Kyllä käyttövoimavero menee bensa/dieselhybrideistä sekä täyssähköautoista. Jotenkin hassusti päiväkohtainen vero on pienin bensahybrideissä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Autosi kulutus
Collapse
X
-
Paljon teillä S3 8v kuskeilla on keski ja matkakulutus ? Itsellä viimesen 1000km keskikulutus 8,7L ja ajellut ihan sukkasillaan. Matka-ajossa ei mene alta 7,5 vaikka menisi työntämään.
Comment
-
2001 S8 4.2L bensalla meni 10,2L/100. 900km matka Tre-Joensuu ja takaisin. Kaveri ajoi. Tehtaan lukema 9,7L/100 käytännössä lähes toteutui, kun se ajettaneen ilman ilmastointia jne.
Aikaisempi oma ennätys oli 11,8L/100. Näemmä tollakin pääsee pienellä, kun ajaa varovasti. Keskari oli silti 74km/h.
Comment
-
RS3 2011, alle 10L ei ole ikinä mennyt tankillista seka ajossa.
Olen kyllä nauttinut joka litrasta. ?
- 1 like
Comment
-
7,4 l/ 100 km. Päälle 900 km ja 2 viikkoa tankillisella pääasiassa 20 km työmatka-ajoa. Mielestäni aika hyvä suoritus talvella 2 tonnia painavalle kutoskoneiselle nelivetoautolle, jossa mehumaijalaatikko. 400 kiloa kevyempi 2.0 TFSI B7 söi vastaavassa profiilissa yli litran enemmän.Viimeksi muokannut Kraftwerk; 18.2.2022, 22:59.
Comment
-
Bensakoneisia 8V kolmosia on/on ollut 3 kappaletta.
A3 sedan 1.8tfsi quattro + 6v DSG, 9010km / 8.45l/100km
A3 sportback 1.8tfsi quattro + 6v DSG, 9900km / 7,91l100km
S3 CC 2.0tfsi quattro + 6v manuaali 26900km / 7,72l/100km.
Kaksi alinta edelleen taloudessa, joista ensimmäinen ajossa. Tarttisi käyttää aakkonen softauksessa jossain vaiheessa, kun väännönpuute on aika hävyttömän suuri.
Kaikilla ajettu pääasiassa matka-ajoa (60-100km/pv) ja moottori—jääratoja on kierretty jonnin verran. En nyt pitäisi järin talousihmeinä noita aakkosia varsinkaan matka-ajon suhteen, mutta toistaiseksi menovettä on saanut rahaa vastaan asemalta.
Comment
-
A6 avant 2.4 etuveto-02 kulutus 50/50 kaupunki/maantie 9,8L/100km talvikelissä.Monen kuukauden keskiarvo ajotietokoneen mukaan. Matka-ajossa pääsee nipin napin alle 9 kesäkelissä, ei talvella. Lambdojen ja ilmamäärämittarin vaihto ei tiputtanut kulutusta yhtään. Aika janoinen kaveri
Comment
-
Tuli sanoisinko yllättävän suuri muutos Yetin (2.0 tdi) kulutukseen renkaiden vaihdolla. Renkaat vaihtui Hakkapeliitta 8 215/60 16 renkaista Icecontact 3 195/60 16. Kulutus näyttäisi pudonneen ajotietokoneen mukaan 0,6 - 0,8 l/100 km. Ei ollut mikään tieteelliset normit täyttävä tutkimus, mutta suuruusluokka on tuo.
Comment
-
Profiili olisi kannattanut kasvattaa /65, niin olisi renkaan ympärysmitta pysynyt lähempänä alkuperäistä. Nyt ero on jopa 7,5cm ympärysmitassa ja halkaisijassakin 2,4cm. Itse en laittaisi vapaaehtoisesti pienemmällä halkaisijalla, vakioon nähden, olevia renkaita. Överi madalletut toki erikseen. Totta on toki että kapeammalla renkaalla voi saavuttaa pienemmän vierintävastuksen ja näin saada kulutukseen muutosta. Huomaa monesti talvi- ja kesärenkaiden välillä eron, kun talviset yleisesti sirommat mitoiltaan. Leveyttä jos lähtee muuttamaan suuntaan tai toiseen, pitää muistaa ottaa profiili muutokseen mukaan. Netti on rengaslaskureita pullollaan avuksi tähän.
