MT-Autosähköön kiitokset. Öljyt vaihdettu ja taka-ovikin aukeaa taas vaihteeksi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
PK-seudun Audi-huollot
Collapse
X
-
Kehutaanpa korjaamoa, kun siihen on aihetta.
Auto oli pienessä peltikorjauksessa/maalauksessa Autoklinikka Olarin toimipisteessä. Asiointi korjaamon kanssa sujui mallikkasti, sijaisauto hankittiin, palvelu oli ystävällista ja aikataulut piti. Lisäpisteitä vielä pesusta (tottakai pitis pestä kun osittainen maalaus) ja auton sisätilojen imuroinnista.
Taitaa olla ensimmäinen kerta, kun peltikorjaamon kanssa pääsin asioimaan ilman reklamointia/harmistusta.
Comment
-
Audi center airport huoltokokemus
Aito avautuminen Audi center airportin huollosta.
Vien auton öljynvaihtoon. Myös muita nesteitä tarkistellaan. Vaihdatan myös sytytystulpat ja jarrunesteet.
Kysyn pesun mahdollisuudesta, huikea huoltomösjöö lupaa tarjota sen kaupanpäälle!
Kaikki loistavasti - vielä.
Maksan ja lähden hyvällä mielellä katsastuskonttorille. Leima menossa umpeen.
Katsastusasemalla autosta ulos tullessa huomaan kuskin puolen puskurissa sekä sivupellissä naarmuja.
Kyseiset naarmut eivät olleet viime pesussa tai tänä aamuna siihen ilmestyneet joten pystyin muut aiheuttajat laskemaan pois pelistä.
Soitan huoltoon ja kerron tilanteen. Pyytävät minua tuomaan auton näytille.
Näin tein.
Tuloksena sanoivat että naarmut vanhoja ja korjausarvio tonnin luokkaa.
Vanhoiksi päättelivät koska päällä pölyä / likaa mekaanikon pesun jälkeiseltä koeajolta & ajomatkoiltani Vantaa - Hki - Vantaa.
Huoltopäälikön soittoa odotellessa.
Aikamoista.
Tuosta muutama foto: http://m.imgur.com/a/fRYFO
Comment
-
Ja vastaus työnjohtajalta oli aikamoista luettavaa,
"Terve,
Audi huollossa käyty kuvaamassa etupuskuria sekä vasenta etulokasuojaa, asiakas reklamoinut jälkien tulleen huollon aikana.
Kuvattu pesun jälkeen, naarmujen pohjalla pinttynyttä likaa joten hyvin epätodenäköistä että olisi sattunut huollon aikana."
Jos k.o. Naarmu olisi tullut aiemmin olisin kyllä sen tuossa paikassa huomannut. Saas nyt nähdä mitä tästä nyt tulee...
Ärsyttää kun en tarkistanut autoa paremmin lähtiessä kun oli kiire sinne katsastuskonttorille.
Comment
-
Mulla auto tarkastettiin ennen huoltoa ja tehtiin tarkastuslappu jo olevista naarmuista tms. Paikkana oli kyllä oulun audicenter
Comment
-
Oliko pesu tehty huollon alussa vai lopussa? Tuo pohjalla oleva lika kertoo ajetun kyllä oletettavasti likaisella pinnalla nuo jäljet. Mikäli auto on pesty vasta huollon/koeajon jälkeen, niin on hyvin mahdollista, että on tullut huollossa. Jos taas pesty heti alussa, niin hieman epätodennäköistä. Joskus oli pienet jäljet oman auton keulassa ja siitä sai ihan perheen sisäisesti keskustella. Muovipuskurit kun ei välttämättä kerro/ei huomaa jos ne osuu johonkin parkkiin mennessä esim.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Nkoo Näytä viesti--
Kyseiset naarmut eivät olleet viime pesussa tai tänä aamuna siihen ilmestyneet joten pystyin muut aiheuttajat laskemaan pois pelistä.--
Comment
-
Olet aivan oikeassa. Tekstini jätti kyllä hieman aukkoja. Siispä tarkennetaan hieman.
Auton pesujen määrä on noin 1/vk. Riippuu keleistä. Yleensä käsin, koska duuni antaa mahdollisuuden siihen.
