Mokalla on keskikulutus ollut nyt kesärengaskaudella 7,89l/100km. Tämä siis todellinen kulutus. Ajotietokone näyttää 7,6l/100km.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Autosi kulutus
Collapse
X
-
Pistetäämpä pieni päivitys myös nykyisestä (vaimon vanhasta) 2.8 30V (APR) Passatista. Ajo lähinnä työmatkaa ~50km/päivä, josta 80-90km/h vähän yli puolet matkasta, loput taajamaköröttelyä. Renkaat orkkiskokoa 205/55-16.
Muutaman tankin olen ajellut semmosella 40-45% 85E:llä ja loput 95:sta. Kulutus on ollut ollut melko tasan 10l satasella, mikä vaikuttaa ihan sopivalta.
Aikoinaan A4 B5 q myös 2.8:lla ja 98:lla vei 9.5l/100km samalla ajolla, joten inan halvemmalla tuo passatti liikkuu.
En raaski kokeilla menisikö pelkällä bensalla suhteessa yhtä halvalla, kun bensan hinnasta riippuen pitäisi kulutuksen olla jo melkein jotain 8:lla alkavaa...
Comment
-
A1 -12 coupe 1.6 tdi ja kulutus pyörii siinä 3,8-4,2 välissä työmatka-ajossa. Ajotietokone näyttää puoli litraa liian vähän ja pienimmillää työmatkan päässyt sen mukaan 2,8 litraan, useemman kerran. Rengastus on 225/35 18, voisi olettaa että kulutus tippuu vielä kun talveksi ostin 195 leveet ja 16 tuumaset renkaat.
Comment
-
A4 B5 2.8 Quattro: Matka-ajossa 8.5l / 100Km. kaupungissa menee n.15, ja sekalainen jossain 12l / 100Km hujakoilla.
A3 8V Sportback 1.8: Matka-ajossa n.7l / 100Km. Kaupungissa 13, ja sekalainen karvan alle 10l / 100Km.
Kieltämättä, itsellä on hieman raskas kaasujalka, eli joku rauhallisempi varmaan saa noita kulutuksia pienemmäksikin.
Comment
-
No joo. Tietokoneen mukaan olen päässyt b5 2.8 quattrolla (30v) maantiellä 7.6 litraan. Tämä siis kapeammilla talvirenkailla ja talvinopeuksilla, eikä ilmastointikaan silloin lisää kulutusta. Kesärenkailla ja nopeuksilla ilmastoituna menee noihin sinun lukuihin. Kaupunkivoittoinen keskikulutus pyörii siinä 12 litran nurkilla. Itsekin poistun yleensä risteyksistä niin ettei muiden tarvitsi närkästyä hidastelun takia.
Comment
-
A1 -12 coupe 1.6 tdi ja kulutus pyörii siinä 3,8-4,2 välissä työmatka-ajossa. Ajotietokone näyttää puoli litraa liian vähän ja pienimmillää työmatkan päässyt sen mukaan 2,8 litraan, useemman kerran. Rengastus on 225/35 18, voisi olettaa että kulutus tippuu vielä kun talveksi ostin 195 leveet ja 16 tuumaset renkaat.
Ohituksia tulee suoritettua vanhalla tiellä tarpeen mukaan ja valoista lähdetään niinkuin on opetettu - vauhdikkaasti.
Ainoa mikä nakertaa on tuo tankin naurettava koko, 45l.
Comment
-
Ensimmäinen mitattu tankillinen A3 8V 2.0tdiq:lla 5,3 l/100km.
Renkaina ensimmäiset ~50-100 km 205/55R16 kitkarenkaat ja lopun aikaa 225/45R17 kesäkumit. n. 70% tasaista ajoa motarilla/kehällä ja loput kaupunkinopeuksissa jumittelua. Ilmastointi huutanut n. ihan koko ajan.
Ajotyylinä rivakka kiihdytys ja sitten vakkari päällä nopeutena rajoitus + 5km/h. Täytyis kokeilla onnistuuko tuolla ajotietokoneen taloudellisuusohjauksella tiputtamaan kulutusta. En kyllä pidä pahana tätäkään
Vaihteluväli on ollut aika pieni: Pienin kulutus tankkausvälillä oli 3 päällä ajetulta pohjanmaan turneelta 4,99 ja suurin oli jännästi Lemille tehdyn reissun sisältävä 5,6.Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 16.9.2018, 17:55.
Comment
-
Positiivisena asiana pistin eilen merkille Golf V:n (BKD+4motion) kulutuksen matka-ajossa: 500km keskikulutus talvirajoituksilla oli ajotietokoneen mukaan 4,5 l/100km ja todellinen, tankkaukseen perustuva kulutus, 5,0 l/100km. - Mielestäni varsin kohtuullista verrattuna w12:n kulutuslukemiin.
Comment
-
Huomenna tulee vuosi täyteen 2015 mallisella manuaali S1:llä. Kilometrejä on kertynyt noin 29200km ja keskikulutus tankkauksista 7,39l/100km. Nintendo näyttänyt desiä-kolmea korkeampaa kulutusta, mitä oikeasti ollut.
