Tervehdys kaikille, kirjoitan teille ensimmäistä kertaa, koska en aiemmin ole omistanut Audia. Mutta nyt omistan, vajaan kuukauden olen ollut -95 A8:n onnellinen (ainakin toistaiseksi) omistaja. Olen lähempänä 5:ttä kuin 6:ttakymmentä oleva mieshenkilö Keski-Suomesta, perhettä on vaimo, vajaan vuoden ikäinen tyttö ja pari kissaa. Niin ja tietysti ne autot... Voita leivänpäälle tulee hankittua paperikoneiden tuotekehityshommista.
Useamman vuoden olen miettinyt V8:n hankintaa ja sellainen oli nytkin suunnitelmissa, mutta A8 tarttui matkaan kun hyvä yksilö oli sopivasti tarjolla. Muitakin mieluisia pelejä tuli mietittyä ja katsastettua, mm. Lincoln MK VIII, Alfa 156, Jeep Cherokee yms. Talvista harrasteautoa kun hain, niin neliveto piti mieluusti olla, joten tuohon Audiin se sitten kallistui, muuten ehkä olisi tullut Linccu tai Alfa laitettua.
Tämä onkin ensimmäinen ei-amerikkalainen harrasteautoni ja ensimmäinen saksalaiseni ylipäätään. Audi siis tuli rospuuttokauden harrasteeksi, kun kesäkiesi on talviunilla. Lisäksi tarkoitus on kiskoa sillä peräkärryä, jos rakennusprojekti pyörähtää vauhtiin. Pari viime talvea tuli harrastettua GMC Typhoonilla, joten siihen Audiakin tulee helposti verrattua. Typy piti myydä pois kun teimme tonttikauppoja, niisk... Tämän hetkisiä mietteitä Audista verrattuna Typhooniin
+ Todella mukava
+ Iso sisältä
+ Takaovet
+ Hyvä henkilökuljetuskapasiteetti
+ Turvakaukalon saa turvavöihin ilman jatkopalaa ;-)
+ Halpa
+ (Uskoakseni) vakaampi ajettava talvella pidemmän akselivälin, tehojaon ja ei-ihan-niin-äkkinäisen luonteen vuoksi. Tästä ei vielä tosin käytännön kokemuksia.
+ Peräkärryn saa lailliseesti perään
+ Ei (kait?) ihan niin arka ruost... anteeksi hapettumaan
+ Laadukkaan oloinen
- Laiskahko (väitetystä) 300 hv tehosta huolimatta, ainkin Suomessa laillisilla nopeuksilla. Tämä tosin pätee kaikkiin ajamiini Audeihin, tuntuvat aika ponnettomille ilmoitettuun tehoon nähden. No, pysyypä paremmin lapasessa eikä vaimokaan moiti että ottaa ilkeästi mahasta liikkelle lähdettäessä...
- Iso ulkoa
- Vaatimaton tavarankuljetuskapasiteetti, jos ei ole sitä kärryä perässä
- Sleeper-efekti puuttuu, tai no se vaatisi kyllä enemmän papuakin
- Niin asiallinen, että on jo melkeinpä tylsä, saksalaisuuden sterotyyppi...?
Mutta ajellaanpa tuolla ensi talvi ja katsotaan, mikä on mieliala keväällä. Nyt on ainkin pääasiallinen käyttis saanut olla aka rauhassa tuossa pihassa...
Kuveja Audista ja muistakin perheenjäsenistä onpi tuolla: http://picasaweb.google.com/303.Rocket/CurrentWheels#
Useamman vuoden olen miettinyt V8:n hankintaa ja sellainen oli nytkin suunnitelmissa, mutta A8 tarttui matkaan kun hyvä yksilö oli sopivasti tarjolla. Muitakin mieluisia pelejä tuli mietittyä ja katsastettua, mm. Lincoln MK VIII, Alfa 156, Jeep Cherokee yms. Talvista harrasteautoa kun hain, niin neliveto piti mieluusti olla, joten tuohon Audiin se sitten kallistui, muuten ehkä olisi tullut Linccu tai Alfa laitettua.
Tämä onkin ensimmäinen ei-amerikkalainen harrasteautoni ja ensimmäinen saksalaiseni ylipäätään. Audi siis tuli rospuuttokauden harrasteeksi, kun kesäkiesi on talviunilla. Lisäksi tarkoitus on kiskoa sillä peräkärryä, jos rakennusprojekti pyörähtää vauhtiin. Pari viime talvea tuli harrastettua GMC Typhoonilla, joten siihen Audiakin tulee helposti verrattua. Typy piti myydä pois kun teimme tonttikauppoja, niisk... Tämän hetkisiä mietteitä Audista verrattuna Typhooniin
+ Todella mukava
+ Iso sisältä
+ Takaovet
+ Hyvä henkilökuljetuskapasiteetti
+ Turvakaukalon saa turvavöihin ilman jatkopalaa ;-)
+ Halpa
+ (Uskoakseni) vakaampi ajettava talvella pidemmän akselivälin, tehojaon ja ei-ihan-niin-äkkinäisen luonteen vuoksi. Tästä ei vielä tosin käytännön kokemuksia.
+ Peräkärryn saa lailliseesti perään
+ Ei (kait?) ihan niin arka ruost... anteeksi hapettumaan
+ Laadukkaan oloinen
- Laiskahko (väitetystä) 300 hv tehosta huolimatta, ainkin Suomessa laillisilla nopeuksilla. Tämä tosin pätee kaikkiin ajamiini Audeihin, tuntuvat aika ponnettomille ilmoitettuun tehoon nähden. No, pysyypä paremmin lapasessa eikä vaimokaan moiti että ottaa ilkeästi mahasta liikkelle lähdettäessä...
- Iso ulkoa
- Vaatimaton tavarankuljetuskapasiteetti, jos ei ole sitä kärryä perässä
- Sleeper-efekti puuttuu, tai no se vaatisi kyllä enemmän papuakin
- Niin asiallinen, että on jo melkeinpä tylsä, saksalaisuuden sterotyyppi...?
Mutta ajellaanpa tuolla ensi talvi ja katsotaan, mikä on mieliala keväällä. Nyt on ainkin pääasiallinen käyttis saanut olla aka rauhassa tuossa pihassa...
Kuveja Audista ja muistakin perheenjäsenistä onpi tuolla: http://picasaweb.google.com/303.Rocket/CurrentWheels#
Comment