Palautuksia reilut 2800€. Odotin vähemmän joten voisi sanoa, että positiivisesti yllättynyt. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Autoverovalituksista/palautuksista
Collapse
X
-
Noo, kerrotaan nyt sitten uteliaille. :) A5 3.0 Tdi -09 vuosimallia 2014 vuoden kesällä. Veroa maksettu n. 9500€ 31% mukaan. Tuosta summasta takaisin päin tuossa yllä mainittu summa. Tämä varmaan selvensi jonkin verran?
Comment
-
Pitäs ite tehä yks valitus noista veroista...En löydä mistään tota "Autoverotuspäätös"(nro 474s-08) sivua (lukee noin ylärivissä), mutta kaikki muut sivut löytyy tosta tullista tulleesta kirjekuoresta.
Muistelen jostain lukeneeni et siihen pitää toi "Autoverotuspäätös" sivu laittaa liitteeksi. Mutta kai siihen voi laittaa esim. sivun (nro 476s-06), siitä selviäää asiakasnumero, auton malli, yms kaikki muut tiedot.
Voi olla turhakin kysymys, mut ajattelin varmistaa...
Comment
-
-
Nyt täytyy viisaammilta kysyä varmistusta asiaan:
Tosta taulukosta katsoin et vm. 2009 A4 3,0tdiq (Kokonaismassa: 2 305 kg)"2303-2311 206 24,6" Eli veroprosentti 24,6?
toinen,
Käyttöönotto 1.1.2003 - 31.12.2007 (1900-1908 2303-2311 206 24,6)
Käyttöönotto 1.1.2008 - 31.3.2009 (1900-1908 2303-2311 206 24,6)
antaa samaa veroprosenttia 2003-2009? vai katsonko sitä jotenkin väärin??
Comment
-
Eli pitääkös nyt uudestaan vielä valittaa kun on valitus sisällä A6:sta (käyt.otto 2000), joka tuotu 2009 ja valitus jätetty 2012. Muistaakseni viimesin verotusarvo on 29% ja taulukon mukaan muuttuisi 20%.
Vai vaikuttaako auton vuosimalli enemmän, kun se on 2001, muttä käyttöön otto on 10/2000? 2001 vuoden prosentti kun on taass 29, joka siis on viimesimmän korjauspäätöksen tulos.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja M-I Näytä viestiKyllä alkaa oleen melko sekavaa tuo verotus, onko tietoa millä prosentilla verotetaan Audi a4 1.8tq vm 2007 , co2 on 221g. Onko veroprosentti tuo 38,5 mikä näkyy prosentti taulukoissa tulli sivuila.
Comment
-
Naapurin kanssa näistä puhuttaessa hän käski tarkistaa omansa, eli käyttöönottopäivä 29.05.2006 A4 2,0tdi (103kW), auto tuotu 2010 vuonna ja päästöt 167, veroprosentti 25,3? taulukosta katsoessani (1951-1959 167 20,7) ??? ja oliko se pelkästään tullin mielipide et valitusaika on 3vuotta, että sitä vanhempien väärin verotettuja ei palauteta?Viimeksi muokannut zäbää; 30.10.2015, 21:05.
Comment
-
Hyvin tuossa 1 kommentissa listattu nykyverotuksen ja Tullin tulkintojen ongelmat ->
http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/...s-umpisolmussa
A) CO2-päästöperustainen tai minkään muunkaan perustaisen verotusprosentin etsiminen automallikohtaisesti on niin monimutkaista nyt että se on kuluttajaturvallisuuden ja markkinoiden toimivuuden suhteen täysin mahdottomassa tilanteessa. Joka ikisen automallin kohdalla pitää tehdä pitkää tutkimustyötä (milloin on voitu mahdollisesti ottaa käyttöön 'vastaava' auto? Mitä vittua!) eikä siltikään ole välttämättä kaikki tarvittava tieto saatavilla ainakaan maallikolle.
B) Autojen verotusarvon laskeminen on viimeistään nyt täysin mahdotonta ja perustuu ainakin kaikkien Tullin käyttämien lukemien osalta virhellisiin tietoihin. Hintatiedot ovat vääristyneet lukemattomien asioiden vuoksi:
- Nykyisissä hintatiedoissa on mukana väärin peritty ja palautettava autovero!
-Vertailukohtia pimitetään eikä ole varmuutta niiden soveltuvuudesta tai ettei jotain vertailukohtaa ole jätetty käyttämättä. Ihan vaan vihjeenä: vertailukohdat tulisi muutenkin etsiä koko EU:n markkinoilta.
-Autoverotuksen koko rakenteen vilpillisen luonteen ja käyttötarkoituksen myötä käytännöksi on vakiintunut harhaanjohtavat hintatietojen esilläpidot monien toimijoiden puolesta.
