Pajero on hyvän vetoauton maineessa. Joskus aikoinaan ne ruostuivat herkästi, uudemmista en osaa sanoa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mikä maasturi?
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja 4vantJos kriteereinä on pomminvarma turbodiesel-tekniikka, hyvä neliveto, erikseen kytkettävät lukot ja ruostevapaa runko + pellit, polttoainelämmitin, ohjaustehostin, ilmastointi niin mitkä merkit ja mallit jäävät listalle?
-
Hiluksi on tietty erikoisen varman auton maineessa jo ilman topgeariakin, mutta se ruosteettomuus on aikalailla yksilökohtaista ja riippuvaista yksilön aikaisemmasta huolenpidosta. Annettuun tehtävään se kyllä soveltuu mainiosti. Pyyntihinnat saattavat olla koviakin, arvostettu laite.
Comment
-
Olisko tommonen mitä?Tekniikka ainakin varmaa ja kestävä nelikko.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2080880
Comment
-
Onko Lantikan Discot mistään kotoisin? Entä Jeepit?
Diskot ovat maastoautoja kyllä, mutta luotettavuus on tasan samaa saarilaatua kuin aina.
Jeepistä kertoo paljon kun saksasta saa +10vuotiaan Grand Cherokeen täysin toimivana(suhteellinen käsite) parilla tonnilla. Ovat hyvin tasalaatuisia. Hajoavat joka kohdasta.
Isot toyot lienevät kärkipäästä, joskin vanhoina ovat TODELLA KÄYTETTYJÄ.
G-meset ovat myös pahuksen vahvoja ja menevät sinne minne saappaatkaan eivät pääse ilman vinssiä, mutta jostain syystä edelleen hintavia.
Comment
-
Eipä niitä aitoja maastureita oikein ole kuin jo mainitut Toyota Land Cruiser joka itsellä listan kärjessä, ja G-mersu, josta itse en vain pidä , ja sitten ovat tietystit Roverit. Land Rover totisempaan menoon ja Range Rover hiukan ylellisempää menoa kaipaavalle. Kaikki mainitut vetävät ja etenevät pitemmälle kuin kuski ja varusteet ovat ainakin kohdallaan.
Jeepit ovat enemmän city-maasturiluokkaa ja vähän halvan oloisia.
2.5 tdi Pajerolla on vähän kansivikainen/laatikkovikainen ja ruosteinen historia, maasturin ominaisuudet omaava auto mutta harrastuneisuutta vaativa kohde.
ruostevapaa runko + pellit
Suosittele koeajolla käyntiä lantikan Discoverylla ja sitten jollain Rangen versiolla. Land Cruiserin ajo sitten siihen heti perään.
Comment
-
Pajeroa voin suositella, 2.8 turbo intercooler koneella. Isäukolla on sellainen työautona kun venäjällä liikkuu. Vuosimalli on -97, kilometrejä takana reilu 400tkm eikä vielä mitään isompia vikoja ole ollut. Tiet on mitä sattuu jos yleensä niitä polkuja tieksi voi kutsua :) Ja kyytiä auto ainakin on saanut, ei ole säästelty. Tähän mennessä ei ole vielä ruostunutkaan.. Toyota on kyllä myös varma valinta jos jätetään laskuista hj60 pois.
Comment
-
Nivoista omaa kokemusta työnpuolesta,kyseessä siis vuoden vanha niva tjsp. Tähän mennessä noin 10 000 kilsaa takana. Vikalistaa:kansihalki,helmat ruosteessa,käsijarru prikki,kytkin luistaa,konepellin auki pitävä "mekaniikka" prikki,pelti ei siis pysy auki,ja ajo-ominaisuudet jotain aivan uskomatonta,siis huonolla tavalla,kone on oikeasti mopo, meinaa puutua kun hinaat 1200kg autoa laivan ramppia ylös...
Tuossa muutamia vikoja nivasta,kaikki ei nyt tule edes mieleen mutta korostan vielä sitä että 10 000 km takana, ja niva ei ole ollut missään amisten käytössä. Ainiin se vielä että kenttä ajossa eli kaupunki ajoa vastaavassa ajossa kulutus ollut yli 20 litraa satkulla.
Comment
-
Hiluxissa pitäisi noissa vanhemmissa olla manuaaliset lukot paitsi jossakin vuosimallissa (en muista missä, olisiko 90-luvun loppupään mallissa) lukot olivat sähköiset. Niiden toimimattomuuden takia ne kyllä jätettiin pois ja tuli manuaaliset takaisin, tietysti pois lukien uusi korimalli, mutta sehän ei budjettiin mahdukaan.
Tästä asiallinen, vaikkei ilmastointia olekaan. Ajaa sitten vaikka ikkunat auki. ;)
Comment
-
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja oliver Näytä viestiMites Hilun ja Pajen kohdalla vastataan tuohon "lukot" toivomukseen?
