Kyllä tuollainen perinteinenkin automaatti, missä ei ole käsinvalinta mahdollisuutta toimii tietyin rajoituksin myös radalla. Rajoitukset vain ovat hyvin riippuvaisia itse laatikosta, koneesta ja alustasta, eli yksityiskohtaisia ohjeita on aika mahdotonta antaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Automaatti + liukas keli
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja jpeltopuro Näytä viestiÄlkää lukeko tätä topiikkia, sisältää kyllä aika paljon huuhaata ja kuviteltua. Ihan suomi24-tasoa paikoin.
Ei kai kukaan vakavissaan vaihtele lennosta vapaalle. Tai yritä ajaa sporttisesti D-asennossa. Jos ei muita asentoja ole, niin sitten ei ajeta sporttisesti(?)
Toki vaihteistoissa on eroja, ja vissiin on kuskeissakin. Suosittelen, että käytte jossain turvallisessa paikassa tutustumassa kummankin ominaisuuksiin, ettekä usko tätä sekamelskaa, joka tässä topiikissa vallitsee. Ja ajatte liikenteessä sitten turvallisesti näiden rajoitteiden mukaan.
Comment
-
Ainut asia mikä taitaa erota automaatilla ja manuaalilla ajosta talvella on, että jos ajaa vakkari päällä D-asennossa ja tulee reilummin loskaa, niin tomaatti tiputtaa reilusti pienempää ja kaasun pohjaan, tosin tässä kohtaa tulee ESP apuun ja jarruttaa jolloin vakkari lähtee pois päältä ja taas on rauhallista ajaa.
Ja tekee saman vaikka olisikin nelikko.
Eli moottoritiellä ei välttämättä kannata ohitella vakkari päällä jos on reilummin loskaa, meinaan se saattaa vähän yllättää kun vaihtaa kaistaa...
Comment
-
ei välttämättä kannata ohitella vakkari päällä jos on reilummin loskaa, meinaan se saattaa vähän yllättää kun vaihtaa kaistaa...
Tuo Janin lausuma olisi kyllä voitu jättää loppulauselmaksi tähän topiciin.
Comment
Comment