Yleensä kerran kuussa konepesu, jos on reissussa tai muuten vaan laiska.
Auton pesin viimeksi sunnuntaina, mutta katupölyä niin helkkaristi kaupungissa että halusin pesettää auton huollon yhteydessä.
Jouduin lähtemään kiireellä katsastusasemalle, jotta ehtisin katsastaa auton vielä samana päivänä, yleensä saa jonottaa kauankin drive in katsastuksissa. Puhuin myös puhelimeen autoon istuaessani.
Kyllä olisi pitänyt tosiaan auto läpikäydä ennen ajoon lähtöä - oma moka tuon suhteen.
Faktahan on se että jos tuo olisi mulla itseaiheutetusti tullut niin kaskon tai automeikkarin kautta sen hoitaisin. Omavastuu ja jonkinsortin bonuksien putoaminen ei nyt niin iso summa ole etteikö mokattuaan sitä maksaisi. Jos automeikkarille niin kättä taskuun vaan.
Kysehän on siitä että perusolettama autoa huoltoon viedessä on se että saat sen ainakin samassa kunnossa takaisin.
Comment
-
Ei hirveän tarkat kuvat ole kyseessä, mutta noiden kuvien perusteella näyttää naarmujen seassa olevan myös muuta likaa kuin pölyä. Eli ei tuo huoltopäälikön kommentti ihan tuulesta temmatulta vaikuta. (Yritän vain pohtia tapauksen faktoja puolueettomasti)
Toisaalta jos autoon jää pesun jäljiltä pinttynyttä likaa (etenkin kohtaan jossa selkeästi näkyy jotain normaalista poikkeavaa), ei pesun laatuun voi olla kovinkaan tyytyväinen.
kyllähän liikkeen pitää tietysti korjata aiheuttamansa vahingot. Nyt kuitenkin on kyse siitä kuka vahingot on aiheuttanut. Voit uskoa että autokorjaamoille tulee paljon reklamaatioita, joissa vaaditaan korjaamoa ottamaan vastuu muiden aiheuttamista töppäyksistä. Tämän vuoksi siellä ei ihan automaattisesti lähdetä korjaamaan kaikkia tapauksia.
Comment
-
Jatkan samalla puolueettomalla linjalla. Olisitko varmuudella havainnut nuo jäljet sunnuntain pesun jälkeisinä päivinä?
Nuo näyttävät olevan melko pinnassa (mahdollisesti pelkästään lakassa) ja jos et kuivaa autoa kunnolla, noita tuskin näkee autoa pestessä. Vesi peittää lakassa olevat naarmut todella hyvin ja vedellähän usein testataan onko naarmut myllytettävissä pois.
Comment
-
Täältä vaihteeksi kehuja Audicenter Airportille.
Auton pohjasta irtosi jokin osa kiinnityksistä ja alkoi raapimaan kiinni jos vähänkin epätasainen tie. Kävin pikahuollossa, sain joustavasti auton sisään. Tutkivat asiaa vartin verran, auto käytettiin nosturilla, ja tultiin kertomaan että laatikon tuulenohjain vääntynyt. Ei saa korjattua, pitää tilata uusi osa Ruotsista, saavat seuraavalle päivälle. Osa tilaukseen ja uusi käynti pikahuoltoon. Auto suoraan työn alle ja noin 20min myöhemmin auto valmis. Jo tässä kohtaa olin tyytyväinen saamaani palveluun.
Varsinainen "pommi" tippui kun sain laskun eteeni; 27€. Osan hinta 14€, työ 13€. Auto käytetty kaksi kertaa nosturilla ja osa vaihdettu. Kerrankin hinta oli myös asiakkaan mieleen. Maksoin laskun, kiitin kassalla ja annoin positiivista palautetta. Lähtiessäni kävin vielä etsimässä asentajan käsiin ja kiitin häntäkin hyvästä palvelusta (olin puhelimessa kun sain avaimet häneltä takaisin). Seuraavalla kerralla en kyllä mieti hetkeäkään mihin vien auton, jos palvelu ja hintataso ovat tätä luokkaa.
Comment
-
JT-Carfixille vahvat suositukset.
Olen asioinut joitain kertoja ja homma toimii.
