Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Farmariautoa etsimässä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ajattelin vaan, että onko passatissa samaa oiretta kuin mondeossa.
    Tänään kattelin niin takaovien ikkunalistatkin kuplii.

    Tälläsiä nää merkkihuolletut suomiautot on.

    Comment


    • #32
      Kaverilta meni -00 1.9 Tdi passat Variantista, kahden vuoden ajon jälkeen kaikki listat vaihtoon.. Jos puhe on siis niistä mustista listoista pilareissa.. Taitaa olla tyyppivika, kun silloin meni ainakin mukisematta takuuseen.

      Comment


      • #33
        Hahaa.. Pääsinpä tänne takaisin. Duunit vaihtui ja samalla sekosi sähköpostit, salasanat ja tietokoneet.

        Projekti on yhä meneillään. Mondeoita on tullut kokeiltua ja vaikuttavat todella harkinnanarvoisilta, olin jo ostoaikeissa vuoden 2002 mallisesta jolla ajettu 159tkm, mutta se oli aamulla ehditty jo myydä kun ehdin paikalle. Passatit myös yhä listalla, tätä ajattelin käydä katsomassa. Kilometrejä reippaanlaisesti, mutta kone ja atomaatti kyllä kiinnostavat. Eikös tuo ole Tiptronikki? Voiko moiseen luottaa, ainakin diisselien jatkeena neuvottu välttämään.

        Comment


        • #34
          Tiptronic näyttäis olevan.
          Sen luotettavuudesta varmaan vaikea mennä sanomaan tuossa kohtaa. Jos ei ole edes kertaakaan laatikon öljyjä vaihdettu, niin vaarmaan kaatuisi omalla kohdalla siihen.

          Comment


          • #35
            Tohon hintaan laita se pösö, ei paljoa parempaa löydy tohon rahaan. Automaattista vag ei kannata ostaa missään tapauksessa. Jos kuitenkin ostat niin kun menet koe ajamaan niin ajele laatikko tarkkaan läpi heiluuko kierokse jos ajat vaikka tasasta 80km/h ja noiden vag automaattien laatikko vikoja ei yleensä huomaa jos ajelee vähänkin reilummin..

            Eiköhän se pösö 607 ole autojen kirkkoherra :):):):)

            Comment


            • #36
              Kannattaa muistaa, että käytetyn ranskalaisen auton eteenpäin myyminen on yhtä vaikeeta kun käytetyt ranut on yhtä haluttuja, kuin sukupuolitauti. Ei edes autoliikkeet tahdo niitä huolia.

              Comment


              • #37
                Naapuri ja pari muuta onnellista -01 vm. Mondeon omistajaa varoitteli että pitää joka katsastukseen olla alatukivarsien puslia vaihtelemassa, siellä kait is parantamisen varaa.
                Kattelin nimittäin itekkin -01 vuosimallin mondeota. -99 mulla pelasi moitteetta 40tkm.
                Eli ehtottomasti ennemmin se passatti kuin mondeo.

                Comment


                • #38
                  No enpä tiedä, ainakin tästä talosta on kaikista vähimmällä vaivalla ja nopeiten lähteneet pösö ja ooppeli...
                  406 vois olla järkevä hankinta noilla kriteereillä, se nyt kuitenkin on tilava ja ajettavuudeltaan autoksi luonnehdittava. Tuskin tuon hintaissa arvo tippuu sen enempää kuin yliarvostetuissa saksalaismerkeissäkään, lisäksi sais ajella uudemmalla ja vähemmän ajetulla autolla.

                  Comment


                  • #39
                    Alkuperäinen kirjoittaja JariN Näytä viesti
                    ...lisäksi sais ajella uudemmalla ja vähemmän ajetulla autolla.
                    Ja joissa on vieläpä jonkin verran varusteitakin.

