Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 1.9tdi quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 1.9tdi quattro

    Auton osto oisi nyt ajankohtainen ja otsikon mukaista audia olen etsinyt,myös bmw 330d ja mb c270cdi ois myös vaihtoehtona.
    Minkälainen otsikon mukaisessa autossa on ajettavuus,itsellä kokemusta vain b5 a4:sta 2.5tdi koneella,onko tuo yhtä herkkä sivutuulelle kuin b5 ja kuinka uraherkkyys,ainakin jos omalla audilla ohitti rekan motarilla niin b5:sta se puistatti aika paljon,onkohan samanlaista ilmiötä havaittavissa a4 b6:ssa?
    Onko tuossa sisämelu hiljaisempi kuin vanhemmassa a4:ssa?
    Laittakaahan muutakin infoa tuollasesta audista.

  • #2
    B6 on aika pitkälle eri auto kuin B5 (alustaratkaisut, kori, sisustus), joten en ihan äkkiä lähtisi vertaamaan. Onhan noita B6:ia autokaupat pullollaan, joten koeajolle vaan niin ei tarvi miettiä muiden sanomisia. Mielipiteet kun on subjektiivisia ja niin monia juttuja on minullekin hehkutettu, jotka on loppukädessä itse tullut todettua susiksi, että palstakommentit kannattaa aina ottaa ns. suolan kera.

    B6 on suhteellisen hiljainen auto, mutta rengasmeteli tulee aika reippaasti läpi ohjaamoon karkealla pinnalla (hyvät ja hiljaiset renkaat ovat hyvä sijoituskohde). Diesel on myös aika karkean kuuloinen etenkin kylmänä, mutta auton sisäpuolella moottorin ääni on ihan mukiinmenevä eikä häiritse.

    En tiedä mitä ottaa vertailukohdaksi sivutuulelle, mutta en pitäisi B6:sta kovinkaan herkkänä. Samaten ainakin vakio 16/205/55 rengastuksella ei voi puhua uraherkästä autosta.

    Comment


      #3
      On se ajettavuus parempi kuin B5:essa. Jäykempi rakenteeltaan noin muutenkin.
      Sisämelu on pienempi kuin B5:essa, rengasmelu tulee kyllä läpi niin että tulee katsottua
      rengasvertailussa meluisuuspisteet.

      Noita koeajettavia B6 1.9tdiq malleja ei kyllä ole riesaksi asti, jos joku sellaisen
      omistaja haluaisia vastavuoroisesti koeajaa 1.8T BEX-koneellista voisi sopia tapaamisen
      joskus. Kiinnostaa itseäkin että tarkenisiko.

      Comment


        #4
        Tuu Tampereelle koeajolle, Laakkosella on yksi myynnissä. Tarjoon kahvit.
        Kiteen Laakkosella toinen sedanina.

        Comment


        • #5
          Ei ole tampereen audissa kovin paljoa vääntöä :) 195nm

          Comment


            #6
            Luettu taulukkoa väärältä riviltä, kun pistetty saman tehoisen bensakoneen vääntö.

            Comment


              #7
              Mitäs eroa rakenteellisesti on B5:lla ja B6:lla? Käyttöautolla puhelivat niiden olevan käytännössä sama autoa, toinen vain kunnon facelift?

              Comment


                #8
                No kyllähän tuo on aivan eri auto. Huomaa jo kun nykäisee oven kiinni, tai kun katsoo
                A-pilaria. Vaikka päältäpäin maallikon silmin katsottuna näyttävät samanlaisilta ("rinkulat
                keulassa") väittäisin että B6 on kyllä ihan suunniteltu uusiksi. Harva osa käy ristiin jne.

                Jostain markkinointimateriaalista tai TM-artikkelista varmaan löytäisi mitä on tullut muutettua.

                Comment


                • #9
                  Mutta alusta ei hirveästi tainnut päivittyä, tukivarsihelvetti lienee sama?
                  Tuossa pitkän kaavan mukaan:
                  http://www.audiworld.com/news/00/newa4/content.shtml

                  http://www.audiworld.com/model/a4.html

                  Comment


                    #10
                    Moottorissa ja voimansiirrossa lienee pitkälti samoja osia B5 ja B6:ssa, muu poikkeaa sitten. Kaverin kanssa ajettiin taannoin molempia(profiilin auto vs. B6 1.8tq) vuorotellen, mitään järkyttäviä eroja ei huomattu. Toki oma oli ollut mulla alle kuukauden vasta, eli ei tarpeeksi vertailupohjaa.Varsinkin dieseli-B6:ssa kyllä huomaa eron sisämelun vähyydessä vanhempiin verrattuna.

