Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaihtoehto S4:lle?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vaihtoehto S4:lle?

    Olen ensi keväänä ostamassa autoa.

    S4 vaikuttaa todella houkuttelevalta.
    Vain ylläpito/korjaukulut(?) antavat aihetta harkita hiukan tylsempää eli hitaampaa.

    Mitä saman hintaluokan alle 7s 0-100:aan kulkineita suosittelette??

    En innostu RHD, nissaneista, subaruista (ulkonäkö).

    Ehdotuksia?


    Niklas

    #2
    Jotain budjetin tynkää kannattais varmaankin myös ilmoitella, kun äsnelosia saa 8000-62500e hintaan. Nettiauton hinta haarukka.

    Minkä kokoinen auto (tilan tarve)?

    Neliveto vai vajaaveto?

    Sedan vai farkku?

    Harraste vai käyttis?

    Comment


      #3
      Vain ylläpito/korjaukulut(?) antavat aihetta harkita hiukan tylsempää eli hitaampaa.
      Jos ei itellä jakari pysy kädessä, niin voi melkein suoraan unohtaa vanhat ässät. Töiden teettäminen maksaa maltaita ja noissa vanhemmissa autoissa varsinkin virityksen jälkeen alkaa löytymään kaikenmailman "ominaisuuksia". Jos kulut pelottaa, niin ässä ei ole autosi.

      Comment


        #4
        Olipa kiikarissa mikä tahansa härveli jonka suorituskyky on riittävä, huolloista joutuu maksamaan hunajaa.

        Comment


        • #5
          hintaa

          n. 12-16k?.

          Turbottomana tarjolla Bmw 330 -99 -> 2000.

          Comment


          • #6
            B5 1.8T AEB ja kunnon virisatsi niin menee alle 7sek.

            Comment


            • #7
              Taitaapi olla niin, ettei ässälle ole vaihtoehtoa... ;)

              Comment


              • #8
                Osta Type-R, kevennä 100kg ja tuunaa rumaks. Menee pitkälti alle 7s ja ässäkuskeja sylettää.

                (tämä oli sitten vitsi, melko huonoa huumoria jopa. Sori)

                Comment


                • #9
                  Taitaapi olla niin, ettei ässälle ole vaihtoehtoa... ;)
                  No joo, eihän sillä olekaan vaihtoehtoa mutta jos jakoavain ja vag-com eivät pysy kädessä, sitten on...

                  Comment


                  • #10
                    UrS4 ja siihen kunnon virisatsi ;)

                    Comment


                    • #11
                      Itse pohtinut hieman samanlaista kysymystä ja poiminut vaihtoehdoiksi ainakin seuraavia, ilman minkäänlaista järjestystä: Audi (C4) S6(+), A8, V8, Jaguar XJ 5.3, XJR, MB C 36 AMG, C 43 AMG, SL, Opel Speedster, Lotus Elise.

                      Itselle tosin haen autoa talliin odottamaan museoitumista korkeintaan parin tuhannen kilometrin kesäajeluilla, ja jakoavain pysyy kädessä. Aloittajalle voisi sopia esim. SLK 230 tai Z3 2.8 elleivät käyttöominaisuudet rajoita?

                      Comment


                      • #12
                        tuo c36 amg on muuten aika houkutteleva paketti.hieman s4:ää halvempi taitaa olla

                        Comment


                          #13
                          Epäilen, että jos B5 S4:sesta maksaa 16k€ niin silloin on parempi osata laitella itse. Kaikkia teho vehkeitä joutuu huoltamaan ja A4 1.8T voimalla vaatii samanlailla jakarin ja vag-comin käyttötaitoa. Itse keskittyisin vertailemaan S4 B5 ja C36 AMG:n välillä. Merssu on aina johtis ja maailma tarvitsee esikuvia. Sitäpaitsi vain yksi voi olla edelläkävijä.

                          Comment


                          • #14
                            jos ois liikaa rahaa, hakisin rataleluksi C230K:n, vakionakin 193hp ja potentiaalia on.

                            Comment


                            • #15
                              Mitsu lancer evo nyt ois mikä pystyy pistää kapuloita rattaisiin, mutta mitä tosta sun tekstistä ymmärräsin et ei kiinnosta japsi vehkeet.

