Tänään (17,12-09) tuli lappu, että maksavat n. vuosi sitten tuodusta alvin huomenna tilille. Tuosta n.1/2 vuotta aikaisemmin tuodusta tuli rahat tilille n. 3 vko. sitten. Nämä siis automaattisia palautuksia, ilman valitusta (Vielä ;)).
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Autoverovalituksista/palautuksista
Collapse
X
-
Joo, tänään tuli lappu tullista....
Automaattisesti ajattelin että siellä on tieto maksetusta palautuksesta. Ja V**ut...
Kärähti kyllä hermo kun lappu olikin "osoite ja tiliyhteystietojen tarkastus".
Veronpalautukset kyllä löyti samalle tilille aiemmin tässä kuussa ihan hienosti, kuten myös edellisenäkin vuonna.
Tämän mukaan sitä sinisilmäisenä uskoi homman olleen ihan reilassa:
http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/as...014/index.html
Uskomatonta spedeilyä koko touhu kyllä! No, asian paikannee ne ruhtinaalliset korot sitten joskus aikoinaan...
Comment
-
Nyt oli napsahtanut tilille -06 ja -08 tuoduista. Tein pari viikkoa sitten valituksen tuosta -06 tuodusta, mutta olivat silti siitä maksanee :) Huh...
Vielä kun saisi joskus -04 tuodusta alvit takaisin. Siitä valitin pari viikkoa sitten. Ei siitä suuret odotukset ole, mutta aina kannattaa yrittää.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LOWR1D3R Näytä viestiSama vika rahikaisella. Hynät tipahti tänään, mut kirjettä ei ole näkynyt.
Harmittaa vaan kun maksoivat vähän alakanttiin. Odotin noin 9k? veroista 1,9k palautusta, enkä 1,7k.
Comment
-
http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/as...218/index.html
Tullissa on vireillä edelleen noin 3 000 palautusasiaa
Palautukset pyritään käsittelemään Tullissa vuoden 2010 alkupuolella.Viimeksi muokannut TDIq; 18.12.2009, 14:12.
Comment
-
No nyt luulisi Audifinnsien pysyvän Alfojen edellä :) Itsellä ei tilille ollut tullut mitään, aiemmin tuovat saavat ilmeisesti nauttia tuon loistavan korkosijoituksen tuotosta vielä pidempään.
Comment
-
tuli meinaan n. 300€ pienempi potti, kuin mitä odotin...Eikös se pitäisi olla n. 18% maksetusta kokonaisverosummasta, eli 22% autoveron määrästä? Esim. itse maksoin veroja n. 4500 e, niin odottelen takaisin n. 800 euroa + huimat korot.
Comment
-
Paksu kirje tuli eilen, nelkun hinnamääritysesimerkkejä 21 sivua ja toteaumus että uudelleen määritelty verotusarvo on korkeampi kuin aiemmnin määritelty. Mutta arvoa ei muuteta, onneksi...
Neljä vuotta sitten tuodun TT:n verotusarvo tippui pari tonnia. Ihan kivat rahat tulossa, ei vaan näy Nordeassa ;)
Comment
-
... Edelleen olen täysin tyrmistynyt siitä, miten Tulli voi 10 kuukauden odotusajan jälkeen deadline-päivänä ilmoittaa, että nämä jotka ovat verotuksen epäkohdat huomanneet jo ennen EYT:n päätöstä valittamalla veropäätöksistään, eivät vielä saakkaan edes maksamiaan ELV-euroja takaisin. Asiallahan ei olisi mikään kiire, jos palautuksille saatava viivästyskorko olisi kohtuullinen, mutta näillä Tullin käyttämillä koroilla pitäisin rahat mieluummin omassa hallinnassani.
Eli, yhdestäkään autosta ei palautusta tullut perjantaina, vaan kaikki kuuluvat tuohon "noin 3000 veropäätökseen, jotka odottavat käsittelyä". Noh, toivotaan nyt että autoista tippuisi verotusarvot samalla kertaa, jotta palautuksia tulisi hieman enemmin. Ja onhan tässä bonuksena ainakin se, että tuosta vuonna 2005 tuodusta volkkarista saa ELV:t takaisin.
Onneksi Tullin palautusaikataulut ovat ihan yhtä selvät kuin ennenkin, kun he "pyrkivät palauttamaan rahat vuoden 2010 alkupuolella", eli toisin sanoen seuraava palautuspäivä lienee 30.6.2010.
Comment
-
Eli, yhdestäkään autosta ei palautusta tullut perjantaina, vaan kaikki kuuluvat tuohon "noin 3000 veropäätökseen, jotka odottavat käsittelyä". Noh, toivotaan nyt että autoista tippuisi verotusarvot samalla kertaa, jotta palautuksia tulisi hieman enemmin. Ja onhan tässä bonuksena ainakin se, että tuosta vuonna 2005 tuodusta volkkarista saa ELV:t takaisin.
Kyllä mä sain ainakin palautuksia autostani nyt perjantaina. Mutta mä en kuulunu tuohon 3000 listaan :)
Elv-palautus on jäänyt Tullin käsiteltäväksi silloin, kun
- verovelvollinen on hakenut itse oikaisua autoverotuspäätökseen
- verotuspäätöstä on jo aiemmin oikaistu
- verot on maksettu myöhässä tai useassa erässä
- veronpalautus on ulosmitattu
- verovelvollisen osoitetiedot puuttuvat
- verovelvollisen tiliyhteystiedot puuttuvat
- veronpalautus on kuitattu
Comment
-
No sitähän minä tuossa kirjoituksessani ihmettelinkin, että millä perusteella Tulli syrjii niitä ihmisiä (kuten allekirjoittanut), jotka ovat ymmärtäneet valittaa tuon ELV:n perimisestä jo ennen EYT:n päätöstä sen laittomuudesta. Eli toisin sanoen, kun "verovelvollinen on hakenut itse oikaisua autoveropäätökseen" (=tehnyt verovalituksen). Olen siis jättänyt tuomistani autoista verovalitukset 31.12.2008.
ola: Harmi juttu, ettei tämä ELV-palautus koske automaattisesti 2003 tuotuja autoja. Jälkiviisasta tai ei, olisi ehkä silti kannattanut jättää valitus autosi verotuksesta vuoden 2006 loppuun mennessä, jos kyseessä on tuo profiilisi S4 niin epäilen ELV:n osuutta useammiksi tuhansiksi?
Comment
-
Ja minua ihmetyttää se suuresti että vaikka olen valituksessani (auto tuotu 2004 ja valitustehty 2006) valittanut mm. elvistä, niin sitä ei palauteta automaattisesti vaan minun pitäisi (ilmeisesti) taas alkaa kirjoittelemaan uusi valitus. Jotkut ovat kuitenkin saaneet näissä vanhoissakin tapauksissa automaattisesti, jos ovat valituksessa siitä muistaneet/ymmärtäneet valittaa.
Comment
-
Urputus maksetusta korosta
Olen rustaillut oikaisuvaatimusta. Enkö nyt sitten voi tähän ensimmäiseen oikaisuvaatimukseen liittää valitusta ALV-palautuksen korosta, koska se on maksettu "muutoksena autoverotuspäätökseen" ja oikaisuvaatimukset tulee esittää muutoksen tehneeseen tullipiiriin. Oikaisuvaatimusta arvosta ja veroprosentista olen tekemässä eteläiseen tullipiiriin ja alvi-päätöksen on tehnyt Itäinen tullipiiri...
Comment
Comment