Samaa mieltä ovat olleet myös ystävät, toverit ja kylänmiehet joille olen suositellut ja jotka palveluita ovat käyttäneet.
Edit. Koska olen suomalainen ja aina pitää jostain valittaa niin valitetaan.
Homma toimii niin hyvin että olen tullut laiskaksi. Kun tiedän että homma JT-carfixilla toimii, en viitsi enään edes öljynvaihtoja tehdä itse.
Comment
-
Täytyy kyllä nyt vähän ihmetellä tuota marmorihintaa.. Soittelin tuossa A3:selle Audicenteriltä "maahantuontihuoltoa" ja tiedustelin vähän hintoja. Noh, pieni määräaikaishuolto omilla öljyillä 250e.. (eli öljynvaihto+raikkarin vaihto+perus tarkastelut) ja mikä eniten nauratti oli kaverin puheet huollon kestosta, 3 tuntia. Sai vähän yskimään.
Siinä sitten koetti vielä tuputtaa haldex-öljyjen ja jarrunesteiden vaihtoa, yhteishintaa näille sitten tulisi kaiken kaikkiaan 650e ja aikaa arvioitiin vievän n. 5h.
Eiku mitä?!
Jos kolmoskorisen octavian pikkuhuolto (sis. raikkarin vaihdon) omilla öljyillä maksaa marmorilla reilu satasen, niin onko audilisä oikeasti noin suuri?
Ja tiedän faktaksi, että tuo huolto vie osaavalta mekatsulta korkeintaan tunnin, 30min lisää jos haldex-öljyt ja jurrinesteet vaihtaa, koska samoja huoltoja itsekin teen päivittäin, Skodan marmorilla tosin.
Noh, jäipä lasipalatsi ilman rahoja, ja tein itse sitten ison huollon hintaan 200e.. (kaikki suodattimet+moottoriölpät+haldex-öljyt+jarrunesteet+ilmastoinnin huolto)
Enpä tuolle audin leimalle anna mitään painoarvoa huoltokirjassa, mutta olisi samalla voinut kysellä GW-vastaantuloa vuotavalle vesipumpulle, jonka huomasin vähän tiputtelevan. Pitääpä sitten hoidella erikseen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Exxile Näytä viestiEnpä tuolle audin leimalle anna mitään painoarvoa huoltokirjassa, mutta olisi samalla voinut kysellä GW-vastaantuloa vuotavalle vesipumpulle, jonka huomasin vähän tiputtelevan. Pitääpä sitten hoidella erikseen.
Comment
-
Itse kyllä käytän mieluummin osaavaa huoltoa kuin merkkaria. Toki omat kulkineetkin on sen verta vanhoja, että niitä nyt muutenkaan enää kannattaisi merkkarille viedä. Ja en kyllä paljoa nää arvoa merkkarin leimoillakaan, jos vaan on näyttää faktaa että huollot on tehty.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viestiItse kyllä käytän mieluummin osaavaa huoltoa kuin merkkaria. Toki omat kulkineetkin on sen verta vanhoja, että niitä nyt muutenkaan enää kannattaisi merkkarille viedä. Ja en kyllä paljoa nää arvoa merkkarin leimoillakaan, jos vaan on näyttää faktaa että huollot on tehty.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja miiahone Näytä viestiMutta autoa myydessä saattaa ostaja antaakin arvoa jopa niin paljon että jää kaupat tekemättä. Mikä onkin merkkihuollon ja sen leimojen paska puoli. Silloin voi jälkiviisastella oliko satasien säästö kannattavaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja miiahone Näytä viestiEli merkkari ei ole sama kuin osaava huolto? ;) No joo, off-topic. Mutta samaa mieltä, auto ikä sanelee paljon. Itse käytättäisin vielä tämän vuosikymmenen / alle 150tkm autot merkkarilla, sen jälkeen leima menettää lisäarvonsa
Mutta tosiaan uudet liisari autot on hiukan eri asia kuin reilu 10 vuotta vanhat :)
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Exxile Näytä viestiTäytyy kyllä nyt vähän ihmetellä tuota marmorihintaa.. Soittelin tuossa A3:selle Audicenteriltä "maahantuontihuoltoa" ja tiedustelin vähän hintoja. Noh, pieni määräaikaishuolto omilla öljyillä 250e.. (eli öljynvaihto+raikkarin vaihto+perus tarkastelut) ja mikä eniten nauratti oli kaverin puheet huollon kestosta, 3 tuntia. Sai vähän yskimään.