                              BMW vanhempi M3 tai sit 540 tohon hinta luokkaan, jos ässä ei nappaa. Niissä on sit tehoa jo päälle 280hp. Huoltoja varmasti joutuu tekemään noihin eikä varmasti halpoja.
                              Ainut plussa noissa on et noi ei oo turbokoneita, et ei tarvii pelkää turbojen paukkumista.
                              Mutta talvella neliveto on yliveto :)

                              Comment


                                #16
                                Joku B3 alpina tai 330i vois olla jees. Halpoja huoltaa ja ylläpitää. Varaosatkaan ei nyt mitenkään älyttömästi maksa. 330i koneeseenkin on vielä saatavilla suht pienillä muutoksilla 20-30hv lisää. Dieselistä puhumattakaan.

                                Tuosta kovasta huoltamisesta nyt voidaan olla montaa mieltä, mutta mitä sieltä koneesta nyt sitten niin hirveesti huolletaan? Öljyjä vaihdetaan, hihnoja vaihdetaan, tulppiakin vaihdetaan joskus ja venttiileitäkin (välyksiä) säädellään (M-bmw:t), mutta ei niissä nyt mitään niin hirveen ihmeellistä ole. Paljon helpompia tapauksia, kuin viritetyt turbokoneet joissa hyvin pinet viat voi johtaa koko pannun sulamiseen.

                                Comment


                                  #17
                                  Voi, kun se olisikin pelkkien moottorin osien kunnostelua... Voi autonomistajaa sapettaa siinä kohtaa kun pieni palat+levyt jarrujumppa nousee tuonne 500€ pintaan (tai ylikin alkuperäisten ufojen kanssa) ;)

                                  Comment


                                    #18
                                    Ei kai tommosia ufojarruja oo ku antiikkiaudeissa. Ei taida se homma koskea esim B5 koppaa. 500e ei nyt oo oikestaan ihmeellinen hinta tehokkaamman auton jarruremontissa. No motonetista saa halvalla, mutta jos nyt johonkin saksalaiseen autoon tekee jarrurempan (levyt ja palat eteen ja taakse.) alkuperäisillä osilla menee siihen rahaa aina kohtalaisesti. Tässä kohtaa ei esim 325 tai 330 bemun jarrurempalla oo hirveetä eroa.

                                    Puslia voi joutua vaihtamaan, mutta ei nekään nyt ihan älyttömiä maksa. Jos sitten taas on taroitus ostaa kaikki marmoritiskiltä asennus mukaanlukien, niin tuleehan sitä hintaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mtäs tuoho 330i:hin saa/kannattaa laittaa tekohengitykseksi poislukien turbo?? Siis SAA ilman että katsastus-Setä vaatii hurjasti lupapapereita ja muita dokumentteja.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ei kai tommosia ufojarruja oo ku antiikkiaudeissa.
                                        Jos budjetti on 12-16ke niin sillä ei juuri saa kuin antiikki-audeja.

                                        Tuolla budjetilla ei kannata vielä kuuhun yrittää lentää.

                                        Comment


                                          #21
                                          Siis SAA ilman että katsastus-Setä vaatii hurjasti lupapapereita ja muita dokumentteja.
                                          Mihinkään vähäpäästöiseen moottoriin ei saa tehdä mitään muutoksia. Mitähän väliä sillä on... Ei autoja saa edes lastuttaa, saati ruuvailla ahtoja ja vaihella coolereita. Ei ne katsastussedät mitään vaadi jos vehkeet on asiallisesti tehty.

                                          Pakosajat, putkisto intake ja bensakartat kohdalleen tämän jälkeen. Pelkillä pakosarjoilla +15hv/20nm. Nuo nousut tuli M54B25 koneesta ja sehän on iskua ja muutamaa muuta muutosta lukuunottamatta sama kone kuin M54B30 eli tämä 3L kone. Siinä orkkispakosarjat luultavasti ahdistavat vielä enemmän. Imupuolelta taas on saatavilla semmonen 5-8hv intakella. Näissä tosin täytyy olla tarkkana, ettei osta jotain k&n pakettia, millä tehot vain laskevat.
                                          Viimeksi muokannut JM; 16.9.2008, 08:40.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Putkisto intake = imusarja ??
                                            Bensakartat = softa ??

                                            Olen ihan metsässä terminologiassa, kuten huomaatte.
                                            Voisko joku suomentaa?

                                            - N

                                            Comment


                                              #23
                                              Kannattaa myös muistaa -90-00 väliltä autoa etsiessä, että ovat kaikki jo tietä nähneitä, et oikein muulla kuin purkamalla ja kokoamalla koko vessan pääse varmuuteen siitä missä kunnossa kyseinen kulkupeli on. Jos itsellä olisi juuri nyt 12-16k€ budjetti, joka autoon olisi käytettävissä, ottaisin jonkin 10-12k€ maastossa olevan auton, ja jättäisin lopun rahan "talteen" odottamaan sitä, KUN jotain isompaa remppaa tulee.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X