Alkuperäinen kirjoittaja porkkis
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Autoverovalituksista/palautuksista
Collapse
X
-
Kotimarkkinoita saa syrjiä, EU suojelee vain yhteismarkkinaa. Eli Wisan argumentti ei estä em muutosta.
Mielenkiintoinen kysymys, hyvinkin voi käydä niin, että jokin syrjimätön vero jää hillitsemään vanhojen autojen tuontia, vaikka uusilta siirryttäisiinkin vain käytön verotukseen. Verohan ei siis poistu, vaan muuttaa muotoaan käyttöveroksi, eli juhlia ei kannata järjestää. Autoilija maksaa jatkossakin kovat verot.
Pitääpä laittaa omatkin laput vetämään, jos co2-prossapalautuksia oikeasti maksetaan.
Comment
-
Kyllä 2003-2007 rekisteröidyn 184g päästelevän autonkin pitäis saada sillä 22,4% verolla koska silloin 2008 sellaisen on sillä verolla saanut tuotua.
Mulla odottaa tähän perustuen pari valitusta kirjekuoressa autossa.
Yleisohjeena valituksissa on että kaiva matalin mahdollinen veroprosentti mitä ikinä on ko autoa suomeen saanut ja valita sillä.Viimeksi muokannut kontio; 5.3.2015, 09:16.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jpeltopuro Näytä viestiKotimarkkinoita saa syrjiä, EU suojelee vain yhteismarkkinaa. Eli Wisan argumentti ei estä em muutosta.
Mielenkiintoinen kysymys, hyvinkin voi käydä niin, että jokin syrjimätön vero jää hillitsemään vanhojen autojen tuontia, vaikka uusilta siirryttäisiinkin vain käytön verotukseen. Verohan ei siis poistu, vaan muuttaa muotoaan käyttöveroksi, eli juhlia ei kannata järjestää. Autoilija maksaa jatkossakin kovat verot.
Pitääpä laittaa omatkin laput vetämään, jos co2-prossapalautuksia oikeasti maksetaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viestiTai sitten pitäisi olla kahta eri tavalla verotettua mutta ominaisuuksiltaan samanlaista polttoainetta tarjolla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viestipolttoaineen verotus lisäis kuljetusten kustannuksia ja siirtyis tuotteiden hintoihin, on yksi luonnonlaki.
http://www.tekniikkatalous.fi/duunia...teessa/a736012
Comment
-
Rehto sen jo sanoikin.
Ja itse kyllä luulen, että se toivottavasti poistuva autovero kompensoidaan käyttömaksun kautta. Sehän olisi itse asiassa melko pieni nosto, jolla sama verokertymä saataisiin. Yrityksille aiheutuva lisäkulu on myös helpompi kompensoida kuin polttoaineverossa. Käyttömaksussa voidaan myös helposti huomioida esim ensirekisteröintipäivän kautta "oikeudenmukaisuus", eli korkeampi käyttömaksu niille, jotka ovat saaneet ostaa autonsa verotta.
Comment
-
-
"Tullilla on tällä hetkellä sisällä noin 11000 vastaavaa vahingonkorvaushakemusta, joiden osalta oikeus siis totesi, etteivät ne ole vanhentuneet."
Jihuuu, eli rahaa olis tulossa, joskus! :) Kumma juttu että nyt vielä pitää odotella sitä lopullista päätöstä, ja sitten vielä epämääräinen aika rahojen palautusta.
Comment
-
Kyllä perittiin. ELV/ALV -kummajainen loppui vasta 31.3.2009. Tosin 2006-2009 tuoneet saivat jo kerran palautuksen viran puolesta (siis ilman erillistä valitusta) kun kyseisestä asiasta tuli tuomio Euroopan yhteisöjen tuomioistuimessa. Taisit siis tuoda 2005 tai muistisi on aktiivisesti unohtanut positiivisen asian.
Comment
-
Eilen lähti minunkin oikaisuvaatimukset jonoon odottamaan käsittelyä. Kiitokset Monsterille noista ohjeista(http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=933 ), toki Tullinkin sivuilla kiitettävästi kerrotaan, mitä oikaisuvaatimuksessa pitää olla.