Siinä sitten koetti vielä tuputtaa haldex-öljyjen ja jarrunesteiden vaihtoa, yhteishintaa näille sitten tulisi kaiken kaikkiaan 650e ja aikaa arvioitiin vievän n. 5h.
Eiku mitä?!
Jos kolmoskorisen octavian pikkuhuolto (sis. raikkarin vaihdon) omilla öljyillä maksaa marmorilla reilu satasen, niin onko audilisä oikeasti noin suuri?
Ja tiedän faktaksi, että tuo huolto vie osaavalta mekatsulta korkeintaan tunnin, 30min lisää jos haldex-öljyt ja jurrinesteet vaihtaa, koska samoja huoltoja itsekin teen päivittäin, Skodan marmorilla tosin.
Noh, jäipä lasipalatsi ilman rahoja, ja tein itse sitten ison huollon hintaan 200e.. (kaikki suodattimet+moottoriölpät+haldex-öljyt+jarrunesteet+ilmastoinnin huolto)
Enpä tuolle audin leimalle anna mitään painoarvoa huoltokirjassa, mutta olisi samalla voinut kysellä GW-vastaantuloa vuotavalle vesipumpulle, jonka huomasin vähän tiputtelevan. Pitääpä sitten hoidella erikseen.
Comment
-
Vieras
Niin ja riippuu toki korjaamon hintakirjasta.
AC:n tuntiveloitus on isompi ja kerroin siellä CD400:ssa on erilainen kuin Skodalla.
Huolto öljynvaihdolla 1.3 aikayksikköä.
Raittarin vaihto tuohon päälle lienee 0.3 aikayksikköä.
Loput osia:
Suti
Raittari
Proppu
Jätemaksu
Pientarvikelisä
Helposti tulee 100e/h veloituksella 250e ja vielä uupuu öljyt 26e/L.
Aikoinaan kun tuli laskutettua omia töitä niin kyllä sitä joskus ihmetteli loppusummia. Mutta isolla talolla on isot menot ja tarkoitus ei ole tehdä hyväntekeväisyyttä, niin noin se homma vaan menee.
Tosta kun katsoo, niin ei se kuitenkaan mikään kultakaivos ole Keskolle, joka sen omistaa. Toki nuo luvut ei kerro koko totuutta mutta saa jotain käsitystä.
http://www.finder.fi/Autoliikkeit%C3...tiedot/2848946Viimeksi muokannut pulla; 7.4.2015, 18:04.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja miiahoneEli merkkari ei ole sama kuin osaava huolto? ;) No joo, off-topic.
Comment
-
No kyllähän tuolla kaavalla käy järkeen. 3-octavian kohdilla kun tuo pikkuhuolto on tiputettu ajaltaan 0,9:ään ja raikkarinvaihdosta ei enää tule kuin 0,1h. :) Vanhemman huoltokaavan mukaan meni juuri niinkuin sanoitkin.
Jotenkin vaan silti kummaksuttaa nuo veloitukset, luulisi että Skoda/VW tekee silti rahaa vaikka könttäsumma huollolle X on 1/4 tai jopa 1/3 pienempi kuin vastaavasti Audilla. :) Kai se on se brändilisä. ;)
Comment
-
Vieras
Yksi iso syy on isännän vaatimukset tiloille ja henkilökunnalle. Volkkaria ja Skodaa saa myydä ja korjata "missä vaan". Audilla on pikkutarkka ohjekirja joka on raamattua paksumpi ja ohjeistaa lähtien siitä, mitä ja miten tavarat pitää olla automyyjän tai huoltoneuvojan pöydällä. No se siitä.
Comment
-
lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti
Itse kyllä käytän mieluummin osaavaa huoltoa kuin merkkaria. Toki omat kulkineetkin on sen verta vanhoja, että niitä nyt muutenkaan enää kannattaisi merkkarille viedä. Ja en kyllä paljoa nää arvoa merkkarin leimoillakaan, jos vaan on näyttää faktaa että huollot on tehty.
