Olisiko mitään ideaa kerätä vaikkapa tuonne FAQ -osioon eri moottoreiden jakopäänosien varaosanumerot?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Foorumin parannusehdotukset (lue ohjeet ensimmäisestä viestistä)
Collapse
Tämä on kiinnitetty aihe.
X
X
-
Tuntuu vähän turhalta. Joka toisella käyttäjällä on Etka koneella ja loputkin pääsee vagcat tai carprog sivuilta netistä katsomaan. Jälkimmäisestä löytyy aina tuoreimmat varaosanumerotkin toisin kuin vagcatista.
Aikas homma kun sama työ on kerran jo toisaalla valmiiksi tehtynä.
Comment
-
Vain tyhmien kysymysten topic on näemmä lukotettu.Kyllähän tuolla noita autoaiheisia kysymyksiä aina tuntui olevan vaikka otsikossa asiasta mainittiinkin. Taisin joskus itsekin syyllistyä moiseen.
Ehdottaisin kuitenkin ylläpidolle että tuo topic avattaisiin uudelleen ja alotettaisiin toinen, autoihin liittyvät tyhmät kysymykset-topic. Näin ei tarvitsisi aloittaa tuhatta uutta aihetta jokaisesta pikkuasiasta jotka koskee vaikkapa toista merkkiä tai muuten autoiluun liittyvää asiaa. Foorumin käyttäjäkuntaan kuuluu varmasti ihmisiä lähes kaikilta kuviteltavissa olevilta aloilta, ja tuossa lukotetussa topicissa on varmasti moni saanut vastauksen johonkin pieneen askarruttavaan kysymykseen.
Esim. Bomber-foorumilla on seuraavanlaiset topicit:
http://forum.bomber.fi/viewtopic.php?f=4&t=70517
http://forum.bomber.fi/viewtopic.php?f=12&t=70516
Comment
-
Tekniikkakysymykset eivät kuulu alueelle "Testit & muut chatit". Alueen kuvaus on "Täällä saa vapaasti testailla tekstin muotoilua, uuden ketjun tekemistä tai vaikka päällä seisontaa. Kaikki turhanpäiväinen tsätti myös kuuluu tänne".
Pienimuotoisia kysymyksiä voi ja pitääkin esittää, mutta niille varatuilla tekniikka alueilla. Jos ei löydy sopivaa viestiketjua haulla, silloin tehdään uusi. Esimerkiksi "Mistä löydän autoni värikoodin", siihen löytyy jo viestiketjuja haulla, ja joihin voi jatkaa jos asiaa jäi.
Comment
-
Tekniikka aiheisiin on tosiaan fiksumpaa ehkä pitää edelleen käytäntönä, että tehdään uusi topic tai jatketaan lähellä aihetta olevaan topiciin. Mutta mielestäni ainakin se lisää turhaan foorumin sekavuutta jos kaikista noista "tyhmistä" kysymyksistä tehtäisiin oma topicinsa. Varmasti vain tyhmiä kysymyksiä topiciin tulisi edelleen välillä autoaiheisia kysymyksiä, mutta ei se kai maailmaa kaada jos siellä kysytään esim. vanteet keskiöön tarraa ja sen perään huomautetaan, että ei autoaiheisia kysymyksiä?
Tämä siis vain oma mielipiteeni, varmasti joku on erimieltä asiasta. Itse olen saanut monta kertaa ei auto aiheiseen lyhyeen kysymykseen vastauksen tyhmiä kysymyksiä topicista, jonka takia toivoisinkin sen avaamista.
Comment
-
Tekniikkakysymykset eivät kuulu alueelle "Testit & muut chatit". Alueen kuvaus on "Täällä saa vapaasti testailla tekstin muotoilua, uuden ketjun tekemistä tai vaikka päällä seisontaa. Kaikki turhanpäiväinen tsätti myös kuuluu tänne".
Eli Esson baari puolella joustetaan mutta testit ja chatit ei?
[e] Tai oikeampi muoto on, että kun se erikseen kielletään niin se on sallittua..?