Ja kun tänäpäivänä maaseudulla nuo tiet on monesti todella jäiset, niin se pysähtyminen ja hallinta on tärkeää. Suosittelen vahvasti talvella kunnon nastarenkaita. Puhdistuvat hyvin lumesta joten se metsäautoteillä tapahtuva kärrynveto onnistuu varmasti hienosti.
Kärrynvetoon ottaisin huomioon sen että puolittaja on hieno varuste.Viimeksi muokannut Tureq; 28.12.2008, 16:17.
Comment
-
Naapuritilalla on ollut Dodgen 4wd lava-auto nyt muutaman kuukauden. Se on sellainen pyöreänokkainen (90-luvun lopulta tai 2000-luvun alusta) ja jollain Cumminsin tms. turbokutosella. Vaikuttavan kokoinen auto ja läheltä tutkittuna näyttäisi olevan jykevää rautaa. Pahempaa ruostetta ei juuri missään, eikä niillä ainevahvuuksilla ihan pienessä ajassa läpi ruostuisikaan.
Toimintavarmuudesta en osaa sanoa mitään, mutta kyllä se minulle kalpaisi. On se halvempi kuin saman ikä- ja kokoluokan Toyota.Viimeksi muokannut QuattroTbo; 1.1.2009, 17:37.
Comment
-
Ei täytä diesel kriteeriä, mutta muuten oiva peli? kaverini muuttaa ulkomaille ja myy Chevyn TB:tä:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2313858
Comment
-
Kuinkas olis nää evoluutio Hiluxit, eli 4runnerit. Näyttäis hinnat olevan kohillaa, toki ikää näillä alkaa olemaan ja dieselien tarjonta näytti heikolta. Näissä tietääkseni olis maan mainio torsen jossain päin aksilastoa :)
Comment
-
Hieman modattu caddy. Kannattaa hakea kun kruunukin on halpaa.
Mahtaako muuten olla syncro vai 4motion?
http://www.blocket.se/vi/18466568.htm?ca=1_10_s&last=1
Comment
-
Nissanin pickuppeja (-04 & -05) paria kappaletta on syksyn aikana tullut aikamoisilla kinttupoluilla ajettua. Alennusvaihteisto kytkee lukot ja matka jatkuu aika pitkälle. Ilmastointi ja weppanen ollut molemmissa. Maltillinen korotus taisi kustantaa ~300€.
Lukoistahan ei kannata oikeissa maasto autoissa olla hirveän huolissaan, koska useimpiin niitä saa ihan bolt on sarjoina, mutta noiden hinnat kyllä kannattaa tarkistaa ennen auton ostopäätöstä.
Comment
-
Tuohon hintaluokkaan ei kannata edes harkita muuta kuin HDJ80.
Ai miksi? No 15k€ nurkilla saa ilmastoidun webastolla varustetun pelin millä sisäänajot menty. Kilometrit ei meinaa mitään jos on huollettu ja omaan makuun siisti.
Kannattaa vaan katsoa sellainen missä on kiertokangenlaakerit laitettu tai varma tieto koska (ainoa "heikko" paikka)
Hyvä ajaa, helvetin vahvoja ja varmasti yksi parhaista Oikeista maastoautoista!
Pajerot on vähän "leluja", discot ja defenderit on, no ne nyt on hiukan kallista paskaa briteistä, mersun G:t on vähän ylihintaisia eikä oikeastaan niin mukavia hintaluokkaan 10-20k€ kuin HDJ..
Niin ja tuttuja nuo land roverit. Oli meillä töissä myynti ja enempi itteäni koskettanut huolto, luojan kiitos että meni Inchcapelle..
Comment
-
Vuosituhannen vaihteen pajeron "super-select" neliveto on melko vakuuttava. Vaihtoehtoina takaveto, neliveto viskoetuvedolla, neliveto kiinteällä "keskipyörästöllä", kiinteä alennusvaihteella ja ainakin ensimmäisen kahden välillä voi vaihtaa pysäyttämättä autoa.
G-mersussa olisi ehkä sitä jotain, mutta hinta tosiaan voi vähän pompata tai sitten kyseessä on vanha ja laho.
Comment
-
Tuolta löytyy muutamia hyviä yksilöitä:
http://services.seinetti.com/cgi-bin...i/kaytetyt.cgi
Tuontiautoja, km-määrä paljastaa, mutta varmasti hyviä. Ainakin muutama pätkä-pajero 2.8 ja 2.5 koneilla löytyy...
Moottori-ykkösissä sivu 11/28, saman liikkeen autoja:
http://ykkoset.fi/lehdet/arkisto/MOO...T_20081229.pdf
Tämän mukaan oli myynnissä vielä 4.0 v8 land rooveri, taitaa vaan olla jo mennyt. Eikös vaan ole benarin v8-kone tuossa?
Comment
-
Tuo G-sarjalainen vaikuttais aika asialliselta. Paremmin tietävät kertokoot ominaisuuksista ja hinnan sopivuudesta...
http://www.nettiauto.com/2306899
Comment
Comment