Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Vanhemman 2.0 TFSIQ:n viimeksi tankatulla 50 litralla pääsi eteenpäin enimmäkseen tasavauhtista työmatka-ajoa 680 km, siitä kulutukseksi 7,35 l/ 100 km.
80 -93 1.9 tdi farkku kitkarenkailla vei viime puolentoista viikon ajalla 4.8l/100km. Pelkkää työmatka-ajoa Joensuu-Ilomantsi + pari lennkkiä Joensuussa. Piuhassa aamusin ja iltapäivisin ja evryä käytetty ohituksissa. Yllätti positiivisesti kun ekan kerran kulutusta tarkistin =) 52.2l ja 1089km
200km ajoa, josta maantiellä rajoitusten mukaan 160km. Loput taajamaa/kaupunkia. Kulutus hurjat 3.81l/100km. Mittaus suoritettu tankki täyteen ja taas tankki täyteen menetelmällä.
Viimeksi muokannut 8866; 1.4.2012, 17:05.
Perustelu: Auton malli otsikkoon.
420km olen päässyt 90 litran tankillisella. 100% kaupunkia. 4.2q D2
Omalla samanlaisella ei 400km alitus tankillisella ei ole edes vaikeaa talvella. Tais kulutus huippu olla 24,8L/100km tuossa marras/joulukuussa. Liekö q-kelien saapumisella syy-yhteyttä.
Nyt heti kun kelit on lämmenneet niin alkaa päästä kaupungissa lähelle 15L/!00km.
Talvinopeusrajoituksilla pääsee matka-ajossa reilusti alle 9L/100km, mutta päälle 90kmh ei parane ajella.
Ei noihin tietämyskoneisiin ole luottaminen.
60l meni tankkiin ja sillä pääsin 1250km. Aika kaukana 4.0 maantiekulutuksista ollaan, mutta oman arvio olikin, että jos todellisuudessa pääsee 5l satasen niin on hyvä.
Ei noihin tietämyskoneisiin ole luottaminen.
60l meni tankkiin ja sillä pääsin 1250km. Aika kaukana 4.0 maantiekulutuksista ollaan, mutta oman arvio olikin, että jos todellisuudessa pääsee 5l satasen niin on hyvä.
Eikös näihin saanu tehtyä jotain kalibrointiakin? Vai muistelenko nyt ihan omiani?
Neljä jotain, prkl, justiin kävin tankilla ja välikulutus oli aika tarkkaan 15. Tosin tässä oli vähän sellaista liukkaanpuoleista, ainakin kesärenkaille.
Pitää kyllä vetää luottamus takaisin koskien autojen tietämyskoneitten laskelmia, eli ei se päivän keskikulutus niin paljon oikein ole että siihen voisi luottaa. Tämä uusi B7 BRDq kertoo että työmatkalla alle 9l /100km on vaikea päästä mutta kummasti sillä on nyt ajettu sen 500 km tankkauksen jälkeen ja edelleen on 2/5 tankista jäljellä.
Omalla 1,9 AVF koneella varustettu passat 4-motion on kyllä ollut positiivien ylläri. Keskikulutus 7.1/100km ja enimmäkseen kaupunki ajoa. Webastoa tai lohkolämppäriä ei ole. 90km/h maantietä niin kulutus 5.5/100km vakkarilla. Kun vertaa entiseen käyttikseen RS2 joka vei 15/100km niin tuo dieselvero on aika nopeasti maksanu itsensä takaisin.
Tulipa taas parannettua omia tuloksia. S8 8.5L keskikulutus. Nopeus tasasta 90-110, espoo-karjalohja välillä.
Tuo on varmaan ajotietokoneen lukema? Niin se minullaki näyttää s4:ssa 8l/100km lukemia, kun sievästi ajelee, mutta tankkauksista laskettuna kulutus on jotain ihan muuta. Sielä 10-13l välillä on ollu tankkauksista laskettu kulutus.
Erikoista tuo 0,3l ero keskikulutuksissa. Moloemmat siivut ajettiin samalla ajotyylillä nopeusrajoitusten mukaisesti ja ainoa ero taisi olla hiukan kylmempi ilma sekä -10C yön jälkeinen kylmäkäynnistys paluumatkalla. Olikohan tuo kylmä yö niin jähmettänyt auton voimansiirron, että keskikulutus kasvoi hiukan paluumatkalla?
Edit: Auton tankkauksen ja matkamittarin perusteella reissun todellinen keskikulutus oli 5,66l/100km. Tuohon voi kyllä olla tyytyväinen. Suvikumeilla ja ilmojen vielä hiukan lämmettyä saattaisi aavistuksen pienemmällä vielä päästä, mutta kesänopeusrajoitukset estänevät uudet taloudellisuusennätykset.
Ilkka: samanlaisia eroja olen itsekin saanut aikaiseksi laskettelureissuilla. Ainoa ero mikä ajosuunnissa eroaa on se, että toiseen suuntaan ajetaan ylämäkeen (noustaan merenpintaan nähden) ja takaisin alamäkeen. Mutta voiko se korkeintaan parin sadan metrin korkeusero tuoda melkein litran lisäkulutusta yhteen suuntaan?
Tulee tuota Helsinki-Varkaus väliä tahkottua sillo tällö. Hyvä keli ja plus asteet ni n.5l menee sataselle. Sitten jos on pakkasta tai vesikeli niin herkästi nousee yli 5.5l sataselle. Paukkupakkasilla meni just ja just alle 6l.