Comment
-
Hankin rakkaalle vaimolleni uuden säästöpossun, kun hän kolaroi edellisen lunastukseen: VW Golf Variant 1.6tdi 4Motion (CLHA) vm. 2014 korvasi VW Golf 2.0tdi 4Motionin (BKD) vm. 2004.
Nyt olen havahtunut hankkimani "säästöpossun" kulutukseen, joka edellisen 380km matkalla oli 30 litraa, eli noin 7,8 l/100km. - Mielestäni tuo on melko paljon, varsinkin kun BKD vei keskimäärin alle 6 l/100km vastaavassa, tai jopa hieman kaupunkipainotteisemmassa ajossa.
Toki ajopätkät ovat olleet lyhyitä ja Webastoa on tullut käytettyä, mutta onko tuo CLHA tosiaan noin janoinen? - Tässähän joutuu kohta taas autokaupoille, sillä tuollaisilla kulutuslukemilla pitäisi saada paljon enemmän hupia... (Auton hanskalokerossa oli kyllä joku penkituslappu lukemalla 150hp, mutta rehellisesti sanottuna auto on kovin nuhainen vakio BKD:n verrattuna.)
Comment
-
Tuntuu, että uudemmat dieselit vetää soppaa kylmänä ihan älyttömästi. Työpaikan vito vie lähes kympin, jos sen ottaa tulille pakkasesta ja ajaa alle 20km. Sama homma faijan C220cdi 4-matic mersussa (näissä taitaa olla aika pitkälti samat koneet). Pitkässä matkassa (reilusti yli 100km) tippuu kulutus sitten sinne 5.5-6L tuntumaan. Oman taouden vääärän merkkinen BMW 318ti syö kympin kaupungissa ja seiskan maantiellä (joskus allekin, jos ollaan pidemmässä reissussa eikä ajeta yli 105km/h). Just viime tankilla oli keskari 38km/h ja kulutus tasan kymppi. Jotenkin tuntuu, että ei tuosta kauheasti ole päästy eteenpäin kaikesta kehityksestä huolimatta. Tää on kuitenkin vuosimallia 2003.
Comment
-
Tuollaisen Golffin tapauksessa tulee ekana mieleen, että onko softaus tehty ennen vai jälkeen VW:n päästöpäivityksen? Jos ennen, niin onko takeita että siellä edelleen se virisofta on ecussa? Ei ole mitenkään harvinaista, että päästöpäivitetyille tuotteille soppa maistuu aikaisempaa enemmän.
- 1 like
Comment
-
Olikos entisessä webasto?
Tuo webastohan syö 0.5 -0.6L tunnissa. Äkkiää tulee pätkäajossa noita tunteja/ sataa kilometriä kohti ihan kiitettävästi.
Miten tuo ajon aikainen lämmitys webastolla,meneekö kulutusmittarin kautta vai ei?
Kuluttaahan webasto ajaessakin jotain varsinkin jos se menee automaattisesti päälle,sitä kun ei oikein huomaa.
- 1 like
Comment
-
Edellisessä Golfissa ei ollut Webastoa.
Epäilen, että nykyisen Webaston kulutus ei sisälly tuohon auton mittaamaan kulutukseen sillä lisälämmitintä ei ole listattu varustekoodeissa.
Tuo softauksen olemassaolo, tai olemattomuus itseänikin hieman arveluttaa. - Sitä ei taida nähdä VCDS:llä, joten ainoa keino varmistua siitä olisi lienee viedä auto softasepälle?
