Terhon Pajalle Mäntsälään kiitokset vielä näin fooruminkin kautta. Golfin etulaakerit tuli vaihdettua ja samalla höpöteltyä kaikkea mukavaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
PK-seudun Audi-huollot
Collapse
X
-
-
Onkos pk-seudulla jotain DSGn sielunelämää tuntevaa pajaa? A1 dsg7 alkoi temppuilemaan 1-2 vaihdon osalta täristämällä ja pikaisen googlauksen tuloksena homma on yleistä ja kallista. Vaikka kyseessä vasta 50tkm ajettu niin kun on tuontipeli niin tehtaan mukaansaaminen on hyvin haastavaa
Comment
-
Auto kävi Audicenter Airportissa takaisinkutsukampanjan takia. Viime viikolla alkoivat yöpakkaset ja ylläri, sisätilan puhallin ei toimi. Vaimo skrabaili sitten autoa muutaman päivän, kunnes pääsin tutkimaan asiaa. Konepelti auki ja siellähän otettu piuhat irti, ilmeisesti olleet tiellä. Laitoin palautetta työnjohtajalle, ei ole vaivautunut vastaamaan.
Comment
-
MJ Fixaus lienee Helsingissä Pitäjänmäellä? en löytänyt suoraan mitään webbisivua.
Joo, Suomenojan A-center. Ääh, ei jaksaisi kuvata tilannetta kun kirjoittamalla se ei kuitenkaan onnistu. No, kokeillaan...
Vaihtoautopuolella on näköjään duunissa joku varsinainen palvelualan kukkanen. Meni koeajamaan (ehkä 2 krt vuodessa) käytettyä Q7:aa kun olen miettinyt ML:n vaihtamista siihen. Kukaan ei ollut kiinnostunut minusta vaihtoautopuolella (tämä sama kaveri arvioi kyllä kauempaa päästä varpaisiin, että kannattaako tuohon kaveriin käyttää aikaa). Kun kukaan muukaan ei ollut paikalla, niin kävelin kyseisen kaverin työkö ja kysyin että olisiko mahdollista koejaa ko. Q7 (auto oli valmiiksi pihalla). Kaveri kääntyi ja tuijotti hiljaa ja sitten töksäyttäen kysyi: "Millaista kauppaa ajattelit"? Tyyli miten kysymys esitettiin viesti kyllä asiakaspalvelun ymmärtämättömyyttä. Jos joku haluaa ostaa auton, niin ensin koeajetaan. No, en provosoitunut vaan sanoin, että varmaan vaihtokauppaa. Seuraavaksi ennen kuin päästiin mihinkään alkoi tenttaus vaihtoautosta (tässä vaiheessa alkoi jo savu nousta, koska olin tullut KOEAJAMAAN auton). Lopuksi vaati oman autoni avaimet ja olisi pitänyt mennä katsomaan oma auto?!? Tässä vaiheessa paloi hihat ja kysyin, että pääsekö tässä ollenkaan koeajamaan sitä autoa?!". Kaveri totesi yksikantaan, että ensin pitää päästä yhteisymmärrykseen välirahasta. Siis mitä vittua?! ensin tehdään kaupat ja sitten koeajetaan auto?! Totesin tälle kaverille, että hei! jos ei mun asiat kiinnosta niin vien ne muualle. Kaveri totesi vaan kylmästi "Se on ok!". Ei siis mitään yritystäkään pelastaa tilanne, toivotti vaan hyvää matkaa! :) Itsevarma myyjä, heh. En jaksa uskoa, että noin paskamainen käytös oli sallittua ellei liikkeen johtotaso sitä hyväksy.
Comment
-
Tuohan on normaali kuvio.
Viimeksi kun hain koeajoon uuden Mersun GLC:n, niin oli sen ensiesittely ja Veholla sen verran porukkaa, että ajolupalappua kirjoittaessaan myyjä vain nopeasti kysäisi mikä on nykyinen ajokki. Ei halunnut avaimia.
Mutta muuten lähes poikkeuksetta kun olen Audilta tai Veholta hakenut auton koeajoon, niin oma auto on myös zekattu ja tehty jonkinlainen laskelma valmiiksi. Eihän siinä tarvitse mitään kauppoja lyödä lukkoon eikä muutenkaan sitoutua mihinkään.
Todennäköisesti myyjät haluavat vain saada lasketuksi tarjouksen, joiden määrää ehkä jopa seurataan?
Itselläni ei ole ollut Audi Centerien tai Vehon kanssa ikinä ongelmia. Autokaupat, huollot ja takuu yms. ovat sujuneet mutkitta kummassakin.
Comment
-
Niin, kävin nyt sitten toisissa liikkeissä koeajamassa Q7:n ja Cayennen ja niissä liikkeissä palvelu oli ensiluokkaista (Länsiauto ja Sports Car Center). Kysyttiin koeautoesittelyn jälkeen (huom) että millaista kauppaa olin ajatellut. Kerroin että suoraa kauppaa tai vaihtokauppaa.