                    Jos ei mahdottomia kilometrimääriä tulisi niin saattaisin itse harkita 406 SW 3.0 V6:tta jopa automaatilla.
                    Vaihtoehto 1 Kliks
                    Vaihtoehto 2 Kliks
                    Vaihtoehto 3 autoliikkeestä Kliks
                    Viimeksi muokannut TeroPee; 10.11.2008, 09:40. Perustelu: linkit nettiautoon

                    Comment


                    • #40
                      Jos ei mahdottomia kilometrimääriä tulisi niin saattaisin itse harkita 406 SW 3.0 V6:tta jopa automaatilla.
                      Automaattifarmaria haeskellessani harkitsin itsekin, joskin ehtona oli että jakopääremppa ei ole heti vastassa. Kun maahantuojan ohje on 4 vuotta (tai joku määrä kilometrejä, omalla kohdalla ei täyty), niin vaihto olisi ollut ajankohtainen lähes kaikissa tiedustelemissani yksilöissä. ~Tonnillahan siitä selviää.

                      Teron linkkaamista kaksi ensimmäistä oli myynnissä jo silloin 3kk sitten.

                      406:a on tarjolla jo niin vanhoja ja paljon ajettuja, että hintahaitari alkaa alle tonnista. Siksikin olisi harmittanut maksaa samannäköisestä autosta kymmenkertainen hinta. Ei se toki hyvän auton käyttöarvoa heikennä, mutta fobiansa kullakin.

                      Comment


                      • #41
                        Joskus useammankin pösön uutena liisarina ajellut sisään ihmettelen ajatusta konsernin tuotteista siirtymistä luokkaa alemmas. Pösöä ei voi verrata VAG tuotantoon. Pösön HDi puolelta ei kokemusta, mutta kori on sama, kuten ajettavuus...jos sitä siksi voi edes nimittää:)
                        Lulla, mikä lulla.

                        Tuo V6 malli sitten on laiska ja janoinen, en ainakaan ole koskaan ymmärtänyt miksi moinen edes on ollut mallistossa.
                        Pininfarinan coupe hyvänä esimerkkinä täysin epäonnistuneesta autosta.
                        Iso kone, vähän tehoa ja sisätilat kuin halpahallissa.

                        Comment


                        • #42
                          Yhteen 406 SW:hen tutustuin ja se ei varsinaisesti sytyttänyt. Mieluummin se Mondeo vaikka.. Takapuolituntuma ei vain ollut kohdallaan, vähän sama olo kuin äidin C5 Citikassa.

                          Passatit kyllä kiinnostaisi, lisäksi mieli tekisi taas saada 1.8t kone...

                          http://www.nettiauto.com/2262129 -- ei paha? Olettaen että N75, kaasuläpän asentoanturi ja turbo ovat kunnossa...

                          Comment


                          • #43
                            http://www.nettiauto.com/2262129 -- ei paha? Olettaen että N75, kaasuläpän asentoanturi ja turbo ovat kunnossa...
                            Penkeille näyttäs joku paskoneen.

                            Comment


                            • #44
                              Joo, takapenkki näytti tosiaan erikoiselta.

                              Comment


                                #45
                                Verhoilupesurin kanssa viikonlopun huhkineena, ei kannata pelästyä. 40€ maksoi kone pe-ma ja 1,5l pesuainetta, jota en saanut kulumaan kuin ehkä 0,6l. 5 auton penkit, jalkatilat ja takakontti, pari sohvaa ym. tuli pestyä. Tuollaisen kun vuokraa kaveriporukalla viikonlopuksi, niin ei jää montaa euroa päätä päälle maksettavaa ja puhdasta tulee.

                                Ei kannata siis välttämättä penkkejä pelästyä, jos auto muuten miellyttää.
                                Viimeksi muokannut MR; 17.11.2008, 10:59. Perustelu: Lisätty linkki pesurin tietoihin

                                Comment


                                • #46
                                  Nyt pihassa seisoo tämä, sovittiin autoliikkeen kanssa viikonlopun lainasta että saan rauhassa penkoa auton läpi.