Comment
-
Esson Baari osion eka sivulta löytyy muuten useampia ainakin jossain määrin tekniikka aiheista topiccia.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=129341
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=131709
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=38453
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=107811
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=131648
Comment
-
Nuo aiheet sivuavat kyllä tekniikkaa, mutta eivät mene ns. yksityiskohtiin, paitsi tuo käsistä lähtenyt B5 S4 -ketju. Ovat (ainakin tarkoitettu) yleiselle keskustelulle itse aiheesta, johon tekniikka tietyllä tasolla kyllä kuuluu. Noissa tulee väkisinkin tilanteita, joissa rajaa on vaikea vetää. Joka kerta kun mainitsee jonkun langan aloittajalle, että aiheesta on jo keskusteltu muualla ja käskee käyttämään hakua, alkaa nillitys siitä, kuinka sitä on jo käytetty. Etsiminen on varmasti hankalaa, kun asia pirstoutuu sataan eri säikeeseen ja jokaisen pitää saada vastaus juuri omaan lankaansa. Olen tässä viimeiseen vähään aikaan niputellut erinäisiä pätkiä moneen aiheeseen liittyen, mutta edelleen asiaa on pirstoutuneena pitkin foorumia. Nuo edellä mainitut kokoavat hyvin yhteen nippuun auton hankinnasta kiinnostuneiden kysymyksiä ja niihin vastauksia. Ovat siis yleishyödyllisiä.
Edellä mainitusta tyhmien kysymysten langastakin käytiin ylläpidon kesken keskustelu ja päätettiin ottaa tiukennettu linja käyttöön. Otsikossakin erikseen mainitaan, että pidetään tekniset jutut muualla. Ei tahtoneet silti pysyä, joten kysytään niitä sitten erikseen. Sitäpaitsi, tuota lankaa normaalisti seurataan sitä mukaa, kun siihen kysymyksiä tulee. Vanhat jutut jäävät helposti ikään kuin turhiksi, vähän kuten nettiauto-topikissakin. Tämä toki hieman karrikoitua, mutta ymmärtänette pointin.
Comment
-
Tuo "Haku" voisi olla isoilla kirjaimilla tuossa yläpalkissa. Myös linkin Googleen voisi laittaa näkyville? Tai Googlen Täsmähakukone?
:)
Comment
-
Tuota tiukennettua linjaa pohtiessa tuliko kuitenkaan mietittyä sen seuraamuksia? Tyhmiä kysymyksiä topiciin tuli päivässä vähintään 5-10 kysymystä joskus tietenkin enemmän ja joskus taas vähemmän. Jos kuvitellaan, että nämä kaikki kysymykset pitää nyt sitten kysyä uudessa topicissa niin päivässä teksti puolelle tulisi 5-10 uutta topicia tyyliin "miksi porkkana on oranssi" aiheista kysymystä. Mutta kuten nyt jo voidaan huomata niin kysymyksiä ei enää tule vaan ruvetaan käyttämään muita foorumeita, ja tuskin nyt kuitenkaan halutaa käyttäjiä ohjata muille foorumeille kuitenkaan?
Tiukennettu linja on hyvä, mutta onko tuo nyt paras tapa toteuttaa sitä?
Comment
-
Vieras
Osa ideaa oli kääntää kelkkaa takaisin Audien ja tekniikan pariin ( tämä on autokerhon autofoorumi ja sellaisena tahdotaan pitää, kohtuu tiukallakin linjalla), eikä niinkään yhteisöllisyyden jakamiseen, kuten esim. "Nyt ottaa päähän", "Iloiset asiat" tai etenkin "Viikonloppu-topic" edustaa. ACF;n Facebook ja IRC ovat enemmän turhalle lätinälle ja sosiaaliselle kanssakäymiselle tarkoitettuja foorumeita.
Ehkäpä kysymykset siitä, minkälaista eristevillaa pitää käyttää puutalossa, voi kysyä vaikka Viikonloppu-topikissa. Rönsyilevää keskustelua kun on jo muutenkin useammassa off-topic- topikissa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viestiOnko ne sitten tyhmiä kysymyksiä?Viimeksi muokannut audiq; 31.1.2014, 09:56.
Comment
-
Olen antanut itselleni kertoa, että tyhmä kysymys on se joka jää kysymättä. Se, onko aiheellista tahi tarpeellista kysellä merkkikerhon foorumilla, miksei tavernan ovi aukene koko kossun jälkeen, ei liene edes mielipidekysymys. Ymmärrän kyllä huolesi. Osasta kansaa tyhmiltä tuntuvia kysymyksiä varmasti satelee pitkin foorumia, mutta kynnyskin on varmasti kovempi. Jos katsotaan tällä linjalla ja korjataan, mikäli aihetta ilmenee?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viestiTuo "Haku" voisi olla isoilla kirjaimilla tuossa yläpalkissa.
Comment
-
Tässä sorretaan meitä jotka emme jaksa päivystää facebookissa. Kai tällaiselle tekniikkapainotteiselle merkkiforumille yksi löyhemmin moderoitu sikaosasto mahtuisi?