Alin kulutus ollut 6,43l/100km ja korkein 11,3l/100km.
Pääsääntöisesti 80km työajoa päivässä Klaukkala-Hyvinkää, seassa kolmet kesäratapäivät ja yksi päivä Lopen jääradalla männä talvena.
Talvirenkaina 205/45R17 Hakkakasit, toista ja viimeistä talvea
Kesällä oli 195/45R17 ja 215/40R17 Hankookin Ventus V12 Evo2:t
Comment
-
Nykyisellä Range Rover sport 3.0D keskuslukitus 8.9l keskinopeuden ollessa 41. Ihan kohtuullinen kun huomioi omapainon 2580kg ja legopalikka muotoilun.webasto toimii vielä automaattisesti.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mippo84 Näytä viestiAudi A6 3.0 tdi (bmk) quattro. 340tkm ajettu.
Pelkässä matka-ajossa 85-105 nopeuksia kulutus 7.0-7.2 nurkilla.
Seka-ajossa 8-8.5
ja pelkkää kaupunkia niin 11-12 nurkilla.
Meillä 4f bmk ja seka-ajossa n.10 litraa.
Comment
-
A4 Avant B7 2.0 TFSI Q 220. Tankkauksista laskettuna pienin 7,4 l / 100 km pelkkää maantieajoa. Nyt viime tankki maantiepainoitteista seka-ajoa 8,4 l/100 km. Eihän tuo tehoiltaan mikään kovan luokan Voimalaitos ole, mutta ei nyt mikään bensakrematoriokaan. Ajotyyli aika rauhallinen. Sen huomion tehnyt, että Torsenissa tuntuu kova pakkanen (luokkaa -20) nostavan etuvetoa enemmän kulutuksia, että jotenkin voimansiirto herkistyisi lämmetessään 20-30 kilsan maantieajon jälkeen, että rullaisi paremmin.
Comment
-
Tein tänään yli neljänsadan kilssan Lenkin.Tankkasin lähtiessä piripintaan,kuten palatessa.Ajokki 2,6 automaatti quatro ja lenkki liki kaikki maantiellä.Laskin kulutuksen ja tuloksena tuli 7,8 litraa,eli ei nyt niin kovin paha
Comment
-
2015 3.0TDi (160kw CRTE, päästöhuijauspäivitys tehty) Allroadin ensimmäisen tankillisen mitattu kulutus on aika hämmentävän pieni, 6,85l/100km. Valtaosa tästä kehäteiden sisäpuolista työmatka-ajoa pahimpia ruuhka-aikoja vältellen sekä S&S aktiivisena.
Olisin odottanut tuon tankin vievän vähän enemmän, kuin ex 2007 A5 3.0TDiq man, joka vei aika tarkkaa 7,1l/100km saman tyylisessä ajossa. On toki myönnettävä, että vitosella tuli yrmäyteltyä enempi auton luoteen vuoksi. Kuitenkin, jos Allroadin pitkäaikainen kulutus pysyy alle 7l/100km niin kait se on pakko uskoa, että uudemman sukupolven kone vie vähemmän.Viimeksi muokannut Ilkka L; 10.4.2019, 16:06.
Comment
-
Varmaan saman painoluokan ja ilmanvastuksen omaava Sharan 2 litrasella dieselillä vie 7 litraa maantiellä, nintendo pyörii 6.5 ympärillä. En usko 4motionin lisäävän paljoa kulutusta, mutta voihan se lisätä.
Ehkä se vain menee siten, että tietyn massan yms muuttujat omavan malmikasan liikuttaminen vaatii aina tietyn määrän energiaa ja sillä ei ole järisyttävää väliä onko se 3l kutonen tai 2l nelonen. Siltä ainakin vaikuttaa. Tai sitten toi päästöfiksaus oikeasti nostaa kulutuksia. Ei ole kokemusta samasta autosta ennen ja jälkeen.
Comment
-
Tietyn massan ja tietyt kulkuvastukset omaavan kulkupelin liikuttaminen vaatii tietyn verran voimaa ja sitä kautta tietyn määrän polttoainetta.
Varmaan nuo nykyiset moottorit on sellaisia, ettei kulutukseen hirmuisesti vaikuta tuotetaanko voima nelos- vai kutoskoneella. Periaatteessa kutoskoneen ominaiskulutus kuitenkin on neloskonetta suurempi moottorin suurempien sisäisten vastuksien yms. takia.
Viime kesänä vertailtiin kulutuksia veljen kanssa mökkireissulla. Minulla oli silloin tuo 2007 A5 3.0TDiq ja veljellä oli C Mersu 250 Bluetec 4Matic. Mese 6v tuoreempi auto ja Euro6 luokitettu. Lopputulema oli se, että neloskoneinen Mese meni vajaan litran vähemmällä per 100km mitä kutosella varustettu A5.Viimeksi muokannut Ilkka L; 12.4.2019, 07:47.
Comment
Comment