                                  Eli Passat, 1998, ajettu 140tkm. Vuonna 2002 tuotu Suomeen Italiasta. Pelleiltään näyttäisi kovin ehjältä ja ajossa myös hyvä, ei tuntunut koiranluiden kolinoita jne. Sisältä puuttuvat pyllygrillit mutta sen kanssa voinee elää...

                                  Tuossa äsken ajellessa kiinnitin huomion siihen, että lämpömittarin osoitus on maantiellä vähän keskialueen vasemmalla puolella. Kaupungissa ja paikallaan seistessä ihan keskellä. Onko tästä syytä säikähtää, ei tuo ainakaan liian kuumana tunnu käyvän. Yllättävän hyvin puhtia tuossa 1.8 vaparissakin, kuvittelin täysin hengettömäksi. TOsin viime aikoina ajeltu 1.4 Octavialla... Tuon Passatin sisusta muistuttaa Octaviaa todella paljon, on kuitenkin paljon hiljaisempi ja vähemmän muovisen tuntuinen.

                                  Comment


                                  • #47
                                    A4 farkku todella ahdas jos 2lasta tai enempi, ajomukavuus hyvä.

                                    Passateissa ollu ainakin omien tietojen mukaan aikalailla sähkövikoja ainakin 99,00,01/02
                                    taitaa kuitenki olla tämäkin niin yksilökohtaista mutta näin ovat niitä huoltaneet kertoneet.

                                    Mites vectra olis farkkuna, tilaa löytyy takaa sekä takapenkiltä, erittäin hiljaisia ja ajomukavuus hyvä.

                                    Toyota avensis tilava kaikinpuolin ja perusvarma japsi..

                                    Tuossa jotain.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Olisko Ville orastava termarivika tuo lämpöjen heiluminen, tai sitten tuo pata on vaan tuollainen.
                                      Keskellä on 90 astetta ja siinä sen luulisi kuuluvan sojottaa.

                                      Tuskin noita sähkövikoja sen enempää on kuin Audeissa.
                                      Lukko-ongelmat ja oven haitarikumin sisältä katkenneet johdot ne yleisimmät.
                                      Itsellä tuo 352tkm ajettu "yksilö" on sähkövioilta vielä säästynyt.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Sisältä puuttuvat pyllygrillit mutta sen kanssa voinee elää...
                                        Jep, mutta jos jakkarat olisivat nahkaa, niin sitten ei voisi:)

                                        Comment


                                        • #50
                                          Keskellä on 90 astetta ja siinä sen luulisi kuuluvan sojottaa.
                                          Miten lienee tuon ikäisessä, uudemmissa kun mittari on keskellä niin lämpötila voi olla mitä tahansa 75 ja 110 asteen välillä.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Noinhan se oikeasti meneekin, mittari reagoi viiveellä.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Pienellä tutkimisella vaikuttaisi että mittarille on oma anturinsa ja moottorille omansa. Noita "passatin lämpötila heiluu" -topikkeja löytyi netistä jonkin verran.


                                              Esmes...


                                              Ihan pieniä laittamisia tuossa autossa on. Kuskin ovessa oleva valo jonka pitäisi valaista maa kun oven avaa ei toimi, meikkipeilien kansista on saranat rikki --> peilien valot ei toimi, takaoven verhoilussa oleva kangas ei ole ihan täydellisesti kiinni ja pissapojan anturi näyttää tyhjää vaikka säiliä on täynnä.

                                              Ei pahoja? Tosi tukeva kiva tuo on ajaa. Lisääntyneelle polttoaineenkulutukselle tuntuisi saavan vastinetta.

                                              Comment


                                              • #53
                                                ISOFIX penkeistä

                                                Äh.