Comment
-
Miten on kannattaako valittaa -05 tuodusta? Prosentit ja alvit/elvit mitä lie paukkui silloin ja kovaa. Mielestäni silloin tein valituksen mutta tähän mennessä ei ole mitään kuulunut, asia jopa unohtunut, joten aika on periaatteessa ummessa. Mutta viime aikaiset keskustelut että mistä aika lähtee rullaamaan on herättänyt ajatuksen.
Comment
-
Vieras
-
Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viestiNo eihän sitä tietysti selkeästi missään sanota. Korkolaskelmassa lukee "palautuksen maksupäivä 12.3.2015" ja korkoläystäkkeen alalaidan maksulapussa on eräpäiväksi merkitty 2.4. ja summaksi *** koska siinä on maksajana minä ja saajana tulli..
Tuo viidenkympin korko on kyllä ihan vitsi.
Comment
-
Mitenkäs tämä homma nyt menee kohdallani..? Nuo joulukuun päästöveropäätökset menivät täysin ohi, ja samaten kolmen vuoden valitusaika tullin kusetuksista (eli maahantuodun auton päästöverotuksesta) loppui vuoden lopussa. ALV-huijauksesta tuli aiemmin oikeudelta tuomio, että siitä on oikeus hakea palautuksia myös valitusajan loppumisen jälkeen, mutta päteekö sama ennakkopäätös myös tuohon uuteen päästöverotukseen liittyvään tuomioon, jonka perusteella ennen päästöverotuksen aloittamista valmistettu auto pitäisi verottaa perusprosentin eikä päästöjen perusteella? Koitin ketjua lueskella, mutta tähän ei oikein löytynyt selvyyttä, kun kaikki puhuvat sekaisin alveista ja päästöistä :)
Comment
-
Hattikselle ja miksei muillekin jotka empii laittaako valituksia sisään kun valitusaika ummessa (Tullin ja VM:n mielestä). Eli pistäkää vaan valituksia sisään. Mitään ei menetä ja aikaa valituksen tekemiseen menee se 15-30min kun paperit (alkuperäinen autoveropäätös) on olemassa valmiina. Ilman alkuperäistä autoveropäätöstäkin voi tehdä valituksen laittamalla valitukseen vain omat yhteystietonsa ja auton tiedot (runkonumero etc...).
Comment
-
Tullilta tuli tänään postia ja palauttavat reilu 700e korkoineen takaisin vuonna 2009 maksetuista veroista, ja maksupäivä näyttäis olevan 20.3.2015. Päätöksessä tosin on vielä tullin Mahti-järjestelmästä arvottu verotusarvo, eikä kauppasumma. Tarviiko tuosta vielä erikseen valittaa, vaikka olen ko. aiheesta valittanut jo alunperin. Ja siis itse tein oman valituksen 2012 ja sen päätöksestä valitin 2013. Noiden jälkeen en ole ollut yhteydessä Tulliin, eli tuo tänään tullut päätös tuli ihan automaattisesti.
e: Mahti-verotusarvo oli siis ~11,5ke ja kauppasumma oli 80k SEK, noissa kuitenkin on pikkunen ero.Viimeksi muokannut RistoEe; 16.3.2015, 20:56.
Comment
-
Itävalta jossa on myös autovero (hankintavero). Hoitaa markkinahinnan määrittelyn niin että Itävallan verottaja uskoo ostokuitin jos ostokuitin hinta/summa ei poikkea keskimääräisestä eurooppalaisesta hintatasosta -20%.
Itse meinaan loppupeleissä valittaa tuontiautoista teemalla "Auton markkinahinta on haettava koko euroopan automarkkinalta - ei autoverolla suljetulta Suomen automarkkinalta". Aika kumma juttu muuten että Suomen hintataso ei ole hyvin lähellä Saksan hintatasoa vaikka Siilin casesta on jo 12 vuotta. Tämä onnistuu vain siinä tapauksessa että Suomen autoverolaki ja tulkinta on "rakenteellisesti syrjivä". EU-tuomioistuin kieltää EU maiden välillä rakenteellisesti syrjivät veroviritelmät.
Comment
Comment