-Vajavaisesti toimivat markkinat eivät muutenkaan tuota luotettavaa hintatietoa, eivätkä ole sitä koskaan tehneetkään.
-Tämän päälle Tulli tahallaan välttää käyttämästä luotettavampia menetelmiä kuten Eurotax Schwacke + Suomen autovero = reaalinen markkinahinta. Jos EU:sta saa autoja johonkin hintaan (ja tuo hintatieto on luotettavampi kuin mikään Suomessa revitty hinta) niin se plus Suomen autovero ON markkinahinta. Ilman pienintäkään epäilystä.
C) Tulli ei itsekään kykene julkaisemaan infoa minkä perusteella näitä lasketaan. Ei prosenttien eikä verotusarvojen suhteen. Ei vaikka lopettaisi TAHALLISET LAIMINLYÖNNIT ja oikeasti yrittäisi.
Comment
-
Olipa mahtavan tasoinen keskustelu tuolla Tuulilasissa :D
Yleensä se halvin prosentti löytyy 1.1.2008-31.3.2009 väliltä koska se oli se aika kun alvin perintä loppui ja autoverot nousi sen jälkeen. Eli tuona aikana on siis maksettu autoveron lisäksi alvia (tai elviä siis) jonka on saanut takaisin valituskierteen kautta.
Itekkin pitäs löytää se 31.3.2009 mennessä ensirekisteröity B8 mieleisillä varusteilla ja voimalinjalla, ei vaan kasva ihan joka oksalla eli voi olla että siitä rekisteröintiajasta pitää tinkiä. Äkkiä siinä vajaan tonnin veroissa säästäis (4-5%)
Comment
-
Tein 6.1.2015, 3 autosta valitukset ja eilen 2.11 tuli ensimmäisestä päätös, 2000e maksetaan 6.11 takaisin ja korkojakin maksavat ruhtinaalliset 20e.
Tuotu Audi A5 Coupe vm.2009, S-linepaketilla, 1,8TFSI, mittarissa oli 100tkm ostettaessa, veroja maksettu 2013 lokakuussa 6700e.Viimeksi muokannut qreippi; 6.11.2015, 11:03.
Comment
-
Ja greippille muistutus tästä:
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viestiInformaatioarvo oli nyt suunnilleen olematon, kun et kerro mitä tuotu, koska ja paljonko veroa maksettu jne.
Comment
-
Naapurin kanssa näistä puhuttaessa hän käski tarkistaa omansa, eli käyttöönottopäivä 29.05.2006 A4 2,0tdi (103kW), auto tuotu 2010 vuonna ja päästöt 167, veroprosentti 25,3? taulukosta katsoessani (1951-1959 167 20,7) ??? ja oliko se pelkästään tullin mielipide et valitusaika on 3vuotta, että sitä vanhempien väärin verotettuja ei palauteta? Kannattaako tosta siis edes valittaa hän käski kysyy???
Comment
-
Niin kai se tullin mielipide on ollut että kuluva vuosi+3 vuotta.
Joo 20,7% on se millä sen nyt sais.
Voi olla että se joskus kumoutuu ja kaikille tulee kaikki takaisin, mutta perusvirhe lienee ollut ettei ole valittanut 3 vuoden aikana millään perusteella. Valitettavaa naapurisi kannalta tietysti.
Valittaminen kannattaa aina, ei muuta kuin laittaa menemään vaan. Vastauksenahan tulee että autoverolain mukaan 3 vuoden aika on mennyt umpeen, mutta jos se autoverolaki joskus kumoutuu/muuttuu niin avot, taas on validi keissi.
Comment
-
http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/...korkean-vuoksi
"Vahingon esiin tulon päivämäärä on myös ratkaiseva. Siis se päivä kun auton tuoneen olisi pitänyt tietää älytä hakea korvauksia."
"Näiden CO2 veroprosentti tapausten kannalta 3 vai 10 ei ole niin väliä koska hakemisen lähtölaskennan päiväksi voi valikoitua joko 19.12.2013 EUT:n case X :n tai 19.12.2014 KHO:n Ferrari päätöksen antopäivä. Kumpi vaan otetaankin alkupäiväksi on vielä hyvin aikaa viedä asia käräjille. Viimeinen papereiden jättöpäivä on siis minimissäänkin joko 201 6 tai 2017 lopulla."
Comment
-
Paljonko on käsittelyajat Tullilla näissä oikaisuvaatimuksissa?
Laitoin omasta sähköpostia maaliskuun lopussa 2015 ja vielä ei ole kuulunut mitään. Jotain luulisi tulevan takaisin kun veroprosentti oli 8.5.2013 33,20% ja autona B8 3.0TDIqa ajettu 162tkm ja käyttöönotto 02/2009.
Comment
Comment