäämpiä japanilaisvaikutteisia tuning-puskureita/diffuusoreita sekä vitosturboihin vähintään valtamerilaivan fööniä kiinni. Kokonaisuus viimeistellään vastaantulijat sokaisevalla ledipatterilla, ajon aikana tulessa olevilla xenoneilla ja taustapeilissä roikkuvilla, mutkissa mukavasti otsaan hakkaavilla hajuhimmeleillä ja joulukuusilla-öljynvaihto jätetään kuitenkin priorisoinnin myötä ensi vuoden tai seuraavan omistajan heiniksi. Voisi sitä kai vain laittaa tekniikan ja kopan ajan kanssa kuntoon, hommata autoon kunnon alustan, päivittää jarrut ja ruuvata esim. BBS:n tai muun vannevalmistajan kiekot alle? On tämä vaan räävitöntä aikaa jota elämme. Huoh, jo helpotti :-D.
Takaisin asiaan. Jos löytämäsi yksilö on myynnissä "liikkeessä", myyjä ei suurella todennäköisyydellä edusta valtaväestöä. Tällöin pieni tinkiminen voi teoriassa ollakin mahdollista, tosin kannattaa kaverisi sitten varautua pitkäänkin teekupposen ääressä istumiseen.
Odotettavissa olevat verot näyttävät asettuvan parin-kolmen tonnin väliin, kannattaa toki aina varautua pahimman mukaan. Jos tässä on nyt kyse tuosta Mobile:n sekä Autoscout24:n halvimman ilmoituksen autosta (samat speksit ja kilsat, sama paikkakunta, muikeat 300e hintaeroa ilmoitusten "juhlahinnassa" 2400 vs. 2700e), niin se on kyllä yksityisellä myynnissä. Myyjä ilmoittaa ystävällisesti konepellin ja kontinluukun olevan ruosteessa (näkyy kivasti kuvassa) sekä kopassa olevan ylipäätään käytönjälkiä-asiahan ei minulle kuulu, mutta veikkaanpa ettei lista pääty ihan siihen. Hauskaa huomata, että myyntipalstan sivulle mahtuu samanvuotisia Ässiä kolmin-nelinkertaisella hinnalla.
Mutta pitäähän elämässä olla yllätyksiä ja varsinkin harrastuksia. Go for it-foorumilaiset odottavat jo kärsimättömänä raportteja!
Comment
-
Saksasta saa keltaset kilvet, joilla saa ajaa Suomessakin. En muista kuinka pitkälla voimassaololla niitä sai. Niiden kanssa joutuu ottamaan vakuutuksen, mutta se ei sisällä kuskin vakuutusta. Eli ei kannata kolhia itteensä kolareissa tms.
Auton voit hakea ja parkkeerata vaikka pihankoristeeksi loppuelämän ajaksi ja siitä ei tule mitään kustannuksia. Se on vain tavaraa siihen asti kunnes tullaat ja rekisteröit sen Suomeen.
Verojen maksuun on se 2 viikkoa aikaa.
Verojen maksuun voi anoa jatkoaikaa tai sopia maksamisesta muutenkin max 6kk aikana.
Tuo ei ole mitenkään automaattinen juttu tosin, kannattaa tutustua Tullin autoverotus materiaaliin.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...kays/index.jsp
Ilman tuota sopimusta ei kannata yliajalle veronmaksua päästää.
Comment
-
Ruotsissakin oli viimeisen tarkistuksen aikaan jokunen S6+ myynnissä. Verojen jälkeen halvin jäisi about 9k€ ja kalliimmat samaan kuin harvoin Suomessa myynnissä olevat.
Jos ulkoa haet, niin tuota nyt vaan se plussa. Maksaa vähän enemmän mutta saa siinä sit "sitä jotain".
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viestiSaksasta saa keltaset kilvet, joilla saa ajaa Suomessakin. En muista kuinka pitkälla voimassaololla niitä sai. Niiden kanssa joutuu ottamaan vakuutuksen, mutta se ei sisällä kuskin vakuutusta. Eli ei kannata kolhia itteensä kolareissa tms.
Auton voit hakea ja parkkeerata vaikka pihankoristeeksi loppuelämän ajaksi ja siitä ei tule mitään kustannuksia. Se on vain tavaraa siihen asti kunnes tullaat ja rekisteröit sen Suomeen.
Verojen maksuun on se 2 viikkoa aikaa.
Verojen maksuun voi anoa jatkoaikaa tai sopia maksamisesta muutenkin max 6kk aikana.
Tuo ei ole mitenkään automaattinen juttu tosin, kannattaa tutustua Tullin autoverotus materiaaliin.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/...kays/index.jsp
Ilman tuota sopimusta ei kannata yliajalle veronmaksua päästää.
Comment
-
Saksaksi on kirjoitettu aika kattava wikipedia-artikkeli noista kilvistä. Siellä on varmaan kerrottu puna- ja keltapäätyisten kilpien ero. Mun saksankielen taidolla ei pitkälle pötkitä mutta ehkä joku pystyy kääntämään tärkeimmät kohdat. Kliks artikkeliin.