Eli merkkari ei ole sama kuin osaava huolto? ;) No joo, off-topic. Mutta samaa mieltä, auto ikä sanelee paljon. Itse käytättäisin vielä tämän vuosikymmenen / alle 150tkm autot merkkarilla, sen jälkeen leima menettää lisäarvonsa
Aika monta Audia myyneenä kommentti tähän. Ei ole montaa auton ostajaa joita loppupeleissä kiinnostaa onko leima merkkiliikkeestä vai ei. Riittää kunhan huollot ok huoltokirjassa. Mm. viime kesänä myin vm.2011 B8:sin Kamux:lle ja autoon oli juuri tehty AD:llä jakopäänremppa. Ei tuntunut Kamuxia kiinnostavan missä huollot oli tehty. Itseä maksajana kyllä kiinnostaa maksaako remppa 480eur vai 1290eur. Kuten oli case tuossa B8:sin jakopäänrempassa, AD vs. merkkiliike.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Monster Näytä viestilainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti
Itse kyllä käytän mieluummin osaavaa huoltoa kuin merkkaria. Toki omat kulkineetkin on sen verta vanhoja, että niitä nyt muutenkaan enää kannattaisi merkkarille viedä. Ja en kyllä paljoa nää arvoa merkkarin leimoillakaan, jos vaan on näyttää faktaa että huollot on tehty.
Eli merkkari ei ole sama kuin osaava huolto? ;) No joo, off-topic. Mutta samaa mieltä, auto ikä sanelee paljon. Itse käytättäisin vielä tämän vuosikymmenen / alle 150tkm autot merkkarilla, sen jälkeen leima menettää lisäarvonsa
Aika monta Audia myyneenä kommentti tähän. Ei ole montaa auton ostajaa joita loppupeleissä kiinnostaa onko leima merkkiliikkeestä vai ei. Riittää kunhan huollot ok huoltokirjassa. Mm. viime kesänä myin vm.2011 B8:sin Kamux:lle ja autoon oli juuri tehty AD:llä jakopäänremppa. Ei tuntunut Kamuxia kiinnostavan missä huollot oli tehty. Itseä maksajana kyllä kiinnostaa maksaako remppa 480eur vai 1290eur. Kuten oli case tuossa B8:sin jakopäänrempassa, AD vs. merkkiliike.
Ymmärrän kyllä yksityisten karsastuksen esim. Rane Ranettajan Pajan kuulakärkikynämerkintöihin tai tiimarileimoihin, koska niiden jälkiä itsekin useasti korjannut.. Poikkeuksia tottakai on niiden pikkupajojenkin joukossa, jotka onneksi loistaakin kirkkaana (köhJTCarfixKöh). :)
Comment
-
Tuli postissa mielenkiintonen huoltotarjous Atoy autohuollosta mun A1:seen.
1.2 ja 1.4 bensiini jakohihnan ja vesipumpun vaihto 568€ (huoltomme suoritetaan valmistajan huolto-ohjelman mukaisesti)
Mitäköhän ne tekis ku veis tuon jakoketjullisen sinne hihnanvaihtoon. Antaa todella asiantuntevan kuvan huoltoliikkeestä.
Uudethan on taas hihnalla, mutta ei taida yhdessäkään olla vielä niin paljon kilsoja, että hihnaremotti olis ajankohtanen.
Comment
-
Kyllä Atoylla Aki varmistetaan aikaa varatessa että mitä ollaan tekemässä ja mihin autoon jolloin korjataan mainoksessa tapahtunut virhe. Tuo mainos täytyy kyllä myöntää olevan pielessä, koska meille tuli a5 3.0tdi koskien samanlainen mainos. On vag konsernin kohdalla automaatti mainos asetus varmaan hieman ajasta jäljessä, täytyy ehkä hieman mainita asiasta :D
Comment
-
Annan positiivista palautetta Audicenter Airportille, koska tässä tapauksessa se on omasta mielestäni ansaittua.