Varustekoodit:
BA53U VARIANT 1,6 CLBMT 77 KW
MRV LC9A TW fTDI M6A CLHA
X1B = National sales program Finland
B0A = Component parts set without country-specific design requirement
C0F = Alloy wheels 6J x 15
G0L = 6-speed manual transmission for four-wheel drive vehicle
H7F = Tires 195/65 R15 91H
J2D = Battery 380 A (68 Ah)
D38 = 4-cyl. turbo dies. eng. 1.6 l/77 kW (4V)TDI common rail Base engine is TF3/TN1/TJ1
Q2J = Comfort front seats
1AT = Electronic stabilization program (ESP)
1G9 = Space-saving spare wheel for temporary use, radial tire (5-hole)
2ZH = Leather multi-function steering wheel
1NL = Covers for alloy wheels
5RQ = Right exterior mirror: convex
5SL = Left exterior mirror: aspherical
TJ1 = 4-cylinder diesel engine 1.6 l unit 04L.1
0BD = Rear stabilizer
3S2 = Black roof rails
3U2 = Sliding trunk cover
QI6 = Service indicator 30,000 km or 2 year ( variable )
I8A = Entry radio (Gen1)
8GU = Alternator 140 A
8ZH = Antenna for AM/FM reception, "diversity"
1KE = Disc brakes, rear
1ZE = Disc brakes, front (Geomet D)
G07 = Front shock absorption
7MJ = Emission standard EU5 plus
0Y3 = Cold zones
4UP = Drivers and front passenger air bag with knee air bag and front passenger air bag deactivation
4X3 = Side air bag front with curtain air bag
4R4 = Power windows with comfort operation andcircuit breaker
4I3 = Central locking system "Keyless Entry" without deadlock
N3B = Fabric seat covering
5MB = Decorative inserts
8RM = 8 speakers (passive)
2JB = Standard bumpers
E0A = No special edition
0AE = Front stabilizer
0BD = Rear stabilizer
2UA = Standard design
2G5 = Filler neck module 1 without insert
1JA = Rear shock absorption, basic design 1
L07 = Suspension range 07 installation control only, no requirement forecast
0YJ = Weight range 9 installation control only, no requirement forecast
Comment
-
Jotenkin tää päästöjen vähentäminen ja kulutuksen nousu ei nyt täsmää. Häpeissäni myönnän, että tyhjäsin joskus C220cdi sportcoupe mersun pöntön ja vaihdatin siihen softan. Se oli auto, joka on vienyt mun ajossa kaikista vähiten soppaa. Alle 100km/h matkavauhdeissa pääsi kolmosella alkaviin lukemiin. Reippaassa matkavauhdissa nelosella alkavat oli ihan peruskauraa. 6V manuaaliloota ja erinomainen alavääntö sai auton kulkemaan ihan hajulla. Sen jälkeen on päästötekniikka parantunut ainakin parin eurosukupolven verran ja aina tulee yks litra kulutusta lisää/euroluokan nosto. Silti CO2 päästöt pienenevät. En pysty oikein ymmärtämään yhtälöä nimeonomaan CO2 osalta. Hiukkasten osalta homma on toki ihan suoraviivainen, paremmat filtterit->vähemmän paskaa ilmaan.
Comment
-
Jos Golffissa on orkkiswebasto, niin sille on käyttökytkin ilmastoinnin paneelissa. Orkkislämmitin tuollaisessa seiskagolffissa tulee mukaan ajotieturin kulutukseen. Näkee tyhjäkäyntikulutuksen nousuna kun lämmitin käynnistyy. Jos olisi orkkislämmitin ja siinä automaattikäyttö päällä, niin se voisi hyvinkin selittää reilua kulutusta. Jos kohta se tarvikewebastokin sitä selittää kyllä, vaikka ei käynnisty kuin käyttäjän pyytämänä.
Comment
-
Ilmastointipaneelissa on kyllä Webaston käyttökytkin, joten kaipa lisälämmitin sitten on alkuperäinen vaikka en sitä varustelistauksesta älynnyt.
Lisälämmittimen automaattikäytön olen näköjään jossain välissä ruksinut pois päältä ilmastoinnin valikosta.
pitäisi varmaan käydä ajamassa joku pidempi reissu, jotta saisin todellusia kulutuslukemia ylös.
Nyt näyttää, että 7km työmatkalla kulutus nousee yllättävän kovaksi Länsiväylän kiihkeässä liikennevirrassa.
Comment
Comment