Road Trip, vain iOS:lle. Omamassa 1650 ja vaimennuksista/hifeistä sekä mukana aina kulkevista työkaluista tuo +200kg (vähintään)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Autosi kulutus
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jultsu_ Näytä viestiRoad Trip, vain iOS:lle. Omamassa 1650 ja vaimennuksista/hifeistä sekä mukana aina kulkevista työkaluista tuo +200kg (vähintään)
Androidille Gaslog on ihan ok.
Comment
-
Golf VI 2.0TDI 103kW vakio. 5,3l/100km keskikulutuksella on menty syksystä alkaen. Pääosin motaria ja kehäteitä. Seat Leon ST 1.6TDI menee talvikelillä 4,9l/100km maantieajossa vakiokuntoisena.
Vesisade, räntä, loska ja lumi tiellä vaikuttaa yllättävän paljon kulutukseen. Pahimmillaan jopa litran/100km. Molemmilla autoilla siis.
Comment
-
Päivitämpä omia lukemia kun on ajokki vaihtunut aikaa sitten.. (Ompa keskustelu venynyt :D en ois arvannu aloittaessa!)
Eli A4 2.0tdicr 125kw etuveto manuaali 2010.
maksimit n.6,8l-6,9l/100km (Pääasiassa kaupunkiajoa)
Sukkasillaan ajaessa 4,8l/100km varovaista seka-ajoa.
Ajettu taajamassa, maantiellä ja hieman kaupunkipyöritystä.
Comment
-
Onkos porukka huomannut eroa kulutuksissa eri jakelijoiden dieselissä?
Itse tässä lomalla ollessani olen tankkaillut eri firmojen dieseleillä ja ajellut päivittäisiä seka-ajoja ja olen kyllä huomannut selkeitä eroja.
Nesteen ProDieselillä olen päässyt täydellä tankilla tankkausvalon syttymiseen yleensä noin 700km
ABC:n Dieselillä tankkausvalolle on päästy noin 750km kieppeille joka kerta
Teboilin tuotteella yli 820km aina.
Pidän noita kyllä aika suurena erona, kun erot esim. Nesteen ja Teboilin aineilla on yli 100km.
Ja siis kaikkia jakajien dieseleitä on ajettu vähintään neljä tankillista tähän vertailuun, joten tuurista ei pitäisi olla kiinni ??
Comment
-
Pidän noita kyllä aika suurena erona, kun erot esim. Nesteen ja Teboilin aineilla on yli 100km.
Ja siis kaikkia jakajien dieseleitä on ajettu vähintään neljä tankillista tähän vertailuun, joten tuurista ei pitäisi olla kiinni ??????
Minäkin melkein kallistuisin edellisen kommentin suuntaan eli jonkun aseman tankkauspistooli antaa laittaa tankkiin enemmän dieseliä, kuin toinen. Tämän tekijän voi kuitenkin kumota tankkaamalla tankki aivan täyteen. Siis niin, että polttoaine tulee ihan tankkikorkille asti.
Lienee kuitenkin selvää millä asemalla kannattaa tankata.
Comment
-
-
Pääasiassa reitit koostuu samoista pätkistä joita ajan päivittäin. Kaupunkiajoa, maantietä ja moottoritietä. Eihän tää mun testi mitenkään validi olekaan, kun en jokaisella tankillisella aja täysin samaa reittiä kuin muilla, mutta kyllä tässäkin on jo sen huomannut minkä jakelijan aineella eniten pääsee, koska kuitenkin joka huoltamon (Neste, ABC, Teboil) tankkauksilla pääsee kutakuinkin samoja kilometrimääriä.
Comment
-
V8 imaisee sataselle näin talvella n. 20l
Sitten sanoivat että dieseli autot kuluttaa vähemmän kuin bensat. No en tiedä :)
Touareg on nyt sitten diesel mutta vie myös 20l sataselle näin talvella.
Kummalla sitten halvempi ajella kun toisessa ei ole ihan niin kovat ajoneuvoverot + muut korjauskulut ;)
Comment
-
Mulla pyörii 3.6 V8:ssa tankkauksista laskettuna sekalainen siellä 13-14l/100km tuntumassa. Vuodenvaihteen Haaparannan reissulla tuli matkakulutukseksi 9,8l/100km.
Comment
-
Voikohan tämä olla totta vai harhaa? Ennen lootaöljynvaihtoa tankillisella pääsi n. 700km, nyt lootaöljyn vaihdon jälkeen n. 900km. Kuviot liki samat päivästä toiseen, ja "mittauksia" tehty nyt 2 tankillisen verran. Jotenkin tuntus hassulta että pelkkä öljynvaihto vois noin paljon vaikuttaa, mutta muuta selitystä en keksi.
Eihän nämä tietenkään nyt ihan mitään virallisia mittauksia ole, mutta ehkä jollaintavoin suuntaa antavia
Comment
-
Comment
Comment