Kysyin autoja koeajoon ja sen perusteella sitten tehtiin koeajopaperit ja menin koeajolle. Ei vaadittu perhesuhteiden ja naapurisovun selittämistä. Koeajon jälkeen keskusteltiin mahdollisesta hinnasta. Cayennen osalta ei sitäkään keskustelua tarvinnut tehdä.
Ensimmäistä kertaa kyllä törmäsin tilanteeseen jossa ensin piti sopia välirahan määrä ennen kuin pääsee koeajolle. Koko palveluprosessin aikana myyjästä paistoi täydellinen välinpitämättömyys myyntitilanteessa. Mielestäni aika käsittämätöntä palvelua. Audi Centerin johtoajatus on siis se, että ensin ostetaan auto ja sitten ihmetellään mitä tuli ostettua ja mihin hintaan.
Niin kuin sanoin, kirjoittamalla on vaikea kuvata yleistä asennetta ja miten asiat esitetään potentiaaliselle asiakkaalle. Oli miten oli, asiakaspalvelukokemus oli pohjanoteeraus vuosiin.
Zikke: ei väliä, mutta kuitenkin on väliä ;)
Comment
-
Ei mitenkään, eikä se ollut jutun pointti vaan kysyin hyvää huoltoa Espoossa. Ja vastauskin tuli mutta myös kysymyksiä Audi Center kokemuksesta, johon vastasin. Eipä siinä sen kummempaa. Toisaalta eipä ole tarvetta mennä missään asiassa enää Audi Centeriin. Asiaan eli ilmeisesti myös Das Autohuolto osaa huoltaa Audeja. Volkkari GTI oli aeimmin ja ainakin silloin sain ihan asiallista ja osaavaa palvelua sieltä.
Comment
-
Kokonaisia autoja en ole paljoa myynyt, mutta se on sen verran herkkä laji että vaikka hommaan tietyt rutiinitoimenpiteet kuuluisikin, paljon riippuu siitä miten asiansa esittää. Jos esitystapa ei asiakasta miellytä, siinä menettää äkkiä myös korjaamoasiakkaan niinkuin nyt taisi käydä Espoossa. Vähän sama jos veisi vanhan romunsa korjaamolle ja korjaamon edustaja toteaisi että "tuollaisen vanhan romun sitten toit". Lause on tosi, mutta viestin voi helposti tulkita pään aukomiseksi.
Comment
-
Vähän sama jos veisi vanhan romunsa korjaamolle ja korjaamon edustaja toteaisi että "tuollaisen vanhan romun sitten toit". Lause on tosi, mutta viestin voi helposti tulkita pään aukomiseksi.
Samoin tein sillä kirkastu katse, siinä sitten hetken päästä kertoi myös että jossain toisessa paikassa hänet vastaan otettiin suurin piirtein "tuollainen vanha romu, kannattaako moista enää korjata".
Olin vähän samaa mieltä tuosta kannattavuudesta kuin tämä toinen korjaamo, muotoilin sanani siinä määrin huomattavasti paremmin että kyseinen mies oli erittäin tyytyväinen ja itse sain siitä vielä keikan.
Tarinaan ei saada selville koskaan mitkä oli ne oikeat sanat jota toinen korjaamo oli käyttänyt, mutta se oli selkeää että oli ottanut nokkiinsa auton omistaja.
Comment
-
Kovasti tulee puoltoa Mäntsälän reissulle. Pistetään vakavaan harkintaan. Samalla reissulla voisi pyytää tutkimaan josko autosta löytys syy erikoiselle "etupään hurinalle" joka kuuluu toisinaan noin 50km/h nopeutta ajaessa. Lukenu tätä foorumia ja voisi viitata tietty pyöränlaakereihin ku ääni selvästi muuttuu mutkitellessa. Toki myös vetoakseli voi aiheuttaa. Auto katsastettu heinäkuussa jonka jälkeen sillä ei ole ajettu ku max 2000km,,,,uskoisin että ainakaan katsastuksessa laakereissa ei ole välystä ollut. Vikoja ilmenee ku kilsoja jo lähes 300tkm
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja petris Näytä viestiKovasti tulee puoltoa Mäntsälän reissulle. Pistetään vakavaan harkintaan. Samalla reissulla voisi pyytää tutkimaan josko autosta löytys syy erikoiselle "etupään hurinalle" joka kuuluu toisinaan noin 50km/h nopeutta ajaessa. Lukenu tätä foorumia ja voisi viitata tietty pyöränlaakereihin ku ääni selvästi muuttuu mutkitellessa. Toki myös vetoakseli voi aiheuttaa. Auto katsastettu heinäkuussa jonka jälkeen sillä ei ole ajettu ku max 2000km,,,,uskoisin että ainakaan katsastuksessa laakereissa ei ole välystä ollut. Vikoja ilmenee ku kilsoja jo lähes 300tkm
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumu Näytä viestiOnkos pk-seudulla jotain DSGn sielunelämää tuntevaa pajaa? A1 dsg7 alkoi temppuilemaan 1-2 vaihdon osalta täristämällä ja pikaisen googlauksen tuloksena homma on yleistä ja kallista. Vaikka kyseessä vasta 50tkm ajettu niin kun on tuontipeli niin tehtaan mukaansaaminen on hyvin haastavaaAlkuperäinen kirjoittaja jaeger Näytä viestiViittaisi kytkinvikaan, ja luulisi että tehdas tulee noin uuteen peliin vielä 100% vastaan. Tuon vian korjaa yleensä vain uuden sukupolven kytkinpakka missä on eri kitkamateriaali.
