Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Piirimyyjät

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Piirimyyjät

Osaisiko joku kertoa mikä on piirimyyjien työnkuva nykyään? Monasti kuulee tuon ammatin sanottavan, mutta itselle on jäänyt vähän epäselväksi mitä moinen mies tekee/on aikoinaan tehnyt?

Suomen tunnetuin piirimyyjä lienee Pekka Mäkinen mutta rajoittuuko piirimyyjän ammatti autobisnekseen vai onko muillakin aloilla ollut/on vieläkin piirimyyjiä

Jos joku osaisi kertoa kattavan kuvauksen työstä, niin olisin kiitollinen :)

No, meillä oli töissä muutama vuosi sitten Pinco spray tuotteet kova sana, kunnes tajusivat löytää halvemman/halvemmat tuotteet.

Näitä spraypulloja kävi sitten oikein "piiripäällikkö" joka viikko riesaksi asti
    katsastamassa, josko tilattaisi lisää?

Eli piirimyyjän toimenkuvaan kuuluu liikkuminen kentällä, käydä jo hankittujen
    asiakkaiden luona täyttämässä kaappeja erilaisista tuotteista, mitä nyt sattuu myymään ja tietenkin pääasiassa puhumassa paskaa.

Comment

Mites autoalalla? Ilmeisesti autotehtaat antavat piirimyyjille autoja myyntiin? Nämä ei varmaan kiertele vanhojen autonostajien luona kahvittelemassa ja näyttelemässä uutta autoa?

Comment

Piirimyyjä= myyntihenkilö joka vastaa tietyn piirin, olkoon sitten ammattikunta, maantieteellinen alue, tai jokin muu kohde"piiri" tarpeiden tyydyttämisyrityksistä.
        Komealta kuulostava nimi jonka alle jää varjoon juoksumulkku, anteeksi, siis myyntiedustaja.

BTDTNDIA

Comment

Vilperin Perikunta - Piirimyyjä

Osastopäällikköni kertoi sen,
          Must tulee piirimyyjä.
          Saan autoedun ja NMT:n,
          Must tulee piirimyyjä.

refrein:
          Piirimyyjä,
          Mä aina ryynään
          Ja mun sananikin sä ostaa saat.

Naisellein kerroin sen,
          Mä oon piirimyyjä.
          Appenikin on onnellinen,
          Kun oon piirimyyjä.

refrein

Piirimyyjä, voiko olla mitään suurempaa,
          Piirimyyjä kun hiljaa yössä ratsastaa?
          Mä oon piirimyyjä.

Firmani ei konkkaan mee,
          Nimi vain sen vaihtuu.
          Seitsemän lihavaa lehmää myyn,
          Ennenkuin ne laihtuu.

refrein

Motelleissa mä stara oon,
          Mä oon piirimyyjä.
          Vosut huutaa: "Luoja paratkoon!",
          Kun tulee piirimyyjä.

refrein

http://www.youtube.com/watch?v=ZCFWcbQVolU
          Viimeksi muokannut pipo_esa; 15.11.2008, 21:48. Perustelu: juutube linkki

Comment

Vanhastaan taidettiin puhua kaupparatsusta.

Comment

Tai kiertokangesta.

Comment

Itsellä tuli mieleen aikoinaan hevosilla kulkeneet kiertävät kauppiaat. Pyrkivät yöpymään ja ruokailemaan halutessaan....

Comment

Working...
                X