600km siivu, keskinopeus 72kmh, 500km tästä kattotelineet+pyörä katolla = 6,2l /100km. Piti oikein useaan otteeseen laskea, mutta pakko se on uskoa. Ilman kattokuormaa tuo olisi reilusti alle kutosen lukemissa. Ohituksia ei tosin tullut tuohon ajoon montaa. Lukemaa vääristää lisäksi se, että tuossa ei ole ainuttakaan kylmäkäynnistystä.
Vieraalla merkillä mutta: ajokkina mazda 2200 diesel 4x4 vm 91 (eli sikalaiska). kävin hakemassa mikkelistä trailerilla hiab nosturin (painoa nosturilla 1700kg) ja matkaa kertyi 258 kilometriä ja tankkiin meni 52,2 litraa ainetta eli 20,2 litraa satkulla ;) alkoi olla jo aitoa rahtari tunnelmaa kun ylämäet lähes järestään 40-50 kmh ylös.
Uskalsin kakkisella eli isolohko ykspistekuus, tänään tankille, parametrien osoittaessa 564 km per 44 litraa, josta kalkuleerasin palttiarallaa 7.8 litraa sataselle. Tässä varmuusvaraa rutosti :), joten oisko tuo sitte katkoajossa taajamassa luokkaa seittemänpuol todellinen, ysikasia. Koska em. esitetty ei tyydytä, ajankin tästälähin kierroksilla joita korvakuulolta kuvailisin yli 3000 jos mahdollista. Saas nähä sitte, kaikkeni yritän, soon sitä säästöä nääs.
Nojes tulipa sitten lti-hki-tku-hki-lti välillä paiskittua kesänopeuksissa se tarkkaan 7l/100km kulutuksella.
Aina välillä tuli myös poikettua suljetulle tielle kokeilee. Aika paljon tuntuis kulutus nousevan ku nostetaan nopeus 110->135 (mittarilukemat). Toki kyydissä vajaa 600kg miesvoimaa tekee omansa... :)
Itsellä ei tietoa tuon 1,6 koneen kulutuksesta, mutta oma 80 quattro 2,6L koneella vie nätissä maantieajossa sellaista 10L luokkaa eli ei ollenkaan paha tuon ikäiselle autolle tuon kokoisella koneella.
Moottori siinä tosin onkin viimeisen päälle tikissä samoin, kun voimansiirto. Oikeilla pyöränkulmilla kulutuksesta voi saada aavistuksen vielä pois.
Saako täälä tiedustella paljon b5 korinen a4 1.6 kuluttaa bensaa? Onko edullinen vai viekö kohtuuttomasti?
Ei se mikään taloudellisuusihme ole, ja tehoja saa samalla kulutuksella 1.8T:stä eri lailla. Tätäkö hait?'
Maantiekulutusta vai -kaupunkisellaista verraten niin 1.6 menee varmaan maantiellä alle 100 km/h nopeudessa aika vähällä, mutta verokki on sitten auki. Kumpaa?
Ottaen kantaa noihin tietämyskoneiden lukemiin, niin oma ainakin näyttää litran pari liian vähän. Ja omat lukemat onkin tankkaus.comin ilmoittamia laskennallisia lukemia. Sais tuon kai kalibroitua tuon tietämyskoneen, mutta kun ei sillä taas ole itselle niin isoa merkitystä, niin ei oikeen jaksa nähdä vaivaa.
Pk-Seudulla työnpuolesta tulee pyörittyä niin sekä ajotietämyskone, että tankkausten yhteydessä lasketut kulutukset ovat olleet 7,8-7,9l/100km.
Tästä ajosta kaupungissa 70% ja loput näitä kehäteitä.
Maantie ajossa, talvirajoituksilla vantaalta naantaliin ja kesärajoituksilla takaisin, 3henkeä autossa ja cruisella turvallisesti "pikkasen yli" sallitun oli sekä laskennallinen että ajotieturin ilmoittama kulutus 5,5l/100km.
Puhdasta kaupunkiajoa ei ole juuri tullut ajettua mutta kerran mielenkiinnosta nollasin ajotietokoneen ruskeasuolla. Matka meni suunnilleen reittiä, Ruskeasuo-Forumin parkkihalli-Ruoholahti-Etelä-Esplanadi-Sörnäinen-Pasila-Vallila-Kamppi-Mäkelänrinteen Uimahalli.
Uimahallin kohdilla tsekkasin ajotietokoneen näyttämän ja siellä komeili 9.1l/100km. Ajosuorite tapahtui arkipäivänä klo.10-15 välillä.
Tehdas ilmoittaa tuolle BRD Quattrolle 5,3/6,8/9,3 eli aika lähellä ollaan.
DPF:n eliminoinnilla ja softallahan näissä käsittääkseni tippuu kulutus melkein "huomattavasti"?
Itse en ole raaskinut vielä DPF poistattaa kun täyttöaste näyttää 4,2% ja nahkahousu on sen viime keväänä vaihtanut.
Ihan sillä että tarttis joku suht vähän kuluttava kakkosauto kun nykyinen polo sano poksirtipoikkipinoon. Kuitenki tulee avovaimolle sekalaista ajoa ja kilsoja jonkun verran mutta ei kuitenkaan että dieselin haluaisin hommata...
Se nyt vain tuli yhdeksi vaihtoehdoksi. Audi tai vw se kuitenkin tulee olemaan.
Viimeksi muokannut Sabotaasi; 1.5.2012, 16:56.
Perustelu: Lisäystä...
Comment