Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahveniston moottorirata ja Audi cpeQ kokemus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ahveniston moottorirata ja Audi cpeQ kokemus

    Viikonloppuna kiersin ekan kerran elämässäni Ahveniston rataa. En harrasta rata-autoilua,enkä edes mikroautoilua saati muutakaan hurjastelua, joten kuuntelin kokeneempien neuvoja. Joku "ajolinja" pitää kuulema löytää, jotta kierros taittuu vikkelästi.

    Pääsin radalle ja sen verran jännää touhua oli etten muistanut vaihtaa vaihdetta saatuani kolmosen sisään. Ulinan keskellä kurkkasin varvikelloon, jonka viisari hyppi kello kolmen ja neljän paikkeilla, paitsi ylämäessä.

    Alla olevat renkaat 17" Pirelli p zero tai jotain sinne päin kestivät eikä huomautettavaa löytynyt. Alustassa on jotain kovaa Bilsteiniä ja jouset hmm taitavat olla lyhyemmät kuin alkuperäiset. Pääsin tavoitteeseen: alle 2 minuuttia (1,57min)

    Yks mikä on varmaa, niin tehoa tai vääntöä saisi olla rutkasti enemmän, jotta pääsis mäet ylös !

  • #2
    Milläs koneella coupe oli?

    Itselläkin yksi ratakerta Ahvenistoa takana golf mk3 1.8 autolla. Kierrosaika tais olla 2.10 pintaan =P

    Hauskaahan se silti oli vaikka tientukkona joutui olemaan kokoajan.

    Ens vuonna sitten tolla 80:llä kokeilemaan

    Comment


    • #3
      Kone on 2.0 20v =varsinainen kuminauhasinger. Tehottomuuden huomasi mäkiosuuksissa ja muutenkin se on täysin ilmeetön motti.

      Jotain pitää suunnitella - 2.2 20v turbo tai 4.2 v8 sisään...

      Onkos kukaan muu kiertänyt nelivetoaudilla Ahvenistoa? Kokemuksia..

      Comment


        #4
        Eiköhän sitä joku muukin ole kiertänyt, näistä ketjuista varmaan löytyy asiaa: http://www.audiclub.fi/audifinns/sea...archid=1084388

        edit: Jaahas, ei näemmä pysty linkkaamaan "hakutulokset"-sivua (tai minä en ainakaan osaa). Täällä esim. keskusteltu: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ight=ahvenisto
        Viimeksi muokannut Vieras; 15.10.2008, 21:34. Perustelu: ...

        Comment


        • #5
          Korjaa Tuomo linkki kuntoon.

          Comment


          • #6
            Sää oli mahtava ja aurinko kuivasi radan. Tosin tämä Mustang http://s262.photobucket.com/albums/i...musseryppy.jpg otti kosketusta kaiteeseen.

            Ekan kierroksen intoa
            http://s262.photobucket.com/albums/i...t=IMG_3258.jpg

            Comment


            • #7
              Minusta tuossa 2.0 20v koneessa ei ole kyllä mitään kuminauhaa, enkä sanoisi ilmeettömäksikään. Eihän sitä voimaa paljon ole, mutta 4000rpm jälkeen tapahtuu se mitä tapahtuu, eli kierrokset on pidettävä siellä. Ahvenisto on haastava rata kyllä.
              Niin Audiclubilla oli menneenä kesänä 2 ratapäivää Ahvenistolla, että on siellä jonkin verran nelivetoisella audilla ajettu. :)

              Comment


              • #8
                Mikäli tuo 2.0 20v käyttäytyy samalla tavalla kuin 2.3 20v niin kyllä sitä pitää laulattaa yli 4500 että vähäisetkin tehot saapi käyttöön.

                Comment


                • #9
                  Ehkä se 20v motin teho on ihan normaalirajoissa, mutta kun olen tottunut 1500rpm/300Nm ja 4400rpm/680Nm +500hp niin six se 20v tuntuu hengettömältä ja persoonattomalta.

                  Rataa kiersi samaan aikaan mb 300 diesel automat kitkakumeilla aikaan 1,55s !

                  Comment


                  • #10
                    Olisit sanonu että haluat kokea 5syl 20V turboa, tarjoan lötköllä tyypit heti. Kaasulla tai ilman ;) Vähänhän se painaa enemmän kuin coupe, mutta laitetaan kaasua sekaan että saadaan teho/painosuhde kohdalleen suoralla tiellä. Eiköhän me täällä Lahdessa saataisi vielä 4.2 tyypitkin mutta V8 korissa. Tervetuloa :)

                    Comment


                    • #11
                      Juu kiitos vaan tarjouksesta. Olenkin kuullut, että Lahden seudulla on tosi tehokkaita Audeja ! Vielä kun saisi tuohon omaan kaappiin jotain vipinää..

                      Comment

                      Working...
                      X