Alkuperäinen kirjoittaja Onninpoika
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Autosi kulutus
Collapse
X
-
-
Onko joku testannut asiaa pidemmällä ajomatkalla vaikkapa mitaten kilsat gepsillä kahden tankkauksen välillä ja vertamalla auton tietsikan antamaan kulutukseen?
Comment
-
Mitähän vikaa tuossa minun afb:ssä on?:) Tuli ajettua viikonloppuna pitempi siivu 4-tietä, noin tankki suuntaansa. Pohjoiseen päin 6,13 litraa satasella ja takasi 5,59 litraa satasella. Pohjoisessa vaihdoin vilkut ja rasvasin oven lukon ja kiinnitin pohjapanssarin riekaleet uudestaan. Luulisin että tuon ei pitäis vaikuttaa tuohon mitenkään. Niin ja kuskinpuolen keskimmäisestä suuttimesta kiristin sitä banjoliitintä kun meinasi vähän valskata. Ihan hyvä matkavauhti oli kokoajan ja serkkuki ajo välillä. Tuolla pienemmällä kulutuksella laskin että tankillisella pääsis 1250 km. Onko tämä oikeasti näin pieni ruokainen.
Niin ja auto on A6 C5 2.5 TDI afb vain etuvetareilla.
Comment
-
-06 S4 Cabriolet
Keskimääräisellä ajolla (80% kaupunkia, 20% maantietä) pääsen hädintuskin 520 kilsaa tankilla (~65 litraa). Pidän sitä kuitenkin parempana kuin ennakkoon "pelkäsin". Toisaalta kilsoja tulee vuosittain selkeästi keskiarvoja vähemmän, eli noin ~11tkm.
Comment
-
-
Kylläkait tuo pitäs olla kondiksessa. Vedotki tuntuu olevan tallella. Ihmettelin vain tuota pientä kulutusta. Tämähän menisi jo hybridistä, jos vielä "optimois" tämän motin niinku diffas:) Vai miten se oli?
Niin sitä minä vain tuosta kulutuksesta, ku jotku ei tykkää ajella jonossa ja talvirajoitukset on vähän niin ja näin. Itsehän en kuitenkaan tämmöinen ole.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viestiSitä saa jo kaupungissakin oikeesti polkea, Jos 90 litralla pääsee 420km 4.2lla. Yli 20l satasella?
Tai sitten kantsii tarkistella Lambdat, tulpat yms.
Comment
-
Turre 85:llä hienot lukemat. Itsellä sama kone joten pitääpä mitata pidemmällä matkalla noita lukemia. Omat ensitestit menevät 7 litran tuntumaan 30km maantietestissä auton tietsikan ilmoittamana.
Kertokaapa mielipiteenne cruise controlin vaikutuksesta kulutukseen. Itse olen sitä mieltä, että se pienentää kulutusta. Olen joskus mittaillut asiaa vanhan lötkön kanssa. Tarkan jalkakaasulla ajamisen ja cruisen välillä oli yli 10% kulutusero. Tein mittausta ajamalla edestakaista 1000km mökkimatkaa.
Comment
-
90% kuljettajista cruise vähentää kulutusta. Ei tosiaan kaikilla. En usko, että olisi tullut tultua cruisella Ylläsjärveltä Helsingin ja Espoon rajalle suksiboksi katolla 5 henkeä autossa ja kontti täynnä 6.8l/100km kulutuksella... Saab 9000 CS 2.3i automaatti autona, keskinopeutta sen 83km/h taukoineen...
Comment
-
Kävin extendaamassa volumea duunissa, ja meni vähän myöhään. Sain ajaa tyhjän keskustan läpi samaa reittiä missä yleensä saa olla onnellinen jos tietämyskoneen keskikulutus on alle 8,0 l /100km. Keskinopeus yleensä noin 30 km/h.
Nyt kun sai rullailla ilman muuta liikennettä tulos oli 6,6 l/100km ja keskinopeus ~38 km/h. Aikamoinen ero, melkein kahden litran ero vain sillä että saa ajaa suurimman matkan nelosella tasavauhtia. Prosentuaalisesti vielä suurempi.