                    Noissa on muuten tullut hinnat tämän vuoden aikana mukavasti alas. Tammikuussa oli koeajossa olleessa -04 tdi-avantq:ssa hintapyynti 31,9 kiloeuroa...
                    Viimeksi muokannut Tuomo Foudila; 23.10.2008, 09:48.

                    Comment


                      #11
                      B6:sessa taitaa kyllä olla tukivarsien kanssa vähemmän ongelmia. Omakohtaista kokemusta
                      ei voi laittaa väitteen tueksi sillä oma B6:nen on niin paljon uudempi ed. B5:een verrattuna,
                      mutta kyllä siihen B5:een vaihdatin varsia vähän väliä, ja olipa auto käynyt stockan kampanjassa.
                      B6:een ei ole tietääkseni näitä tukivarsien takaisinkutsuja ollut.

                      Tuosta audiworldin artikkelistä otteita:

                      s2: "The new body is no less than 45 percent more rigid than that of its predecessor"
                      s2: "the overall level in the interior has been cut by no less than 3 dB (A). "
                      s4: "The aluminium suspension offers a tried-and-tested concept at the front end that has been fundamentally modified for this new model: four-link front suspension, now of a light-alloy construction and 8.5 kilograms lighter. "

                      Kyllä tuossa puhutaan "new model":ista. Mutta näinhän varmaan puhutaan jo nykyään melkein
                      joka vuosimallin yhteydessä :)

                      Comment


                      • #12
                        Ei niissä juurikaan samaa ole. Käyttöauton myyjä taas tiennyt mistä puhuu... =D

                        Comment


                          #13
                          Eturipustus samaa sukua, mutta ei sama. Taka-akselisto ihan erilainen.

                          Comment


                            #14
                            Perhealbumihan nuo erot kertoo, jos haluaa tietää. Kummassakaan linkitetyssä B6:saa ei ollut sport pakettia, joka on aika hyvä nippu parempinen penkkeineen ja hieman jäykempine alustoineen. Helpoiten sen erottaa sisäkuvista ehkä ratista, sport paketin ratti on kolmepuolainen.

                            Comment


                              #15
                              Jaahas, ok :)
                              Mutta eipä taida B6:lla ja B7:llakaan olla sitten liikaa yhtäläisyyksiä.

                              Comment


                              • #16
                                Niissä kyllä on enemmän kuin B5:ssä ja B6:ssa, samanlaisia sämpylöitä molemmat =D
                                Joku niihin perehtynyt voi luetella.

                                Comment


                                  #17
                                  B6 ja B7 on vuorostaan sitten enemmän facelift. Onpahan noita rakennettu niin että
                                  B6:en lokarit, keula ja konepelti vaihdetaan B7'aan. Bolt-on on osat, mitä ne todella ole
                                  B5 vs. B6.

                                  Comment


                                  • #18
                                    B7 on B6 "facelift" ja tätä silloin ihmeteltiin kun B7 julkaistiin.. vrt B5 ja B5 facelift.

                                    Asiaan: B5 ja B6 todellakin "eri autot", kun taas B6 ja B7 on melkosen samoja.

                                    Comment


                                      #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                      Eturipustus samaa sukua, mutta ei sama. Taka-akselisto ihan erilainen.
                                      Mutta olen antanut itseni ymmärtää että B6:n taka-akselisto muistuttaisi aika paljon B5q:n taka-akselistoa rakenteeltaan. Pitäneekö paikkaansa?

                                      Comment


                                        #20
                                        Ei pidä, sen huomaa siitä kun kurkkaa B5q:n takakaaren sisään niin siellä on sellainen
                                        varsi joka taittuu melkein renkaan päälle. B6:sessa ei sellaista ole. Wikipediassa on muuten
                                        vähän lisää infoa tuosta B6 vs B7, ilmeisesti platform kulkee samalla sisäisellä numerolla
                                        konsernin sisällä, nimikkellä PL46. B5 pre- ja postfaceliftit on siis 8D, ja B6 sekä B7 kulkevat
                                        molemmat nimikkellä 8E. B8, eli nykyinen kulkee sitten 8K nimikkellä.

                                        "However, this new range A4 still utilised the existing Volkswagen B6 (PL46) platform, a chassis
                                        derived from the outgoing B6, but enjoyed heavily revised steering settings, suspension
                                        geometry, new engine ranges, navigation systems and chassis electronics (a new advanced
                                        Bosch 8.0 ESP system)"

                                        Comment


                                          #21
                                          Tero, kyllä B6 vajaavedon taka-akselirakenne muistuttaa paljon enemmän B5q:n taka-akselirakennetta kuin B5 vajaavedon vastaavaa. Tätä ilmeisesti tarkoititkin? En ole tarkemmin tutkinut, että miten ovat samanlaiset tai eroavat, totesin vain tuon saman kun taannoin kurkkasin tuttavan B6:n takapyöränkoteloon...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X