                                                Juuri sain selville että vaikka useimmissa paikoissa sanotaan että Passateissa -98 alkaen on valmius ISOFIX:ille, niin se tuli farmareihin vasta 8/98 alkaen. Eli tuossa ei vielä ole, kun on 4/98. Sedaneissa paikat on jo 2/98 alkaen.

                                                Nyt pitää käydä mietintää siitä, että onko ISOFIX niin hyödyllinen että jatkan auton etsintää.. Skodassa on, mutta kyllä tuo Passatti oli ihan jotain muuta ajoltaan.

                                                Äsken mietittiin että Isofixistä isoin hyöty on ensimmäisen vuoden ajalta, kun skidi on näppärää napata telakointiasemasta mukaan siinä kantokopassaan. Sitten myöhemmin penkki saa kuitenkin jäädä autoon joten vöillä köyttäminen ei ole ongelma. Ollaanko edes vähän jäljillä? Meillä on Recaron isofix penkki jonka saa kyllä myös vöillä kiinni, eikä vaikuta edes vaikealta.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Eli tuossa Passatissa on kaksi puutetta: Isofix ja T. :) Jollekin ne on tärkeämpiä kuin toisille ja jotkut ei välitä niistä pätkääkään. Löytyykö huoltokirjaa? Jostain syystä ne tuppaa joskus häviämään Italiasta tuoduista autoista.. Etenkin kun tuojana on käytettyjen autojen liike Tuusulasta.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Tää oli kyllä ihan sisätiloista bongattu... :)

                                                    On huoltokirja, ihan nätillä käsialalla täytetty ja Suomessakin jatkettu.

                                                    Eli Isofix ja T puuttuu, T ei nyt haittaa ja Isofixistä väännän kättä itsekseni.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Hinta tuntuu hirveältä. Omasta mielestäni saisi alkaa korkeintaan kutosella, jos et ole mitään lyömässä vaihdossa...

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Olen sitä Skodaa työntämässä sinne ja väliraha on sitä luokkaa olematon että siksi juuri kiinnostaisikin.

                                                        Nettiautosta kun katsoo Passatteja vaatimuksella <150tkm niin valinnanvaraa jossa myyjänä olisi vielä autoliike ei paljoa löydy.

                                                        Kaukalo jota takapenkille ollaan sovittamassa on tämä:
                                                        http://www.autoliitto.fi/testit_ja_a...ofi_plus_2007/

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Mielestäni isofix-kiinnityksen hyöty ei ole se helpompi kiinnitys ja irrotus, vaan sen tuoma lisäturvallisuus. Kyllä minä ainakin luotan sen kaukalon tai jakkaran olevan kunnolla kiinni isofixeissä, vöillä köytettynä en niinkään. Myös törmäystestitulokset tuntuisivat tukevan tätä.

                                                          Meillä nyt käytössä Recaro Young Profi plus + isofix-telakka, myös seuraavan koon jakkara tulee isofix-jalustalla ja tutkitusti turvallisena mallina. Toinen vaihtoehto oli Britax-Römer, Fairin lisäksi eniten törmäystestejä maailmassa tekevä turvaistuinvalmistajakaksikko tietojeni mukaan.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Mie saattaisin tsekata tämänkin tapauksen: http://www.nettiauto.com/2179957 Hintapyynnöissä on 700 euron ero ja välirahoissa varmaan jonkin verran enemmän mutta luulen että tuossa uudemmassa saa enemmän vastinetta rahoilleen. Ainakin siinä tulee mukaan se Isofix. :) Sisältähän tuo on kaameassa kunnossa mutta verhoilupesurilla tekee ihmeitä.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Näyttäis vaan, että ratin puolien välistä ei paista automaattinen ilmastointi kuten ilmoituksessa mainitaan.

                                                              Edit: Tuohon alle 10te hintaluokkaan näyttää olevan myös autoliikkeissä Passat Variant dieseleitä tarjolla, jopa alle 300tkm ajettuja.
                                                              Viimeksi muokannut A6tonen; 24.11.2008, 12:09.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X