Joo eli olisi tuossa tarkoitus emännälle korttia ajattamaan kotiopetuksena. Olen kuullut että auto täytyy jossain katsastuksessa käyttää ennen kuin sillä voidaan alkaa opettaa. Mutta mitä ne lähinnä tuossa katsastuksessa tarkistaavat kun auton vuosittainen katsastus on suoritettu reilu viikko sitten? Tietysti ne opetuspolkimet pitää varmaan asennuttaa jossain valtuutetussa liikkeessä? Ja auto on diesel auto
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Auton katsastus autokortin kotiopetusta varten
Collapse
X
-
Opetuspolkimet asennetaan ensin autoon tukevasti. Voi asentaa myös itse. Omaan autooni tein vanerista levyn johon pulttasin opetuspolkimen kiinni, jottei tarvinut porailla autoon reikiä. Tämän vanerin kiinnitin sitten tukevasti etupenkin tukirautoihin. Lisäksi tietysti opetuspolkimen vaijeri kojelaudan alta auton omaan jarrupolkimeen.
Muutoskatsastuksessa tarkastavat jarrupolkimen riittävän tukevan kiinnityksen ja jarruvoiman dynamometrillä. Tämä muutoskatsastus ei liity mitenkään vuosikatsastukseen.
Katsastusinssi ei jostain syystä ollut tuolloin tyytyväinen dynamometrin lukemiin ja päätti että mennään ajamaan konttorin pihalle ja kokeillaan jarrua käytännössä. Kun renkaat lukkiutu kuivalla asfaltilla, päätti inssi hyväksyä asennuksen :)
Comment
-
OFF TOPIC: Tiesitkö että sun pitää suorittaa joku koe ennen kuin saat aloittaa opettamisen, Oli ainakin niin kuin itse ajoin kortin
Comment
-
Lisää OFF TOPICCIA:
Jos ajo-opetusautona on automaagi, niin kannattaa huomioida, että ajokortin suorittajan korttiin tulee huomautus siitä, että ko. ajokortti oikeuttaa ajamaan vain automaattivaihteilla varustettua autoa. Tämä siis vain pienenä sivuhuomautuksena.
opetuslupa
AKE
Comment
-
Itse taas laitoin polkimen kotona kun issee opetti ajamaan, konttorilla polkasi jarrudynoon ja katsoi että kolmio on persiissä ja hyvä. Eli ei ainakaan mun kohdalla alettu kyyläämään mistä ja millä poljin on kiinni yms. Veikkaisin että aika kivuton homma..
:EDIT:
Aivan joo, ja peili pitää olla ja taitaa olla aika pakollinen myös!
Comment
Comment