Tuossa muutama viikko sitten huomasin, että A8 madaltaa etupäänsä kuskin puoli edellä seisottuaan paikallaan. Tarkemmin ajatellen tajusin, että jo jonkin aikaa auto on selkeästi näyttänyt paremmalta kaupasta lähtiessä kuin tullessa, se sentin parin tiputus etupäässä näköjään tekisi hyvää ;) Autoon vastikään tuli jo 106tkm mittariin ja autohan on yli neljä vuotta vanha, mutta koska olen saanut nopeaa ja toimivaa palvelua Audicenter airportista ja kohdallani on myös ns. goodwill toiminut hyvin, varasin sitten huoltoajan heiltä, enkä käynyt miettimään vaihtoehtona esim. JT-carfixiä (joka on aina hoitanut hommat erinomaisesti), että tutkivat onko sielä ilmajousi vai mikä kaput. Ajan sain muistaakseni ihan muutaman päivän päähän ja ainakin venttiiliyksikkö todettiin vialliseksi. Osa tilaukseen ja uusi huoltoaika viikon päähän. Sovin, että auto huolletaan heti aamusta, jolloin jään odottamaan valmistumista asiakaskahvioon.
Huoltopäivä koitti, keskiviikko muuten, ja vein auton huollettavaksi. Kahviossa vähän aikaa istuttuani, minulle ilmoitettiin, että osan tulo oli viivästynyt, mutta se voisi tulla kuitenkin kello yhden satsissa. Tuumasin siinä, että voisin oikeastaan ottaa taksin kotiin mutta minulle olikin järjestetty ilmainen sijaisauto ja pääsin sillä lähtemään kotiin. Iltapäivästä tulikin sitten soitto, että kontti on ruotsissa jumissa, jos sopii, niin voin ajaa sijaisautolla (50km ajettu uusi A4 2.0 TFSI quattro, ihan jees peli muuten) siihen saakka, että saavat osan.
Näin siis tehtiin ja osa saatiin vasta seuraavana päivänä ja vaihdettiin, mutta se korjasi ongelman vain osittain, joten auto jäi vielä perjantaiksi tutkittavaksi. Kyllä siellä sitten ilmajousikin vuosi. Minulle sanottiin suoraan, että näin ei pitäisi tämän ikäisessä ja vähän ajetussa autossa käydä ja audi tulee tässä vastaan niin, että minulla jäisi vaihdosta n. 500e maksettavaa. Jousihan olisi jo itsessään maksanut muistaakseni yli 1600e. Vaikka on ihan totta, että ei nämä jouset saisi tässä vaiheessa vuotaa, kysymyksessä on kuitenkin 100tkm ajettu auto ja saisin uuden jousen, joten minusta vastaantulo oli ihan asiallinen ja tämä tapahtui ilman, että minun täytyi sitä itse pyytää.
Jousi tilattiin saksasta ja minulle sitten soitettiin huoltoajasta, kun osan saapuminen oli tiedossa, ja kysyttiin haluanko sijaisauton. Totesin, että taksilla pääsee, mutta tarjolla olikin taas ilmainen sijaisauto, joten sen tietenkin hyväksyin. Huollon koittaessa kyseistä autoa ei ollutkaan saatavissa, joten sain kuluitta eurocar:lta A6:n, jolla sitten ajelin kaksi päivää (jousen vaihdon jälkeen tietenkin piti auton seisoa vuorokausi, että voidaan todeta auton pysyvän nyt tasossaan).
Kyllähän tässä ruljanssissa kaikenkaikkiaan paloi ns. harrasteyksikön verran rahaa, mutta samaan syssyyn hoidatin hieman muita huoltoasioita, kuten nelipyöräsuuntauksen.
Mainitsemin arvoista on kuitenkin, se että
-Ilmainen sijaisauto järjestyi heti, kun aikataulut menivät pieleen.
-kommunikaatio koko prosessin ajan toimi erinomaisesti minullepäin.
-Goodwilliä tuli automaattisesti, sen perään ei tarvinnut kysellä ja se sisälsi loppujen lopuksi myös sijaisauton.
Aina voi tässä spekuloida, että olisiko ensimmäisellä kerralla pitänyt tarkemmin tutkia, että myös jousi vuotaa, mutta joka tapauksessa kokemus oli paljon kivuttomampi kuin mitä ensin ajattelin: "Voe ***** nyt menee paljon rahaa ja ollaan ilman autoa useampi päivä".
Comment
Comment