Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Mulla on ihan sama mikä kuukausi kalenterissa sattuu kääntymään. Viimeksi taisin ottaa sokat syyskuussa jos oikein muistan. Otetaan silloin kun on siihen aihetta =)
Jos täytyy pitää tipaton kuukausi niin taitaa olla viinan käyttö hieman ongelman puolella. Itse otan jos hyvittaa - ja todennäköisesti näin tulee tapahtumaan :-)
Aivan turhaa touhua tuo tipaton Tammikuu. Miksei sitten tee niin kuin eräät kaverit, ryyppää kunnolla koko Tammikuun, ja on koko loppuvuoden kuivin suin... No, kavereilta meni rahat ja melkein työpaikatkin tuossa tempauksessa, mutta kivaa kulemma oli ;)
Viimeksi muokannut juutasqsa; 1.1.2009, 01:26.
Perustelu: Kiroitusvirhe
Niin kuin itse sanoi, vietän vähintään kolme tipatonta kuukautta vuoteen.
Välillä jopa 3 perä jälkeen (tämä tarkoittaa myös ettei mitään ykkös oluita/siidereitä juoda). Se joka ei oikeasti pysty tähän, sillä on oikeasti "ongelma" alkoholin läträämisen kanssa. Kokeilkaa, jos ette siihen pysty teillä on oikeasti ongelmia alkoholin suhteen ja monen muunkin asian kanssa.
Hmm. Vaikea aihe ja vaikea olla oikeassa ja/tai väärässä. En ole harrastanut koskaan tipattomia kuita tms. ... Saunaoluet otan aina. Ja hyvää viiniä ruokaillessa. Kunon kännit vedetään kun siltä tuntuu, eli noin 4 kertaa vuoteen. Joskus enenmmänkin, mutta olevinaan hyvällä syyllä. Ihmisille joille viikonloppukänni on enemmän sääntö kuin poikkeus, sanon että kannattaa hetki miettiä...:) Mutta muille toivotan kohtuullista tätä vuotta. Tipaton tammikuu on kommunistien salajuoni, jonka tarkoituksena on orjuuttaa tämä maa :D (huumoria) .. Hyvää alkanutta vuotta täältä kuopiosta.
Ei ole oikeea ja väärää, on vain mitä haluat tehdä itsellesi.
Minäkin yleensä elän/otan samaan tapaan kuin Fleishter. Eli normaalisti. Mutta olen huomannut mitenkä positiivisesti tipaton herättää elimmistön toiminnan positiiviseen suuntaan. Olit sitten parisuhteessa tai et.
Kokeilkaa, jos ette siihen pysty teillä on oikeasti ongelmia alkoholin suhteen ja monen muunkin asian kanssa.
Mitähän tuo "monen muunkin asian kanssa" saattaisi sisältää? Minusta tuo tipaton tammikuu on "köyhien" keksintöä. Ihmiset jotka tuskailevat joulukuun visa- yms.laskujen kanssa tammikuussa, ovat saaneet oivan tekosyyn karsia menojaan pitämällä taukoa ulkona syömisestä/juomisesta ja näihin läheisesti liittyvistä (maksullisista) oheistoiminnoista. Minun 2snt..
Joskus olen pitänyt. Ei sen takia, että ois rahatilanteen tai maksan takia pakko pitää, vaan enemmänkin huvin vuoksi. Nyt en taida, yhdet pippalot ois tammikuun viimeinen päivä ja vuos sitten tipaton tammikuu venähti melkein kahdeksi kuukaudeksi. Hitto, kun siihen meinas jäädä koukkuun ;-)
Hyvähän se on testailla kuinka selkärangallinen välillä on, mutta en ole kyllä täysin tipatonta viettänyt pitkään aikaan. Joutuu syntymäpäiviä viettämään kuitenkin... tipattomana sen voisi viettää, mutta vetäisi kyllä vielä ankeammaksi ehkäpä sitten kun täyttää 96v...
Saatan ottaa oluen lähes joka ilta, jos mieli tekee ja nimenomaan maun vuoksi. Yleensä työ pitää huolen siitä, ettei joko jaksa tai muuten vain maistu. Monesti se maistuu 2-3 iltaa peräkkäin, jonka jälkeen menee taas pari kolme iltaa, ettei huvita. Aika harvoin tulee otettua toista. Vielä harvemmin enemmän.
Pari kertaa kuussa aukeaa punaviinipullo, josta Rouvan kanssa saadaan kerralla tuhottua yleensä lasilliset. Ei ole kerta eikä kaksi, kun on joutunut kaatamaan puoli pulloa pois pilaantuneena.
Kokonaispistemäärä 11. Pitäisiköhän olla huolissaan, ilmeisesti. Viikonloppuna tapahtuva muutamien oluiden nautiskelu oli laskurille liikaa "Pidä jatkossakin kiinni viikon alkoholittomista päivistä!"
Tähän liittyen eilen kierti hauska viesti" Tipaton tammikuu on tekopyhien, kaappijuoppojen, haitarinsoitajien, roskapussien viejien, hirvimiesten ja muiden pyhimysten keksimä juttu... " jne
Ilmeisesti johonkin näistä sitten kuulutaan ;)
Lupaus vuodelle 2009: Alkoholia vain päivinä, jotka alkavat t:llä! Eli tiistaina, torstaina, tänään, toissapäivänä, työpäivänä, tulevina päivinä, tipattomana tammikuuna sekä tunnuntaina. Hahaa selviänpäs!
Tuo laskuri on jotenkin vähän hassusti tehty. Ikäänkuin oletuksena on että alkoholin käyttö ryöstäytyy käsistä ja alkaa hallita elämää heti jos ei sitä aktiivisesti ja koko ajan pyri välttämään.
Saunan yhteydessä 1 annos, juhlatilaisuuksissa "tarpeen mukaan". Vuodessa varmaan alle 5 kertaa tulee oltua humalassa, joten en ole katsonut tarpeelliseksi sitä sitoa kalenterikuukausiin.
Ainiin, pisteitä tulee 3-5, riippuen siitä minkä vaihtoehdon ottaa kohdassa "Kuinka monta annosta alkoholia yleensä olet ottanut niinä päivinä, jolloin käytit alkoholia?"
Mulla ei ole koskaan "tipatonta tammikuuta", mutta olen pitänyt keväisin aina baarilakon. Viime vuonnakin olin vuoden vaihteesta toukokuuhun asti käymättä baarissa. Mukavaa mennä kesän tullen sitte terassille.
Kyllä tulee juotua silloin tällöin muutama olut ilman baariakin, koska nimenomaan kotona se parhaalta maistuu.
Ite en yleensä pidä tipatonta, mutta nyt tuli niin herkullinen tilanne vastaan, että pakko!
Tuli otettua veto muutaman henkilön kanssa tipattomasta tammikuusta, että joka sortuu niin tarjoaa helmikuussa koko porukalle koko illan! =)
Itelle ei ole niinkään ongelma olla kuukautta juomatta, niin tässä vois olla hyvä sauma saada ilmaset viinakset! :)
Comment