Comment
-
Ensimäinen pitempi reissu tuli tehtyä viikonlopun aikana Turusta Ouluun ja takas Jyväskylän kautta. Lähdettäessä tankki täyteen eli hiukan siihen päälle ku ekan kerran pistooli katkas ja mittari näytti 65 litraa tasan. Oulussa tuli ajettua ehkä parikytä kilsaa kaupunkiajoa ja tankille ja taas sama toimenpide tankkauksen kanssa ku lähdössäkin ja nyt mittarissa 66 litraa. Kotona taas tankkaus samalla tavalla ja nyt 67 litraa. Matkaa tais tulla hiukan vajaat 1350 kilometriä (en ny tarkkaan muista ku ehdin nollaamaan trippimittarin). Keskinopeus tietokoneen mukaan koko reissulla 81 km/h ja keskikulutus tasan 10 satkulla. Maantiellä suurin osa ajasta cruise päällä.
Comment
-
Tuo tietämyskone on mielestäni melkoisen tarkka ainakin allekirjoittaneen AVF 1.9 TDIq:ssa. Mitatut kulutukset tankkaus.com:in mukaan vastaa hyvin pitkän aikavälin keskikulutuksia kakkosnäytössä, ja toteutuneet tankkausvälit kaupunkiajossakin vastaavat keskikulutuslukemia ykkösnäytössä.
Eilen tuli pärrättyä -2°C pikkupakkasessa uuteenkaupunkiin ja takaisin. Alla 225/45R17" contin nastat, kuiva ja todella hieno keli. Vakkari päällä, motarilla 120km/h mittarissa joka vastannee noin 108 todellista. 80-alueella noin 88 (blink välähti tolppa littoisen kohdalla). Tietämyskoneessa pyöreät 6,0l/100km kun tulin takaisin helsinkiin. Aikaa reissuun meni taukoineen ja rengaslastauksineen 5,5h. Tripissä on 850km viime tankkauksen jäljiltä ja aamulla syttyi sitten keltainen valo merkiksi siitä että pitäisi taas käydä maksamassa polttoaineveroja.
Comment
-
jumasu
keskikulutus kärryn kanssa oli (painoi 600kg) 9.3l/100km nopeus n90km/h, muuten 6.9l100km 90km/h
ja kyysees on A6 3.0 TDI QUATTRO 211KW 616NM
Comment
-
Tahkolla viimeksi nollattu mittari on asettunut tasan 14L/100km lukemaan. Lisättäköön että samalla kertaa nollattu keskinopeusmittari näyttää 43km/h eli pelkkää pillurallia näköjään ajelen. Onko se sitten paljon vai vähän, 2 tonnia nelivetoista bensa-V8 Audia liukkaalla ja kylmällä, normaali ajosuorite noin 10 km per päivä parilla kylmäkäynnistyksellä. Kai sitä vähemmälläkin pääsisi ja jos laskee auton hankintahinnan, varaosat, vakuutukset ja huollot mukaan yhtälöön niin taksillakin kulkisi minun ajot halvemmalla.
Comment
-
A6 Avant 2.7 btq -01
~25l/100km tuli saldoks Joutsassa :) Tuohon sisältyy siirtymät Hartolan Jari-Pekasta Joutsaan ja takaisin J-P:aan.
Toki jos ois ottanu gps:llä login todellisesta kuljetusta matkasta niin ois vielä huimempia lukemia :)
Comment
-
TTq 1.8T bsr -00
12.3 jäi mulle kulutukseks Joutsan reissulle :) Tankkasin aamulla mikkelissä tankin täyteen ja kotia mennessä kävin uudestaan. 195km tuli mittariin ja ainetta meni 24l. Ei voi bensa rosvoks ainakaan haukkua tuota kuljetinta kun rajottajan olemassa olokin tuli todettua monesti :D
Comment
-
Vw Passat Variant -12, 2.0tdi
Uudella autolla vasta neitsytmatkat oikeestaan tehty, mutta tossa maantiellä testailin ja tietämyskoneen mukaan 4.3l/100km keskikulutuksella. Matkaa sellanen 40km.
Eli kai toi vähän vähemmällä sittenkin menee, kun tuo edellinen r5 tdi.
Comment
-
No viime aikoina toi neliveto R5 on jostain syystä alkanut menee alle 6l maantiellä. Painoahan tolla Passatilla on yhtä paljon kuin tuolla Audilla.
Jos valmistaja lupaa 4.1 maantielle, mulla se edellisten autojen kokemuksella pitäisi olla about 5l.
Aika tehottoman tuntuinen vain on tuo uusi 140hp diisseli vrt pumppari 140hp. Pari vuotta ja lastu sisään tms.
Lapulla R5 TDi ja uusi 2.0tdi omaa samat tehot, -30nm vääntöä ja saman painon. Vääntökäyrä ehkä on hieman erillainen. Huippunopeudetkin on aika samoissa.
Comment
Comment