Ymmärrän toki kolikon toisen puolen, ei ole hääviä vuodesta toiseen siivota samoja tekniikkakysymyksiä ja varsinkin vastauksia pois hurlumhei ketjuista, sinnehän ne hautautuvat vaikka hyvää tietoa olisikin.
Mikä siinä edes on niin vaikeaa? Pari käytännön esimerkkiä:
1. Miksi autossani ei pelaa keskuslukitus, (perään teknistä jargonia ja vuosimalleja). *VÄÄRIN*
2. Miksi autoni keskuslukituksen on suunnitellut kädetön mutantti? *OIKEIN*
Lähes sama kysymys mutta painotuksen mukaan joko tekninen tai tyhmä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viestiOlen antanut itselleni kertoa, että tyhmä kysymys on se joka jää kysymättä. Se, onko aiheellista tahi tarpeellista kysellä merkkikerhon foorumilla, miksei tavernan ovi aukene koko kossun jälkeen, ei liene edes mielipidekysymys. Ymmärrän kyllä huolesi. Osasta kansaa tyhmiltä tuntuvia kysymyksiä varmasti satelee pitkin foorumia, mutta kynnyskin on varmasti kovempi. Jos katsotaan tällä linjalla ja korjataan, mikäli aihetta ilmenee?
Yhteishengen kannalta on mielestäni merkityksellistä jauhaa välillä vähän asian vierestäkin. Jos ei sitten oikeasti halua pitää touhua ryppyotsaisena? Vähän sellainen käsitys muodostunut, että yhdelle tai kahdelle tuo ryppyotsaisuus on pakkomielle ja loput menevät lähinnä vain lauman mukana. Ei siinä mitään väärää ole, jos sellaista haluaa. Ihmettelen vain vähän, että miksi. - Mitä sillä saavutetaan. Kuri ja järjestys ovat kuitenkin asia-aiheiden alla ihan hyvällä mallilla. Ja ongelmahan oli olevinaan autoaiheiset kysymykset väärässä paikassa, eikä niinkään kossukyssärit?
Ja loppupeleissä puolustanko vai olenko vastaan sättäilyjä. Jos foorumilla on ollut muutama sättiketju, niin enemmänkin ne todennäköisesti suodattavat pöppöä muualta, kuin lisäävät sitä, niin sitäkin kautta niillä on oma roolinsa.
Comment
-
Ei täällä ryppyjä kukaan otsaansa halua.
Henkilökohtaisesti olen otsikon Muu tekniikka -alle mahtuvien ketjujen puolesta. Tällä palstalla kirjoittelee keskimäärin pirun fiksua porukkaa ja moneen autoihin liittymättömään asiaan on saanut varsin päteviä vastauksia ja hyvää keskustelua. Ihan kaikkea asiaan liittymätöntä en haluaisi täältä hävittää. Eipä sillä, ettäkö se minun mielipiteestäni olisi edes kiinni.
Bongausketju, yleinen liikenteen taivastelu ja muu sellainen autoiluun ja autoharrastamiseen edes löyhästi liittyvä on ainakin minun mielestäni ihan ok, vaikken itse niitä niin luekkaan. Tuollaiselle asiaan täysin liittymättömälle tsättäilylle on vain jossain kohtaa vedettävä raja, ennen kuin koko palsta muuttuu yleiseksi hengailuareenaksi. Siinä sivussa tahtoo erimielisyydetkin kärjistyä ja ilmasto muuttuu helposti happamaksi.
Edellä mainitut siis omia näkemyksiä, eivät edusta varsinaisesti kerhon virallista kantaa. Haluan vain tuoda esiin tämän puolen ja noita edellä mainittuja saa vapaasti vastustaa, kunhan perusteet pysyvät valideina (kuten tähän asti).
Comment
-
No ruoanlaitto-osion voisi kyllä poistaa, sitä lukiessa tulee aina nälkä. Vaikka itsekkin sinne tulee aika usein sentattua, mutta eihän vannoutunut audimieskään ilman hyvää ruokaa elä:).
Joten ehdotan, että säilytetään se juuri sen asian vuoksi, ei kampiakselia saa herkulliseksi, vaikka meijerivoissa paistais;).
Eikä modet herneitä, niistä keitellään soppaa;).
Saapi poistaa jos on epäasiallinen, kuhan kirjoitin.Viimeksi muokannut kapaz; 8.2.2014, 13:15. Perustelu: pikku a lisätty ja kieliposkessa kirjoitettu kannanottona, mikä on turhaa kohinaa ja mikä ei;).
Comment
Comment