Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auton haku Itävallasta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Auton haku Itävallasta

    En äkkiseltään löytänyt oikein sopivaa ketjua aiheesta niin aloitetaan uusi, siirtäkää jos sopii jonnekin paremmin.

    Kaipailisin kokemuksia Itävallasta käytetyn auton ostamisesta. Foorumilaisilla niitä taitaa olla joten kertokaahan miten hakuprosessi toimii esim Saksan vastaavaan verrattuna. Kilpien ja vakuutusten hankkiminen, niiden hinta ja konttoreiden aukioloajat ym. Onko talvirengaspakkoa ja jos on niin milloin ?

    Tähtäimessä olisi lähteä hakureissulle tässä syksyn mittaan kun tuo takavetoinen siirtyy taas talviunille. Epäilyttävän halpoja ja pienillä kilometrimäärillä näyttää olevan tarjolla.

  • #2
    auton haku itävalta

    mistä nettiosoitteesta löytyy noita itävallan autoja??

    Comment


      #3
      Mobilesta ja Autoscoutista olen noita katsellut, lienee muitakin paikkoja.

      Comment


      • #4
        Jani privaa pisti, vastailen tänne niin muutkin voi lueskella...

        Kävin siis keväällä Wienistä tuon profiilin kulkineen hakemassa, saksalaisella sivustolla oli myynnissä, en muista että millä. Tais autoscout24 olla.

        Muuten homma ei juurikaan eroa Saksan systeemistä, muuten kun että kilpipolitiikka on helpompaa ja tuplasti kalliimpaa.Taisin kilvistä ja siirtovakuutuksesta (oli pakollinen,vaikka Fennian vakuutus oli voimassa) maksaa jonkun 260€.
        Kaikki hoitui yhdessä paikassa, eikä saksalaistyylistä tien yli ees taas juoksentelua tarvinnut harrastaa.tosin olisin sen voinut 130€ palkalla tehdäkin.

        Tosi vaikea oli ottaa selvää tuosta käytännöstä,tietoa ei vaan oikein löytyny mistään. Myyjä sitten otti selvää siellä päässä ja yhdessä käytiin paperihommat tekemässä.Yksityiseltä ostin, TT:hen oli vaihtamassa. Hyvää englantia puhuva 25-30v it-ingenjööri oli kyseessä.

        Periaatteessa Itävaltaan ei ole mitään järkeä mennä autoa ostamaan,paljon pienempi valikoima, kalliimpia ja huonommin varusteltuja ne siellä keskimäärin on kun Saksassa.

        Mä en vaan raaskinu jättää tuota hakematta, oli niin hieno ja muutenkin pätevä.

        Tsekin läpi ajaminen on muuten aika perseestä, sitten Rostockista Helsinkiin lautalla. Jos on tarkoituksena tulla mahdollisimman "tehokkaasti" kotiin, on tuo lautta Etelä-Saksasta tai jostain kaukaa tullessa hyvä, kun kuitenkin pitäis nukkua Ruotsissa 1 yö.Eikä 199€ oli paha hintakaan, kunhan vain ottaa korvatulpat, nukahtamispillerit, kassillisen ruokaa, retkipatjan ja makuupussin, kasan dvd-leffoja ja kirjan mukaan niin menee ihan mukavasti ilman hyttiäkin. Itselläni ei ollut siis muuta kun listan 2 ekaa kohta...
        Lautalla varmaan on tilaa, mutta etukäteen ehkä kannattaa varata.itsekin koitin, mutta Sampo-pankki oli toista mieltä.ajoin vaan satamaan ja marssin ostaan lipun joskus 23.00, laivaan piti mennä 02 mennessä ja se starttasi 05 tai jotain. Eli 2 yötä laivalla.
        Pelkästään siltamaksuun ja puttgarden-rödby lauttaan menee lähemmän satanen ja iltavikingi turkuun on suht arvokas päivälaivaan verrattuna, mikä on jotain 36€ auto+2hh hytti yksin. tämä siis mahdollinen vain jos tuuppaa yön yli ruotsin läpi, onnistui Mannheimista ihan kohtuullisesti, joskin väsy meinasi tulla. Bremenistä helppo homma. Ainakin Wienistä täysin mahdoton, ihan vaan jo siksi että Tsekissä keskinopeus on 80km/h vaikka kuinka uuden auton turboa kiusaisi, kapeat tiet täynnä vanhoja skeida felicioita...

        Talvirengaspakosta en tiedä, mulla oli auton alla jotkut saksakitkat.

        kysykää vaan jos vielä tarvitte tietoa

        Comment


          #5
          Kiitti hyvästä selostuksesta. Meillä liput varattu HEL-VIE Lufthansalla FRA:n kautta. Mikäli suunnitelmat muuttuvat jätämme tuosta jatkolennon käyttämättä (tämähän ei periaatteessa ole sallittua) ja jäämme Saksaan. Jos menemme perille saakka ja toteamme valikoimat huonoksi niin pyyhkäistään junalla tai vuokra-autolla Müncheniin. Vuokra-autot kalliimpia kuin Saksassa, mikäli vielä jätät toiseen maahan niin siitähän hinta pomppaakin (200-400 eur jättömaksu).

          Löysin tuossa googlettamalla sen verran tietoa että kilvet haetaan paikalliselta kaupungintalolta kuten Saksassakin (ainakin pienemmillä paikkakunnilla, Wien varmaan asia erikseen). Vakuutuksia näkyy olevan kaupan myös Ebayssa mutta taidanpa hankkia kuitenkin paikanpäältä.

          Matka ajoittuu marraskuun alkupäiville, kai ne kauppiaat kertovat jos pitää olla talvirenkaat alla.

          Kotiinpäin tullaan Hampurin kautta Travemündeen ja Finnlines Helsinkiin.

          Comment


          • #6
            Mutta mikä sinne Itävaltaan ehdoin tahdoin vetää? Suosittelen melkeinpä jäämään Saksaan, ellei ole selkeää kohdetta kiikarissa kuten itselläni.

            Mulla oli lento Zurichiin,piti mennä Stuttgart-Munchen akselia katsastamaan, mutta otin sitten satasen jatkon Nikillä wieniin kun tuo sieltä löytyi.

            Comment


              #7
              Mutta mikä sinne Itävaltaan ehdoin tahdoin vetää?
              No lähinnä se oli tämä liike:
              http://www.webmobil24.com/web/de/hae...rieb/liste.htm

              Kai niitä autoja siellä voi ollakin mutta tuohon kauppaan ei saa mitään yhteyttä. On koitettu puhelimella, sähköpostilla ja faxilla useaan kertaan. Kalusto olisi todella sopivan hintaista mutta ei uskalla lähteä paikalle ilman mitään valmisteluita.

              Teimme päätöksen jäädä Frankfurtissa pois ja otamme sieltä huomenna vuokra-auton alle. Profiiliin päivittynee viikon kuluessa joku talvikulkine.

              Comment


              • #8
                Mulla on ainakin ollu periaate että josseivät mihinkään vastaa niin pitäköön tunkkinsa.kyllä niitä myymisestä kiinnostuneitakin on löytynyt =)

                Comment

                Working...
                X