Kytkinhän sieltä sitten on mennyt. Täytyy kyllä antaa AC Airportille täydet pisteet tämän asian hoidosta. Tuontiautoa ei katsottu kieroon vaan takuukyselyt tehtaan suuntaan tehtiin pikaisesti ja kytkin saadaan korjattua osien suhteen tehtaan kustannuksella. Laadusta voidaan olla luonnollisesti montaa mieltä kun 50tkm on liikaa kytkimelle, mutta tämä ei luonnollisesti ole huollon vika.
Comment
-
^ Hieno homma että hoitui, vähän ounastelinkin että pitäisi mennä vähintään sen kytkinosien verran GW:seen. Kävin itse keväällä omasta pelistä (joka oli juuri uitettu saksasta) vuotavalle vesipumpulle tekemässä kyselyä Hertsikan Audi Centerissä, naputteli ihan mukisematta takuukyselyn joka arpoi 70% vastaantulon. Auto oli kuitenkin jo 3v vanha ja 140tkm rullattu. Tosin hihnaahan ja työosuuksiin ei tullut sitten mitään. Tein mieluummin itse.
Varmaan olisi mennyt 100%/100% jos olisi Suomiauto, mutta minkäs teet. :)
Comment
-
"Vaihtoautopuolella on näköjään duunissa joku varsinainen palvelualan kukkanen. Meni koeajamaan (ehkä 2 krt vuodessa) käytettyä Q7:aa kun olen miettinyt ML:n vaihtamista siihen. Kukaan ei ollut kiinnostunut minusta vaihtoautopuolella (tämä sama kaveri arvioi kyllä kauempaa päästä varpaisiin, että kannattaako tuohon kaveriin käyttää aikaa). Kun kukaan muukaan ei ollut paikalla, niin kävelin kyseisen kaverin työkö ja kysyin että olisiko mahdollista koejaa ko. Q7 (auto oli valmiiksi pihalla). Kaveri kääntyi ja tuijotti hiljaa ja sitten töksäyttäen kysyi: "Millaista kauppaa ajattelit"? Tyyli miten kysymys esitettiin viesti kyllä asiakaspalvelun ymmärtämättömyyttä. Jos joku haluaa ostaa auton, niin ensin koeajetaan. No, en provosoitunut vaan sanoin, että varmaan vaihtokauppaa. Seuraavaksi ennen kuin päästiin mihinkään alkoi tenttaus vaihtoautosta (tässä vaiheessa alkoi jo savu nousta, koska olin tullut KOEAJAMAAN auton). Lopuksi vaati oman autoni avaimet ja olisi pitänyt mennä katsomaan oma auto?!? Tässä vaiheessa paloi hihat ja kysyin, että pääsekö tässä ollenkaan koeajamaan sitä autoa?!". Kaveri totesi yksikantaan, että ensin pitää päästä yhteisymmärrykseen välirahasta. Siis mitä vittua?! ensin tehdään kaupat ja sitten koeajetaan auto?! Totesin tälle kaverille, että hei! jos ei mun asiat kiinnosta niin vien ne muualle. Kaveri totesi vaan kylmästi "Se on ok!". Ei siis mitään yritystäkään pelastaa tilanne, toivotti vaan hyvää matkaa! :) Itsevarma myyjä, heh. En jaksa uskoa, että noin paskamainen käytös oli sallittua ellei liikkeen johtotaso sitä hyväksy. "
Edellä lainattua tekstiä, ei liity suoraan huoltoon, mutta kommentti tuohon lainattuun: Taisin törmätä samaan myyjään. Halusin koeajaa A8:n, myyjä katsoi pitkään ja kysyi heti nykyistä autoani, sanoin 530 bemari. No heiman helpotti tilannetta, A8 ajettiin ulos ja myyjä tuli viereen pyysi autoni avaimia ja sanoi vähän tutkivansa autoa. Ajattelin, että mikäpäs siinä. Lähdin ajamaan A8:lla ja totesin heti, että hieno auto, mutta liian iso ja palasin Audicenteriin. Myyjä tuli vastaan ja sanoi, että oma autoni on pesussa, mutta valmistuu pian.
Sitten kommentoi, että on vähän naarmuja etulokasuojassa ja väliraha olis tuota luokkaa. Pesivät auton, jotta näkisivät naarmut. Sanoin, että iso on A8 ja lisäksi etsin autoa vaalealla sisustalla. Myyjä sanoi, että häneltä löytyy A6 vaalealla beige sisustalla. Koeajoin auton ja välirahasta tuli sopu, niin laitoin nimen paperiin. Eli saa se hankalakin myyjä joskus kaupan syntymään.
Comment
Comment