Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Usa b5 s4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Usa b5 s4

    Tuttava olisi ostamassa jenkki mallin S4:sta (automaatti). Onko suuria eroja euromalliin, ainakin vakio moottorin tehoksi luki 183kw.
    Myyjä väitti tehoiksi 380hp ja että awe tuningin palikkaa olisi kiinni.
    Ahtopaine näytti nousevan 2bar, täydellä varmuudella mittari asennettu väärin. Moottori ja putkisto näytti olevan vakio.

    #2
    Mielestäni automaatti ja b5 s4 ei ole paras yhdistelmä. Loota ei myöskään kestä juurikaan tuota enempää. 2bar ehdottomasti puppua, muuten loota olisi jo sökö. Jos nyt väkisin haluu tomaatin niin kannattas ainakin tehdä haku VIN perusteella carfaxista tms. ettei osta lunariautoa täyshinnalla.

    Comment


    • #3
      184kw on USA -mallin vakioteho, ainakin omassa. Halusin oman ehdottomasti manuaaliaskilla, kai se automaatillakin menis. Moottorikoodi on eri kuin euromalleissa, mutta en osaa sanoa mitä eroa noissa sitten on.

      Comment


        #4
        Eipä niissä olennaisia eroja ole, tehoerot on softassa.

        Comment


        • #5
          Tarkemmin katsottuna ahtomittari näytti psi:tä himmeällä luki x10, siitä johtui paine ihmettely. Luultavasti awen normi chippi sisällä. Pieniä ulkoisia eroja näytti olevan ainakin peräluukku oli tehty lyhyelle kilvelle.

          Comment


          • #6
            Itsellä on Jenkeistä muuttoautona tuotu manuaali -00 s4 sedan. Ainoa ero euromalliin on ollut mailimittaristo ja mainittu peräluukun muotoilu (täytyi tuodessa laittaa lyhyemmät "esi-EU" kilvet). Tähän asti kaikki tarvitut varaosat ovat olleet samat kuin euromallissa. Moottorikoodikin on sama kuin euromalleissa käytetty ja täkäläisissä varaosaluetteloissa tunnistettu. Tehoa Jenkkimallissa on alkuperäisenä pari hevosvoimaa vähemmän, 186 kW/253 hv. Liittyy ohjelmistoihin USAn tiukempien päästörajoitusten takia. Chipattuna erolla ei ole merkitystä. Automaatti ei kestä viritystä samalla tavalla kuin manuaali.

            Comment


            • #7
              Osaatko petri sanoa saako matkamittarin lukeman, ajotietokoneen kulutusnäytön yms. vaihdettua metrisiksi?

              Comment


              • #8
                Ei ainakaan mun autosta saa, en tiedä onko kuinka suurta eroa noilla ajotietokoneilla mallien välillä. Mulla on Jenkeistä tuotu A6 ja radio on kans mystinen, ei virity parillisille taajuuksille desimaaleissa. Eipä tuo ole kyllä päivittäistä ajoa haitannu. Maili- ja MPG-lukematkin on takoutunu päähän suht nopiaa, eikä kyllä muuta tuu ajotietokoneessa päällä pidettyäkään ku sitä, että kuinka monta mailia tankilla saa vielä ajettua.. Nopeusmittarissakin on mailien lisäksi kilometrilukemat pienemmällä ja punasella.

                Comment


                  #9
                  Tuo radiohomma ei ole mitään mystiikkaa, vaan jenkeissä radiokanavat menee noin. Siellä ei ole parillisilla taajuuksilla lähetyksiä.
                  Viimeksi muokannut okkim; 11.10.2008, 21:04. Perustelu: korjattu erhe :)

                  Comment


                  • #10
                    Niin. Tiedän sen, mutta pöljää sekin on ettei saa vaikka roikan nokasta muutettua taajuustarkkuutta tms.

                    Viilausta: ne on juurikin parittomilla taajuuksilla jenkeissä. ;)

                    Comment


                    • #11
                      Jarno: Kyllä saa. Tekivät sen minulle Audilla samalla kun muuttivat valot Suomen määräysten mukaisiksi. Eli en osaa neuvoa miten tehdään mutta aika yksinkertainen asetus se oli. Saattapi löytyä ihan manuaalista. Ainoa haitta minulla on, että päivämäärän ensimmäiset numerot katosivat, ja niiden tilalle tuli navigaattorin signaalimerkki. Sille ei kuulemma voi mitään, jos navi on.

                      Radion (Navi+) minä vaihdatin. Muuten ei kaikki kanavat kuulu em. jenkkien taajuuskäytön takia. Siihen ei muuta lääkettä löytynyt.

                      Comment


                        #12
                        Ainakin B6:n jenkkiradion pystyi muistaakseni muuttamaan parillisille taajuuksille.
                        Oliskohan ohjeita esim openobd.org:ssa?

                        Comment


                        • #13
                          Tarkistin asiaa arkistoista. Kojetaulun metristäminen ei onnistunut itse. Siihen tarvitaan VAG-COMia. Ilmastoinnin muuttaminen farenheiteista celciuksiksi on selitetty manuaalissa ja sen voi tehdä itse.

                          Comment


                          • #14
                            Entäpä b7 S4, poikkeaako jenkkiversio kovin paljon euromallista? Lähinnä kiinnostaa se, minkälaisia muutoksia ym. joutuisi tekemään, jos tällaisen toisi muuttoautona EU:n ulkopuolelta.

                            Comment


                            • #15
                              Rekisteröintiin ei tarvi kuin etuparkit/vilkut muuttaa, tuon verran "joutuu" tekemään.

                              Comment

                              Working...
                              X