Kurzzeitkennzeichen [Bearbeiten]
Kurzzeit-Kennzeichen, Ablaufdatum: 9. März 2004?Kurzzeitkennzeichen? sind für Fahrzeugüberführungen, Prüfungs- und Probefahrten vorgesehen. Rechtliche Basis für diese Kennzeichen ist §16 FZV (Prüfungsfahrten, Probefahrten, Überführungsfahrten). Genutzt werden dürfen diese Kennzeichen nur mit einem einzigen Fahrzeug, eine wechselnde Verwendung mit mehreren Fahrzeugen ist nicht zulässig. Als Besonderheit ist bei diesen Kennzeichen keine gültige Bescheinigung für eine bestandene AU (§47a StVZO) und HU (§29 StVZO) nötig. Auch von den Regelungen hinsichtlich der Umweltplakette sind diese Kennzeichen ausgenommen.
Sie gelten für höchstens fünf Tage, der Ablaufzeitpunkt ist auf dem Kennzeichen in einem gelben Feld am rechten Rand vermerkt, wobei oben der Tag, darunter der Monat und darunter das Jahr des Ablaufdatums stehen; danach darf das Schild im Straßenverkehr nicht mehr verwendet werden. Voraussetzung für die Erteilung ist die Vorlage eines gültigen Personalausweises oder eines Reisepasses nebst Meldebestätigung sowie eine gültige Versicherungsbescheinigung für fünf Tage. Bei vielen Versicherungen besteht die Möglichkeit, sich die Versicherungsprämien der Kurzzeitzulassung auf eine folgende ?normale? Anmeldung anrechnen zu lassen.
Das Kennzeichen enthält das Kürzel des Zulassungsbezirks und eine Nummer, die mit ?03? (seit 1. März 2007) oder ?04? beginnt. Die amtliche Stempelplakette ist blau (und meist aus der alten Version der jeweiligen Zulassungsplakette abgeleitet), und das Kennzeichen hat kein Eurofeld am linken Rand (Verordnung, relevant sind Abschnitt 1 sowie 6 und 7). Das ?Kurzzeitkennzeichen? in seiner heutigen Form löste 1998 das rote ?04?-Kennzeichen ab, das sich Privatleute von der Zulassungsstelle für maximal fünf Tage geben lassen konnten. Eine Rückgabe des Kurzzeitkennzeichens nach Ablauf ist nicht notwendig, weil es wegen des eingeprägten Datums nicht mehr gültig ist.
Die Zuteilung eines Kurzzeitkennzeichens ist ein nationaler Verwaltungsakt, und somit ist die Anbringung eines Kurzzeitkennzeichens an ein Fahrzeug, das sich im Ausland befindet, um dieses z. B. nach Deutschland zu überführen, nicht zulässig (verbotene Fernzulassung). Für Auslandsfahrten werden die nationalen Zulassungsdokumente durch die Teilnehmerstaaten des Internationalen Abkommens über den Straßenverkehr gegenseitig anerkannt. Allerdings sind Kurzzeitkennzeichen und der entsprechende Fahrzeugschein genau genommen keine offiziellen Zulassungsdokumente, da damit eine Nutzung von Fahrzeugen außerhalb des Zulassungsverfahrens gestattet wird, die in dieser Form nicht unter das Straßenverkehrsübereinkommen fällt. Deshalb müssen Kurzzeitkennzeichen im Ausland nicht ohne Weiteres akzeptiert werden. Dennoch ist die Nutzung von Kurzzeitkennzeichen unter bestimmten Voraussetzungen möglich:
Anerkennungspflicht für EU-Mitgliedsstaaten
Tolerieren der Kurzzeitkennzeichen durch einige Staaten
Die Europäische Kommission hat in ihrer ?Erläuternden Mitteilung zu den Zulassungsverfahren für Kraftfahrzeuge, die aus einem Mitgliedstaat in einen anderen verbracht wurden?, deutlich zum Ausdruck gebracht, dass Kraftfahrzeugen mit amtlichen Kennzeichen, wie z. B. den Händler- oder Kurzzeitkennzeichen, die Teilnahme am grenzüberschreitenden öffentlichen Straßenverkehr grundsätzlich zu gestatten ist. Sie hat im 4. Abschnitt ihrer Mitteilung die Voraussetzungen für die ?Anerkennung? derartiger Kennzeichen beschrieben. Das deutsche Kurzzeitkennzeichen erfüllt diese Voraussetzungen.[19]
Ausfuhrkennzeichen [Bearbeiten]
Gegenwärtiges Ausfuhrkennzeichen
Ausfuhrkennzeichen (alt)?Internationale Kurzzeit-Zulassungen? mit rotem Rand auf der rechten Seite sind Zulassungen zu Überführungszwecken ins Ausland. Sie sind in Verbindung mit einem internationalen, in vielen Sprachen gedruckten Fahrzeugbrief gültig, der gegen Entwertung des deutschen Fahrzeugbriefes ausgestellt wird. Als einzige deutsche Zulassung werden diese Kennzeichen auch an Personen mit Wohnsitz im Ausland vergeben. Das Datum auf dem roten Streifen am rechten Rand bezeichnet nicht die Gültigkeitsdauer der Kennzeichen und des zugehörigen Fahrzeugbriefes, die immer 12 Monate betragen. Vielmehr handelt es sich um das Ablaufdatum des in Deutschland gültigen Versicherungsschutzes (aus diesem Grund fahren z. B. in und um Paris Fahrzeuge mit ?abgelaufener? Nummer, da dort dann nur eine neue Versicherung für ein Jahr beantragt wird). Das Fahrzeug muss daher vor Ablauf des angegebenen Datums ins Ausland ausgeführt worden sein und darf auf deutschen Straßen anschließend nicht mehr bewegt werden. Anfangs war auf der roten Nummer das Ablaufdatum nur auf den Monat genau angegeben, später wurde auf eine tagesgenaue Angabe umgestellt.
