Eli harkinnassa olisi kokeilla Bemarin jälkeen Audia. Tällä hetkellä alla on 323i (E46) Bemari vm. -98. Mielessä on pyörinyt sen vaihto joko faceliftattuun (2002-2003) C5:een tai alkupään (2001-2002) B6:een. Bemarin koneessa on kulkua se noin 180-185 hp - ja täsmennykseksi vielä, kone on siis suora kutonen ja 2,5-litranien (moni luulee, että 323 tarkoittaa 2,3-litraista). Appiukon 2.4-koneista C5:sta kokeiltuani totesin että se ei koneeksi ainakaan riitä, sehän ei likkunut mihinkään. Harvemmin sitä tulee suuremmin poljettuakaan, mutta silti koneessa pitäisi vähän voimaakin olla. Eli harkinnassa olisi kai lähinnä 3.0 Quattro, joko A4 tai A6. A4:ssa voisi varauksin harkita 1,8T:tä, sitä 180 hp:n mallia. Omia lastutuksia en autooni haluaisi, niistä ei ole takeita ja oletan että jälleenmyyntikin on sellaisen kanssa vaikeampaa. Kutosessa taas se 2.7 turbo kiinnostaa, mutta... no jotenkin kuitenkin vierastan vähän turboja vielä. Kuinka paljon noiden turbojen kanssa on ollut vikoja Audeissa, eli mikä on todennäköisyys, että joutuu siihen turbon remppaan pistämään omaisuuden?
Alustavasti olisi ajatus ottaa kärry automaatilla, kai ne alkavat jo nykypäivänä kestää, vai? Onko muuten Multitronic ja Tiptronic sama asia, eli kaksi markkinanimeä samalle lootalle, vai onko niissä jotain eroa? Mites sitten neliveto; ilmeisesti syö vähän enemmän menovettä, mutta onko niissä mahdollisuus, että joutuu remppaamaan enemmän? Eli tuoko neliveto mukanaan huoltokuluja tjs?
Sitten, kuutonen ja nelonen ovat tietenkin ihan eri autoja, mutta mitä foorumilaisten mielestä kannattaisi ottaa huomioon ostopäätöstä tehdessä. Tietenkin nelosella saa enemmän kulkua vähemmällä kulutuksella, mutta matka-ajossa kuutonen on toki paljon mukavampi ja tilavampi. Onko noiden autojen vikatiheydessä ja tyyppivioissa paljon eroja? Mitä muuta sanottavaa eroa, varmaan kutosessa löytyy enemmän vakiovarusteita, vai? Muuta...?
Auto olisi tarkoitus ottaa noin 80-120 tkm ajettuna ja luultavasti hakisin sen Ruotsin puolelta, jos ei halpaa (ja hyvää) yksilöä Suomesta satu vastaan.
Sana on vapaa ja otan mielelläni ostopäätöstä helpottavia kommentteja vastaan!
Alustavasti olisi ajatus ottaa kärry automaatilla, kai ne alkavat jo nykypäivänä kestää, vai? Onko muuten Multitronic ja Tiptronic sama asia, eli kaksi markkinanimeä samalle lootalle, vai onko niissä jotain eroa? Mites sitten neliveto; ilmeisesti syö vähän enemmän menovettä, mutta onko niissä mahdollisuus, että joutuu remppaamaan enemmän? Eli tuoko neliveto mukanaan huoltokuluja tjs?
Sitten, kuutonen ja nelonen ovat tietenkin ihan eri autoja, mutta mitä foorumilaisten mielestä kannattaisi ottaa huomioon ostopäätöstä tehdessä. Tietenkin nelosella saa enemmän kulkua vähemmällä kulutuksella, mutta matka-ajossa kuutonen on toki paljon mukavampi ja tilavampi. Onko noiden autojen vikatiheydessä ja tyyppivioissa paljon eroja? Mitä muuta sanottavaa eroa, varmaan kutosessa löytyy enemmän vakiovarusteita, vai? Muuta...?
Auto olisi tarkoitus ottaa noin 80-120 tkm ajettuna ja luultavasti hakisin sen Ruotsin puolelta, jos ei halpaa (ja hyvää) yksilöä Suomesta satu vastaan.
Sana on vapaa ja otan mielelläni ostopäätöstä helpottavia kommentteja vastaan!
Comment