Tänään katsoin keskikulutuksen viime sadalta kilometriltä, pakkasta ja pelkkää kaupunkiajoa. Auto kuitenkin tolpassa yöt. Siis 16,5 l / 100 km.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Autosi kulutus
Collapse
X
-
Pohjanmaalta kotiin sen vajaa 400km ja keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 5,1 l/100km. Cruise 86 km/h tai 106 km/h koko matkan muutamaa taajamapujottelua lukuunottamatta. Mielestäni ihan keskikohtuullisesti. Kyseessä siis tuo profiilin kulkine 2.0TDI 125kW manuaalivaihteisena ja etuvetoisena.
Comment
-
-
kesäkuun alussa 2009 hommasin oheisen pelin.siitä asti oon seuraillu kulutuslukemia tankkaamalla/tripistä ajettua matkaa(heittää vissiin jokusen%), sekä aj.tietokoneesta.keskikulutus on 15l/100km.kuluttaa tuon körötteli sitten maantie 80 km/h+30% liikennevaloja.tai ajoi raskaammalla jalalla reteesti taajamassa.alle tuon ei pääse millään?? maantielläkin 80km/h hetkellistä kulutusta ei saa alle 10l/100km,ko almäessä..onkohan laitettavaa?? HC arvo on viimevuosien katsastuslappujen perusteella noussut vuosivuodelta, ollen 009/100(05)-> 008/100(06)-> 017/100(07)->060(08)??muut arvot normaalit:CO 0,CO 2500rmp. 0, lampada 1,00 .
Comment
-
autona oli a6 avant2.7bit tiptr.-00 2wd.: kesäkuun alussa 2009 hommasin oheisen pelin.siitä asti oon seuraillu kulutuslukemia tankkaamalla/tripistä ajettua matkaa(heittää vissiin jokusen%), sekä aj.tietokoneesta.keskikulutus on 15l/100km.kuluttaa tuon körötteli sitten maantie 80 km/h+30% liikennevaloja.tai ajoi raskaammalla jalalla reteesti taajamassa.alle tuon ei pääse millään?? maantielläkin 80km/h hetkellistä kulutusta ei saa alle 10l/100km,ko almäessä..onkohan laitettavaa?? HC arvo on viimevuosien katsastuslappujen perusteella noussut vuosivuodelta, ollen 009/100(05)-> 008/100(06)-> 017/100(07)->060(08)??muut arvot normaalit:CO 0,CO 2500rmp. 0, lampada 1,00 .
Comment
-
En tiedä voiko pitää paikkaansa tämä kulutus 3,0 TDIQ:lla. Nyt kun olen ensimmäisen viikon ajanut sekalaista ajoa kaupungissa, maantiellä ja motarilla, mittari näyttänyt viime tankkauksesta lähtien 7,1l/100km. Mitään niin taloudellista ajo ei ole ollut, joten mietityttää voiko tuo lukema olla oikea?
Comment
-
Ensimmäinen tankillinen 1.8tq:lla takana ja keskikulutus tankkaamalla mitattuna 9,6l / 100km. Taisi olla n. 60/40 kaupunkia ja maantietä. Mielestäni aika kohtuullinen kun on tullut kuitenkin poleksittuakin ja autossa on vielä ABT:n lastu. Ehkä noin litra tosin meni hukkaan pa-suodattimen vaihdon yhteydessä, mutta ei tuo olisi montaa desiä keskikulutukseen vaikuttanut.
Comment
-
Tuli tehtyä hiihtoreissu täydellä autolla ja peräkontti täynnä. Mennessä n. 450 km keskinopeudella 77km/h kulutus 6,7l/100km. Takaisin tullessa tuli ajettua hieman kovempaa, kun oli 100 rajoitukset. Sama setti keskinopeudella 87km/h keskikulutus 7,1l/100km. Olen positiivisesti yllättynyt.
Comment
-
Tasan 85km/h matka-ajoa seinäjoki-Nilsiä meni siihen 8,1-8,2 lukemiin. Sitten jäällä reilu 20,0l/satasella ja takas 85:ttä seinäjoelle. Koko matkan keskikulutus tais olla 9,1l/100km Eli jos vaan talvirajotuksilla malttaa niin yllättävänkin pienellä tuo menee.
Edit. Paljos Tero menee kaupunkiajossa? Itellä koko tankkillinen taajama/kaupunki liikuskelua (näin talvella) niin tais olla rapia 12/100km kulutus. 12,3 muistaakseni.
Comment
-
Kyllä tuo tuppaa kaupungissa nysvätessä vähän yli kymppiä vievän ajotietokoneen mukaan. En ole niin tarkasti katsonut kulutusta. Ja aika paljon tuo A3 on ollut vaimon ajossa näillä keleillä ja itte oon ajellut kakkosella.
Helsingistä Tahkolle torstaina kulutus oli 8,2 eli sama kuin Panulla mutta keskinopeus oli 8 tai 9 km/h kovempi. Johtui vissiin siitä että oli niin paljon enemmän moottoritietä..
Comment
-
PT hotkaisi Ristiinasta Tahkolle 9.8 satselle keskinopudella ~80km/h. Hartola-Kotka -välillä paloi saman lähteen mukaan 9.5 ja keskinopeutta tasan 90 km/h. Oisko ollu alamäkeä vai kone herkemmässä.. =)
Tahkolla sama lähde ilmoitti 30.4 litraa satasella poltetuksi bensamääräksi.
Comment
-
Meneehän sitä. Tuo Allroad 2.7TQ USA 2001 taistelulaiva vie 12.4 litraa satasella mun käytössä ja torikassilla taas taitaa päästä alle kympin.Viimeksi muokannut 8866; 21.3.2010, 21:51. Perustelu: Koittakaa ymmärtää, ettei käytetä niitä profiilin kulkineita. Muuttuvat kuitenkin ajan saatossa.
Comment
-
-
Lopetin eilen taas kulutuksesta murehtimisen, kun vanha 2,8 quattro sai katsastusmieheltä terveen paperit ensi näytöllä. Moottorikelkka on kyllä haukannut tänä talvena aika paljon, mutta kaikki on suhteellista.
Kyllä vanha A6 ja se mun 200 20v haukkas molemmat kovilla pakkasilla nurkka-ajossa ihan riittävästi, mutta saa ajella paitahihasillaan talvellakin.
Comment
Comment