Das Kennzeichen enthält das Kürzel des Zulassungsbezirkes, eine rote Stempelplakette (die meist aus der alten Version der jeweiligen Zulassungsplakette abgeleitet ist) und eine Nummer mit zwei bis vier Ziffern, gefolgt von einem Buchstaben, der die laufende Serie angibt und keine besondere Bedeutung hat. Ironischerweise gehören diese internationalen Kennzeichen zu den wenigen Kennzeichentypen, die es nicht mit dem Europa-Merkmal (Sternenkranz) und der Landeskennung gibt. Seit mindestens den 1930er-Jahren bis 1988 hatte das Kennzeichen die Form eines ovalen Schildes, das ein Siegel der Bundesfinanzverwaltung trug. Eine Ausnahme bezüglich des Siegels stellte West-Berlin dar.
Comment
-
Englanninkielisessä versiossa on jotain kiinnostavia tietoja kilpiasioista kanssa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle...tes_of_Germany
Mm. se oli uutta että punapäisten kilpien päässä oleva päivämäärä ei olekaan kilven "parasta ennen"-päivämäärä, vaan pelkästään väliaikaisen vakuutuksen päättymispäivämäärä.
Comment
-
Mm. se oli uutta että punapäisten kilpien päässä oleva päivämäärä ei olekaan kilven "parasta ennen"-päivämäärä, vaan pelkästään väliaikaisen vakuutuksen päättymispäivämäärä.
Mitä kuittiin tulee, niin ei sitä tartte, jos on joku muu luovutustodistus olemassa. Itse olen käyttänyt ihan tätä kotimaista Ruotsista tuotaessa, eikä mulla oo olut minkään valtakunnan kuittia. Oleellista ei ole se summa, millä auto on saatu, vaan se, että omistusoikeus on laillisesti siirtynyt seuraavalle henkilölle.
Comment
-
Vähän offtopiccia, mut jos verot jää maksamatta ja kotteron myy eteenpäin, ei uusi omistaja saa kotteroa rekisteröityä(=kilpiin)
ennen kuin auton rästissä olevat verot on suoritettu, ostajan ei niitä tarvii tietenkään maksaa, mut kilpiä ei tuu ennen kuin joku ne verot on maksanut.
Tosin en oo ihan varma koskeeko tää maahan tuontia.
Mut esim. itte ostin kilvettömän Tiisselin(yksityiseltä), josta on veroja pystyssä (oli tiedossa osto hetkellä)
ja kilpiä en saa ennen kuin naftaverot on maksettu ko. autosta.
Mä sovin kyllä hommasta ostaessa, mä maksan veron ja pystyssä olevat verot vähennettiin osto hinnasta.
Comment
-
Muistanko nyt ihan höpö höpöjä, että autoa ei voi edes rekisteröidä toisen nimiin, jos maahantuontiverotus on vielä kesken? Vasta kun verot on maksettu niin sen voi rekisteröidä toisen nimiin.
Jossain vaiheessa olin ostamassa autoa, jossa oli tälläinen tilanne. Jätin väliin koska olisin joutunut luottaan kaverin sanaan ja autolla en olisi saanut ajaa ennen sitä metriäkään.
Comment
-
Siinä veropäätöksessä lukee se auton yleinen myyntihinta. Jos se on selvästi maksamaasi enemmän, kannattanee valittaa, koska käsittääkseni vero pitäisi maksaa ostohinnasta eikä jostain tullin arpomasta hinnasta.
Olen ymmärtänyt ja täältäkin muistaakseni lukenut että tulli voi myös korottaa veroa jos siitä valittaa.
Tarkkaa infoa ei ole antaa kun tästä nykyisestä pitäisi tehdä ensimmäinen verovalitus, mutta aikaa on vielä se kolme vuotta joten en hoppuile.
Comment
-
Yleinen MYYNTIhinta tullin päätöksessä on 80 euron tarkkuudella sama kuin minkä ilmoitin. Yleinen PYYNTIhinta taas on 1500e enemmän. Mutta jos tuo myyntihinta on se mikä ratkaisee niin tuskin maksaa vaivaa ainakaan toistaiseksi.
Hyvä pointti sinänsä, että kannattaa odotella rauhassa pari vuotta ja pitää paperit käden ulottuvilla mikäli saataisiin jotain muutoksia systeemiin.
Comment
Comment